DM reviews

DM reviews

5.7

Desværre ingen anbefaling her fra.

Jeg kan desværre ikke anbefale Dansk Metal.
Personalet i min afdeling har være flinke ja, men har desværre ikke informeret rigtig, eller har ikke informeret på sådan måde, at det er forståeligt for både jeg og min tidligere arbejdsgiver.
Da jeg første gang blev fyret, dog heldigvis i en kort periode, havde jeg lavet en fejl mht. med noget overarbejde og indberetning, da jeg ikke havde været til møde om hvordan man skulle begære sig. Det har naturligvis kostet tilbagebetaling, som det selvfølgelig skal, men også en karantæne på 20timer = 2160kr, hvilket jeg kalder for en stor "straf".
Anden episode var, efter jeg havde været på deltid, var vi, arbejdsgiver og jeg, blevet informeret om at de ikke skulle betale G dage, efter påbegynd arbejde - Det viste sig at være en fejl, og jeg modtog hverken dagpenge eller G dage fra arbejdsgiver den udgående måned.
Alt i alt en masse besvær, mange mails, opkald her og der samt man skal gå krybende tilbage til sit gamle arbejde som man har et rigtig godt forhold til, og fortælle dem at de skylder 2½ G dage - og det syntes jeg bestemt ikke er nemt, da det at be om penge, uden at arbejde for dem, ikke ligger i min natur.

Kan desværre ikke anbefale Dansk Metal, da jeg føler man skal klare det meste selv, trods man giver ca 1000kr om måneden for at få hjælp - og når man skal, er de der ikke.

God information

DM er en super fagforening. De sender rigtig meget information ud som jeg kan bruge omkring kurser og lignende. Det er rart at være i en fagforening der kender arbejdsmarkedet og studielivet på lige netop mit studie.

Super!

Jeg er medlem af både fagforening og a-kasse, og har været det gennem hele min studietid, og fortsætter bestemt efter endt uddannelse.

De udsender en masse godt materiale, og har hjulpet mig mht ferie i forhold til mit studiejob, hvor de snød os for fridage.

Dansk Magisterforening holder ikke hvad de lover!

Jeg fik en regning fra Dansk Magisterforening for godt 1 år siden. Regningen lød på 51 kroner, for at være medlem hos dem. Jeg kontaktede og gjorde opmærksom på jeg ikke var medlem hos dem, og de sagde at måtte være en fejl, og at jeg blot skulle se bort for regningen.

De har nu igennem ét år sendt mig rykker HVER måned, og jeg har nu modtaget trussel om inkasso, såfremt jeg ikke betaler regningen, på nu 909 kroner, som er med rykkergebyrer.

Hver gang jeg har fået en regning, har jeg kontaktet dem, hvor en (ellers flink medarbejder), har sagt vedkommende kan se på sin computer, at der allerede står noget vedrørende regningen, og at der blot skal ses bort fra denne, men denne data betyder tydeligvis ingenting for Dansk Magisterforening, der vil have penge, om du er frillig medlem eller ej!

Enhver der påtænker at blive medlem hos Dansk Magisterforening, skal være forberedt på at være livstidsmedlem, og betale promte - ellers bliver det en lang og dyr affære.

Is DM your company?

Visit DM