Bibzoom reviews

Bibzoom reviews

4.1

Lukket offentligt system

Dette er ikke en kritik af deres mobile versioner til iOS og Android, dem har jeg ikke erfaring med.

Bibzoom.dk er baseret på Silverlight, hvilket er et utroligt ringe valg for en teknologi der burde kunne bruges af alle. Selve ideen om at basere en offentlig tjeneste på en lukket standard fra Microsoft der er så begrænset som lige Silverlight må tilskrives enten bestikkelse fra Microsoft eller inkompetance fra beslutningstagerne (eller begge dele, den ene udelukker ikke den anden).

Jeg bruger Linux som foretrukkent styresystem og det har Microsoft valgt ikke at frigive Silverlight til (glem Moonlight, det rummer ikke DRM delen der er kravet her og Pipelight er et hack der heller ikke fungerer), hvilket betyder Bibzoom er lukket område for mig.

Hvorfor man vælger at basere et offentligt betalt system på en lukket teknologi er mig en gåde - som ikke engang kan retfærdiggøres ved at Silverlight er en "smart" eller bare udbredt teknologi.

Silverlight blev aldrig en reel konkurrent til Flash og er kun brugt på 0.3% af websider.
(Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Silverlight#Adoption)

Allerede tilbage i 2011 annoncerede Microsoft selv at Silverlight var på vej ud.
(Kilde f.eks. http://www.infoq.com/news/2011/09/Metro-Plug-ins).

Min opfordring er derfor er stoppe alt udvikling på den eksisterende version og så sørge for at få lavet noget nyt og tidssvarende - og som er implementeret på en sådan måde at man som minimum kan tilgå servicen fra nyere Windows, OSX samt Unix-lignende systemer.

Tak.

Bibzoom er gratis, og så er det også slut med de positive nyheder

Jeg har benyttet/forsøgt at benytte bibzoom i over et år, men hver gang jeg vender tilbage til dem bliver jeg efter kort tid så træt af bøvlet at jeg opgiver igen.

Bibzoom tilbyder gratis musik, men deres hjemmeside er intet mindre end elendig. Man må tro at den der har kodet det ikke ejer indsigt i hvordan mennesker interagerer med software. Det er så lidt intuitivt, at det får interaktion via den gamle DOS promt til at virke som et brugervenligt paradis i sammenligning.

- Deres søgefunktion på siden fungerer ikke, og har ikke gjort det i over et år. Den kan slet ikke søge - kun hvis du på forhånd ved præcis hvilken kategori og underkategori et nummer/album er puttet i kan du finde det (at søge fx på den præcise titel på et album bringer dig ikke frem til dette)

- Deres nyere tiltag med en Player har samme problemer som deres hjemmside med elendig funktionalitet, og den fungerer ikke og giver konstante fejlmeldinger når du prøver at afspille musik.

- Når du vælger nogle numre/albums du vil downloade kan du få at vide, at dette ikke kan lade sig gøre da der er problemer med rettighederne til ét eller flere af disse. Værsgo selv at gå i gang med at slette filerne én ad gangen for at finde ud af hvilke!

...og mange andre problemer.

Tidsspilde, bøvl, og til tider lidt musik er hvad du får ud af Bibzoom. Suk. Hvor mange år skal man vente på de skifter software-leverandør og får det til at virke.

ufærdigt

Der er en masse potentiale i Bibzoom. Men helt ærligt så er det lige nu, bare et program der konstant lukker ned pga. fejl og som ikke ikke rigtig virker som planlagt. Musikken er også en smule begrænset.

Godt koncept, men dårligt udført!

God idé at man låne via nettet, men kom nu lidt op i gear og forstår, at streaming og ikke download er fremtiden. og jeres såkaldte app til computer fungere desværre ikke helt optimalt...

Det fungerer bare!

Download de musiknumrer du ønsker og hav dem til lån i en uge.
Bibzoom.dk er et fantastisk tiltag af de danske biblioteker!

OK musiklån

Fint sted at downlåne eller streame musik. Man logger på med sine brugeroplysninger fra det lokale bibliotek.

Is Bibzoom your company?

Du har i alt 1 produkt i din kurv