Danhostel reviews

Danhostel reviews

7.0

Gode vandrehjem

Kan kun tale godt om Danhostel kæden som mig og familien har benyttet i årevis. Websiden er også nem at finde rundt på og booke på.

Danhostel er ligeglad med klage over et vandrehjem

I oktober 2011 besøgte vi vandrehjemmet i Rudbøl og fik en meget dårlig behandling. Vi blev tildelt en køjesal istedet for det bestilte familierum og betjeningen var sur og ligeglad. Dertil var prisen alt for høj for det tildelte rum. Vi klagede efterfølgende vandrehjemmet, som var ligeglad, og derefter til Danhostel, som lovede at behandle klagen. Herefter skete der ingenting og rykkere blev besvaret med, at man afventede svar fra vandrehjemmet, senere var det sygdom og til sidst svarede man slet ikke. Danhostel holdt os hen i over et halvt år.

Vores råd: Bestil et kroværelse istedet for et værelse på Rudbøl Vandrehjem, og tro ikke at vandrehjemsorganisationen, Danhostel, gør noget for at hjælpe dårligt behandlede kunder, Henrik Malmos
Danhostel

Reply from Danhostel

Danhostel Danmarks Vandrerhjem erkender at sagsbehandlingtiden af din klage har været urimelig lang. Det beklager vi naturligvis meget. Vi har nu skrevet til dig pr. mail og håber hermed, at vi kan få sagen afsluttet.

Danhostel, Ringe (Fyn)

Vi er netop hjemkommet fra en overnatning bestilt på nettet hos Danhostel, Ringe på Fyn. Vi havde bestilt værelse til 4 personer, med sængelinned og morgenmad til en samlet pris af kr. 935. Morgenmad pr. person kostede kr. 55 for voksne og børn over 12 år.

Jeg må nok sige, at det var en uacceptabel standard. Ved godt det er vandrehjem, men priserne er næsten i forvejen ved at være hotelpriser, og vi har overnattet på andre vandrehjem, hvor standarden har været en helt anden. For at starte med værelset, så var det nok 2 måneder siden der sidst var gjort rent. Sengeheste var fedtede, og der lå store nullermænd på gulvet, og så lugtede det indelukket og støvet.

Morgenmaden var under al kritik. De ene slags af såkaldte boller var så hårde at man kunne bygge huse med dem, og var som minimum ihvertefald hverken fra dagen eller dagen før, den anden slags var brændte og overbagte. Efter at have indtaget en bolle, var sulten ikke stillet, og der stod nogle små youghurter som man også kunne tage. Jeg havde så lige siddet og spøgt med ved bordet, at de sikkert også var for gamle, og da jeg så kom op og så på udløbsdatoen, så ganske rigtig. Youghurterne var også for gamle, og da jeg gjorde opmærsom på det, så blev de fjernet, men så havde man ikke andre. Osten turde min kone heller ikke røre, da det så ud som om den kunne gå selv.

Da vi så på vejen hjem kunne se de hos den lokale Tulip mini restaurant serverede morgenmad med frisk rundstykke, en basse og en kop kaffe for kr. 28, så var det da endnu mere salt i såret. Her havde vi betalt kr. 55 pr. person for noget morgenmad der for at sige det rent ud ikke var værd at betale penge for.

Til vandrehjemmets forsvar skal dog siges, at toiletterne var pæne og rene, og ligeså baderummene, men det ændrer stadig ikke på helhedsoplevelsen når vi sammenligner med de andre vandrehjem vi har overnattet på.
Danhostel

Reply from Danhostel

Danhostel Ringe er fra 2014 ikke længere en del af Danhostel kæden.

Danhostel Details

På Danhostels 95 vandrerhjem i Danmark kan du få billig overnatning i bl.a. København. Vi tilbyder ferie, weekendophold, grupperejser, lejrskoler og kursus.

Visit Danhostel

We live here: Vesterbrogade 39