Lumber reviews

Lumber reviews

4.6

Helt uacceptabelt og ulovligt arbejde.

Lumber overholdte ikke de aftaler de selv lavede, kom ikke på de aftalte tidspunkter og det arbejde der blev udført (fandt jeg ud af senere) var ulovligt. Christian Toft som ejeren hedder er en slesk stodder, der udelukkende er ude på at snyde.
Et godt råd fra mig er " brug dem ikke, I kommer til at fortryde det"

Brug dem ikke

Svære at få fat på ift. at få lavet arbejdet.

Leverede ikke de aftalte timer.

Vi skal bruge en autorisation fra dem på el-arbejde - men de kan ikke skaffe den og siger, at de er under afvikling.

Ok, men ikke helt i orden

Jeg købte, som flere andre herinde, 2 Downtown værdibeviser og fik besked på at maile til Lumber. Dette var jeg dog ikke imponeret af - det tog flere uger at få svar på en mail, men endelig fik jeg lavet en aftale til brug af det ene værdibevis. Vi havde aftalt klokken 8.00, og da han stadig ikke er kommet 8.45 ringer jeg til dem. Jeg får at vide, at min håndværker er blevet kaldt ud til en hasteopgave, så de bliver nødt til at sende en anden. Ok, det kan sikkert ske, at der kommer hasteopgaver, men man kan da ikke bare blive væk uden at give kunden besked? Jeg havde taget formiddagen fri fra arbejde for at kunne være hjemme.... Den "nye" håndværker dukker så op 1t15 efter det tidspunkt, der oprindeligt var blevet aftalt, og han gør faktisk et godt stykke arbejde. Dog er han under tidspres, idet han skal være et andet sted omkring middag, så jeg får kun 2t45 af de 4 timer jeg havde købt.

Jeg skriver senere for at få en faktura på arbejdet, og det tager også ret lang tid før de svarer på den. Der var nogle ekstraomkostninger, tror det var ca 175 kroner, som jeg beklager mig over, specielt på grund af, at jeg ikke fik mine 4 timer, og det ender med, at vi aftaler de 175 kroner går lige op med den manglende tid

Da de så endelig svarer på min mail angående værdibevis 2 - der er gået over en måned, så får jeg at vide, at de bekræfter aftalen om at møde op på min adresse på 2 dage i juli. Jeg siger, at det umuligt kan være min aftale, idet jeg ikke er blevet kontaktet. Håndværkeren insisterer dog, på trods af, at jeg som sagt kun havde bestilt tid til 1 værdibevis = 4 timer, at det var min aftale, og jeg må sige flere gange, at jeg slet ikke kan på den dato, de havde "tildelt" mig. Så vi aftaler en ny dato, men da jeg senere skriver om min oplevelse til Downtown, tilbyder de mig at få alle mine penge tilbage, og det accepterer jeg omgående. Følte ikke helt jeg kunne stole på dem

Jeg var lidt i tvivl om, hvorvidt jeg skulle give 2 eller 3 stjerner, men idet den VVS mand der kom "på et afbud" var rigtig dygtig og virkelig kæmpede for at redde min oplevelse, så ender det på 3

Håbløst

I juli måned bestiller jeg en elektriker hos Lumber til at udbedre nogle ulovlige installationer i mit badeværelse. Elektrikeren arbejder nogenlunde målrettet og vi aftaler at han kommer 3 uger senere.
Den pågældende dag har jeg så taget fri fra job men han kommer ikke. Ringer så til Lumber der fortæller at den pågældende medarbejder ikke lægere er ansat hos Lumber og jeg er ikke blevet informeret da deres computersystem er gået ned. Godt så! Lidt irriterende da han jo havde bestilt nogle materialer. Tre uger senere kommer der så en ny elektriker. Han monterer et enkelt spot i loftet og lover at fremskaffe de materialer som mangler. Da jeg ikke hører noget i fire uger ringer jeg igen og nu får jeg oplyst at der ikke er registreret nogen bestilling/arbejde på min adresse. Men de kan da lige sende en mand ud. Super flot Lumber!! På fire måneder har i monteret fire spots og ødelagt loftet i badeværelset. Super fin service................

vil du brændes af igen og igen og til sidst blive truet med inkasso?

Efter 3 gange at være blevet brændt af, har jeg sagthåndværkerne fra, hvilket har resulteret i trusler om at blive meldt til inkasso.
Pas på med at bruge dette firma!

Ingen kontakt

Efter at have købt 4 timers service hos downtown.dk, kontaktede jeg Lumber aps to gange på mail som de opfordrede til. Efter 1½ måned havde jeg endnu ikke hørt fra dem og fik pengene refunderet af downtown.dk. Jeg har forståelse for at de har travlt, men ikke for at man bliver mødt med vedvarende tavshed når man kontakter dem vedr. en forudbetalt ydelse.

5 stjerner til Maleren fra Lumber

Jeg har over 2 dage haft besøg af Maleren Claus fra Lumber, og fået en meget fin behandling.

Jeg havde købt et tilbud på Downtown 8 timers hjælp, da jeg mailede for at bestille ham, fik jeg en meget fin behandling af kontorpersonalet, og blev hurtig ringet op af Claus, med bedømmelse af opgaven, da opgaven blev klaret hurtigere end forventet, malede han bare noget mere.
Jeg kan varmt anbefale Lumber for der gode service og udført opgave.

Tjekket, effektivt og behageligt besøg fra Lumber.

Jeg har netop haft 4 timers hjælp fra tømreren Jesper.

Jeg er ovenud tilfreds! - Jesper arbejdede hurtigt og effektivt og var høfligt og behageligt selskab. Jeg har gennem de sidste par år fået lavet en del ændringer i min lejlighed og har haft blandede oplevelser med håndværkere, så jeg er så glad for, dagens besøg var en succes.

Jeg kan varmt anbefale Lumber. På forhånd havde jeg lavet en lang to-do-liste, og han nåede den og mere til. Super dejligt at få klaret samtlige hængepartier.

5 stjerner herfra!

Lumber ApS er nogle guttermænd

Min familie stod i en meget vanskelig situation sidste efterår i forbindelse med det store skybrud, som ramte København den 2. juli. Her fik vi smadret hele underetagen i vores hus, hvilket betød, at vi - fem mennesker - måtte bo på bare 67 kvadratmeter i næsten et halvt år. Selv om vi var forsikret til op over begge skorstene, var forsikringsselskabet knaldumuligt at stikke i. Heldigvis fik vi kontakt til Lumber ApS, der har stor ekspertise i den slags sager. Her fik vi kyndig og frem for alt indlevende vejledning i, dels hvordan vi skulle forholde os i forhold til forsikringsselskabet, og dels hvordan vi kunne få bygget vores hus flot op igen. Og flot blev det, kan jeg garantere for. På under 14 dage fik en flok venlige, effektive og topprofessionelle håndværkere sat skik på sagerne. Til tiden, til prisen og til alles tilfredshed. Siden har vi fået lavet et badeværelse ovenpå, og også her fungerede samarbejdet med Lumber perfekt. På den baggrund tør jeg roligt give Lumber mine varmeste anbefalinger. De gutter ved, hvad de laver...

Super fin service og klar til tiden

Jeg benyttede mig af Lumber Aps til at udfører en del arbejde i en café, da jeg tidligere var blevet brændt af/snydt af en anden virksomhed.
Jeg mødte stor forståelse for min korte deadlinie og til min store overraskende (der er jo en del håndværkere, som lover liiidt for meget...) så fik Lumber ApS al arbejdet færdig til tiden - ovenikøbet med udforudsete ændringer undervejs.

Jeg vil varmt anbefale Lumper ApS til enhver - Jeg vil klart ringe til dem næste gang jeg står og mangler en håndværker!

Godt arbejde til tiden

Jeg har brugt lumber ApS to gange og kan varmt anbefale dem. 1. gang benyttede jeg dem til renovering af hele min lejlighed, køkken, bad m.v. De overholdte både deadline og budget. Et rigtig godt stykke arbejde.

Bondefangeri

Jeg købte et downtown tilbud hos Lumber. Forud for købet ringede jeg til dem og talte med en fagmand, for at høre om de ville kunne udføre opgaven inden for de 4 timer tilbuddet lød på. Jeg fik den besked at det sagtens kunne lade sig gøre inden for de 4 timer.
Jeg købte derfor ét downtown tilbud, i stedet for to.

Da jeg efter købet modtager en mail fra downtown om at Lumber kun skal kontaktes via mail, gør jeg dette. Jeg sender en mail hvori jeg forklarer den opgave vi skal have udført. Efter 14 dage har jeg intet hørt. Og det tager mig efterfølgende 3 dage med telefonopkald, at få lavet en aftale med dem, da de flere gange undlader at ringe tilbage.

Da mureren ankommer, kigger han på det arbejde der skal udføres. Han konstaterer at han ikke kan nå det hele på de 4 timer, men kun det ene stykke væg. Efter 4 timers arbejde er han kun halvt færdig. Han spørger om han skal færdiggøre væggen og siger at det kan gøres på 1 time. Det tager ham 2 timer! Han spørger derefter om han skal færdiggøre det andet stykke væg. Igen skønner han det til at tage 1 time, og her tager det også 2 timer. Altså har det arbejde de først skønnede til "sagtens" at kunne laves på 4 timer, taget dobbelt så lang tid, altså 8 timer!!!

Da jeg efterfølgende modtager fakturaen, ringer jeg til dem og forklarer situationen, og at jeg er dybt utilfreds med hele forløbet fra start til slut. Jeg spørger om det ikke er muligt at få en nedsættelse af prisen, så det passer med det beløb det havde kostet os hvis de havde vejledt korrekt, dvs. prisen for et ekstra Downtown tilbud, plus materialer. Dette afslår de fuldstændig og benægter at have givet en skøn på 4 timer pr. telefon. Her er begrundelsen at et skøn ikke kan gives pr. telefon (hvilket fagmanden gjorde) men at de heller ikke ville komme ud og lave et skøn, som under normale omstændigheder, da vi jo fik det billigt via Downtown.

Jeg skriver her for at advarer andre mod deres måde at drive forretning på, da jeg ikke ønsker at andre skal bondefanges på samme måde som jeg er blevet det.
lumber.dk

Reply from lumber.dk

Hej Carina Lilli Zingenberg,

Jeg er ked af din oplevelse med vores kampagnetilbud. Men jeg må desværre også indrømme at jeg ikke er enig i hele dit beskevne forløb.

Når du ringer på vores hovednummer så tager vores kontorpersonale telefonen. Det er ikke faguddannede mennesker. De ønsker bare at sende dit ønske videre, hvilket også er sket i dit tilfælde. Vi kan ikke udtale os om en mur vi aldrig har set. Der er så mange forhold der kan spille ind som vi først kan tage stilling til når vi kommer til stedet.

Du har formentlig ret i at du måtte ringe flere gange forgæves. Vi blev simpelthen overrumplet af den respons og jeg var slet ikke klar til den store interesse. Det gjorde at vi slet ikke kunne følge med. Det er jeg selvfølgelig meget ked af. Vi gjorde det at vi sendte en mail ud, hvor vi skrev at i vil blive kontaktet. Men 80 % af kunderne ville have indfriet deres ønsker straks, hvilket gjorde at på trods af vores mail så ringede alle til os alligevel.

Da du købte downtown beviset, var det til en timeløn på 158 kr. ex. moms incl. servicebil/kørsel/Downtown gebyr.

Når vi kommer frem og går i gang, gør mureren, det bedste han kan. Men det er ikke altid forudsigeligt når man arbejder. Det kan være at der er mere arbejde end først antaget osv. Men vi er blot mennesker. Hvis du mente at mureren ikke gjorde sit arbejde godt nok, eller var langsom eller tilsvarende er det en anden sag.

Mureren gør det eneste rigtige og fortæller dig ved ankomst, at han kan ikke nå det arbejde som du ønsker udført indenfor den afsatte tid på de 4 timer. Du beslutter dig selv for at han skal fortsætte.

Selv med de ekstra timer du fik lov til at betale for så har du stadig fået arbejdet udført til en timeløn langt under den normale timeløn for murere og da du er tilfreds med det udsatte arbejde, kan jeg ikke rigtigt se at du blev bondefanget, hvilket vi også forklarede dig i telefonen.

Men igen er jeg da ked af at du har fået en dårlig oplevelse.

Venlig Hilsen

Christian Toft
Lumber

Overlagt sjusk og manglende kommunikation

Lumber har udført gulvarbejde og monteret køkken hos os.
Tømrerarbejdet har i flere tilfælde været overlagt sjusket og vi er adskillige gange kommet hjem til ubehagelige overraskelser i form af fejl, mangler og forkerte løsningsvalg. Tømrerne valgte konsekvent ikke at inddrage os i kritiske beslutninger undervejs, selvom vi gentagne gange bad om at blive involveret i tvivlsspørgsmål – i stedet valgte de selv nogle (ofte hurtige og uskønne) løsninger for at blive hurtigt færdige – løsninger de helt sikkert ikke havde valgt, hvis det var hjemme hos dem selv.
Dette har resulteret i et forfærdeligt og stresset forløb, hvor vi har været bange for at overlade vores nye hjem til folk, der ikke yder deres bedste og ikke går op i kvalitet. Dertil kommer, at det samlede projekt blev forsinket og dyrere for os pga. ting, der skulle laves om. En blanding af fejl og sjusk har eksempelvis betydet, at vores gulv er blevet lavet om 4 gange...

Når man bestiller nyt gulv i halvdelen af stuen og på 1. sal og kommer hjem og finder ud af, at tømrerne både i stuen og på 1. sal har anvendt gamle gulvbrædder til en del af gulvet fordi de har købt for lidt ind, så er der ikke tale om hovsa-fejl. Der er tale om bevidst sjusk med det ene formål at komme hurtigt hjem og spare et par håndøre på at købe en ekstra kvm gulv. Det er et klart signal om, at de er fuldstændig ligeglade med kvalitet.
Vi klagede og de kom for at rette op på fejlen. De gamle gulvbrædder blev skiftet til nye... men denne gang fandt vi så ca. 5 mm højdeforskel på det nye og eksisterende gulv. Vi klagede igen og dette blev fikset igen.
Kort efter vores gulvsliber var gået i gang, fortalte han mig, at gulvene, som Lumber har lagt, ikke er samme træsort, som det øvrige gulv i huset. Det eksisterende gulv var eg, det nye fra Lumber var ask. Vi kunne sagtens se en farveforskel inden, men Lumber hævdede, at de ville ligne hinanden efter gulvslibning. Dette er i min bog en ærlig fejl (i modsætning til bevidst sjusk) – ikke en fejl, jeg ville forvente fra profesionelle tømrere, der arbejder med træ hver dag, men ikke desto mindre en ærlig fejl. Dette forsinkede og fordyrede vores projekt – dels fordi maleren måtte lave en del arbejde om – dels fordi gulvsliberen måtte udskyde sit arbejde indtil Lumber havde rette fejlen.
Da Lumber havde lagt gulvet igen-igen-igen fandt vi endnu engang en højdeforskel mellem det nye og eksisterende gulv – samme sted som tidligere. Højdeforskellen var mindre end oprindeligt og for at komme videre besluttede vi at slibe det af.
I forbindelse med emhætterørene til køkkenet gik det også galt. Efter tømrerne var taget afsted fandt vi et sted, hvor emhætterørene slet ikke sad sammen (5-10 cm mellemrum). Det er jo ikke værre, end at vi kunne fikse det selv, men når man efterlader sit arbejde sådan, viser det jo klart, at man er helt ligeglad.
Udover ovenstående kommer en LANG række småting i form af manglende eller fejlagtig montering af lister og paneler. Da vi lavede detaljerede lister til tømrerne og stillede os til rådighed telefonisk hver gang de var i huset, kan dette også kun betragtes som sjusk.

Generelt var det desværre vores erfaring, at man var nødt til at stå lige ved siden af tømrerne, hvis man ville have tingene gjort ordentligt. Lumber lader til at mene, at det ok at levere pinlige løsninger, så længe man tilbyder at rette fejlene løbende.

Det mest skræmmende er nok, at Lumber til dato stadig ikke erkender, at de ikke har gjort et ordentligt stykke arbejde. I stedet burde vi tilsyneladende være meget glade for, at de løbende kom og rettede op på fejlene. Ligeledes anerkender de ikke, at det netop var deres bevidste sjusk og manglende faglige evner, der var direkte skyld i, at vores projekt blev forsinket, dyrere og dårligere. De har aldrig tilbudt at dække så meget som en krone af omkostningerne for dette (hvis jeg tager fejl her, hører jeg gerne fra Lumber). I stedet mener Lumber, at det ekstraarbejde de udførte dækker omkostningerne – dette stemmer langt fra ikke overens med vores opfattelse og de få ting, der er lavet som ekstraarbejde er ikke lavet ordentligt.
Vi er nu i en situation, hvor vi hellere vil betale gode penge for at hyre nogle andre til at rette op på Lumbers arbejde, end vi vil have Lumber indenfor igen...
lumber.dk

Reply from lumber.dk

Hej Jacob Nittegaard,

Det er korrekt vi har været ude og montere et køkken, reparere gulve, lofter m.m.

Vi har haft en dialog, hvor du ringede til undertegnede og svendene, der var på stedet om aftenen når du kom hjem. At du er kommet hjem adskillige gange og fundet sjuskefejl osv som du beskriver, er jeg en smule uforstående omkring.

De eksempler jeg hørte fra dig var:
at svenden havde monteret en fejeliste, der var malet samme sted, hvor resten af var umalede… Men da du havde en maler gående der malede dine paneler hvide, var det svendens opfattelse at det skulle ske. Men selvfølgelig kunne svenden bare havde købt en liste og udskiftet de 10 cm så var det løst.
Vi skulle skifte gulvet i 25% af stuen. Du blev enig med svenden om at det var bedre at 50% blev skiftet i stedet. Svenden tog et stykke af gulvet med hos grossisten, da han var i tvivl om træsorten. Grossisten konstaterede og gav en pris på et askegulv. Jeg kontaktede dig, hvor du fik gulvet til min indkøbspris. Da gulvet var lagt, konstaterede gulvsliberen, da han havde slebet gulvene, at træsorten ikke passede. Vi kørte straks til grossisten og købte et egetræsgulv, der var dobbelt så dyrt som askegulvet og skiftede det straks. Dette uden at kræve ekstra. Jeg tilbød at betale gulvsliberen for den udgift, han måtte have haft. Det ønskede du ikke. I stedet gav jeg dig et nedslag på alt det ekstra arbejde vi havde lavet. Dette dækkede en del mere end udgiften til gulvsliber og andre gener du måtte have haft. Dette accepterede du.
For god ordens skyld skal jeg nævne at der var et stykke gulv, der drillede som du ikke var tilfreds med. Dette lavede svenden om. Hvis der var andre ting jeg har udeladt beklager jeg, men dette er de ting jeg husker.

Vi startede sagen op med at være der 5 dage i træk, hvor vi skiftede gulve, reparerede huller i loftet og monterede køkken. Derefter måtte vi forlade stedet, da du ikke havde leveret bordpladen med til køkkenet. Det betød at vi måtte komme tilbage og samle resten og samtidigt skifte det famøse gulv. Men vi er dog kun mennesker og laver desværre også fejl.

Vi er selvfølgelig kede af den gene det måtte have haft, men da vi overholdt vores deadline og ikke var skyld i forsinkelsen, da vi reparerede gulvet straks er jeg lidt uforstående overfor den massive kritik.

Men af skade kan man kun blive klogere, hvorfor at vi også ønsker at drage lære af denne oplevelse. Beklageligvis kan vi ikke gøre din oplevelse god igen.

Venlig hilsen

Christian Toft