Elrabatten reviews

Elrabatten reviews

5.9

Fup eller rod?

I februar meldte jeg mig ind i forventning om lavere elpris, der var iøvrigt angiveligt lang tid til næste "auktionsrunde". 2 dage senere blev jeg advaret imod dem, idet de rent faktisk tjener penge på de danske elkunder.

Fik kolde fødder og jeg skrev til dem og meldte mig ud igen, bad om en skriftelig bekræftelse på at jeg var meldt ud, den fik jeg på mail og troede at sagen dermed var slut.

9. marts modtager jeg så et brev (dateret 28. februar) fra EnergiNord, som byder mig velkommen som ny elkunde, med instalationsnummer og en elpris der er højere end den jeg havde før.

Efter flere mails og telefonisk henvendelse lykkes det mig at få Energinord til at annullerere aftalen - nu er jeg bare spændt på om jeg begynder at få opgørelser fra mit elselskab, nyoprettelse og andet bøvl.

I bedste fald er det en rodebutik, i værste fald platugler.

Hvorfor blev mit navn ikke fjernet, straks jeg meldt mig ud?
Hvorfor skriver man ikke ud om at der er afholdt ny auktionsrunde og hvilken pris der blev opnået?
Hvorfor modtager man blot en færdig kontrakt?
Hvorfor kommer denne kontrakt op til en weekend og er dateret 9 dage tidligere?

Jeg stiller mig tvivlende overfor om de ikke bare sidder og får kommission fra EnergiNord for at formidle elkunder og rent faktisk ikke holder auktion.

Jeg er meget tilfreds

Jeg har meldt mig ind hos Elrabatten og flyttet til energinord.

Jeg sidder her i min sofa og sparer 250 kr om måneden UDEN AT RØRE EN FINGER.

Glæder mig til om næste udbud kan skaffe endnu bedre priser

Snyd og bedrag - hold jer langt væk

Jeg kan kun på det kraftigste fraråde andre at handle med Elrabatten - i hvert fald hvis I bor i Øst-Danmark, som jeg.
Jeg har fulgt elpriserne fra de blevet givet fri og handlet el fra dag et. Det var derfor særdeles interessant at blive en del af et fællesindkøb, hvor jeg forventede at kunne få bedre priser end hvis jeg var solo-indkøber.
Jeg tilmeldte mig og afventede spændt at få en besked om den nye pris, som man så efterfølgende kunne vælge at tage imod eller ej indenfor en 14-dags periode (i følge Elrabattens egen hjemmeside). Til min store skuffelse var prisen dårligere end min nuværende pris og dårligere end adskillige andres priser, jeg som enkelt-indkøber kunne opnå. Meget uforståeligt! Men ok, så var det prøvet!
Dagen efter jeg modtager tilbuddet med de nye priser, skriver jeg retur, at jeg ikke er interesseret i tilbuddet, da det er højere end det jeg betaler på nuværende tidspunkt - for hvorfo skulle jeg betale mere end hos min nuværende leverandør? Hertil får jeg et svar at det desværre er for sent, da de 14 dage er overskredet? Øhh jeg svarede dagen efter jeg fik prisen at vide!
Nææ firmaet Elrabatten (privat firma) har siddet på informationen og bevidst ventet på at fremsende denne, så de kunne sikre sig at færrest muligt opsagde aftalen, da de ellers ikke kunne tjene penge på deres aftale med energileverandøren.
Elrabatten er nu gået i 'flyverskjul' og kommunikationen er minimal. Nu er der avisturen, forbrugérombudsmanden og advokaten tilbage.
Så til alle jer derude, hold jer langt væk fra Elrabatten og spar jer selv for en dårlig oplevelse.
Ps. Tag og se på Elforbundet, det er langt mere professionelt

Is Elrabatten your company?

elrabatten.dk Details

Visit Elrabatten