Club Matas reviews

Club Matas reviews

5.8

Ikke til at stole på - spild af tid og penge

Da nogle af mine point ville udløbe 1. januar 2014, købte jeg i dagene op mod nytår lidt ekstra i Matas og på mataswebshop for at optjene de sidste points, som jeg manglede for at kunne bestille en bestemt præmie, jeg længe havde sparet points sammen til.

Da jeg optjente de manglende points ved købene, troede jeg ikke, at det skulle være noget problem at bestille præmien.

Og da der opstod problemer, regnede jeg med en venlig og imødekommende service.

Jeg fik aldrig den ønskede præmie. Men jeg valgte at give det et ærligt forsøg.
I kan læse med, hvis I orker. Jeg har slettet alle navne:

Hej Matas
Jeg har forsøgt at skrive til Club Matas via formularen på hjemmesiden, men jeg har ikke fået svar, så måske er mine mails ikke kommet igennem systemet.
Nu forsøger jeg her i stedet.
Da nogle af mine point ville udløbe 1. januar 2014, købte jeg lidt ekstra på webshoppen for at optjene de sidste points, som jeg manglede for at kunne bestille 250-kr-rabatbevis-præmien.
Min kvittering for købet er dateret til den 29. december kl. 18.52. Dog blev min pointsaldo ikke opdateret inden for de ventede 24 timer. Jeg ventede nogen tid endnu, og valgte så at skrive til Club Matas for at spørge, hvad jeg kunne gøre, men jeg modtog ikke noget svar. Jeg tænkte, at der nok var lukket henover nytår og besluttede i stedet at bestille en anden præmie for ikke at miste mine points, - for så at henvende mig efter nytår for at bede om at få den ombyttet.
Jeg henvendte mig kort efter nytår men har ikke modtaget noget svar. Jeg har modtaget mail om at min præmie ligger klar til afhentning.
Men jeg vil allerhelst bare have den ombyttet til den præmie, jeg fra starten forsøgte at spare op til. Jeg tænker, at det nok kan lade sig gøre, da jeg i realiteten havde optjent det nødvendige antal points, men at der af en eller anden grund var forsinkelse på pointsopdateringen.
Med venlig hilsen ---

(Matas webshops kundeservice videresender herefter mailen til Club Matas kundeservice)

Kære --
Vi kan desværre ingen steder se, at du har sendt os en mail.
En Club Matas præmie der er bestilt kan ikke fortrydes, det fremgår også af vores betingelser.
Vi håber at du kan blive glad for præmien, eller du kan forære den væk

Kære ---
Faktisk har jeg sendt jer to mails, som det fremgår af min henvendelse. Men jeg er da ked af at have brugt tid på dem, når mailformularen ikke har fungeret.
Jeg synes, det fremgår meget tydeligt flere steder, at pointsaldoen vil blive opdateret senest 24 timer efter et køb. Som du kan se af min kvittering nedenfor, er der gået langt over det dobbelte, hvilket forhindrede mig i at bestille den præmie, jeg havde gået og sparet op til.
Jeg tænker ikke, at en teknisk fejl fra butikkens side bør ligge kunden til last.

Hej igen ----
Det du her sender mig, er en kopi af det du har bestilt og ikke det du har fået leveret.
Her er hvad du har fået leveret, og dette køb har du fået point for den 29/12 – altså et par dage før, du vælger en præmie i pointshoppen
Med venlig hilsen --

Hej ---
Det er netop derfor jeg henvender mig. (At det så endte med at blive 8 point i stedet for 12 gør ikke noget, for jeg manglede kun 8 points for at kunne vælge den ønskede præmie.)
Grunden til min henvendelse er netop, at jeg optjente de manglende points den 29. december, men at pointsaldoen ikke blev opdateret i tide, og at jeg således ikke havde mulighed for at vælge den ønskede præmie.
Jeg checkede mange gange både den 30. og 31. december, og fik hver gang samme besked: at der ikke var points nok.
Så det er netop min pointe:
Jeg havde det nødvendige antal points, men havde alligevel ikke mulighed for at vælge den ønskede præmie.
Med venlig hilsen ----

(så gik der 8 dage uden svar, og jeg skrev igen:)

Hej ---
Jeg har ikke modtaget svar på min seneste mail. Hvis du ikke har tid på nuværende tidspunkt, har du så i stedet en kollega, der kan tage sig af min henvendelse?

Hej igen
Der er ikke så meget vi kan gøre for dig – du har fået point i forhold til dine køb og du har valgt en præmie, som også er leveret til din Matas butik
Jeg kan desværre ikke se at vi har lavet fejl i denne forbindelse

Hej ---
Sagen er netop, at jeg ikke fik mine points inden for de lovede 24 timer - de fremgik først af min profil EFTER nytår- og at jeg dermed var nødt til at vælge en anden præmie end den jeg havde sparet op til - for ikke at miste en stor del af mine points, som netop udløb den 1/1 2014.
Så det er egentlig meget enkelt:
1) Jeg havde optjent det rigtige antal points til den ønskede præmie. Og jeg har dokumentation for det.
2) Jeg kunne ikke bruge mine points pga. manglende opdatering af jeres hjemmeside.
Jeg formoder ikke, at du tror, det hele er noget jeg bare finder på?

Hej igen
Jo, du har fået point for dit køb - dem fik du den 29/12, det kan du her se af oversigten Samme dag som din ordre bliver ekspederet
Vi har ingen opdateringer som fejlede hverken den 29. 30. eller 31. januar.
Vi afviser derfor at annullere din ordre – den er jo også allerede sendt ud til din Matas butik
Med venlig hilsen ---

Jeps. Netop. Og så lød min pointssaldo på 1000, ikke?
Venlig hilsen---

jo

Hej ---
Så vi er enige om, at jeg havde optjent 1000 points, som var det antal, der skulle til, for at jeg kunne vælge den præmie, jeg havde sparet op til.
Ikke desto mindre fik jeg fejlmelding hver gang jeg prøvede. Der stod, at jeg ikke havde points nok. Da jeg ikke fik svar på min henvendelse før årsskiftet, og da der blev ved med at stå, at jeg ikke havde points nok, besluttede jeg at vælge en anden præmie - for ikke at miste points ved årsskiftet - og i stedet henvende mig straks efter nytår for at få fejlen rettet. Jeg havde ikke forventet, at det overhovedet skulle være noget problem.
Da den eneste mulighed for henvendelse var via kontaktformularen, burde man nok kunne forvente, at den virkede - eller i det mindste gav en fejlmelding.
Jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at jeg skulle tage fotos af skærmbillederne for at bevise, at jeg ikke er fuld af løgn.
I betragtning af hvor minimale omkostninger det må have for en stor virksomhed som Matas at rette en så banal fejl, er jeg fuldstændig uforstående overfor den uimødekommenhed og mistænksomhed, jeg er blevet mødt med.
Men det må jeg så tage til efterretning, når jeg fremover skal prioritere, hvor jeg vil lægge mine indkøb.

(intet svar)

- jeg hentede derefter min præmie, som jeg ikke skulle bruge -

Hej Selia

Det er en lang og kompliceret bedømmelse, som du her giver. Jeg vil meget gerne tjekke indholdet igennem i forhold til din medlemsprofil og din optjening af point. Derfor... vil du være sød at sende din e-mail og mobilnummer til gib@matas.dk, så vi kan se, hvad problemet er?

Umiddelbart tror jeg at problemet skyldes, at du ikke får point med det samme, når du bestiller i matas Webshop. Det er først når varerne faktureres, at du får dine point. Men det kan være jeg tager helt fejl, så derfor skal du lige sende mig dine oplysninger.

bedste hilsner fra
Club Matas

Irriterende mails + svært at samle nok point til noget brugbart

Synes selve idéen med club matas er god. Men det er rigtig svært at få samlet nok point sammen til ordentlige gaver. Det er én gang lykkes mig at samle nok point til et gavekort på 100 kr. Det på trods af, at min søsters køb går ind på samme pointsaldo. Synes, tingene i shoppen koster for mange point.
Og så er det virkelig belastende at modtage mails hele tiden. Det kunne der godt skæres ned på! Og man kan ikke melde de mange mails fra, medmindre man helt vil melde sig ud af club matas. Øv. Jeg får så mange mails, at de nu ryger direkte i papirkurven uden overhovedet at blive åbnet.

Røvrenderi

Opreklameret fis... Har handlet for mine point og ventet i evigheder på at blive adviceret om at jeg kunne hente dem. Det er bare aldrig sket - og når jeg spørger personalet ryster de bare på hovedet og hele deres kropssprog lyser lang væk af " det her har vi hørt før"

EN gang ud af FIRE køb har jeg rent faktisk modtaget min vare

Hej Anne

Vi har nu undersøgt sagen nærmere, og det viser sig desværre, at du slet ikke har bestilt andre præmier end den ene, du selv oplyser at du har fået.

Du har altså fortsat alle dine point, og kan blot bestille en præmie for dem. HUSK, at hvis du undervejs bliver bedt om at indtaste dit kodeord, er præmien først bestilt, hvis du indtaster kodeord og herefter bestiller præmien. Og du har først bestilt præmien, når du kan se, at dine point er blevet reduceret og du har modtaget en ordrebekræftelse fra os. Og det er ikke sket, da du troede at du havde bestilt præmier - desværre.

bedste hilsner fra

Godt

Det er godt, men jeg er ikke glad for at gå i matas. Jeg synes det kan gå ret langsomt med ekspeditionen og kan virke kunstigt.

EN GOD BEHANDLING I MATAS HEDENSTED OG VEJLE.

Da jeg var i Matas for en uge siden, ledte jeg efter en parfum og vil gerne bytte noget jeg fik ti jul. Jeg kom til forskellige Matas butikker og fik jeg en meget venlig benhandling.
på den ene Matas, fik jeg meget hjælp, pigen i butikken hjalp mig med at finde ud af det produkt jeg ledte efter kunne man finde i en anden Matas.
jeg blev meget glad for den behandling, og i den anden matas i Vejle pigen der hjalp mig var også sød og venlig.

Club Matas - forretningerne gider det ikke!

Har hentet nogle gaver i Matas Solrød 2 gange og begge gange har jeg fået en sur behandling.
Hvis jeg ikke kan huske hvad jeg har bestilt, kan de ikke finde min gave som jeg har optjent og bestilt via pointshoppen.
Har stadig et præmiebevis som jeg har prøvet at få indløst i Matas Køge Jernbanegade, og næste gang jeg vil prøve at hente det bliver den fjerde gang :-(
Så i bliver nød til at informere jeres personale om at de skal betjene deres kunder ordentligt i fremtiden ,ellers vil jeg personligt vælge et andet sted og købe mine ting i fremtiden.

Hej Ulla

Jeg er meget ked af, at du har måtte gå forgæves. For naturligvis skal du have hjælp i butikkerne, når du kommer for at hente en præmie eller skal indløse et præmiebevis.

Vores butikker ligger dog ofte inde med rigtigt mange præmier, og det kan være svært at "finde" en præmie, hvis man ikke ved, hvad man skal gå efter. Og er der travlt i butikken, kan det være endnu sværere. Så for at hjælpe butikken kan du måske selv logge ind på din medlemsprofil, klikke på Pointbalance og igen på ordren for din præmie og se, hvad du bestilte?

Med hensyn til præmiebeviserne er jeg ikke helt sikker på, hvad problemet er. Du er dog velkommen til at skrive direkte til mig på gib@matas.dk, så jeg kan høre nærmere og hjælpe dig videre.

Selvforkælelse

Man optjener point til gaver til sig selv.

super godt (:

Det fungere perfekt, dog var der lige den ene gang hvor værdibeviset ikke var til en gave men til en reduktion på 200 kr for en serum, det var en ny metode og det havde jeg ikke lige forstået.

dygtige og kompetente personale- de er virkelig sat ind i butikkens sortsement

prøv at gå i Matas , der ved de hvad de taler om og er altid parat med vejledning og gode råd.

tilbud

Æv, var lidt ærgerlig da jeg skulle afhente pointvarer, det ene var på tilbud en vare der koster 170 kr. solgtes til 100 kr. på det tidspunkt, så husk at tjekke prisen inden Du henter dine pointvarer.

MATAS er min favorit forretnig at købe ind kosmetikprodukter eller medicin.

Jeg er meget tilfreds med MATAS kosmetikprodukterne og servisering. Personalet er altild venlig og immødekommende og jeg få den bedste rådgivning, når jeg har brug for det.

Udgående varer!

Jeg fik besked om, at nogle af mine Club Matas point var ved at løbe ud, og derfor gik jeg på shoppen for ar bruge dem. Der valgte jeg en solbruner, som desværre ikke var at finde længere i min lokale butik, da det var en udgående vare. Den var heller ikke at finde i 3-4 andre Matas forretninger, jeg spurgte om. Det lykkedes at finde en by, hvor den var, og så måtte jeg afsted for at hente den.
Synes det er øv, at Matas sætter udgående varer i pointshoppen, så man ikke har mulighed for at finde dem i butikken, da gavekortet ikke kan bruges til andre varer end den pålydende. Til gengæld er jeg altid tilfreds med servicen i butikken - de gør deres bedste, og jeg synes de gør det godt!
Det var mit første køb over pointshoppen, og jeg er desværre blevet lidt skeptisk overfor hvad der sker, næste gang jeg skal have noget derfra.

Hej Louise

Det var da en super ærgerlig oplevelse med dit første køb i Club Matas Pointshop.

Den selvbruner som du købte er IKKE udgået. Faktisk kan du i dag finde den i 228 Matas butikker ud af de knap 300 butikker, som vi har.

Det er desværre ikke alle butikker, der fører alle varer, så derfor beder vi også altid vores medlemmer om at gå ind på www.matas.dk og finde varen frem, og her selv tjekke, hvor den nærmeste butik er, der forhandler lige præcis den pågældende vare. Rigtigt ærgerligt at du ikke fik gjort det, så du kunne have undgået at løbe fra den ene butik til den anden.

Står du en anden gang i en sådan situation, kan du altid spørge i butikken om de kan hjælpe med at oplyse, hvor den nærmeste Matas butik er, som forhandler en vare.

Club Matas

Fungerer super godt, men vill være skønt med flere attraktive (for mig) produkter i clubshoppen

Fungerer godt, og dejligt at samle points, savner dog lidt flere attraktive produkter i shoppen i mellemprisgruppen, f.eks. dufte, stribeprodukter andre plejeprodukter/skønhedsprodukter

super fantastisk

glad for at handle der

Smart koncept

Jeg er meget glad for Club Matas konceptet, det er super smart at man kan optjene point hos forskellige partnere. Men præmie-shoppens varer er blevet ringere med de nye partnere.....

Indløsningnaf præmiebeviser

Husk at være opmærksom på at, hvis du har flere præmiebeviser kan du kun indløse et bevis pr. køb. du kan altså ikke betale en vare med f. eks. med 2 eller 3 beviser. Dette er ikke ok. Bør ændres.

Oprekalmeret bondefangeri

Der er begrænsninger på, hvad man kan bruge de optjente point til og de tilbud, der er er sjældent noget, jeg kan bruge

Hej Anne Marie

jeg er ked af, at du ikke synes der er noget at bruge dine point på. Vi har i øjeblikket ca. 120 forskellige præmier i vores Pointshop, og hvis ingen af dem er spændende, kan du enten vente med at bestille præmier (der kommer nemlig hele tiden nye præmier til) eller også kan du bestille et præmiebevis, der giver dig 50 kr., 100 kr., 250 kr. eller 500 kr. rabat på dit næste køb i Matas. Så kan du frit vælge blandt alle vores varer i Matas.

Håber du finder noget godt til dig selv snarest muligt.

Club Matas

For ringe udvalg i pointshoppen

Pointshoppen er som udgangspunkt en rigtig god ide - MEN... Udvalget er uhyggeligt ringe. Der er meget langt imellem at der er noget, der kam briges. Udvalget er for dårligt, for lille og førpriserne er i nogle tilfælde opskruede. De ting, jeg har indløst har - undtaget i et enkelt tilfælde - været lidt af nød, fordi jeg skulle bruge mine opsparede points, inden points ellers ville udgå!? (dårligt koncept) Så er der lange udsigter til at spare op til de dyrere ting.
Det kan I godt gøre bedre. Flere ting i shoppen og lad pointsaldoen være, så folk kan nå at tjene op til nogle af de dyrere ting. Ellers er konceptet ikke noget værd. Allerbedst ville det være, om man kunne indløse points i butikkerne istedet - så ville konceptet pludselig have stor værdi for alle.

Hej Nina

Lige nu har vi ca. 120 forskellige præmier i vores Pointshop, og hvis ingen af dem er spændende, kan du enten vente med at bestille præmier (der kommer nemlig hele tiden nye præmier til) eller også kan du bestille et præmiebevis, der giver dig 50 kr., 100 kr., 250 kr. eller 500 kr. rabat på dit næste køb i Matas. Så kan du frit vælge blandt alle vores varer i Matas.

Håber du finder noget godt til dig selv snarest muligt.

Velfungerende...

Det var nemt og uproblematisk. Ville være smartere, hvis man ikke behøvede at printe mailen, men kunne fremvise en sms eller et ordrenummer på sms i stedet for - men ellers kun thumbs up herfra.

Matas Webshop Details

Visit Club Matas