EF Danmark reviews

EF Danmark reviews

7.0

Fantastisk ophold med EF!

Jeg tog på high school med EF High School Year til Blue Earth, Minnesota i USA. De havde allerede været fantastisk med forberedelse til mit udvekslingsophold inden jeg tog afsted. I løbet af mit ophold var de meget hjælpende i visse situationer, og de kontaktede mig hyppigt for at høre hvordan det gik.
Efter jeg er kommet hjem fra mit udvekslingsophold, har de arrangeret en såkaldt Homecoming camp for hjemvendte udvekslingsstudenter. De var fantastiske til at hjælpe med at vende sig til den danske hverdag igen!

Oplevelser for livet

Jeg rejste med EF High School Year i skoleåret 11/12, hvor jeg blev sendt til Phoenix, Arizona i USA. Lige fra starten var der rigtig godt styr på det hele fra EF's side, og kontoret i Danmark var utrolig hjælpsomme helt fra før afrejse til den dag jeg kom hjem. Da EF er et rigtig stort selvskab, følte jeg, at der var godt styr på tingene, og at de havde meget erfaring. Dette gav mig en sikkerhedsfølelse, som var rar at have med, når jeg sad på den anden side af jorden i et helt fremmed land. Derfor kan jeg helt klart anbefale EF, hvis du skal på et high school år. Jeg havde en fantastisk oplevelse med EF og håber, at andre vil få den fede oplevelse, som jeg har haft.

En helt igennem fantastisk, uforglemmelig rejse med EF!

Jeg var afsted med EF til London i to uger i denne sommerferie. Det var en mega fed tur - den var bare for kort! Der var absolut ingenting, som ikke var okay. Alle små udfordringer blev taget med et smil, og hurtigt løst.
Lederne - både de lokale og kursuslederne - var rigtig venlige. De var hjælpsomme og generelt både sjove og rare at være sammen med.
Ligesom lederne, så var lærerne også rare! De var flinke at arbejde med, og var der nogle der havde f.eks. udtaleproblemer, så fik de hjælp. Undervisning var seriøs, som den skal være - men en enkelt vits i ny og næ var velkommen. Det sjoveste ved lærerne var nok når du skulle prøve at udtale danske sætninger.
Hvad angår de andre elever, så er de også flinke - vi kommer jo med samme udgangspunkt: vi kender ikke andre!
Fedt også at se nogle af Londons seværdigheder samtidigt!
Herfra en klar anbefaling til alle: tag afsted på en rejse med EF - det er fantastisk.

Jeg smiler hver gang jeg mindes mine oplevelser med EF

Alle burde tage afsted!
Jeg har selv været af sted med EF et par gange. Begge gange har været fantastiske, og jeg er klar på endnu en tur, hvis det kommer dertil. Det fede ved at rejse med EF, er selve konceptet. Man har det sjovt OG lærer noget samtidigt! Man får venner for livet og møder mange forskellige kulturer.

Jeg har ikke haft nogle dårlige oplevelser i forbindelse med EF og jeg mener heller ikke at man betaler for meget i forhold til hvad man får. En oplevelse for livet, kan i det hele taget ikke gøres op i penge. Det eneste det kræver er mod og lyst. Jeg har ikke personligt mødt nogen som ikke har været tilfredse med deres ophold med EF. Det handler også om hvor villige og åben man selv er. Det er klart at noget kan virke overrumplende, men det er tit ikke noget EF kan gøre for, men mere kulturforskelle som sætter dette i gang. Derfor skal man absolut ikke holde dig tilbage og være bange for at tage af sted. Jeg vil næsten love at det bliver en uforglemmelig oplevelse.

EF's personale er desuden også super søde og altid klar til at hjælpe.
Jeg støtter EF's version rigtig meget og har derfor også selv valgt at være ambassadør, netop fordi jeg mener, alle skal have denne fede oplevelse.

- Anne Kaiser

Aldrig mere EF

Jeg rejser ALDRIG med EF igen.

Det hele starter godt, god service fra det danske salgskontor med jævnlige opringning for at følge op på om det hele er som det skal være eller om der er nogen spørgsmål. Kort sagt, alt er guld og grønne skove, og der bliver lovet til højre og venstre. Men så kommer tidspunktet hvor de modtager de sidste penge og man tager afsted, så er alt hvad der hedder god behandling kastet over bord.

Først bliver jeg sat på et for let niveau, min lære er super sød og siger den allerførste dag at jeg nok burde rykke op da dette ville blive for nemt, og hun viser mig så straks hvem jeg skal tale med. Men hov, det viser sig så åbenbart at det skal tage en hel uge fordi de ikke lige vil række hånden ned i skuffen og give mig den test de kræver for at man kan rykke op, under normale omstændigheder ville dette tage en halvanden uge.
Jeg endte så på et for højt niveau fordi de ikke havde kigget på min test, men bare sat mig på det hold hvor jeg havde sagt jeg måske burde være på. Da jeg så ville rykke et niveau ned tog det dog kun 5 min, men de første 2 uger eller godt 10.000 kr var spildt
Salgskontoret i Danmark kunne ikke se noget problem i det, det var bare sådan det var.

Første dag får man da også af vide at det ikke accepteres at der drikkes når man ikke er gammel nok, dette bliver ikke overholdt, unge på 16 kan frit stå på stranden og drikke, og det eneste EF vagten har at sige er, det er jeres eget problem hvis politiet kommer. Tænk jer om inden i sender jeres børn afsted med EF.

Samtidig bliver du lovet undervisning i 26 lektioner, og det er hvad du betaler for. Men men men. Første dag går med noget tjek ind og noget information, så fra ca kl 10 har du fri den dag uden at modtage undervisning. Dernæst har du to lektioner om ugen hvor du ingen lære har, igen ingen undervisning som du betaler for, de lave niveauer holder fri, de høje niveauer er ude og stille spørgsmål, dette tager maks en halv time, så er du færdig, altså mangler du stadig en hel times undervisning.

Dernæst kan man godt forvente at læren kommer 3-4 min forsendt hver gang man starter et nyt modul og slutter timen 5-10 før tid, samtidig tager det mellem 10-15 min at komme igang med undervisningen fordi det er ok at komme som det passer en. Lad os lige regne lidt på det.
Der er to lektioner på et modul, et modul er uden lære, minimum en time, 3 min forsinkelse gange 12 moduler giver 36 min, 5 min tidligere fri gange 12 moduler giver 60 min, altså betaler du for minimum for ca 2,5 timer om ugen som du ikke får noget for, plus den første uge hvor du om mandagen mister 2 gange 80 min.

Jeg kunne blive ved, men dette her fylder vist rigeligt allerede, vil bare sige i skal tænke jer om, for der er ingen hjælp at hente fra det danske salgskontor hvis du/i løber ind i samme problemer.

Taget ved næsen af EF

Priserne er tårnhøje, men til gengæld skulle der være super hjælp til al det praktiske. Det var i hvert fald derfor jeg henvendte mig til dem. Der var da også masser af hjælp fra deres side til hvordan jeg fik betalt pengene. Men det var også det fra den danske side.
Jeg havde bedt om, at få et tilbud på en samlet pakke, og den fulde pris dette ville koste. Jeg fik det, tænkte over det og sagde ja. Da jeg halvanden måned efter stod blot 1 uge fra at skulle afsted fik jeg en ekstra regning på næsten 10000! Det skulle betales ellers var der ingen tur. Grunden var ændringer i den amerikanske valuta. Det stod da også med helt småt formuleret i under 1 sætning på en af mange sider med flere koloner af tekst. Jeg gik ind og kiggede på hvornår der havde været ændringer i den amerikanske valuta og så, at det var 10 måneder siden den store ændring havde været. Det havde de åben bart "GLEMT" da de gav mig et tilbud.

De papirer jeg havde fået, som hjælp til hvilke papirer man skulle havde udfyldt inden afrejse, var virkelig mangelfulde. Når man sammenlignede med hvad den amerikanske ambassade havde af list af papirer der skulle være udfyldt inden var den mere end mangelfuld.

Jeg havde derefter snakket med min kontakt person hos EF og han fik en af hans kollegaer til at sende mig en ny opdateret liste med hvad jeg skulle have med. Her skrev de, at et af papirerne udstedt af den amerikanske ambassade skulle gemmes trykt derhjemme. Det var den største bommert jeg til dags dato har oplevet. Da jeg landede i USA og skulle have kontrolleret papirer skulle jeg sjovt nok fremvise dette papir! Det endte med en tur på et amerikansk POLITIKONTOR! Jeg sad og ventede i mange timer og så mit fly og alle andre fly til min destination lette, mens jeg sad på dette politikontor. Jeg fik dog til sidst lov at komme ind, men skulle nu udfylde en god sjat nye papirer, havde dem der lå derhjemme tilsendt og til sidst skulle jeg ned til et offentligt kontor og havde dem godkendt det hele for jeg kunne få lov at blive. Rigtig træls start på turen,

Lærerne på skolen var flinke, det må man give dem, men indholdet af undervisningen var meget svingende i den lave ende. Jeg blev pladseret i en spin klasse med film hvor det eneste vi lavede var at se de nye amerikanske film som "In time".
Maden på campus var decideret ringe, jeg ved ikke om det var amerikansk campus kvalitet eller hvad det var. Men det eneste spiselige var salaten. Effektiv slankekur.
Kvaliteten af værelserne var ringe og der var tit ting som gik i stykker pga. ren slitage. Dog var de mexicanske medarbejdere flinke til at fikse problemet.
Der var stort set fester på campus hver aften, hvor der blev indtaget alkohol og røget hash i store mængder. Det hele lignede en mellemting mellem festerne i American Pie og det tv udsendelser der følger unge i Sunny beach.

Dog skal det pointeres, at det sociale på skolen var godt, og selvom de fleste holdt sig til deres hjemlands sprog og gik i grupper med folk derfra, fik man stadig en masse nye venner fra over alt i verden.

De rige børns klub

Deres rejser er urimelig dyre. Og hvis man som teenager virkelig ønsker og tage afsted, skal ens forældre, eller en selv, have pengepungen i orden.

Fantastisk.

Jeg valgte i mit sabbatår at rejse med EF i en måned til Miami Beach. Det er en beslutning jeg aldrig vil fortryde. Absolut den fedeste oplevelse. Der er styr på tingene og ønsker du den mindste hjælp vil de altid være der. Kan varmt anbefales!

ef-danmark.dk Details

Visit EF Danmark