Elrabatten reviewed by

Greve, DK

Snyd og bedrag - hold jer langt væk

Jeg kan kun på det kraftigste fraråde andre at handle med Elrabatten - i hvert fald hvis I bor i Øst-Danmark, som jeg.
Jeg har fulgt elpriserne fra de blevet givet fri og handlet el fra dag et. Det var derfor særdeles interessant at blive en del af et fællesindkøb, hvor jeg forventede at kunne få bedre priser end hvis jeg var solo-indkøber.
Jeg tilmeldte mig og afventede spændt at få en besked om den nye pris, som man så efterfølgende kunne vælge at tage imod eller ej indenfor en 14-dags periode (i følge Elrabattens egen hjemmeside). Til min store skuffelse var prisen dårligere end min nuværende pris og dårligere end adskillige andres priser, jeg som enkelt-indkøber kunne opnå. Meget uforståeligt! Men ok, så var det prøvet!
Dagen efter jeg modtager tilbuddet med de nye priser, skriver jeg retur, at jeg ikke er interesseret i tilbuddet, da det er højere end det jeg betaler på nuværende tidspunkt - for hvorfo skulle jeg betale mere end hos min nuværende leverandør? Hertil får jeg et svar at det desværre er for sent, da de 14 dage er overskredet? Øhh jeg svarede dagen efter jeg fik prisen at vide!
Nææ firmaet Elrabatten (privat firma) har siddet på informationen og bevidst ventet på at fremsende denne, så de kunne sikre sig at færrest muligt opsagde aftalen, da de ellers ikke kunne tjene penge på deres aftale med energileverandøren.
Elrabatten er nu gået i 'flyverskjul' og kommunikationen er minimal. Nu er der avisturen, forbrugérombudsmanden og advokaten tilbage.
Så til alle jer derude, hold jer langt væk fra Elrabatten og spar jer selv for en dårlig oplevelse.
Ps. Tag og se på Elforbundet, det er langt mere professionelt