Biljettnu reviews

Reviews

About

Jag är ialf nöjd!

Hej!
Jag köpte biljetter till Avicii den 28/2 2014 i november 2013, det tog ca 3 veckor sen fick jag dom i brevlådan! Så jag är super nöjd!! :)
Men jag kan helt ärligt säga att jag är nervös för att de inte ska vara äkta, men jag har inte läst någonstans att det är någon som fått ogiltiga biljetter.... :)

Har även kontaktat BiljettNu flera gånger via mail och telefon, de svarar snabbt och även ärligt att det är giltiga biljetter...

Maila gärna om du vet nått om ogiltiga biljetter :) seb81@live.se

//Sofia

VARNING!

Gjorde en beställning i December till konseren med Avvici, tyvärr läste jag inte på om omdömen för detta bluff bolag.
Beställde 2 bästa sittplats för 795:kr.st,blev vilseledd av marknadsföringen på hemsidan
det framgick inte att jag inte skulle få biljetterna direkt efter beställning och dum som jag var så betalade jag biljetterna direkt.
Jag försökte åtra biljetterna men fick till svar att det inte gick,strax efter fick jag biljetterna
på mail för utskrift. Jag fick då de sämsta biljetterna med ticknets logotype samt att jag upptäckt att den betalning jag gjort inkluderar 90kr extra på varje biljett då de skulle skicka biljetterna till
mig.Har nu printat ut 2 biljetter med sämsta sitt plats den 1 mars på Tele2Arena,hoppas
nu att dessa dåliga biljetter är äkta då jag har 2 13 åringar som absolut inte vill missa denna konser. Kommer aldrig mer att handla av biljettnu.
Självklart kommer jag att kontakta konsument verket och de 180kr jag har fått betala
extra skall jag ha tillbaka.
Nästa gång jag handlar biljetter skall jag välja ticknet,de har seriös marknadsföring och man får biljetterna direkt.

AKTA ER!!!!!

Köpte tre biljetter till Justin Timberlake.
Biljettnu erbjuder flera priskategorier på sina biljetter, där jag tittade på priskategorin BRA SITTPLATSER som de tog 795:- per biljett för.
De hade även ett billigare alternativ SITTPLATSER för 545:-, men jag valde omsagt istället BRA SITTPLATSER eftersom att det såklart var en mycket efterlängtad konsert. Var också ute i god tid för att försöka få bästa möjliga sittplats i den priskategorin.

För att göra en lång historia kort, så tog det nästan tre månader att få hem biljetterna, trots att detta evenemang Inte var så eftertraktat. Mycket brevväxlande med långa väntetider till att få svar om NÄR biljetterna skulle komma skedde under den första månaden tills jag tillslut begärde att avbryta beställningen och få pengarna tillbaka, vilket jag enl. lag hade rätt till då jag fortfarande inte hade fått hem biljetterna än.
Efter nästan tre veckors väntan får jag svaret att biljetterna är påväg, och när jag väl får hem dem, så är det utprintade e-tickets från Ticnets BILLIGASTE PRISKLASS 395:- per biljett. Jag dubbelkollade med Tele2 arena vad sittplatserna jag hade fått var i arenan, där jag fick svaret att det var högst upp på den översta läktaren i arenan, vilket är de sämsta och billigaste platserna man kan få.
Biljettnu har alltså betalat 1185:- sammanlagt för biljetterna, som jag har betalat 2380:- för plus 90kr frakt, för e-biljetter som man skriver ut från datorn.
Jag hade haft förståelse för att ett företag kanske tar ut runt 100:- extra per biljett, men nu tar de ut mer än dubbla, och Biljettnu hävdar då att det tillkommer kostnader för frakt, därav blir det dyrare.
Men det värsta är att jag inte fått det jag har betalat för, och att Biljettnu till och med nekar till det! Jag fick det billigaste biljetterna till en prisklass som inte är Biljettnu:s billigaste prisklass, dvs priskategorin BRA SITTPLATSER 795:-. Frågan är, vad hade jag fått om jag hade tagit deras priskategori SITTPLATSER för 545:-?

Eftersom att jag inte fick någon hjälp från deras kundtjänst, så bad jag om telefonnumren till deras högsta chefer, vilket de vägrade att ge ut. Istället fick jag emailadresser till verksamhetschefen och VD.
Skrev ett mail till båda om mitt senario. Fick inget svar, och efter en månads väntan så valde jag att skriva ett till brev där jag skrev att en anmälan till konsumentombudsmannen och till polisen kommer att göras om ingenting åtgärdas.
Nu en månad senare har jag fortfarande inte fått något svar, så en anmälan är gjord till konsumentombudsmannen.

Att ett sådant här företag över huvud taget kan finnas i modern tid i vårt land är för mig helt obegripligt och helt oacceptabelt, så en stor varning för att handla på detta företag!!!

Superbästa servicen!!!

Lyckades leverera ståplats trots att Soundgarden var slutsålt. Visst leveransen var sen (samma dag) men biljetterna överlämnades personligen! <3 <3 <3

Pajasföretag

Jag hade olyckan att beställa 2 ståplatsbiljetter från biljettnu innan Springsteen incidenten, jag köpte mina biljetter den 25 juni för konserten till Swedish House Mafia som är på Friends Arena nu på lördag. Jag betalade de 2285 kr den 25 juni och biljetterna damp ner i min brevlåda i fredags, dock var det helt plötsligt sittplatsbiljetter istället för de ståplatsbiljetter som jag hade beställt och betalat för. Med biljetterna följde ett brev från biljettnu där det stod:

"Hej! Här kommer era beställda biljetter till Swedish House Mafia den 24:e november på Friends arena. På grund av att leveransen inte fungerat som vi förutsatt oss och av omständigheter som vi tyvärr inte kunnat råda över så har ni fått biljetter till bästa sittplats istället för ståplats. Levererad biljett är likvärdig den biljett ni köpt. Vi beklagar verkligen detta och som ett litet plåster på såren så får ni 100 kr i presentkort per biljett. Tack för att du handlar hos Biljett Nu! Vänligen kontrollera att du erhållit rätt antal biljetter till önskat evenemang."

Problemen med detta är flera.
1. Jag är inte intresserad av sittplats då vi köpte dessa dyra biljetter för att få ståplats tillsammans med flera av mina vänner som hade ståplatsbiljetter redan.
2. Presentkortet är för mig helt värdelöst då jag inte har för avsikt att använda mig utav detta skojarföretag någon mer gång.

Deras kundtjänst säger att de inte kan lösa min situation varken genom att fixa fram ståplatsbi
ljetter eller ta tillbaka sina biljetter och återbetala mig. De bad mig bara att vända mig till ARN. Jag har talat med en konsumentvägledare som anser att detta är ett tydligt avtalsbrott.

Jag har läst köpvillkoren som finns på deras hemsida och det enda jag kan hitta rörande detta är denna paragraf:
" 1.5 Det åligger medlemmen att i samband med köp kontrollera att önskat evenemang, datum, platstyp och antal biljetter beställs, samt att vid leverans kontrollera att evenemang, datum och tid på biljett överensstämmer med beställning." - vilket ger mig rätt.
Här finns deras köpvillkor att läsa fullständigt: http://www.biljettnu.se/kopvillkor.php

RING MIG OM NI VILL VETA SANNINGEN ! 0739679101 -GUSTAV

Kan inte beskriva med ord hur missnöjd jag är, detta är bland det värsta jag varit med om. Sämre service än detta hittar man inte i Sverige.! Köpte biljetter till Swedish House Mafia och jag kan milt sagt säga att det kommer leda till domstol för detta skit bolaget IGEN och de kommer att förlora och jag kommer att få mina pengar tillbaka men det kommer ta mig MÅNGA timmars brevskrivande vilket jag inte orkar egentligen. Vill ni höra historien så ring 0739-679101 men köp INGET av dessa skojjare, INGET!!!
trustpilot stars

Lögn på lögn och utan biljett!

Gav sambon Springsteenbiljett i julklapp (bet. 1/12). Mailade i maj om när biljetterna skulle komma, fick svar: "senast samma vecka som evenemanget". Jag ringer veckan före konserten och får svar att "leveransen är försenad men väntas inom kort". Fyra dagar före konsertdag (27/7) får jag svaret att "representant åker till Göteborg med biljetterna, så vi ringer om tid och plats för utlämning". Genom media får jag sedan leta info eftersom det inte går att komma fram till kundtjänst och telefonsvararen "LOVAR att ALLA ska få sina biljetter - vänta på SMS". Inget händer....
3 timmar (!) innan konserten ringer ett bemanningsföretag upp och meddelar att inga biljetter finns!!! Vi (och många andra) har då åkt 52 mil till Göteborg och slösat 1½ vecka av semestern på att sitta i telefonköer, en upplevelse för livet går upp i rök men värst av allt är alla lögner vi fick höra trots att företaget måste ha vetat detta länge! Jag mår illa av att blivit så grundlurad och att detta får fortgå...

Blåser folk! På pengar, upplevelse & förlora hoppet

Fick ej mina Bruce biljetter som jag gav till min mor i födelsedags present vi följde alla anvisningar och tog oss till Göteborg på konsert dagen, Men ingen från företaget möter oss där. Min mor var förkrossad över detta. Vi hade sett fram emot detta sedan November förra året! När vi blev garanterade biljetter efter betalningen var gjord. Så tack för ni har för stört denna sommaren för mig och min mor, Och berövat oss på upplevelsen. Frågan är hu fasen ni ska lyckas ersätta den!!!!!?????

De blir upp till Polis och åklagarmyndigheten att avgöra

Hoppas alla avgår

Fick visserligen biljetterna till Bruce.... men fick jag de jag betalat för? Bästa sittplatser - långsida betalade jag för. Kortsida - begränsad sikt fick jag. Fick biljetterna dagar innan konserten, köpte dom i vintras...
Hoppas vd:n o styrelsen gör som alla andra toppar när de gjort sådana allvarliga misstag - avgår.
trustpilot stars

Lurendrejare, ge dem inte dina och riskera att bli blåst på både biljett och pengar!

Betyget blir NOLL
Blev lurad på biljetter till Bruce den 27/7-12 betalade den 9/12-11....ingen info bara att ett sms skulle gå ut konsertdagen för mötesplats för att hämta upp biljetter, inget sms kom heller inget samtal om att vi inte skulle få biljetter.
Fem timmar innan så pratade jag med någon på deras kundservice som sa att jag skulle få sms.
Har polisanmält!!!!!
trustpilot stars

Blåst på en troligen fantastisk upplevelse

Blev blåst på fyra Springsteen biljetter av BiljettNu. Ska göra en polisanmälan.

OSERIÖST..EJ ATT LITAS PÅ

Ett oseriöst så kallat företag som inte tar sina kunder på allvar,
blev grundlurad på 3 Bruce biljetter 1395 kr/st.
Fick veta 1a ggn av en slump via Facebooksidan ang biljetterna,,,( ja just det ALLA MÅSTE JU HA FB!!!! ) Ingen info på deras egna hemsida, utan istället skiter totalt i sånt, och sen stänger ner sina sidor där, står ju feghet i pannan, stå för det ni gjort! Blev upprgingd 4 timmar innan konserten att det ej fanns nga biljetter,, så oseriöst så...spelar ingen roll om man är ett andrahands blablabla.... sälj inte sånt ni EJ har, förrän ni har dem isåfall!
trustpilot stars

Svindelföretag - säljer obefintliga biljetter dyrt!!

Sämsta biljettförsäljningsföretag någonsin! Sålde dyra biljetter till Bruce 27/7 redan i nov 2011, idag 26/7 medelar de att inga biljetter finns! Borde få näringsförbud!!!!

Svineri

Skulle gå och se Bruce, men vet inte hur det blir nu. Köp ingenting av detta företag. Lurendrejeri.

Skojare

Har betalat nästan 2000 kr. för två biljetter till Bruce Springsteen. Betalde i november har ej fått dom än,
vet ej om vi får några alls. Har hotellrum att betala de här blir en
dyr läxa. Jag ska polisanmäla dom för kontraktsbrott.

Bruce Springsteen 27 juli 2012

Man får inga biljetter pga försening. Får hämta ut biljetterna på Ullevi. Jag betalade för mina 2 biljetter den 1 december 2011. Biljett.nu har haft nästan haft 8 månader på sig. Jag bor i Stockholm och har lyckats hitta ett hotell 4 mil från Gbg. Jag har betalat xtra för att bli garanterad en biljett. Ska jag behöva stå i kö
NÄ DÅLIG STIL AV BILJETT.NU
BETYG 0 NOLL

Uteblivna biljetter

Beställde biljetter till Black Sabbath i Malmö mot faktura 2011.12.18 som vi lovat som presenter, fortfarande ingen faktura eller biljetter men ett krav på frakt på 95:- för frakt !!! Finns nog seriösare företag

Rihanna Konsert

jag och min kompis skulle gå på denna konsert. Beställde mina biljetter till Golden Cirkel i Globen redan i Juli. De skulle vara hem skickade några veckor innan men biljetterna kom aldrig så vi skulle hämta ut de på deras kontor. Vi åkte dit runt 16 eftersom insläppet var vid 18.30. Men biljetterna fanns inte så gick men kom tillbaka runt 17.00 där satt vi och oroade oss klockan blev 20.00 inga biljetter fanns fortfarande och nu var vi 10 stycken som satt och väntade. Alla var mycket irriterade och besvikna hade slösat ut över 1000 kr och fick inte ens biljetterna..Tillslut skulle biljetterna komma men då fanns det bara 8 biljetter. Då hade de skrivit av 2 personer så det skulle verka som att det inte var deras fel..Men turen var på deras sida. Rihanna ställde in och de behövde inte ta tag i problemet. Så där satt vi utan biljetter och utan någon konsert. Oseriöst företag. De vet inte vart de får biljetterna ifrån, man fick inte ringa deras chef och de kunde inte ringa leverantören. SÅ KÖP ALDRIG DÄRIFRÅN!

Fick bra!

Vad pratar ni om allihopa?
Jag fick en bra service hos de!
Jag fick ett presentkort på 1500 hos de i somras och ringde de.
Kundtjänsten sagt att jag ska skicka kortet och välja evenemang. Jag gjorde så och ville köpa biljetter till Dolly Parton Parkettplatser.
De ringde mig och sagt att jag får presentkort på mellanskillnaden och biljetterna omgående.
Jag har fått mina biljetter vilket var rad 2 på Parkett i Globen och presentkort på 250 SEk. Alltså på biljetterna står priset 750+45 service avgift och jag fick köpa de för 595 SEk och fick mina pengar i presentkort.
Jag skrev mail till de om att jag var glad och nöjd!

Så de får 5 poäng av mig!

OCKERFIRMA

Utav mig får de absolut inga pluspoäng. De är inget annat än en riktig blåsarfirma. Köpte tre biljetter till Patti Smith den 10 maj som kostade 1195:- styck. Trodde att det var en vanlig biljettagent o tyckte bara att det var väldigt dyra biljetter. Sen efter köp upptäckte jag hela misstaget.
Bra plats hette biljetterna, men döm om min förvåning när jag nu den 29:e augusti hämtar ut dem och får 3 sketna biljetter med skymd sikt a´375:-, Blir så satans upprörd. Krister Jung

Details

About this company

Konsertbiljetter hos Biljett Nu. Säljer biljetter! Köp biljett direkt online till konsert m.m. Även biljetter till utsålda konserter. Tickets to Concerts in Sweden!

Visit Biljettnu

Category

Trustpilot's Commitment

Trustpilot Subscriber

No companies can delete or otherwise censor reviews.