Elrabatten reviewed by

Fup eller rod?

I februar meldte jeg mig ind i forventning om lavere elpris, der var iøvrigt angiveligt lang tid til næste "auktionsrunde". 2 dage senere blev jeg advaret imod dem, idet de rent faktisk tjener penge på de danske elkunder.

Fik kolde fødder og jeg skrev til dem og meldte mig ud igen, bad om en skriftelig bekræftelse på at jeg var meldt ud, den fik jeg på mail og troede at sagen dermed var slut.

9. marts modtager jeg så et brev (dateret 28. februar) fra EnergiNord, som byder mig velkommen som ny elkunde, med instalationsnummer og en elpris der er højere end den jeg havde før.

Efter flere mails og telefonisk henvendelse lykkes det mig at få Energinord til at annullerere aftalen - nu er jeg bare spændt på om jeg begynder at få opgørelser fra mit elselskab, nyoprettelse og andet bøvl.

I bedste fald er det en rodebutik, i værste fald platugler.

Hvorfor blev mit navn ikke fjernet, straks jeg meldt mig ud?
Hvorfor skriver man ikke ud om at der er afholdt ny auktionsrunde og hvilken pris der blev opnået?
Hvorfor modtager man blot en færdig kontrakt?
Hvorfor kommer denne kontrakt op til en weekend og er dateret 9 dage tidligere?

Jeg stiller mig tvivlende overfor om de ikke bare sidder og får kommission fra EnergiNord for at formidle elkunder og rent faktisk ikke holder auktion.