Groupon reviews

Rating distribution

Reviews

About

Svindel - köp ALDRIG her

Som 100 vis af andre Groupon kunder er jeg også blevet snydt af Jer. I vælger helt bevidst ikke at svare på krav om tilbagebetaling . Har man spørgsmål til hvordan man køber sørger i for at svare med det samme. Det er det, der kendetegner en svindelvirksomhed.

Hvis ikke jeg har mit tilgodehavende på mandag udsender jeg en pressemeddelelse om Jeres svindelmetoder, kontakter konsumentverket, og tager kontakt til vores pressekontakter samt retter henvendelse til diverse forbrugerprogrammer.
trustpilot stars

Groupon skojare-Anmäl om du är drabbad till KO

Jag kontaktade Groupon angående deal (nr: 0010112AIN) som inte levererats i tid(läs tre veckors försening då när jag hade kontaktat Groupon). Detta gjorde att jag fick inhandla samma grejer på amazon.co.uk. Jag blev uppmanad av en person från Groupons kundtjänst som heter Jens att inte hämta upp grejer på posten när dessa dyker upp, utan att vänta i tre veckor tills de skickas tillbaka till säljare.Då kan jag ringa tillbaka groupon och då skall Groupon ha betalat pengarna tillbaka till mig fick jag som svaret. Bara några minuter senare skickade Groupon ett mejl till samtliga berörda som inhandlat dealen där då ”upplyste” att de var i kontakt med säljare samt att delaen blir ”lite försenat”. De talade inte sanningen( självklart)eftersom de fick denna information från mig samt de hade inte tid att kontakta säljare på några få minuter. Tre veckor senare kontaktar jag Groupon och kräver återbetalning men då hävdar Groupon att jag är tvungen att kontakta säljare för att reda ut det.
Jag accepterar ej någon tillgodohavande(en principsak) för jag tänker inte längre handla på Groupon dvs. pengarna tillbaka på mitt kort. Jag vägrar diskutera det med er ”partner” eftersom jag har inte handlat något från dem utan från Groupon
Ni kan läsa själva vad har jag fått för svar:Hej XXXXXX!
Tack för ditt mail.
Anledningen till att du i detta fall behöver kontakta företaget är för att vi på Groupon för den här dealen är den marknadsförande parten. Hos oss genomför du köpet av din voucher som ger dig möjlighet att nyttja en deal hos ett företag och deras produkt/tjänst/resa och de som i sin tur levererar detta till dig som kund.Det är av den anledningen ni själv behöver höra av er till dem så ni får direkt svar från de som faktiskt levererar gentemot er. Alla företag som vi hänvisar till har även de en kundtjänst som gärna hjälper dig vidare med ditt ärende. Ha en trevlig dag och tveka inte att återkomma om jag kan hjälpa dig ytterligare.
Vänliga hälsningar,
Sofie, Kundservice
Nu för information: Genom mitt köp har jag handlat från Groupon och inte någon annan. Groupon har tagit betalt för det dvs. transaktion går direkt till Groupon vilket betyder att ni inte talar sanning när ni säger att ni enbart är marknadsförande partner DET ÄR NI INTE- KORTARE SAGT NI ÄR SKOJARNA . Vad händer med deals som inte utnyttjas dvs. de voucherns som inte används-betalar ni dessa pengar till säljare-SÄKERT-Marknadsförande partner Ha, ha, ha
Eftersom det här handlar om distans köp är vi köpare lyckligtvis skyddade av distans-och hemförsäljningslagen och kan anmäla Groupon till KO. Uppmanar alla att läsa mer om detta:

Svindel - Advarsel

Groupon er svindel. Køb ALDRIG noget igennem Groupon. De nægter at tilbageføre tilgodehavender og vil ikke annullere en handel.

Fantastiskt!

Jag älskar Groupon och allt har flutit på, inga bekymmer eller besvikelse från dem. Kanske har jag haft tur vem vet. Men allt som jag beställt har kommit i tid och vart i god skick. Billigt och bra måste jag nämna också.
trustpilot stars

Disaster - they are stealing your money and dont deliver the goods

Dont ever use this Groupon online shop. Groupon are cheating the customers and the suppliers are in on the deals. DONT BUY ANYTHING FROM THIS ONLINE COMPANY. They charge your credit card but never deliver the goods. Artic sport is in on the deal - they are also cheating the customers and blaim Groupon and Groupon blaim artic sport and no one take responsibility

Don't recommend using them

For months I've been trying to get a refund from groupon without success. Earlier I purchased a coupon for two massages at a spa in Goteborg. the first massage was a terrible experience - my back was severely bruised and I was in terrible pain for three weeks afterwards. Groupon said the spa must confirm that it's okay for Groupon to refund me 50% of the price I paid. FInally the spa agreed and said they would notify Groupon to refund my money. Groupon says the spa never contacted them....I don't know who is telling the truth, but I will not be using groupon or the spa in the future.

lång leverans och uppföljning

Pengarna dras på kontot direkt men leveransen kan ta flera veckor

Alltid trevlig kundservice

Även om de inte alltid kan hjälpa till så försöker de så gott de kan, annars hänvisas man till rätt partner för att få bättre svar.

Fraskriver sig altid ansvaret

Pas på, for når du køber deres meget billige tilbud på f.eks. rejser, så fraskriver de sig ansvaret og vil have det er et anliggende mellem køber og leverandør, men sådan kan man ikke drive forretning. Har måtte bede kreditkortselskabet om at returnerer et forholdsvis stort beløb for en Tyrkiet rejse, fordi vi aldrig fik billetter og ikke ku få kontakt med arrangøren - og Groupon "kundeservice" foretog sig intet.

Bedragare

Jag har väntat i 6 veckor på att en del av mitt paket ska skickas till mig efter att jag hade fått mitt Playstation Vita men inga tillbehör som utlovats i dealen. I dagsläget har jag haft många kontakter med kundtjänst som bara lovar nya leverans datum som de inte håller. De har även världens sämsta ursäkter som man möjligen hade gått på som förskolebarn. Hittills har jag fått "skrika" mycket och för detta fått en kompensation på 200 kr för, och eftersom det ser mörkt ut vad gäller leveransen av tillbehören har jag ställt ett krav på marknadsvärdet vilket motsvarar 600 kr insatt på mitt konto. De har givetvis börjat att dra ut på tiden vad gäller insättningen av pengar som de är skyldiga mig, vilket jag tänker ta ut påminnelseavgift för och ränta, slutligen får väl Kronofogden beslagta prylar till ett värde av summan de är skyldiga.

Har absolut ingen aning om vad deras strategi är men om de försöker få folk att hata Groupon så har de lyckats strålande, omdömena på nätet talar för sig själv. För mig är Groupon som pesten något som man inte vill ha att göra med.

Bojkotta Groupon!
/ Dennis
trustpilot stars

Svindelforetagende fra ende til anden.....

Min bank sendte mig en sms om at der var trukket 3 beløb i Euro på min konto. Da jeg aldrig før havde handlet noget som betaling i Euro på nettet studsede de rigtig meget. Og ikke uden grund.
Der var blevet trukket i dk.kr. 7.376,28 for noget jeg ikke aner hvad er, og ikke noget jeg overhovedet kender noget til.
Må indrømme at jeg var meget chokeret og den frækhed som dette firma fører sig frem på burde politianmeldes.

Varning - Groupon är bedragare

Groupon är ett riktigt skitföretag som inte följer konsumentköplagen. Köp ingenting av dessa skojare. Vill du ändå chansa, betala med kreditkort så kan kortutgivaren processa mot Groupon när det visar sig att du varken får någon vara eller pengarna tillbaka. Avbeställde en vara dagen efter jag köpt den då det visade sig vara en utgången modell, som dessutom reas ut hos många handlare. Över två månader senare har de fortfarande inte betalat tillbaka pengarna trots att de enligt konsumentköplagen inte har någon rätt att debitera en vara som i god tid (över 2 veckor) innan leverans avbeställts. Reklamerade nyligen köpet till MasterCard. Undvik dessa clowner!!!
trustpilot stars

Beställ ingenting av detta skitföretag

Groupon är den sämsta hemsida som jag har handlat ifrån! Beställ ingenting av detta skitföretag. Jag inser att jag inte är den första som fick problem med er. Under 6 månader, 37 mailutbyten, 30 minuter på telefon har jag slösat min tid på att lösa det problem ni har orsakat mig! Groupon är otroligt ohjälpsamma och totalvägrar att hjälpa sina kunder. Pengar är ni inte blyga att ta –inte heller blyga att behålla dem även efter att era erbjudanden inte fungerar. Er kundtjänst är den värsta existerande och efter att inte ha besvarat mitt mail förrän över 6 månader senare (!) mottager jag ett mail från Jens hos er som han råkar skicka till mig istället för någon medarbetare ” Kund förbannad och kommer inte skicka in skärmdump igen.” Tack! NU vill jag jättegärna anstränga mig för er ytterligare. Vart försvann er service mind? Jag blir förvånad om ni har lyckats behålla någon av era kunder er hemska kundservice haft kontakt med. Behåll era smutsiga pengar och lägg dem på utbildning i kundrelationshantering. Med vänliga hälsningar en arg kund
trustpilot stars

Stekpannan rakt ner i sopnlrgen!

Köpte tre keramiska stekpannor..
Tog två minuter sen var stekpannan som en wokpanna på undersidan och bara snurrade omkring på plattan..

Förargande!

Är en företagare och har lagt ut annons via groupon, det är löjligt hur mycket de tar försäljningen, att det är moms på moms dessutom! Ska aldrig mer göra affärer med de. Jag varnar andra företagare, hitta bättre sätt att marknadsföra er på! Det är nästan omöjligt att få tag på de dessutom.

Be careful...FRAUD!

I trusted Groupon and bought several coupons over the years for a variety of things. Some were successful and some were not. There were several companies that I could not get a hold of after numerous times of trying to call and overall a waste of my time. It doesn't stop there - when I contacted Groupon to get my refund, they decided to only refund 20% of the money I paid ??!!!! So after trying to get my services and products and already having a terrible experience, Groupon decided to keep 80% of my money. How is this not fraud? By law when two people agree on a sale, it is an equal exchange. Groupon takes no responsibility for their partners and also trick to keep YOUR MONEY. BE CAREFUL! I will never ever purchase from this company again and will make sure that everyone I know will not either. I will also start a case with the konsumentverket in Sweden!
trustpilot stars

Vil Groupon lægge navn til svindel med tyrkerrejser....

Hej Groupon…

Jeg og mange andre havde købt en deal hos jeg for mange måneder siden….. afrejse til Tyrkiet fredag den 25 okt. 2012 kl. 2325 fra kastrup – Jasmine Hotel i Antalaya…… Halvpension – 2 udflugter….. kr. 2000 – Hjemkomst den 2. nov. 2012.

Ja billigt i sig selv.

Men vi fik jo så ikke hvad vi købte….

Ferien forkortet med en dag.

Nej vel - Få uger før afrejsen ændrede Wow-travel hjemrejsen til den 1. nov. – Med et pennestrøg havde man skåret en feriedag fra rejsen – uden at spørge kunden.

Kompensationen blev en frokost på afrejsedagen på en restaurant hvor der var 400 andre gæster på samme tid. – Ingen nåede at spise de 3 retter mad der skulle serveres…..

Andet hotel.

Ankommet til Tyrkiet fedag morgen kl. 0400 - meddelte vores turguide under kørsel mod vores Hotellet, at det var skadet pga. storm – vandskade og knuste ruder. I stedet var vi blevet opgraderet til et bedre hotel – Aska Washinton, som lå 1,5 time fra Antalaya -

Det viste sig at være et gammel hotel som lå i et øde og dødt turistområde. Dagligt lugtede der af kloakvand på hotellet.
Aska havde kategori stjerne 5…. Det var måske rimeligt da hotellet blev bygget for 15 år siden… Men det var nu så slidt at det max. Kunne bære stjerne 3.
Løgn på løgn.
Dagen efter medd. Guiden at hun var misinformeret om årsagen til hotelskifte. Nu var der tale om at hotellet var inddraget til tyrkerne, som havde national festdag/uge.
(Det kan man sgu da ikke – Vi have købt rejsen under forudsætning af at det var Jasmine Hotel.)
Der var formentlig tale om en klar bevidst overbookning………….. – Side være med kunderne……
Undert. Selv og andre aflagde Jasmine et besøg om lørdagen. Gæsterne var sammensat af svenskere, nordmænd og russere…. Ingen tyrkere den næste uge… ????
All included.
i vores gruppe købte All Included i forbindelse med turen til Parmukkale – 100 euro for 3 dage. Turguiden kradsede pengene ind – uden kvittering. Den aftale vi fik på skrift fra hende var ikke en aftale hun have lavet med hotellet, hvilket betød at mange gik glip af All incl. i mange timer/dag – andre fik uberettiget klippet deres armbånd.
Tyveri fra hotel.
Flere kufferter var på flere værelser blevet gennemrodet…. – Hvad sker der lige….
Plat – svindel og bedrageri.
Var der her tale om ferie… Nej vel…. – Der var tale om anskuelighedsundervisning i svindel og humbug – som i DK betegnes som bedrageri.
Manglende moral hos Groupon – ved deltagelse i den slags plat……
Manglende moral Hos WOW-travel – som har det endelige ansvar….
Manglende moral hos de såkaldte turguider…….
Aska Washinton Hotels andel i denne gang plat er nok svær at lægges fast……
Med venlig hilsen –
Keld Rasmussen - Danmark

VARNING!!!

Köp INGET av groupon!! Deras annonser stämmer INTE! Jag köpte en deal hos dark & bright frisörsalong (värde 2240kr) men det är ENDAST en ny frisör som utför behandlingarna. I dealen länkar dom dock till salongens hemsida efter texten "lär känna teamet" Enligt salongen är det groupon som skrivit texten och enligt groupon så utför alla frisörer på salongen behandlingen. Och dom försöker dumförklara en! Världens sämsta kontakt med dom! Samtalen har långa väntetider och ticka pengar medans man väntar. Mailkontakten lika värdelös. Efter 1 vecka fick jag svar då jag skickade om mitt mail med en påminnelse om mitt förra mail inte fått svar. Samma sak fick jag göra på nästa mail. Jag varnar er! Alla omdömena här bekräftar att dom inte går att lita på!
Jag kommer själv att driva mitt ärende vidare!!
Oavsett om det kommer upp en bra deal, köp INTE!! Lets deal har oftast liknande erbjudande så handla där istället!
trustpilot stars

Ej levererad vara efter 4 månader..

Köpte en deal de hade i mitten av augusti och har fortfarande inte fått min produkt nu i slutet av december. Vid kontakt med Groupon hänvisar de till företaget som ska leverera varan och de har jag försökt få kontakt med men har ej fått någon respons. Tycker det är svagt av Groupon att bara hänvisa till att de är ett marknadsföretag och inte det företag som har ansvaret för att leverar varan.

ulovlig popup spam

Firmaets forretningsmetoder er usandsyndlig påtrængende og ulovlige ifølge svensk lov !!
Deres ulovlige popups er sandsynlige bærere af malware !!

Is Groupon your company?

About this company

Visit Groupon

Trustpilot's Commitment

Trustpilot Subscriber

No companies can delete or otherwise censor reviews.