Hypercard reviews

Hypercard reviews

4.7

Fantastisk koncept

Ser man bort fra udviklingshæmmede danskere som gang på gang mister sit kort, fejllæser instruktionerne, betingelser og vilkår o.l., så er det et fantastisk produkt. Har ikke oplevet problemer med HyperCard i mine 3 år som indehaver.

Vi opgav

Skulle lave kort til vores datter, efter mange forsøg uden resultater gav vi op og betaler nu for det noget dyrere rejsekort i stedet for.
Det er simpelt hen for ringe, at det skal laves så kompliceret :-(

ALT FOR FORVIRRENDE

I har gjord det rigtig svært for mange unge at søge Hyper Card, og i skriver ikke NOGLE steder i bare kan finde på at hæve over 1000kr på ens konto, fordi i selv vil styre om ens Hyper Card skal gælde 1-2-3-4 måneder ... Det syntes jeg ikke er i orden i ikke informere om.. Syntes det virker som om i prøver at snyde os unge mennesker.
Og i skal lave det letter inde i jeres system..

Jeg har aldrig oplevet noget lignende...!!!

Hvis jeg kunne, så ville jeg give 0 stjerner.

Jeg kom desværre til at miste mit stemplede girokort for hypercard på 900 kr, som jeg betalte d. 26/03 - 2013. Jeg får så at vide af midttrafiks arrogante, uopdragede og uintelligente <Personlig data fjernet> på linjen, at jeg bare skal betale 50 kr. for et såkaldt "erstatningskort", da de så vil indsætte et nyt giro, som står som "betalt". Det er vel fair nok tænker jeg, da det vel er den nemmeste løsning, da jeg netop kan se på hjemmesiden at min kvartalperiode er betalt. Det gør jeg så, og venter 4 dage på at få beskeden, PR POST, at det billede som jeg efterhånden har brugt i 1½ år til både udenlandsrejser og rejsekort, åbenbart ikke er godt nok længere. Jeg får så taget nyt billede hos en professionel fotograf for 150 kr, i håb om at det er godt nok. Jeg sender IGEN det hele ind, og modtager først 8 dage efter et "erstatningskort", men uden girokort i!?!? nu står jeg IGEN, efter 2½ uges besvær og afvisninger fra supportlinjen, med et tomt hypercard itui med et nyt billede i, uden at det kan bruges til en pind! Jeg har nu betalt 60 kr. for at møde op på gymnasiet hver dag i ca. 2 uger sammenlagt nu, regn selv beløbet ud......

Jeg har aldrig fået så dårlig behandling, og man står fuldstændig magtesløs i håb om at det offentlige kan hjælpe én, da det trods alt er menneskeligt at fejle en sjælden gang, og jeg har egentlig bare gjort alt hvad "i" bad mig om....
Jeg synes det er noget så grotesk, at man oveni købet skal sidde og snakke med en, undskyld sproget, sur gammel ged, som ikke laver andet end at afbryde og tale ned til en..

Jeg synes det er på sin plads at jeg får de penge refunderet, som jeg har spenderet på billetter i løbet af min ventetid! Det mangler da bare efter sådan en behandling, som jeg har modtaget her. Og en undskyldning ville da også være på sin plads. Hvis <Personlig data fjernet> på supportlinjen forventer at jeg snakker pænt til hende, så forventer jeg sandelig også at det er gensidigt....

I må meget gerne svare mig, på denne vurdering "Midttrafik"! for jeg er ved at være godt træt af jeres behandling og manglende professionalisme, og den måde i har håndteret det her på, jeg har aldrig kendt magen....

Super godt, enkelt minus

Hypercard er sådan en god løsning for mig. Da jeg er afhængig af offentlig transport for at komme til mit gymnasium. Og ikke nok med det - et Hypercard kan anvendes på alle tidspunkt af døgnet, helligdage, weekender osv. Dette gør det yderligere optimalt for mig, da min kæreste bor 20 km væk fra mig. Super løsning!

Det eneste minus er dog at det er svært som fanden at oprette og bestille sit Hypercard. Selvom man er under 18 år, skal man have sit eget NemID for at bestille. Hvilket jeg IKKE havde, og måtte derfor bestille et NemID også bestille et Hypercard.

I og med jeg købte mit Hypercard da jeg ikke var mere end 16 år, så synes jeg at at Hypercard burde gøre det muligt at bestille det i forældrenes navn - hvilket ville gøre alt meget nemmere! :-)

Fejltryk og pludselig hænger jeg på erstatningskort

Jeg kom til at fejltrykke på at jeg anmodet om et erstatningskort for den kommende periode, dette kunne umuligt være min intention da jeg slet ikke havde fået mit rigtige Hypercard.
Jeg skrev derefter ind til DSB og bad dem om at slette mit erstatningskort. Dette var dog ikke muligt og jeg hænger nu på regningen, og et erstatningskort jeg ikke skal bruge.

Virker helt som det skal

Er rigtig glad for mit hypercard da jeg ikke blot kan køre mellem skole og hjem, men også i hele mit takstområde på kotet, hvilket er super praktisk når man lige skal et eller ander.

Eneste grund til jeg ikke giver flere stjerner er fordi kontrolørrene i togene godt kunne trænge til lidt mere info om kortet for at træt af at forklare dem hvor jeg kan og ikke kan køre på det henne.
Samt ville være rart hvis det kunne bruges i alle takst zoner både i de område man bor og der man går i skole. Da jeg bor i vestsjælland men går i skole i København og det hænder der er ture osv. til f.eks. Helsingør så kan de andre der bor i Kbh bruge deres kort derop men jeg skal betale for differencen mellem Kbh og Helsingør da de kun gælder i zonerne A-F derinde, det ville være rart det blive ændret.

Men ud over de små irritations momenter virker kortet jo som det skal og får det altid hurtigt med posten, rigtig rart :)

Hypercard er uundværligt!

Har nu haft Hypercard i 1½ år, hvor jeg i mellemtiden er flyttet. Jeg boede og studerede i NT, hvor jeg fik et traditionelt buskort med alle NT-zoner. Dette fungerede upåklageligt, også mht. bestilling, fornyelse osv.
Da jeg flyttede skulle jeg skifte takstområde, da jeg flyttede til Randers, hvilket befinder sig i MTØ. Jeg pendler nu mellem to takstområder, da min skole ligger i NT. DSB udsteder derfor mit kort, og er ikke længere i form af et buskort, men i stedet et kreditkort-lignende plastikkort. På kortet står zonerne som:
Hypercard
Fra Randers (MTØ)
Til Hobro NT (29)
Her opstår de eneste problemer jeg har oplevet med Hypercard, da de fleste af DSB's kontrollører er meget stædige og uvidende. Ca. hver 2. kontrollør mener at jeg kun kan rejse mellem Randers og Hobro, så jeg medbringer hele tiden mit brev fra DSB, hvor der bl.a. står:
Et periodekort til fri pendling mellem hjem og skole.
Et periodekort til fri kørsel i den kollektive trafik inden for takstområdet hvor du bor - alle ugens dage.*
Jeg kommer altid op at diskutere med kontrolløren, når jeg f.eks. kører mellem Århus og Randers, men får også min vilje hver gang (*).. Eller nej.. Denne ene gang, som skete så sent som i går, hvor kontrollør level master douchebag, beder mig om at tie stille, så han kan fortælle mig, hvor ulovligt jeg kører. Han nægtede at lytte til mig, og bad mig om at ringe til DSB så jeg kunne få mit kort ændret, da han MENTE at der skulle stå: (MTØ alle zoner) på mit kort, for at jeg kunne køre lovligt. Han var dog så "flink" at jeg slap for en bøde, og fik lov til at køre videre. Han smuttede derefter uden jeg fik lov at sige et ord.
Jeg ringede så til DSB og fik fat i denne flinke medarbejder, som bekræftede mig i alle mine "påstande". Hun tilbød så at lave en billet, hvor der står sort på hvidt (faktisk gråt), at jeg kan køre i alle zoner i MTØ og samtidigt ændre mine fremtidige kort, så der nu kommer til at stå (MTØ Alle zoner) - hun mente desunden selv, at kontrollørene var meget firkantede, hvis dette var nødvendigt. Jeg har nu min ekstra billet, og glæder mig til min næste dikussion med en af kontrollørene.
Har læst flere steder, at folk oplever de samme problemer som mig, når man får Hypercardet udstedt af DSB. Ring til dem og få det ændret, vi har ligeså meget ret til at rejse, som andre ejere af Hypercards.

Hypercard.

For første gang i år skulle jeg bruge et hypercard til min søn. Jeg bestiller og det kommer til tiden som det skal. Jeg bestiller for 1 mdr af gangen og trykker er i at jeg gerne automatisk vil have fornyet hans kort hver mdr. Troede jeg da, det viser sig så at når man trykker på den der automatisk knap så gælder det for et kvartal af gangen. Jeg prøver så at rode lidt på deres side og får trykket nogle steder som jeg så absolut ikke skal trykke, for pludselig vælter det ind af døren med ekstra hypercard .. 4 stk får jeg og jeg ringer og beklager min nød og spørger om de dog ikke kan stoppe de to der er på vej, men NEJ jeg kan holde fingerne væk fra noget jeg ikke har forstand på var den " venlige dame" svar så. Sådan en ... tænkte jeg og bygger korthus med mine hypercard. Nå så starter festlighederne fordi så bliver vores søn stoppet i toget er en konduktør der siger .. det der kort kan du da ikke rejse på i denne zone. .. skal lige siges at vi bor lidt udenfor ringsted og den normale rute for os vil være at køre til haslev og den vej til næstved og hurtigste . Men men vi har fået et hypercard der siger at han skal rejse ind til ringsted over glumsø og til næstved .. helt hat og briller. Så jeg tænker . du ringer til den "venlige" dame igen . hold nu kæft altså .. det tog 4 timer før de fandt ud af det var rigtigt at det kunne han ikke køre på og at jeg SKULLE sende hans 2 hypercard som var gældende fra den 6-9 -12 til den 31-12-12 tilbage og det skulle være så de havde dem næste dag.. .. så ville overbossen kigge på sagen HVIS jeg altså lige havde rettet på hans side under uddannelseskort og ringet til skolen og bedt dem stå standby og godkende ham med det samme han tikkede ind. SÅ ville de overveje om de ville lave et nyt kort til ham .. skal lige siges at det her var den 2 -9 jeg regerede og kortet var ikke taget i brug i nu .. men det var ikke sikkert han kunne få et nyt før til januar .. det skulle uddannelsesstyrelsen godkende. Jeg var totalt færdig over dem og tænkte fanme nej. så jeg ringede til uddannelsesstyrelsen og satte dem ind i situationen og fik at vide at det havde de slet ikke noget med at gøre og at min søn havde sin juridiske ret til at rejse den vej han ville så længe han ikke rejste over bornholm til skole. Men hun ville da lige se på sagen og fik hans cpr og vendte tilbage og sagde at DSB skulle rette i den ellers måtte jeg vende tilbage. og VUPTI så lå der et nyt midlertidigt kort til min søn næste dag og hans hypercard er nu på vej. Jeg stiller mig meget undrende overfor at det skal være så vanskeligt at få sådan et kort og jeg tænker hvor må det dog være svært for de unge mennesker i dag der selv står med alle de problemer her. Jeg synes at DSB skal tage sig sammen og hjælpe istedet for at have sådan nogle stivnakket kvinder ansat derinde der tror de ejer hele verden. Fik jeg skrevet at jeg sendte 2 hypercard tilbage ?? jaja .. men nu er det sådan at de skylder mig 100 kr for det ene .. det som de så hurtigt tog pengene for på min konto ,, og tro mig .. jeg skal nok få mine penge.,!!!!! ..

Jeg syntes det er trist det skal være så besværligt for hypercard er verdens bedste opfindelse hvis bare det fungerede. så derfor kun 1 stjerne.

Det burde være ulovligt det de har gjort!

Sidste år havde jeg utallige mange problemer med Hypercard, da deres hjemmeside ikke kunne håndtere at jeg flyttede adresse (DERES FEJL).
Det tog mig 7 måneder at få rettet den fejl sådan at jeg endelig kunne få mit Hypercard.
Imellem tiden har jeg så brugt penge på at købe alle-zoners periode kort da jeg ellers ikke kunne komme i skole!

Da det så endelig lykkedes mig at få sendt min klage igennem og at de tillod jeg fik mine penge tilbage, endte det så med at jeg ikke fik hele min sum tilbage!!

I den periode jeg brugte ikke brugte Hypercard betalte jeg kr. 5.935,- og da det kom til at jeg skulle have betalt penge tilbage, fik jeg lov til at betale differencen som passer med et UDDANNELSESKORT(578kr) og ikke et HYPERCARD(300kr) - Hvilket resulterede resulterede i at jeg kun fik kr. 3.671,- og ikke kr. 4.871,- som det rigtige beløb skulle have været.

Da jeg klagede over dette fik jeg af vide at "Det var noget politisk"..
SIKKE NOGET BRAS!

Det fungerer IKKE og de leverer IKKE.

Jeg er træt af dem, jeg har betalt for deres produkt, men det kommer ikke til tiden.
Jeg er træt af at det er så pisse svært at komme i ordenligt kontakt med repræsentanter fra firmaet.
Jeg er træt af at når man tror man har fikset noget, fungerer det kun gældende kort, og så går det helt galt med det næste.

Desværre er jeg afhængig af produktet, ellers havde de aldrig set en krone fra mig igen.

Al for lang ventetid!

Jeg skulle venter i næsten 4 måneder på at få mit HyperCard. Kundeservicepersonalet har ingen forståelse og er fuldkommen kolde irøven! Deres system fungere heller ikke, hvis man ligger mærke til det opdateres deres hjemmesiden løbende - DER MÅ VÆRE EN FEJL! DSB stinker til at sende mails mv.

Det eneste gode er, at man kan rejse frit ml. alle zoner.
Det er også alt for dyrt! Man skal skal betale 1.000,- ad gangen ved 3 måneders gyldighed.

Vi kan ikke få et kort - pludselig .... ged i kommunikationen

Vi har haft store vanskeligheder med at få fat i Hypercard til vores to gymnasiebørn i denne periode. Faktisk, er det ikke lykkes til den ene. Efter rigtig megen kommunikation til forskellige instanser - bl.a Hypercard.dk, påstår de nu, at vores datter har afmeldt alle sine hypercards frem til 2013. Så nu kan vi slet ikke få et til april-juni-måned, fordi perioden er begyndt. Det er simpelthen for dårligt. Hun har haft Hypercard i næsten to år, men da min mands Visakort løb ud og han fik et nyt, gik der helt ged i den. Selvom vi fik det nye kort registreret, var der nu gået så lang tid, at vi kun fik det ene Hypercard. Jeg er SÅ træt af det. DSB siger de er bundet af loven og kan ikke udstede et nyt kort for til august - og det er svært at forstå, hvordan servicen kan være så dårlig. Øv

Super kort, dog kan man ikke!!

Alt i alt super godt kort, prisen er helt fin og de bonuser der! :)

Men alt for ringe man ikke kan ændre betalingskort på deres hjemmeside!!!!!!!!!! Sådan en stor virksomhed har ihvertfald penge til at få sådan noget lavet koster måske 15-20.000 at lave!!!!!

Så grunden for min 2 stjerner er udelukkede pga. de ikke har lavet sådan man kan ændre betalingskort på deres hjemmeside, når virksomheden er så stor!!!!!!

Superkort med elendig IT-løsning

God løsning med fair pris, men:

1) Mail udsendes med links som ikke fungerer
2) Man kan ikke ændre betalingskort før det er udløbet
3) Links på selve siden for uddannelseskort fungerer ikke,e.g. link til DIPS
4) Uforståelige sammenblanding af betegnelser Uddannelseskort og Hypercard.
5) Fejlagtig sprog e.g. når man skal ændre termin for kort bedes om termin for det første Hypercard selv om man har haft det i flere måneder.

Super når man har kortet

Når man er studerende er hypercard en fantastisk idé!
Eneste minus er at det er utrolig forvirrende og besværligt at bestille, men når man endelig modtager kortet er det super!

Uddannelseskort og Hypercard er et umuligt system

Jeg ved ikke hvor jeg skal begynde med alle de fejl der er i deres system.

Jeg har været så rasende og frustreret over mituddannelsekort.dk at jeg har været ved at tude og smadre computeren i raseri.

Jeg havde i en tre måneders periode haft et uddannelseskort til en distination. Jeg afmeldte det herefter da jeg ikke skulle være samme sted mere.
Der går noget tid og jeg flytter adresse og skal efter blanen starte på en ny uddannelsesinstitution, og i den forbindelse bruge et udd.kort igen.
Siden har gemt mine oplysninger og det er dér hele fejlen ligger. Jeg kan ikke rette min adresse, for så bliver der sendt et kort til min NYE adresse, men til den GAMLE distination.
Hvis jeg vil ændre distinationen sender den et kort til min GAMLE adresse. Mine dataer var umulige at slette fra deres database! Alt skal man selv være ansvarlig for, og da hele brugerfladen er så krop umulig er det så at sige lige så umuligt for almindelige personer at finde hoved og hale i systemet. (Uddannelsekort og hypercard er en og samme ting, samme brugersystemt, samme personer der står bag, det hedder bare noget andet og har en anden pris.)

Jeg måtte opgive at starte på den planlagte uddannelse fordi jeg ikke kunne få kortet.
DSB sender aben over til uddannelsesstyrelsen og de sender den retur.

Der går endnu længere tid, og jeg starter på HF og får det nye hypercard.
Mine dataer bliver efter lang lang tid nulstillet og jeg kan starte på en frisk. (En ekspert fra RTS brugte timer på at finde ud af hvad der var galt, men løste til sidst problemet. Hvordan husker jeg ikke)
Første problem med hypercard: De taksere pr automatik for tre måneder af gangen. Så den forud bestilte periode på tre måneder kan ikke ændres, da den er gemt i deres system. INGEN i hele det elendige system kan åbenbart manuelt gå ind, og slette en periode. Jeg forstår til dels godt at den påbegyndte måned kan være besværlig, men hvorfor fanden kan man ikke bare afskære de resterende to måneder?!

Jeg modtager efter en rum tid (og penge for alm. billetter) det inferme hypercard.
Det køre nogenlunde, og jeg må manuelt ind og ændre perioderne så jeg kan betale for én måned af gangen, og ændre betalings metoden så beløbet bliver trukket over mit kort automatisk (endnu en fuldstændig idiotisk fejl: Man kan lave nye perioder på ''forsiden'' af deres site, men det er faktisk ikke dem der bliver automatisk betalt, dem skal man ind og oprette seperat under ''betalingsmetode'', jeg troede bare jeg skulle ændre betalingsmetoden og så ville de perioder jeg havde lavet være good to go. Men nej, du skal specifikt oprette de metoder der skla betales automatisk under en anden fane.)

Jeg får fejlagtigt lavet to perioder der overlapper hinanden med én dag, og mit nye kort bliver aldrig lavet, og jeg får ikke noget at vide. Så mit kort dukker simpelthen bare ikke op, og jeg må ringe til DSB og klage min sag.
Perioden er på to måneder, og jeg troede den var sat til automatisk betaling (her opdager jeg fejlen med at de perioder skal laves under en anden kategori), en DSB dame får oprettet fejlen, og siger at så snart jeg kan betale bliver kortet sendt afsted. Jeg tror selvf. at det blive betalt automatisk, men jeg bliver klogere da jeg får en fakture tilsendt af DSB.
Jeg kan vælge at betale, men der kan gå 14 dage før kortet kommer. Dvs jeg betaler også for de 14 dage jeg ikke har det, fordi det ikke er muligt at ændre de forbandede perioder lige så snart de er aktive. Jeg spørge om jeg på en eller anden måde kan kompenseres for det, da jeg jo reelt ender med at have betalt for de dage, men bliver nød til at købe billet da jeg ellers vil modtage en bøde. DSB henviser mig til at opfølge sagen hos uddannelsesstyrelsen (Jeg opgav at ringe til dem, da deres telefoner altid er optaget).
Som jeg tidligere har skrevet kan de ikke slette perioden, heller ikke selv om kortet aldrig er blevet lavet eller betalt. Jeg må vente til de to måneder er gået, og så bestille et nyt.
Det har kostet mig tid, penge, mit mentale helbred, en uddannelsesplads, og til tider unormale humørsvingninger at kæmpe mod deres latterligt svære system, og høre på deres komplet idiotiske medarbejdere.
Det der skulel have været så praktisk og enkelt er endt i en ond cirkel af bureaukrati, spild af tid og penge.

Super intiativ

Som studerende er jeg lykkelig for dette koncept. Den eneste grund til at jeg ikke har givet 5 stjerner er, at det er svært at finde ud af at bestille kortet mht. hvilke måneder osv.

Godt for de unge

I bund og grund et godt initiativ. Og prisbillig rejser.

Selve WEB-siden og tilmelding = * * * * (4 stjerner)
Betaling = * * * * (4 stjerner), men man skal holde øje med at transaktionen forgår korrekt, da den ikke sker samtidig ved oprettelsen
Levering = * * * * (4 stjerner)

Is Hypercard your company?

HyperCard er et tilbud til studerende på ungdomsuddannelser, der giver stor rabat i den kollektive trafik. For 300 kr. om måneden kan du frit bruge tog og bus i dit takstområde og få rabatter på billetter i resten af landet www.hypercard.dk

Visit Hypercard