Citymæglerne reviews

Citymæglerne reviews

7.2

Solgt til prisen på under 1 uge

Citymæglerne solgte min lejlighed på Vesterbro til fuld andelsværdi på under 1 uge. Salget er gået smidigt fra start til slut og jeg er super tilfreds med deres indsats.
Jeg kan kun anbefale Citymæglerne hvis du skal ha solgt din lejlighed.

Truende adfærd

Vi var på udkig efter at købe en lejlighed, og fandt en, som var sat til salg via Citymæglerne. Åbent Hus gik godt, men fra vi afgav bud om søndagen gik det kraftigt ned ad bakke!
Mandag bad vi om at se lejligheden igen og allerede tirsdag havde vi modtaget en købsaftale. Denne var dog præget af sjusk, da flere bilag manglede og nogle oplysninger ikke stemte med det, vi havde fået oplyst mundtligt. Dette stiller vi selvfølgelig spørgsmål ved (pr. mail). Sent fredag ringer jeg for at rykke på svar, og får til at begynde med at vide, at mægleren ikke vil "spilde sin tid" med at fremskaffe de manglende oplysninger, hvis ikke han får en underskrevet købsaftale. Da jeg påpeger at jeg ikke kan skrive under på at have modtaget papirer, som jeg ikke har fået, og at der er andre faktuelle fejl, får jeg at vide at jeg læser aftalen forkert og at jeg jo har fortrydelsesret, og at han bare skal have en underskreven købsaftale hurtigst muligt. Vi har stadig en del udestående spørgsmål, som mægleren glider af på, og der er ingen vilje til at rette de åbenlyse fejl i købsaftalen.
Generelt er det sådan, at når mægler ringer, så skal han have svar og underskrevne papirer hurtigst muligt, mens han bestemt ikke har travlt med at svare på vores spørgsmål.
Det ender med, at vi afbryder handlen. I høj grad fordi vi ikke følte at vi kunne stole på mægler!

De sagde de ku sælge,og de solgte vores lejlighed

Vi har været utroligt glade for vores samarbejde med citymæglerne. De troede - som eneste af 3 mæglere - på at de kunne sælge vores lejlighed til prisen. Og det kunne de - og så endda på meget kort tid. Samtidig har de en af markedets laves salærer. Hvis du ønsker at få solgt din lejlighed, så kan vi kun anbefale, at du gør det gennem citymæglerne.

Uprofessionel , upålidelig og uforskammet

Da jeg skulle sælge min andels lejlighed valgte jeg city mæglerne da de havde et lavt salær og kort forinden havde solgt en lignende lejlighed i min forening hurtigt og til fuld pris.
I starten gik det super, de var meget effektive og fandt hurtigt en potentiel køber til lejligheden men fra det øjeblik køber valgte at involvere en bolig advokat og sagen krævede lidt mere end standart behandling gik alt galt.
Jeg havde valgt at bruge en mægler fremfor selv at stå for salget så jeg kunne føle mig tryg ved hele processen og ikke skulle bruge energi på at sætte min ind i diverse regler på området.
Desværre har jeg aldrig følt mig så utryg som i den her forbindelse hvor det hurtigt blev meget tydeligt at det eneste det handlede om for min mægler var at jeg skrev under på købs kontrakten uagtet hvilke konsekvenser det ville få for mig på længere sigt.
Jeg har aldrig oplevet så uprofessionel og upålidelig en service ! Min mægler optrådte decideret uforskammet overfor mig ved flere lejligheder, gav mig forkerte oplysninger og holdt op med at svare på mails da tingene blev besværlige.
Jeg har ikke fået andet end frustration for mine 35.000 kr og det endte med at jeg til sidst måtte kontakte køber direkte og selv stå for den afsluttende del af handlen. Da regningen kom var denne højere end aftalt. Det sidste blev dog rettet men uden skyggen af en undskyldning.
Fra min køber erfarerede jeg at oplevelsen desværre havde været ligeså ubehagelig i deres ende hvor mægler ligeledes havde opført sig uprofessionelt overfor bolig advokaten.
Min lejlighed blev solgt men hele oplevelsen var så dårlig at jeg ikke vil anbefale city mæglerne til min værste fjende.

Personlige og Professionelle. Lavt salær.

Jeg valgte Citymælgerne pga. det lave salær, jeg havde forventet at servicen derfor var mindre, men jeg tog HELT fejl. De er personlige og professionelle og følte mig hele tiden i trygge hænder. De solgte min lejlighed super hurtigt, til en god pris og holdt mig opdateret hele tiden. Forløbet gik bedre end forventet, og jeg kan kun anbefale Citymæglerne.

Hurtigt salg, til lavt salær ;0)

Jeg kan på det varmeste anbefale citymæglerne. De har lige solgt min lejlighed på mindre en 1 uge, endda med flere bud.
Rigtig fin hjemmeside med realistiske billeder af ejendommen. Gode mæglere og fin service.
Har kun positive ord......

Effektive

Jeg er yderst tilfreds med Citymæglerne, som solgte min andelslejlighed i Valby på ca. 1 måned.
Citymæglerne har fuldt ud levet op til mine foventninger og har taget hånd om alt det praktiske. De har været gode til at holde mig orienteret, og jeg har under hele forløbet følt mig i trygge hænder.
Jeg vil helt klart anbefale Citymæglerne til alle jeg kender.

Professionelt og yderst behageligt

Jeg har altid haft det lidt svært med ejendomsmæglere, men Citymæglerne har virkelig bevidst det modsatte. Først solgte de min kærestes lejlighed, og nu har de så solgt min lejlighed. Begge gange er det gået hurtigt og uden nogen problemer.
Citymæglerne er nogle af de få der faktisk holder hvad de lover og mener det de siger, hvilket er sjældent i denne branche. Jeg ville ikke tøve det mindste med at bruge dem igen.

De bedste anbefalinger herfra

Jeg har været super tilfreds med Citymæglerne.

Det hele er gået meget hurtigt, fra vurdering af lejligheden til den kom på nettet med billeder, gik der kun 5-6 dage.

De fik solgt min lejligheden til prisen på kun 1.5 måned.
Jeg har følt mig meget tryg igennem hele forløbet og efter hver fremvisning, har de ringet og givet mig en opdatering.

Jeg vil anbefale citymælgerne til alle som går i salgstanker.

Ikke andet end den største anbefaling herfra

Jeg fik anbefalet citymæglerne af en god bekendt der tidligere havde fået solgt sin lejlighed gennem mægleren til en god pris og til et lavt salær. Søren Berg kom ud og vurderede min lejlighed og allerede dagen efter kunne han præsentere et salgsoplæg. Jeg valgte at bruge Søren til at sælge lejligheden, da han virkede mest oprigtig og desuden mega energisk

Det viste sig hurtigt at det var det rigtige valg da lejligheden blev solgt hurtigt og til den aftalte pris.

Jeg har allerede anbefalet Citymæglerne til mine venner og vil også gøre det fremover.

Alle forventninger indfriet.

Jeg har lige solgt min og exens fraflyttede lejlighed via Citymæglerne (afd Nørrebro). Den blev solgt hurtigt og til den ønskede pris (med et på forhånd aftalt afslag, baseret på mæglerens vurdering af markedet).
De har på fortrinlig vis holdt alle bolde i luften, og har ikke informeret mig om interessen ved fremvisninger - jeg har først brug for tilbagemeldinger når der er tale om at der bliver lagt et bud! Derudover har de sørget for kontakten med både ex og administrator, køber og papirarbejde, fotograf og alt andet praktisk bøvl. De har af mig fået et sæt nøgler og så har de solgt lejligheden.
De var en måneds tid om at give mig kontrakten, men det var for at et tilbud skulle træde i kraft - og da kontrakten blev underskrevet, var køber allerede fundet!

Kan kun anbefale Citymæglerne

Citymæglerne markedsfører sig ikke ligesom de store mæglerkæder. Det var derfor lidt af et tilfælde, at jeg opdagede dem, da en nabo havde deres skilt hængende. Jeg var først lidt betænkelig, da jeg ikke havde hørt om dem før og grundet deres lave salær. Naboen kunne imidlertid anbefale dem, og med deres "solgt eller gratis" var det forsøget værd. Efter at have haft min lejlighed til salg hos to andre mæglere uden held forsøgte jeg mig derfor med Citymæglerne.

Citymæglerne tog imod udfordringen på trods af opstartsproblemer med en genstridig lejer, der ikke var særlig samarbejdsvillig. Lejligheden kom hurtigt på nettet og der blev aftalt helt faste dage og tider til åbent hus (af hensyn til lejeren).

Jeg hørte ikke helt så ofte fra dem, som jeg havde håbet på, og da jeg ikke boede i lejligheden, havde jeg ikke helt føling med processen. Jeg har dog altid kunne komme i kontakt med dem telefonisk, og de forskellige medarbejdere har altid haft rimelig god føling med, hvad der rørte sig på lejligheden.

Det tog lidt over ½ år at få den solgt - med et minimalt nedslag - og jeg er meget tilfreds. Papirarbejde, overdragelse mm. har forløbet 100 % tilfredsstillende.

Jeg har allerede anbefalet Citymæglerne til andre.

Lavt salær og super godt arbejde.

Da jeg skulle sælge min lejlighed på Nørrebro havde jeg besøg af 4 forskellige ejendomsmæglere. I første omgang havde jeg 3 af de store kæder på besøg, men jeg blev godt nok overraket over de meget høje salærer. Jeg kunne ikke rigtig gennemskue hvorfor det skulle koste mellem 60-70.000 at sælge en andelslejlighed til under 1 mio. Jeg valgte derfor at få vurdering fra en mindre ejendomsmægler, Citymæglerne, da jeg på deres hjemmeside kunne se at de have et fast salær på under 40.000,-. Citymæglerne kom ud og vurderede min lejlighed allerede dagen efter jeg havde ringet og det var rart at møde en mægler med en god energi og professionel tilgang til tingene. Citymæglerne vurderede min lejlighed noget højere end de andre mæglere og endda højere end mine egne forventninger. Ejendomsmægleren overbeviste mig om at det var den rigtig pris og efter besøget var det ikke svært at vælge mægler. Da jeg havde underskrevet kontrakten gik det stærkt. Inden for en uge lå min lejlighed på nettet med en flot præsentation og de holdt det første åbent hus.

Allerede efter 4 uger blev jeg præsenteret for en købsaftale på fuld pris og med en overtagelse der passede perfekt i forhold til min nye lejlighed.

Jeg har været mere end tilfreds med Citymæglerne og kan kun anbefale alle der skal sælge deres bolig til at bruge Citymæglerne.

Brug aldrig Citymæglerne! - Useriøse og truende adfærd

Jeg kan nikke genkendende til flere af de dårlige eksempler som bliver nævnt om Citymæglerne. Vi satte vores lejlighed til salg igennem Citymæglerne da vi fik et indtryk af at de var professionelle og havde argumenterne i orden. Men det viste sig desværre at være det stik modsatte lige så snart vi havde skrevet under på kontrakten.

Vi fik ingen feedback på de fremvisninger og åbent hus vi havde før vi selv tog kontakt til Citymæglerne efterfølgende. De påstod så at de havde lagt besked i lejligheden og på vores telefon hvilket ikke passer. Vi begyndte at spørge ind til hvad de reelt gjorde for det salær vi betalte dem da vi ikke oplevede nævneværdig aktivitet og svaret var " Vi lægger det online på boliga, boligsiden og vores eget website". I vores optik kræver det en anelse mere arbejde end bare at afvente folk ringer hvilket fik vores alarmklokker til at ringe.

Under selve forløbet havde vi specielt 2 ubehagelige episoder hvor Citymæglerne har udvist uansvarlig opførsel og truende adfærd. Min kæreste lå hjemme med brækket fod og pludseligt kommer Citymæglerne brasende ind en søndag formiddag med potentielle købere uden at have ringet først, og ikke nok med det så hidser mægleren så op og taler grimt og siger hvad hun laver hjemme.

Efter små 3 måneder kommer der så et reelt tilbud ind (dog under pris) på trods af få fremvisninger hvilket var positivt, men der var nogle personlige forhold der gjorde at vi ikke kunne sælge på daværende tidspunkt hvilket vi gjorde Citymæglerne opmærksom på men responsen blev truende og de sagde direkte "hvis i ikke skriver under på tilbuddet opsiger vi samarbejdet da jeg ikke mener i kan få en bedre pris". Vi var chokerede men sagde at det måtte de så gøre og hørte så ikke mere før vi kontaktede dem og spurgte hvad status var og om vi var opsagt? Citymæglernes svarede at de ikke vil opsige os men bare have os på "hylden" da de ikke havde så mange andre sager på daværende tidspunkt. De sidste 3 måneder af kontrakten hører vi intet på trods af gentagne opkald, beskeder på tlf og mails. Vi tager ind efter endt kontrakt for at hente vores nøgle men mægler var ikke tilstede og får at vide vi kan komme dagen efter og vi skal huske at tage "Til salg" skiltene med. Da vi kommer hjem efter 4 timers tid efter har Citymæglerne selv låst sig ind i vores lejlighed og hentet skiltene uden at have informeret os.

Citymæglerne er den dårligste mægler vi nogensinde har mødt og vi kan ikke anbefale dem. Gå efter en mere etableret mægler som har et ordentligt køberkartotek og er serviceorienteret. Vi fik efterfølgende solgt igennem Lokalbolig på 3 uger til prisen!

Professionelt og energisk

Citymæglerne har solgt min lejlighed ganske hurtigt til prisen. Havde tidligere en anden mægler på sagen uden held, men City mæglerne var meget mere opfølgende, mere vidende om området og foreningen, og mere proaktive i deres kommunikation. Super samarbejde.

Derudover tog de ikke ågerpriser for at lægge lejligheden på deres eget website, i deres egen avis osv., som en del kæder gør.
Istedet går de direkte på boliga, boligsiden osv, som er der tingene alligevel sker.

Kan klart anbefales.

Ved ikke hvor man har dem!

Jeg valgte Citymæglerne, da min daværende kæreste og jeg gik fra hinanden og vi skulle have solgt lejligheden.

Vi var lidt presset, da vi købte da market var dyrt og skulle sælge da det var billigt. Men Citymæglerne gik med til bankens krav og den pris vi ligesom forventede og helst skulle ramme.

Det var en positiv start og alt var ligesom igang.

Da kontrakten så var underskrevet, så var det lige pludselig svært at få fat på dem... Jeg har skrevet flere mails igennem tiden den var til salg, og få gange fik jeg svar.

Fik ingen status på lejligheden overhovedet, imens den var til salg. Har ingen anelse om der var 1 eller 100 mennesker som kom og kiggede på den.

Derudover får jeg af vide at hvis vi skal ramme en køber, så skal den sættes ned.
Dette bliver diskuteret med x kæresten og vi kommer frem til den konklusion, at vi ville beholder prisen. Grunden til dette var, at vores nabo fik solgt sin på 30 dage, til samme pris igennem en anden mægler.

Da jeg var bortrejst forgik det over mail med Citymæglerne, og jeg fik endelig svar på nogle af mine spørgsmål. Da jeg skrev at vi ikke ville gå ned i pris bl.a. Den pressede økonomi og naboens salg, får jeg et svar tilbage, hvor der bl.a. Stod "så piller jeg lejligheden af nettet". Okay tænkte jeg, hvad betyder det? Er den ikke til salg mere?

Jeg spurgte om den så ikke var til salg mere og jeg fik svaret "det har den ikke været længe, vi kan ikke gøre mere"

Et eller andet sted blev jeg lettet, for nu var jeg endelig ude af kontrakten med Citymæglerne og et andet sted irritererede det mig også helt vildt.

Jeg kan og vil ikke anbefale Citymæglerne, desværre.

God pris og godt arbejde!

Gode, rare og imødekommende mæglere, som agerer hurtigt. Når kunderne ønskede fremvisning på lejligheden skulle de ikke vente flere dage som hos andre mæglere, der samler kunderne, men kunne komme til hurtigt imens de var interesseret.

Prisfastsættelsen var ikke urealistisk og prisen blev nået grundet godt og stabilt salgsarbejde. Selv under advokatforbeholdet var mæglerne gode til at holde mig orienteret og sørge for advokaten fik hvad der var brug for. Well done - en glad kunde rigere!

sjusket arbejde

Citymæglerne fik solgt min lejlighed, men var temmelig sjuskede i sagsbehandlingen. Der var fx fejl i adressen på salgsaftalen, og de glemte at indhente køberens underskrift på aftalen om fortrydelsesret og fik først fat i den samme dag som fortrydelsesretten udløb.

Der var der ingen feedback på fx fremvisninger og åbent hus før jeg selv efterspurgte det nogle dage senere. "Jeg troede at jeg havde lagt en seddel om det", var svaret. Citymæglerne hævder at have givet besked da en køber havde givet et tilbud, men opkaldet fremgik ikke af min opkaldsliste og der var ikke nogen besked på min svarer.

Jeg brugte en ejendomsmægler for at være sikker på at alt det praktiske mht papirer og lign. var i orden, og jeg havde regnet med at de ville sikre sig at jeg fremskaffede alle dokumenter der ville være relevante. Det havde de ikke sikret sig, hvilket betød at en interesseret køber skulle vente flere dage på at jeg fremskaffede dokumentation for forbedringer og lign.

Ikke som forventet.

De virkede i starten som hurtige, dygtige og effektive, og havde en meget flot hjemmeside med billeder af mange solgte boliger. Samtidig kørte de et kampagnetilbud med nedsat salær, så jeg valgte at sætte min lejlighed til salg hos Citymæglerne.

Alt gik godt, indtil kontrakten var underskrevet. Så blev det meget svært at komme i kontakt med firmaet. Jeg henvendte mig flere gange vedr. fejl i salgsopstillingen, nogle blev rettet, andre ignoreret. Halvdelen af de gange jeg tog kontakt til mægleren, har jeg fået autosvar tilbage med at han var på ferie.

I det halve år den var til salg, fik jeg meget få opkald fra dem, det var svært at få en status på hvordan det gik med salget. Efter det halve års binding udløb, valgte jeg at opsige vores samarbejde. Jeg fik at vide at markedet var dødt lige nu, og en lejlighed som min ikke er så interessant...

Det undrede mig, for mens min var til salg, lykkedes det en anden mægler at sælge overboens identiske lejlighed, endda til en højere pris end min var udbudt til! Samtidig var en af naboernes også blevet solgt. Jeg valgte derfor at sætte lejligheden til salg igen, men hos en af de mæglere, som havde solgt en af de andre i bygningen.

Det var en helt anden oplevelse hos den nye mægler, kommunikation flere gange om ugen, og lejligheden blev i øvrigt solgt på kun 36 dage...

CityMæglerne Details

Visit Citymæglerne