Abc Skolefoto reviews

Abc Skolefoto reviews

6.1

Falsk markedsføring.!! og en del af photocare

Photocare i Aalborg / abc SKOLEFOTO står også for at tage billeder af skolebørn og små børn hos byens dagplejere, hvor vi fik kendskab til dem,

Bedømmelsen af dem er som følgende.
--------------------------------------------------------------------------
Vores datter får taget billeder sammen med sin dagplejemor og resten af ungerne, hvorefter vi får tilsendt en serie af billeder hvor kvaliteten er ganske god.
Så da det er op til jul ville vi gerne have nogle flere billeder, og falder for deres tilbud om at hvis man køber hele serien kan man købe en cd med billederne til 120 kr.

Den falske markedsføring ligger i at man som kunde får tilsendt en serie med billeder, sammen med disse er der en bestillingsseddel/regning hvor der står at hvis man køber hele serien kan man for 120 kr. få billederne på en cd-rom dermed vil man kunne få fremkaldt flere efterhånden som behovet er der.
Der står ovenikøbet på regningen at man får xxx kr. i rabat hvis man køber hele serien det vil sige dem man har fået tilsendt.

Dermed nævner de selv flere gange at de billeder man har fået tilsendt er serien, som dermed giver rabat og muligheden for at købe en cd-rom med de samme billeder.
De skriver ikke nogen steder at der skal købes flere billeder, hvad de mener er serien det vil hvad man ekstra skal købe, Deri ligger den falske markedsføring, da de gentagne gange skriver at det man køber er serien og intet sted skriver de det ikke er det.

Det er jf. lovgivningen falsk markedsføring, da de tydeligt skal gøre opmærksom hvis den tilsendt serie ikke er den samme serie som det kræver for at få cd´en i den rigtige kvalitet.

Vi får så en cd tilsendt med 3 billedfiler som ikke en gang kan bruges til at fremkalde et pasfoto, så jeg kontakter dem naturligvis da jeg jo netop har købt hele den serie de har sendt os så det må da være en fejl.

Får så dette svar-
Nej det er helt rigtig det som er sendt til dig.
Vi sender netop kun I lav opløsning, da vi ikke sælger netop ikke filer som man selv kan bruge til fremkaldelse.
Billederne i lav opløsning kan bruges til at maile til familien eller som profilbillede på f.eks facebook ol.

Jeg skriver så følgende

Hej xxxxxxxxx

Det skriver i jo intet om, i skriver derimod at man får den fulde serie så er det jo falsk markedsføring.
Og da det så ikke er det produkt som i skriver i sælger, vil jeg jf. markedsføringslovens §3 stk. 1 og §3 stk. 3. hermed bede om mine penge tilbage.!

Deres sidste svar er
Hej xxxxxxx

Vi skriver på fakturaen, at bestilling af cden at at denne kun kan købes "ved køb af en hel serie", ikke at det er hele serien at man får.
Men giv mig dit konto og reg nr så får du pengene tilbage.

Med andre ord de forsøger bevist at snyde folk, spørgsmålet er så blot hvor mange forventfulde forældre har de snydt med dette nummer.??
Skal dog også oplyses at jeg til dato ikke har fået det fuldebeløb tilbage for deres falske vare.!

Is Abc Skolefoto your company?

Abc Skolefoto Details

Visit Abc Skolefoto