Endomondo reviews

Endomondo reviews

5.9

Som Premium medlem får man mulighed for at oprette træningsplaner....

..men trænings-planlæggeren duer bare ikke til noget.

F.eks. bliver der alt for hurtigt lagt kilometer på til f.eks. 1/2 maraton - op mod 3 km per uge fra f.eks. 10 til 13 km osv. Alle jeg kender siger at man max. må lægge 10% på per uge.

Så er der Cooper-testen hvor man skal løbe 12 minutter så hurtigt man kan, men med kun 5 minutters opvarmning før man gør det. Den er jo helt gal, da ingen bliver varme nok til at løbe fuld speed efter kun 5 minutter.

Supporten er heller ikke noget at råbe hurra for, de svarer ganske enkelt ikke på ens spørgsmål.

Generelt er Endomondo-ideen supergod og upload osv. fungerer godt og måske er de 180,- om året ikke noget at snakke om i forhold til det man får, men jeg mener stadig, at man fint kan klare sig med gratis-versionen, da Premium-medlemskabet ikke kan bruges til så meget. Jeg kan derfor varmt anbefale ikke at opgradere til Premium, da det ikke er pengene værd efter min mening.

Udmærket formål, men virker ikke optimalt

Jeg har nu brugt Endomondo i ca. 1½ år. Og i de sidste 4-5 måneders tid er trackingen af mine løbeture simpelthen for ringe. Jeg tror at jeg kan tælle på én hånd, hvor mange gange, distancen og ruten er overensstemmende med den tilbagelagte rute. Jeg går meget op i mellemtider og fikspunkter, og det er bestemt ikke optimalt for mig, at rutemåleren springer fra den ene ende af byen til den anden og proklamerer, at jeg har løbet 16 km, når jeg kun er nået til 7 km. Tiden kan jeg bruge, men det kan et ur også.

Jeg var lige ved at opgradere til premium-versionen, men så opstod disse problemer, og det har været sådan siden. Nu leder jeg efter en anden app, der kan hjælpe. Og mine løbeture er 99% i København, så det burde ikke være dækningen, den er gal med.

God app, men manglende public API

For os der bruger mere end et system til at tracke vores dagligdag er det en kæmpe hæmsko, at Endomondo har valgt at skrinlægge deres planer om et Public API. Et Public API havde gjort mig i stand til at tracke data fra både Endomondo, Basis Band B1, Fitbit, madlogs, mv., men det er åbenbart Endomondos valg at være så brugerfjendske som muligt. Jeg havde egentligt tænkt mig at købe et Premium-abonnement (som de sjovt nok indførte kort efter at man var blevet lokket til at betale for et PRO-medlemskab som engangsbetaling), men de planer er sat helt og aldeles på standby. Indtil det går op for ledelsen i Endomondo at de eksisterer for brugernes skyld anvender jeg fra dags dato RunKeeper - som netop tilbyder åbenhed om ens egne data! Det kunne Endomondo dælme lære meget af!!

super

Den er nem god og overskuelig sjov at bruge den måler meget nøjagtigt er bare en skam den ikke er dansk

Bedste fitness tracker jeg har prøvet, og jeg har prøvet en del. Kan varmt anbefales!

Genial idé!

Kæmpe motivationsbooster og nem måde at holde styr på ens ruter osv!

fantastisk app, store og service

først og fremmest er appen en fed app der giver en rigtig meget motivation til at komme ud og dyrke noget sport.
og deres store, er også tip top, dog lavde de en fejl i min ordre, jeg manglede en ting, men skrev ind til dem, og samme dag blev varen sendt, så servicen er også helt i top.
alt i alt er de simpelthen fantastiske og vil helt klart anbefale dem.

fantastisk app intet mindre

Endomondo er den bedste løbe partner jeg nogensinde har haft. Havde først den gratis udgave, men har senere opgraderet til betalings versionen, som har lidt flere muligheder.
App'en er en stor motivation, specielt når man træner frem til forskellige løb, hvor det er råt at kunne følge éns fremgang. Også muligheden for at indtaste egne interval træning, synes jeg er rigtig god.
Det værste ved Endomondo er at man bliver afhængig af app'en;-)

Dejlig app

Virkelig motiverende app, men mange muligheder - du kan også logge ind på deres hjemmeside og hente statstikker mv. hvor den bl.a. fortæller dig hvor mange burger du har forbrændt, hvor meget CO2 du har sparet mv. det er lidt sjovt! Har den gratis udgave og kan være jeg opgraderer til betalingsversion, ligesom jeg overvejer at købe pulsmåler til den :-)

Fantastisk app

Det er bare en fantastisk opfindelse. Jeg bruger gratis versionen, men der findes en pro med flere funktioner, måske køber jeg den senere.
Nu behøver man ikke gps ure, cykelkm tællere osv. Man bruger bare endomondo. Den er bare genial.
I dag har jeg cyklet frem og tilbage til job, 11km hver vej. Jeg får middeltider,ruten, højdeforskelle, gennemsnitshastighed min og max.
Jeg tror jeg bliver afhængig ;)

Fed app og hjemmeside

Endomondo findes i to versioner til mobilen - En gratis version "Endomondo Sports Tracker" og, "Endomondo Sports Tracker PRO" som man betaler for.

Personligt har jeg valgt gratis-versionen da den kan, hvad den skal.
App'en bruges til at tracke ens træning - hvad enten det er løb, gang, cykling (som inddeles i to kategorier -sport og transport) og en hulens masse andre muligheder. Efter træningen, uploader den ens info til hjemmesiden, hvorefter man kan analysere sin træning, skrive noter til, gemme en bestemt rute og lignende.

Derudover kan man melde sig ind i forskellige grupper og, deltage i forskellige udfordringer, hvilket kun er med til at øge ens motivation.

En anden lille detalje, der er med til at øge ens motivation er de såkaldte "pep talks" - Endomondo har simpelthen lavet en funktion der gør, at dine venner kan se når du tracker din træning live og, giver dem derefter mulighed for at sende dig en peptalk.
Med andre ord; mens du er ude at løbe/cykle/gå/snowboarde/ride (you name it), kan dine venner skrive en peptalk, som din telefon læser op til - hvis man har slået funktionen til.

Desuden kan man købe en pulsmåler og forbinde den til ens app, for derved at tracke ens puls mens man træner.

Grunden til, at Endomondo kun for 4/5 stjerner herfra, er, at GPS'en er upræcis. En løbetur kan sagtens blive 4-500meter længere på kortet, end den var i virkeligheden, da GPS'en laver krumspring nogle gange, og enten forkorter din rute eller forlænger den - som oftest går det op, men det burde ikke være sådan.

Hvis man, som nogle gør, vælger at uploade ens træning til hjemmesiden fra ens løbeur (hvilket også er en mulighed), kan man analysere informationen på præcist samme måde som, hvis man havde tracket det gennem Endomondo's app og, i mange tilfælde, få en mere præcis rute på kortet.

Til sidst skal nævnes, at man kan forbinde sin Endomondo-konto med en Twitter og/eller Facebook konto men, at intet bliver offentliggjort på disse sider med mindre, man selv giver tilladelse til dette.

så kom dog i gang...

Fantastisk motiverende koncept og ide. Den gratis version er alt riligt, men har købt, for at de kan få lidt for deres arbejde.

Der er på det sidste dukket en members lounge op, ved ikke helt hvad den kan, men syntes den er dyr. Derfor mister de den 5 stjerne.

Så kom dog igang med at løbe!

Is Endomondo your company?

endomondo.dk Details

Visit Endomondo