Dansk Tandforsikring A/S reviews

Dansk Tandforsikring A/S reviews

8.3

Holder hvad de lover

Nem kommunikation, hurtig ekspedition, giver tryghed.

Fantastisk!

God dækning af ens tænder til en fornuftig pris og hvis man samtidig er medlem af Danmark får man 99% dækket.

Altid god behandling og forståelse for individuelle hensyn

Jeg har altid fået en god behandling. Jeg skriver, når jeg f.eks bliver lidt forsinket på halvårlige behandling af private hensyn, og Dansk Tandforsikring svarer altid hurtigt og pænt tilbage og accepterer de hensyn, som jeg har behov for bliver taget. Jeg har en fornemmelse af, at dansk Tandforsikring behandler forsikringstagerne individuelt og er meget imødekommende for at tage hensyn. Og de svarer altid pænt og hurtigt tilbage. Og de sender også en pæn reminder, hvis fristen for tandeftersyn er ved at springe, fordi man jo af og til kan glemme tiden. Meget venlig behandling.

Ok - men stadig plads til forbedring

Jeg har haft Dansk Tandforsikring i nogle år efterhånden. Jeg er som sådan godt tilfreds, og mit behov for økonomisk bistand dækkes ok. Dog er en nogle af mine tænder ekskluderet, hvilket jeg til dels godt kan forstå, men det burde måske udpensles, hvad det præcis er, der ikke dækkes i forhold til hver enkel tand. Det burde jo f.eks. dækkes, hvis der opstår et hul i én af dem. Men nå - det der for mig er et enormt irritationsmoment er, at det tager virkelig lang tid før, man får tilbagebetalt sine penge! Jeg indsendte d. 6/7-13 en regning, og vi skriver idag d. 17/7-13. Jeg har endnu ikke modtaget penge. Jeg kontaktede Dansk Tandforsikring telefonisk d.d., hvor jeg blev oplyst om, at fordi min tandlæge holdt ferie, kunne DT ikke få de oplysninger, som var nødvendige for at afregne. Jeg kontaktede efterfølgende min tandlæge, som IKKE holdt ferie!? Jeg adspurgte, om DT havde kontaktet dem vedr. behandling, hvilket man bekræftede, at DT havde - i øvrigt ugen forinden. Dvs. at DT i hvert fald har haft de nødvendige oplysninger i en uge. Jeg forstår ikke, at pengene ikke er på min konto endnu. Det skal dog siges, at DT havde kontaktet mig telefonisk imens, jeg talte med min tandlæge. Man indtalte på min telefonsvarer, at man alligevel havde talt med min tandlæge, og jeg ville få pengene i næste uge. Igen - jeg forstår simpelthen ikke, at det skal tage så lang tid at få penge igen. Jeg er også medlem hos Sygeforsikring DK, og det går væsentlig hurtigere - 1-2 dage fra henvendelsen. Kom så DT - det kan altså gøres bedre!!!!!

Kære Karina,

Tak for feed-back.

Indtil videre har vi kun mulighed for enten at dække en tand 100 % for alle behandlinger eller slet ikke dække den. Det vil være en meget voldsom systemmæssig kompleksitet at indbygge, hvis vi skulle definere forskellige typer af behandlinger, der kunne dækkes for hver enkelt af de 32 tænder, vi hver i sær fødes med. Hvis man får ophævet en undtagelse dækker vi jo ligeledes tanden 100 % fra dette tidspunkt - uden at skele til, hvilken behandling, der på et senere tidspunkt skal laves på tanden.

Jeg håber dette besvarer din første kommentar.

Med hensyn til din anden kommentar, beklager vi, at der i det nævnte tilfælde er gået lidt flere dage end der plejer. Normalt tilstræber vi, at udbetale indenfor en uge fra vi har modtaget refusionsanmodningen - og ofte går det endda væsentligt hurtigere. Vi arbejder på en automatisering af vores udbetalingssystem som vil være meget lig det du kender fra Sygeforsikringen "danmark". Der går dog nogle måneder endnu inden dette virker.

Vi vil dog altid - i modsætning til Sygeforsikringen "danmark" - skulle verificere, hvilke tænder, der er behandlet, hvis dette ikke er angivet på regningen. Og dette kan ind imellem forlænge processen. Jeg er med på, at det ikke er det som var tilfældet her, hvor vi havde modtaget informationerne - men blot ved en ekspeditionsfejl ikke havde nået at ekspedere udbetalingen.

Dansk Tandforsikring er ikke så "gamle" endnu, og indimellem er der (som du skriver) plads til forbedringer. Det håber vi, at vores kunder vil bære over med :-)

Hold jer langt væk fra Dansk Tandforsikring!

Dansk Tandforsikring er ikke som andre forsikringsselskaber. De vil gerne tegne en forsikring, men de vil ikke udbetale erstatning. Ved først givne lejlighed nægtede Dansk Tandforsikring at udbetale mig erstatning.
Jeg har i 40 år fået efterset min tænder 2 gange om året, og jeg har altid straks fået repareret de skader, der måtte være. Jeg havde derfor ikke fantasi til at forestille mig, at jeg ikke var berettiget til en forsikring. Ganske vist var der en selvrisiko på kr. 3000, så dækningen er da absolut minimal, men at der slet ingen dækning er, overraskede mig.
I forsikringsbetingelserne, pkt. 5, står: Forsikringen dækker, med mindre andet er aftalt,
udgifter til regelmæssige undersøgelser, tandrensning, røntgenoptagelse, almindelige forebyggende behandlinger samt alle behandlinger af egentlig sygdom eller skader på forsikredes tandsæt.
Hvor meget af ovenstående dækkes, når selvrisikoen er kr. 3000? Jeg har da f.eks. aldrig haft en undersøgelse, der kostede mere end kr. 3000. Hvad er "alle behandlinger"? Er det ikke alle? Selvrisikoen er jo så stor, at det kun er de virkelig kostbare behandlinger, d.v.s. sige kroner, broer m.m., der teoretisk kan udløse en erstatning. Behovet for den slags behandlinger opstår ikke spontant, skaderne udvikler sig gradvist over en årrække, og så vil Dansk Tandforsikring ikke yde erstatning.
Med den erfaring, jeg nu har, har jeg svært ved at se, at Forsikringsselskabet ikke til enhver tid kan dække sig ind under, at eventuelle nye skader er opstået inden tegning af tandforsikringen. I praksis betyder det, at ingen behandling vil bliver dækket. Er det lovligt at tegne forsikringer på sådanne vilkår? Hvorfor blev jeg ikke gjort opmærksom på det, inden jeg søgte om forsikringen?
Da jeg accepterede tilbuddet, fik jeg som svar: Velkommen til Dansk Tandforsikring. Du er nu omfattet af en tandforsikring, hvilket betyder, at du fremover vil have en tandforsikring, som kan hjælpe dig med de store tandlægeregninger.
Det passede så ikke!
Derfor, hold jer langt væk fra Dansk Tandforsikring!

Kære Arne,

Tak for dit indlæg om Dansk Tandforsikring.

Dansk Tandforsikring har - i lighed med andre forsikringsselskaber - desværre ikke mulighed for at dække skader/problemer opstået inden tegning af forsikringen.

Dansk Tandforsikring dækker løbende og hver eneste dag tandlægeregninger for mange tusinde danskere, der kommer ud for store, uforudsete udgifter til tandbehandling.

Ligesom vi også dækker løbende udgifter til undersøgelse, tandrensning, røntgen, forebyggende behandlinger m.v. Og for de, som har været uheldige, og fået skader i en rask tand eller et rask område, kan disse behandlinger sagtens løbe op i 15-25.000 kr. eller mere, og så er en selvrisiko på 3.000 kr. vel til at bære!

Dette for at besvare din bemærkning om, at "ingen behandlinger bliver dækket", hvilket ganske enkelt ikke er sandt.

Ligeledes kan det bemærkes, at selvom man går jævnligt til tandlæge (og har gjort det i mange år) på ingen måde har garanti for, at man har fået udført de optimale behandlinger. For en del mennesker er virkeligheden desværre, at man over årene har fået udført en hel del "lappe"-løsninger med fyldningsterapi, hvor der reelt burde have været lavet kronebehandling.

Den forsikring du har tegnet, og som du beskriver i dit indlæg, er konstrueret til at dække NYE BEHANDLINGSKRÆVENDE TILSTANDE, og ikke på tegningstidspunktet eksisterende problemer, der allerede er konstateret, eller som du/din tandlæge med stor risiko ved, vil forekomme. Dette er meget klart og tydeligt beskrevet under Forsikringsbetingelsernes afsnit 6.2 om BESTÅENDE SYGDOM/SKADE PÅ TEGNINGSTIDSPUNKTET (UNDTAGELSER). Ligeledes gør vi i Dansk Tandforsikring opmærksom på dette i vores brochuremateriale, hjemmeside m.v. Men det er klart, at vi ikke kan have alt med her, og i en vis udstrækning er nødt til at henvise til forsikringsbetingelserne.

Hvis man eksempelvis skal have lavet en krone i en tand, hvor der stort set ingen tandsubstans er tilbage (og hvor man måske ovenikøbet, inden forsikringen blev tegnet, har fået konstateret smerter eller lignende), så bør det ikke komme bag på nogen forsikringstager, at et forsikringsselskab vil anse dette for at være behandling af et allerede eksisterende problem.

Hvis vi som forsikringsselskab skulle acceptere at dække allerede eksisterende behandlingskrævende tilstande (gamle skader), så ville forsikringen være mange gange dyrere end tilfældet rent faktisk er (5-600 kr. / år !!).

Brug evt. dette billede: Dækning af allerede eksisterende tandproblemer, vil svare til at tegne en husforsikring med råddækning, hvor der allerede er konstateret råd i muren. I dette tilfælde ville du nok heller ikke få så meget ud af at bede dit forsikringsselskab om at dække rådskaderne.

Dansk Tandforsikring står fuldt ud på mål for det vi lover, men er selvsagt nødt til at have et regelsæt, der afgrænser vores risiko. I modsat fald ville det ikke være muligt at drive forsikringsvirksomhed.

Nu er det (næsten) en fornøjelse at gå til tandlægen

Det er aldrig en ren fornøjelse at gå til tandlægen, men efter at jeg har tegnet en forsikring i Dansk Tandforsikring skal jeg ihvertfald ikke længere bekymre mig om, hvorvidt jeg skal have lavet den optimale behandling - og om jeg mon har råd til den.

Efter at jeg har tegnet tandfordiringen får jeg dækket op til 80% af mine udgifter behøver jeg heller ikke længere at udskyde behandlingerne fordi jeg ikke synes, at jeg har råd. Desuden er det super nemt at få refunderet sine udgifter.

Det kan varmt anbefales at tegne en tandfordikring !

En af de bedste investeringer jeg har gjort mig EVER 😉

Super seriøst foretagende. Hurtige tilbagemeldninger på mail og hurtig overførsel af beløb. Kan varmt anbefales.

God forsikring

God forsikring og ha når går til tandlæge og dejlig og få ca 80 % tilbage igen på tandlæge regning igen ;0) dejlig sikkerhed og så er man sikker på man går tandlæge når man skal .

Fin ordning

Hurtig tilbagemeldning ved henvendelse og fyldestgørende information i forbindelse med behandling af Anmodning om refusion

Jeg er meget tilfreds med denne forsikring

Jeg har været meget tilfreds med min forsikring, så den kan klart anbefales.

De er venlige og dækker mine omkostninger meget hurtigt

Refusion uden ballade

Har nu haft forsikring i to år, og der har ikke været nogle problemer med at få refusion af behandlinger eller lign. Kan varmt anbefale dem

Det bedste forsikringsselskab jeg p.t. er kunde hos.

Jeg har været kunde hos Dansk Tandforsikring siden november 2010. Selskabet startede i juni 2010, så jeg har været med næsten fra begyndelsen.

Jeg er i dækningsgruppe Super.

I den mellemliggende periode har jeg haft en hel del "skader" - almindelige eftersyn, men også kronebehandling, rodbehandling og tandudtrækning har været på "menuen".

I starten var der nogle gange lidt bøvl med at få udbetalt den rigtige godtgørelse, men det var kun det første års tid. Jeg har den holdning, at hvis man er blandt de første kunder hos en virksomhed, så må man forvente lidt indkøringsvanskeligheder indtil medarbejderne har oparbejdet det rette kkompetenceniveau. Siden de første opstartsvanskeligheder er luset ud har jeg følt mig fair og godt behandlet.

Så til en forklaring af stjernerne: jeg overvejede indledningsvis 5 stjerner, men trak 1 fra på grund af opstartsvanskelighederne. Den vist ret nye chatfuntion på hjemmesiden (hvor Dennis var meget hurtig til at oplyse at Dansk Tandforsikring har været på markedet siden juni 2010) giver den sidste stjerne. Så 5 stjerner herfra.

kan godt betale sig

Jeg har fået noget ud af det økonomiske område for jeg har tit huller.

En rigtig god forsikring

En god forsikring der er hver en krone værd - kan kun anbefales.

nemt og hurtigt

jeg har været tilmeldt forsikringen i ca 1 år nu og er super tilfreds. det er nemt at maile tandlægeregningen og der kommer hurtigt svar tilbage på hvor meget der afregnes. et godt alternativ til Danmark.

Dansk Tandforsikring - en forsikring, der gør en stor forskel

Dansk Tandforsikring har rimelige præmier. Dansk Tandforsikring har flere forskellige dækningsmuligheder, så man kan vælge den dækning, der passer bedst. Dansk Tandforsikring er hurtig til at ekspedere henvendelser og er fair i sin sagsbehandling.

Glimrende alternativ

Har ingen problemer haft med Dansk Tandforsikring.
Hvis man går til de jævnlige tandlægebesøg man får tilbudt, kan det godt betale sig. Fint koncept!

Okey forsikring

Præmie stiger med tiden og dækning falder...

Kære Brian

Det er ikke alle vores forsikringer, hvor præmierne er steget. Men det er rigtigt, at vi I visse firmaordninger har været nødt til at hæve præmierne, fordi skadesudviklingen desværre gjorde at vi var nødt til det. Det er jo klart, at vi som forsikringsselskab ikke kan have ordninger kørende der giver underskud i længere perioder. Men vi har ikke sænket vores dækninger på forsikringerne, her har vi stadigvæk fastholdt dækningerne.

Hurtig og effektiv i oplysning og sagsbehandling

De er meget service mindede. F.eks henvender forsikringen sig selv til kunden, hvis kunden har glemt at sende tandlægeregning til refusion.
De virker reele og troværdige

Dansk Tandforsikring Details

Visit Dansk Tandforsikring A/S