Ikano Bank reviews

Ikano Bank reviews

Very low
2.7

Det går ikke at oprette en konto

Har prøvet at oprette en konto i IKANO.
Det går ikke. Hver gang ender det med en fejlmeldning.
Jeg har brugt en masse tid og en masse koder på min Nem id. Til ingen nytte.
Det er irriterende. Hvorfor bruger de en masse helsides annoncer til 100 000 kroner stykket på at annoncere. Når deres internet halløj ikke fungerer. Først prøvede jeg fra min Mac, der hjemme (og fik i telefon besked på det muligvis var derfor at jeg havde en Mac, jeg ikke kunne). Så prøvede jeg med min PC på job, det gik heller ikke.
Det er kun de store banker, som Nordea og Danske Bank som har rigtig internet support. Jeg synes selv, Den Danske Banks support er den bedste.
IKANO´s call center personale er flinke nok. Men selvføgelig har de ikke forstand på internet problemer. Spild af tid, at prøve på at blive kunde her.

Sådan

Ansøgte om 250 af de lange. Blev forhåndsgodkendt, indsendte papir og 2-3 dage stod de på kontoen

Lån Ikke rente gebyrfrit i Ikea

- Skulle lukke mit kort for at få oplyst renten. -
- Jeg troede jeg havde fået et rente, og gebyrfrit lån, som Ikea havde reklameret med HAHAHA
Jeg havde fået en løbende lånekonto med 1,3 % rente Pr. MÅNED !
IKEA-IKANOpengemaskine
Indbetaler restbeløbet med hjælp(Overtræk) fra min bank, Ikea-Ikano-Farvel

"Forhåndsgodkendelse" = min bare bagdel...

Jeg ville gerne gi' 0 stjerner men det kan ikke lade sig gøre.

Jeg er så skidesur over deres "forhåndsgodkendelse". Sådan en fik vi, men den var ikke noget værd. Ved nærmere eftertanke sagde Ikano nej til et lån.

Alle oplysninger i vores ansøgning var fuldstændige og korrekte og blev bakket op af de dokumenter vi indsendte til Ikano. Først var svaret "Ja", så blev det "Nej". Og man kan naturligvis ikke få den egentlige grund for det oplyser Ikano bekvemt nok ikke.

I mine øjne ligner det et fupnummer for at trække folk til. "Du kan blive forhåndsgodkendt". Du skal bare ikke regne med at se en krone.

Hvis man bliver forhåndsgodkendt (IMHO) og får den besked, så skal Ikano i mine øjne være 99,9999999999999% sikre på at de kan "put the money where their mouth is". Hvis ikke, så gi'r de falske forhåbninger. Og lad os bare være ærlige: Hvem søren går til et selskab som Ikano hvis ikke man bare er en lille smule på røven. Og hvis man er det, så er falskt håb noget at det værste.

Føj, Ikano, I skulle skamme jer over den slags metoder. I er på den måde medvirkende til at sætte bank/finansverdenen i et dårligt lys.

Forrykte forretnings metoder og sky høj rente med skjulte gebyrer og dårlig service!

Jeg købte for 5 år siden noget elektronik i elgoganten. Blev præsenteret for et fordelagtigt lån i ikano bank! Det så godt ud og jeg takkede ja. Jeg har nu betalt dem i over 5 år. 3 gange beløbet er ikke helt ved siden af! Jeg er blevet indlagt på hospitalet og har derfor ikke fået betalt 2 af de sidste afdrag. Jeg har dog ringet og forklaret dem situationen samt at jeg ønsker at betale det sidste jeg skylder på lånet. De har dog alligevel valgt at sende sagen videre til deres advokater og fordoble det skyldne beløb! På trods af 5 års faste indbetalingsår og en kæmpe indtjening!!! Deres kundeservice er flabet, uforstående og direkte nedladende at tale med! Deres chef er lige sådan. Øv øv! Vælg aldrig et lån igennem dem!

ALDRIG LÅN PENGE HOS IKANO!

Kundeservicen er i Ikano den mest ubehjælpelige, uhøflige og forfærdelige kundeservice jeg har haft med at gøre. Det er simpelthen ikke interesseret i at beholde deres kunder.

Min dårlige anmeldelse vedrører en, ifølge min vurdering, en dårlig behandling rent kommunikationsmæssigt. Navnligt [navn fjernet] skal man ikke regne med gider at hjælpe eller skrive i en forståelig formel høflig tone. Jeg forsøgte at foreslå en løsning på min problemstilling, som bestod i en lille formel ændring af det optaget lån. Det er i hvert fald nok til at jeg aldrig benytter dette selskab igen.

lån hos ikano bank

lån aldrig hos ikano bank de godkender en på forhånd og når man så skal have pengene trække de i land igen så pas på dem mvh D.h.s

/%(/¤¤/¤#"#"¤ AVOID IKANO - DO NOT USE THEM!!!

Ikano bank are absolute and totally terrible. I got a bonus card with the danish company Bauhaus) as I am renovating my house and use a lot of money. I do not know how and when but suddenly I am paying for a credit of DKK 1000 at a yearly interest of OVER 60%. Writting, calling, being angry does not help, the bills keep on coming. In fact I do not know what to do besides driving to a Ikano office and shout until they stop.
I have nothing but nothing good to say about this bank and I hope that I reach as many poeple as possible and they avoid Ikano Bank.

Jeg ansøgte i forgårs og blev godkendt i morgen står pengene på ens konto til en god rente. Kender slet ikke til det andre folk skriver om ikano bank. Kun ++++++ herfra.

Ringeste kundeservice i mands minde!

Jeg ansøgte 31 Oktober om et Shopping kort til IKEA da jeg er igang med at renovere køkken. Desværre virkede siden til ansøgningen ikke korrekt og ansøgningen kunne ikke afsendes så jeg ringede til IKEA Kundeservice ( det var jo et IKEA shopping kort jeg prøvede at lave ) - de henviste til at jeg kunne kontakte IKANO dagen efter da IKANO's support lukker kl. 16 og derfor ikke ville kunne hjælpe mig klokken 19.50 om aftenen.
Næste dage kontakter jeg IKANO hvor medarbejderen oplyser mig at der er åbent til klokken 21.00 hverdage for support til f.eks IKEA - så IKEA kunne da bare have kontaktet dem så havde de kigget på problemet og løst det - desværre så udløb den kampagne de havde på Shopping kort den 31 og jeg kontaktede dem jo først den 1 November - så det kunne jeg ikke få.
Jeg blev en smule muggen og fik til sidst skrevet en klage til Kreditgruppen hos IKANO som jeg nu fem dage senere stadig ikke har modtaget svar på til trods for at den er stilet til en specifik medarbejder og til trods for løfter om at den ville blive hastebehandlet. Sjofel kundeservice i mine øjne.

P.S.
Hvordan i alverden kan et firma af den størrelse bruge argumentet at de har travlt til at LUKKE for telefonerne i deres kundeservice - det er simpelthen for ringe

Diskriminere mod alder og køn?

Da alle mine økonomiske papire er helt i top, kan jeg kun se at de afviste min ansøgning på baggrund af at jeg er 24, kvinde og single. Da de: 'ikke kan udtale sig om årsagen'.
Jeg har ingen forbrugslån, vellønnet arbejde, a-kasse, og har med min bank uden problemer en kassekredit på over 90.000 med 5% som jeg kan bruge af hvis jeg ønsker.
0% lyder dog bedre end 5 %... underligt nok mente IKANO ikke at det var muligt at låne mig 15.000 til et nyt køkken... Da jeg meget overrasket henvendte mig var det ikke muligt at få en forklaring.

Ufleksibelt

Jeg har heldigvis ikke så meget med iKano bank at gøre til hverdag, da jeg normalt har bank hos Nordea (som jeg til gengæld er utroligt glad for)

Men igennem mit arbejde, har jeg en rabatordning, som åbenbart skal gå igennem iKano. Det er simpelthen så bøvlet - lige fra at se rabatten jeg modtager, til at have overblik over hvad man har af penge, og så er kundeservicen virkelig dårlig. Jeg ville ringe ind, med et simpelt spørgsmål, hvor jeg så fik beskeden "Vi har desværre travlt, skriv en mail …" Og så tager overførslen af penge tusind år. Tror snart at jeg dropper det, med den rabat.

IKEA Shopping Card via Ikanobank - SUPER UFLEKSIBELT!!!

Vi skulle lige ha en seng til den ældste (snart) teenage datter i familien og tænkte at vi fik meget for pengene i IKEA.

Da en god seng inkl. topmadras løb op i ca. 4000,- og da IKEA reklamerede med rente- og gebyrfrit lån 12 mdr., 24 mdr. osv. tænkte vi, hvorfor ikke fordele udgiften til sengen lidt.

Men da jeg stod torsdag aften kl. 20 (konen var ved at putte 3 børn derhjemme) kunne jeg pludselig ikke få lov at bruge de "sølle" 5000 dkr. IKANO Bank ellers havde bevilliget, og der stod sjovt nok ikke noget direkte om, i den mail vi havde modtaget, at begge partner skulle troppe op .... tal om at stå med skægget i postkassen :-(

Som ovenstående beskriver er dette system ikke for travle børnefamilier, hvor det kun kan lade sig gøre at handle om aftnen og hvor kun den ene kan komme afsted (da der ligesom skal være en´ til at putte børn!)

SUPER UFLEKSIBELT og særdeles uhensigtsmæssigt, at ikke den ene part kan handle, især når det ikke drejer sig om et større beløb!

Jeg kunne have valgt, at udfylde ansøgningen med fiktive tal (med mig selv som eneste indkomsthaver på matriklen) og dermed undgået at inddrage min bedre halvdel i sagen, det er vist den eneste måde en travl børnefamilie kan have gavn af jeres såkaldte IKEA Shopping Card.

Det er SUPER UFLEKSIBELT Ikanobank der´ har fået bygget op og jeg vil fraråde andre børnefamilier og folk der har travlt at benytte sig af det!!

De ville ikke oplyse mig om ..... Mig?!

I forbindelse med at IKEA reklamere med at de kan tilbyde rente og gebyrfri finansiering ansøger min kæreste og jeg om et lån og vi bliver bedt om at sætte et kreditmaksimum, det gør vi og får svar et svar dagen efter hvor det er markant lavere end hvad vi havde ansøgt om.
Jeg vil så ringe og spørge dem hvad der har gjort udfaldet og hvad der skal til for at det så kan lade sig gøre. Den kære medarbejder jeg snakker med oplyser så at hun ikke kan fortælle mig noget omkring deres kreditpolitik, hun vil altså ikke give mig oplysninger om min egen økonomi og hvad de har stemplet mig til at være!
Plat politik!

Giv os dine penge.

Fik et lån hos Ikano bank tilbage i 2006, som jeg fik øget til kr 44000 i 2008. I 2011 blev jeg førtidspensioneret og kunne ikke opretholde mine betalinger. De tilbød mig en afdragsordning, som var lidt lavere, men hvor de stadig trak deres tåbelige åger-renter. Jeg fik gældsspecialister ind i sagen og de lavede en konkret betalingsevne baseret på mine indtæger og udgifter. Ikano Bank var totalt ligeglade, så jeg blev tvunget til at stoppe mine indbetalinger. Efter inkassosag, blev jeg, via IKANO bank's advokat indkaldt til møde i fogedretten, hvor de foretog udlæg i mit depositum til min lejlighed, der desuden er ganske lavt. Ud over det, sørgede de for at jeg blev registreret i både RKI og Debitor registeret. I dag føler jeg de er totalt ligeglade. Når jeg laver en venlig forespørgsel, kommer der et kynisk svar retur. Sidst forespurgte jeg om rentestop, hvor de fremsendte diverse dokumenter, etc. - som jeg i øvrigt brugte tid på at udfylde og dokumentere og returnere. Få timer senere, kom der et svar retur fra en af deres medarbejdere, der kynisk afviser rentestop på baggrund af at jeg sparer kr. 1000 op i måneden!!!!

For at remse det op:

1) De tilbyder en afdragsordning, der er fyldt med åger renter og som langt fra svarer til min betalingsevne.
2) De får mig registreret i RKI og Debitor registeret.
3) De afviser totalt rentestop, så jeg aldrig i livet får gælden betalt.

Når jeg står i RKI kan jeg intet låne hvis mit køleskab gik i stykker, min scooter skulle repareres, etc. Jeg har med andre ord ikke andre midler, end selv at spare penge op, hvis uheldet skulle være ude, siden de har sørget for at jeg står i RKI!!!

Jeg føler IKANO Bank som meget pengefikserede, der er helt og absolut blottet for forståelse for kronisk sygdom og mistet afbejdsevne, der i øvrigt er dokumenteret i hoved og røv - rent ud sagt!

Jeg vil direkte FRARÅDE folk at låne hos dem. Bliver du pludselig syg og ude af stand til at betale din gæld, flår de håret og huden af dig. De er revnende ligeglade med din situation.

HOLD JER LANGT FRA IKANO BANK.

Yderligere læsning:

Blottet for empati

Fik et lån hos Ikano bank tilbage i 2006, som jeg fik øget til kr 44000 i 2008. I 2010 blev jeg førtidspensioneret og kunne ikke opretholde mine betalinger. De tilbød mig en afdragsordning, som var lidt lavere, men hvor de stadig trak deres tåbelige åger-renter. Jeg fik gældsspecialister ind i sagen og de lavede en konkret betalingsevne baseret på mine indtæger og udgifter. Ikano Bank var totalt ligeglade, så jeg blev tvunget til at stoppe mine indbetalinger. Efter inkassosag, blev jeg, via IKANO bank's advokat indkaldt til møde i fogedretten, hvor de foretog udlæg i mit husleje depositum, der desuden er ganske lavt. Ud over det, sørgede de for at jeg blev registreret i både RKI og Debitor registeret. I dag føler jeg de er totalt ligeglade. Når jeg laver en venlig forespørgsel, kommer der et kynisk svar retur. Sidst forespurgte jeg om rentestop, hvor de fremsendte diverse dokumenter, etc. - som jeg i øvrigt brugte tid på at udfylde og dokumentere og returnere. Få timer senere, kom der et svar retur fra en af deres medarbejdere, der kynisk afviser rentestop på baggrund af at jeg sparer kr. 1000 op i måneden!!!!

For at remse det op:

2) De får mig registreret i RKI og Debitor registeret.
3) De afviser totalt rentestop, så jeg aldrig i livet får gælden betalt.

HOLD JER LANGT FRA IKANO BANK.

Spar jeres tid hos ikano bank

Søgte om lån i ikano bank , og blev forhåndsgodkendt , indsendte diverse papir m.m. om Fredagen.

Mandag formiddag modtog vi en mail om de desværre ikke kunne give os lånet alligevel,
Ingen forklaring/ grund.

Ringer til dem for at, høre hvorfor, men det kunne/ville de ikke fortælle.
Kan ikke forstå når man sender en ansøgning til dem ,og den bliver forhåndsgodkendt, og når de, modtager diverse papir som de beder om som dokumentation , så giver de afslag alligevel.

Det er under al kritik, virker som Autosvar.
Kan jo så nu tydeligt læse her på trustpilot, at vi er ikke de eneste der har oplevet præcis det samme.
Først JA så NEJ det er til GRIN at behandle sine Kunder (mulige kunder) sådan.

Kan KUN opfordre Ikano bank til at ændre deres "forretnings politik" .
Kan bestemt ikke anbefale Ikano bank til nogen, kun dem der vil spilde deres tid.

RINGE er for lidt sagt!!!!!!

Ikano sender regninger uden at kunne redegoere for dem!...For at undgaa en forklaring paa en regning plus rykkegebyr bliver der sat spoergsmaalstegn ved om det nu er undertegnede der kontakter dem!...Yderligere bliver der smaekket paa af selveste CHEFEN Mette Petersen!!!
Hold jer vaek fra Ikano hvis i vil undgaa at blive snydt!!!

Nemt og overskueligt

Jeg fik lavet et lån i IKEA på 10.000, da jeg skulle købe møbler til mit hjem og valgte at få mit køb finansieret. Jeg syntes at det var klar tale. Det var helt tydeligt hvad jeg skulle betale om måneden og hvad det samlet kom til at koste mig. Jeg havde mulighed for at betale pengene tilbage før tid og ringede til IKANO, hvor jeg nemt og hurtigt fik aftalt hvordan jeg gjorde. Jeg er yderst tilfreds og vil ikke tøve med at bruge IKANO igen!

Til grin og useriøst forretning

Vi forsøgte ligeledes, at optage et lån, bare for at se om vi ville blive godkendt.

På kvitteringssiden står der så, at vi er registreret i RKI / Debitor registeret???
Vi sætter himmel og hav i bevægelse, for at finde ud af hvorfor, men det er først da vi snakker med deres snobbede telefon dame, at det tilsyneladende er en fejl i meddelelses systemet.

De vil ikke fortælle, hvorfor vi ikke er blevet kredit godkendt. I min verden er hemmeligheder mangel på gode argumenter og fornuft.

I det hele taget tror jeg, at vi skal holde os fra de der kvik lån osv, de vil kun have dårlige betalere, så de kan mæske sig i gebyrerne.

Glad for at se på alle de dårlige rating, at vi ikke er de eneste.
Hold jer fra det og lad være med at spilde tiden på den her virksomhed.

Om os

Ikano Bank udspringer af IKEA familien og vores grundlægger er Ingvar Kamprad som i 40'erne stiftede IKEA. Det selskab, som senere blev til Ikano Bank Danmark, blev etableret i 1978. Ikano Bank Danmark er en filial af Ikano Bank AB (publ), Sverige.

Visit Ikano Bank

We live here: Stationsparken 24