FOA reviews

FOA reviews

4.5

spild af penge, ingen hjælp, kun snak

Jeg har nu været medlem af FOA i nogle år, og kan uden at tøve sige det har været et bekendtskab jeg gerne var for uden.

Jeg blev medlem af fagforeningen før jeg blev 18, da jeg fylde 18 udfyldte jeg en formular på nettet for at blive optaget i a-kassen. Der var tilsyneladende sket en fejl, for kørt tid før jeg var færdig med min uddannelse fik jeg at vide af FOA, at jeg ikke var medlem af a-kassen. Hvilket ville resultere i at jeg ikke kunne få udbetalt dagpenge før 5 uger efter endt uddannelse.
Der var bestemt ingen hjælp at hente fra FOA´s side, og efter at have snakket med mange forskellige led, og blevet decideret chikaneret af en FOA medarbejder måtte jeg give op.

Senere blev jeg uberettiget fyret, og reaktionen fra FOA´s side var, at det jo var fint nok hvis jeg ikke brød mig om at være der. Først da jeg hev en tidligere fagforeningsforhandler med til møde blev mine rettigheder forsvaret.

Det seneste er at min arbejdsplads desværre er gået konkurs, og jeg af den grund ikke får udbetalt løn. Med sindsro ringer jeg selvfølgelig til FOA, for at få hjælp til at indgive min sag til løngarantifonden, og midlertidig låne det skyldige beløb hos dem.
De kunne sandelig ikke hjælpe med nogle af delene, det var ikke noget de gjorde, og gav egentlig udtryk for det var bedst jeg skiftede fagforening.

Fortvivlet, vred og meget skuffet ringede jeg til KRIFA og forklarede min sag. De var meget hjælpsomme og sagde at de selvfølgelig ville hjælpe mig med at udfylde papirerne til løngarantifonden. De var dog ikke sikker på de kunne låne mig penge når jeg ikke var blevet medlem før konkursen, men ellers havde det heller ikke været noget problem.

Jeg føler virkelig at jeg er med i den reklame der kører i radioen, hvor fagforeningen bare vil snakke lidt med én i stedet for at hjælp.

Jeg syntes min behandling hos FOA har været katastrofal, og jeg kan absolut ikke anbefale dem til andre.

MVH Bine
FOA

Reply from FOA

Hej Bine

Jeg er ked af, at du har haft en dårlig oplevelse. Jeg har derfor forsøgt at kontakte dig, men forgæves. Du er velkommen til at kontakte mig på telefon, så vi kan tale forløbet igennem

Berit Rathleff FOA Vejle
75825288

"Du kan ikke snakke med en i a-kassen nu, de sidder med medlemmer"

Jeg har i de forgangne 5 dage forsøgt intet mindre end 7 gange (en 10-15 opringninger) at få fat i en medarbejder i a-kassen i FOA-Køge de fleste af gangene er jeg nået til omstillingen/receptionen hvor jeg møder en overlegen stemme der en kende bebrejdende fortæller mig at jeg ikke kan snakke med nogen i a-kassen PT fordi de sidder med medlemmer eller bare ikke svarer telefonen. Fair nok at de har travlt, men burde det ikke være muligt at ligge en telefonbesked til a-kassen som minimum? Det vil jeg jo mene. Fik af vide i dagens 3. opkald, at nu er det jo fredag og hvis jeg lagde en besked ville den jo nok forsvinde i bunkerne inden mandag så jeg kunne lige så godt ringe igen på mandag... Jamen det gør jeg da bare... Forfra ÉN gang til... Det eneste jeg skal høre ad om, er hvad pokker jeg gør i april når min datter skal opereres hvis jeg stadig er ledig, for jeg skal være medindlagt med hende... Det har snart kostet en hel del penge at snakke med hende den overlegne i receptionen i FOA-Køge... SUK!!!

Det der blev lovet, blev ikke overholdt!

Efter som jeg skulle starte på ny uddannelse, skulle jeg ud at have nye bøger! Foa lover så 25 %, hvis bare jeg havde kvitteringen med.

Jeg køber så bøgerne og ringe til dem og hører hvordan og hvorledes med refundering af de 25%.

Snakker så med en ansat og siger at det er ikke noget de gør i, hvis man vil opnå de 25% rabat, skal man købe det igennem dem.

Sjovt nok havde den første fra Foa ikke nævnt det, snakker så med flere fra min klasse og de har fået det samme af vide og de kan heller ikke få de 25% i rabat...

Alt i kan man ikke stole på dem, jeg har meldt mig ud igen og håber der er andre der læser dette så de ikke rammer det samme "vi lover dig 25%" hvis du flytter over til os!!! BAHHH!

Kunne være at den interne kommunikation skulle genovervejes så man fik samme information fra ledelsen, så vi som forbrugere ikke bliver snydt!

FOA klart den bedste fagforening

Foa kæmper virkelig for og med en!!!
Foa kører pt flere sager for mig og
de er bare en stor hjælp og støtte
og deltager gerne i møder med kommunen osv..

De er ALLE pengene værd og kan varmt anbefale
andre at bruge dem..

Foa Vejle

Laver aftaler der forringer dagplejeres vilkår og tilgodeser Vejle kommune

Til at stole på

Foa hjælper meget gerne, det kan man mærke allerede når man træder inden for døren der, man bliver aldrig afvist, de gør alt for at hjælpe dig videre. En pragtfuld fagforening, som har hjulpet mig meget. tak.

FOA

HAR VÆRET MEDLEM I MANGE ÅR OG SYNTES DE HAR KÆMPET MEGET FOR OS. ER DESVÆRRE NØDT TIL AT TRÆKKE EN STJERNE FRA DA JEG OPLEVEDE MEGET BESVÆR OG IKKE ALTID LIGE VENLIGE ANSATTE I FORBINDELSE MED OVERGANGEN TIL EFTERLØN.

Foa har kæmpet for os

FOA kan vi være stolte af! Og hjemmesiden er supér ;)

Er der når man har brug for dem.

Foa var der fra starten af min uddannelse, de gav lidt tilskud til mine bøger og står altid klar hvis jeg har nogle spørgsmål.

god hjælp

Foa har været der når jeg havde brug for dem.. super service

Fin service og gør noget for kunderne

Er medlem af FOA og de har en fin service og gør noget kunderne, vi havde en sag på vores arbejdsplads med nogle arbejdstimer der blev udbetalt som Extra Timer og ikke Overarbejs Timer - FOA gik ind i sagen og vi vandt, arbejdet udbetalt de penge de skyldte os, og det var da en god sjat. så tak for hjælpen FOA dejligt man føler man får noget for sine penge.

FOA Details

Visit FOA