Saxo Bank reviews

Saxo Bank reviews

Very low
2.6

Dårlig service, og aldrig på dansk.

Få dog indført nem id, jeres skiften koder hele tiden gør at man flytter bank.

Uetisk gebyrskrue

Jeg melder mig i koret med dem, der stiller sig måbende over Saxos valg om at opkræve kr. 150/kvartal i inaktivitets-gebyr og være uhyggelig stille om det.

Der gik et år før jeg ved et tilfælde så transaktionerne på min konto.

Det er både dyrt og uhensigtsmæssigt at flytte sine aktier, men kontoen er lukket hos Saxo nu.

Ulovlig gebyropkrævning

Jeg har netop også opdaget, at Saxo Bank - uden at varsle mig på forhånd - har opkrævet 150 kr. i kvartalet siden jan. 2013. Da jeg ringede til dem sagde de, at de havde sendt en mail ud til deres kunder herom i november 2012. Jeg har aldrig modtaget nogen mail, og nedenstående anmeldelser tyder på, at det er der mange, der ikke har. Det strider imod markedsføringsloven, ifølge hvilken man skal give individuelt besked om væsentlige ændringer af gebyrer. Og er dermed ulovligt. Det koster mange penge at flytte sine depoter. Så en rigtig dårlig anmeldelse herfra og en opfordring til, at man klager over gebyrerne.

Robbed?

Suddently they started charging me 150kr, 4 times a year - without telling me! I feel like being robbed. But prette sure they dont care at all..
Bye Saxo privatbank (former Etrade)

Gebyrgrip

Starter som en god oplevelse under etrade* men har nu udviklet sig til et gebyrhelvede. Farvel og tak.

5 dage for en simpel overførsel

Jeg har oplevet banker i 3. verdens lande med en bedre service og mere troværdighed. Foreløbig har det taget 5 hverdage at overføre midler fra min konto i Saxo Privatbank til min konto i en anden dansk bank. En overførsel der blandt andre danske sker fra den ene hverdag til den anden. Søforklaringer, dårlige undskyldninger og løfter som ikke er overholdt. Det er nu 5 dage siden at de 100.000 som jeg overførte fra min konto i Saxo Privat bank ikke længere har figureret på min konto der, men de er stadig ikke synlige på den konto jeg har overført dem til. Rystende...

Elendig support

Saxobank er det værste man kan blive udsat for af griske banker ,de lover og lover og holder ikke en skid,philip frijs lover at få styr på problemerne , men hvad sker der ? ikke en skid,hold jer langt væk fra den lortebank,hvilket også andre eksperter højt oppe i systemet mener,saxobank i burde skamme jer

Grisk at udsuge min pension efter uigennemskuelige rundflytninger fra bank til bank

Oprettede i etrade.dk et pensionsdepot. Gebyrfrit og fantastisk. Saxomkøbte så etrade og mine depoter flyttede rundt i banker der skiftede flere gange navn. Det var ikke til at finde rundt i.

Kan. Nu se de har lænset min pension og de siger de må de gerne fordi de har varslet det på en hjemmeside. Flot! Not. Magen til grisk upålidelig opførsel. Håber i elsker jer selv Saxo.

Afgift på aktie depot der ikke har 5 handler pr måned - AFGIFTSBANKEN

En pensions aktie konto har ikke samme antal handler som en fri konto, og derfor er det urimelig. SAXO BANK - velkommen i klubben for bank afgifter. Mine aktier købes og sælges nu i Nordnet.

Så må jeg også stille mig op i køen til at slippe fri af Saxo-Bank

Tilføjelse 20 okt.: Det er nu 20 dage siden jeg klagede over, at de har brudt den aftale vi har indgået - men har desværre, og som ventet, intet hørt hørt fra Saxobank. Det må da være let at tjene sine penge når man bare stjæler dem :-)

Jeg har i øvrigt overflytning i gang, spændende om og jeg også bliver røvrendt her.

Hej Saxo

Jeg har i sin tid oprettet en pensionskonto uden løbende gebyrer, hvordan kan det være at I så er begyndt at hæve inaktvitetsgebyr og depotgebyr uden at gøre jer den ulejlighed at give mig besked? Pensionsdepot blev markedsført som værende GRATIS.

I har både min adresse og e-mail-adresse, så det havde jo været let hvis I ville.

Jeg vil bede jer straks tilbageføre pengene til min konto, og fortælle mig hvor jeg kan klage over jeres tilsidesættelse af helt almindelige aftalevilkår. Det er simpelthen for lavt at bank på denne led; snyde gebyrer ind ad bagdøren som et underlødigt teleselskab.

Elendig service og stavnbinding

Oprettede to depoter ved Etrade, som siden blev overtaget af Saxo.
Herefter er gebyrerne steget og servicen forringet (hvis man længere kan tale om service) . Seneste opslag på min portal når jeg er logget ind: "kundeservice mailen og tlf. 7010 3232 er udgået.". Jeg forsøger på 5. måned at få flyttet mit depot, men bliver kaster rundt til flere folk og kan ingen termin få.

Undgå Saxo, hvis det er muligt.

Saxo's webtrader passer fint til mine behov.

Jeg handler aktier på Saxo Bank's webtrader og er generelt meget tilfreds. Eneste anke er at det til tider kan være lidt svært at finde ud af, hvilke selskaber man får hvor meget udbytte fra.

Dårlig service når man lukker en konto

Lidt historie
Jeg har haft den samme aktiekonto i ca. 15 år. Jeg åbnet min konto hos Difko, da de startet op med aktiehandel på internettet. De blev over taget af etrade, som nu er overtaget af Saxo bank. Jeg har været meget tilfreds med at have min konto hos etrade og difko. Det var jeg også i starten med Saxo bank, da der ikke skete de store ændringer i forhold til, da det var etrade.

Nyt gebyr
Men da Saxo bank vil opkræve et gebyr på 150,- i kvartalet, hvis man ikke har mindst 5 handler i kvartalet, valgte jeg at flytte mine aktier, som principsag, selvom jeg i sidste kvartal havde over 5 handler og havde lagt over 1.000,- i handelsgebyr i kvartalet, hvilket er noget mere end de 600,- om året, de ville kunne opnå i gebyr. (Jeg går ud fra, at de har taget højde for i deres beregnet, at de mister kunder, når de kommer med nyt gebyr og det stadigvæk kan betale sig).

Nu opstår mine problemer
Jeg vælger at flytte min konto og vil derfor lukke min konto hos saxo bank. Det gør jeg i dec. 2012.

Det går fint i starten. Mine aktier bliver overført til mit nye depot og jeg får en mail fra dem d. 3 jan 2013, hvor de spørger om pengene (de frie midler) der står på min konto skal udbetale til min bank. Det skal de.

D. 11 jan 2013 får jeg en mail med, at pengene bliver udbetalt ASAP. Men jeg modtager dem ikke på min konto, så jeg ringer til dem, et par dage senere. Det viser sig at pengene er udbetalt til en anden konto, som ikke er min. De finder det stykke papir frem, som er nogle år gammel, hvor jeg har skrevet, hvilke konto de frie midler skal udbetales til. Det konto nr. der står på papiret er korrekt, men det er ikke korrekt i deres system. De vil undersøge sagen og vende tilbage. Men jeg har intet hørt fra dem.

Jeg opdager, at de har hævet et beløb på 500,- på min konto. Jeg ringet til dem igen og spurgte, hvad det var for. Det var for at flytte mine US aktier. Nu er det bare sådan, at de ikke har flyttet nogle US aktier, men kun danske aktier. Det kunne medarbejderen godt se, han vil undersøge det nærmere og vende tilbage. Jeg har intet hørt.

Jeg skriver til dem og spørger, om de har en dato på, hvornår de lukker min konto. D. 18 jan modtager jeg en mail med at min konto er lukket, men jeg ikke modtaget de frie midler der stod på min konto. D. 21 jan sendte jeg dem en rykker mail ang. mine penge, men jeg har intet hørt fra dem endnu.

D. 25 jan. sendte jeg overstående klage til dem og jeg har intet hørt endnu. i dag er det d. 31 jan.

Opdateret marts 2013.
Jeg har stadigvæk intet hørt fra dem, selvom de lovede at vende tilbage. Men jeg kan se, at pengene nu er gået ind på min konto.

Handelsplatformen er dyr og besværlig

Det er dyrt at handle hos Saxo [fjernet henvisning]

I forhold til andre handelsplatforme er Saxo trader ikke lige så funktionel bl.a er det besværligt at ændre stoplos under handlen, hvor den andre steder blot kan ændres direkte på grafen.
Det er også omstændeligt hvis man vil reducere sine positioner med f.eks 50 %.

Gik fra Nordnet til Saxo Bank

..... Saxo Banks platform er bare 100gange bedre. Det kan godt være at folk ikke kan lide saxo bank eller deres ejere, men deres service, priser og platform. det fungere bare 100%.

Føler ikke det er tilfredsstillende..

Saxo Bank har en fin trading platform, men jeg har tit forsøgt at handle efter nogle af de anbefalinger der løbende der dukker op men har aldrig har haft succes med det! Jeg forstår ikke hvordan man kan udsende så mange misvisende anbefalinger.

Saxo trader

Jeg har forsøgt mig med et prøvekonto og systemet virker jo, MEN efter hvad man hører kan man ikke som kunde være helt sikker på at prøvekontoen og en virkelig konto er helt identiske i måden handlerne eksekveres/simuleres at eksekveres på - og skal man sætte $10.000 ind som standard må man sige at tilliden til banken skal være til stede. Yderligere siges det at systemet for de virkelige konti, siges at "Strejke"/"fryse"/"være utilgængeligt" lige når en for kunden gunstig handel skal eksekveres. Alene mistanken er jo gift, for at vi som kunder kan have tillid til at saxo bank tilbyder gennemsigtige vilkår, præsenteret på en måde der tydeligt giver et billede risikoen.

Yderligere er spreadet på valutakryds og nogle index op til dobbelt så bredt som andre spreadtrading steder, der ikke har beløbsminimum, og et så blakket ry.

MEN man skal jo altid være bevidst om at Spreadtrading/valutahandel/CFD'er er behæftet med en høj risiko som udgangspunkt. Og at det kan siges til Saxobanks forsvar at med den måde man beskattes af disse gevinster er det en selvfølge at man kun hører fra dem der har tabt penge. Yderligere er det jo trader-lore at 8 ud af 10 taber til markedet, så der spilles i disse systemer. (Tænk Las vegas rolette med 0 og 00 og 0000 og ...)

Når det er sagt ville det klæde Saxobank at være mere realistiske Læs: troværdige når de beskriver deres produkt.

Men banker synes aldrig at kunne forstå at glade kunder er gode kunder - til det er deres indbyggede drive til vækst Læs: grådighed for klart skinnede, så det er måske et spinkelt håb.

Saxobank Details

Specialisten i online handel og investering med prisbelønnede handelsplatforme. Online valutahandel, hurtig eksekvering. Gratis valutagrafer, tilbud, analyser.

Visit Saxo Bank

Investment