Nem Id reviews

Nem Id reviews

Very low
2.9

For dårligt !!

Mit nem-Id skulle fornyes. Det fik jeg ikke besked om, så jeg tastede som jeg plejer, med det resultat at min ID blev spærret. Jeg ringede, og efter at være kommet i gennem en mega lang kø, fik jeg en medarbejder det ville sende nyt kort og midlertidig kode. Kortet kom i løbet af et par dage, men koden skulle det ta' 8 dage om at komme frem!! Jeg er udmærket klar over at de to ting ikke kommer samme dag, men 12 dage uden nem-ID er sgu' for lang tid, når man efterhånden skal bruge dette extrem dårlige system til alt. Kunne jeg give 0 stjerner, ville det være den rigtige karakter!! :-(

Support under al kritik

Mulighederne er mange for support hos Nem ID ... så jeg prøver telefonen. Taster mig igennem tonsvis af klikmuligheder, blot for at få at vide, at jeg er nummer 8 i køen. Dur ikke.
Så prøver jeg chatten. Venter og venter blot for at få at vide, at alle support medarbejdere er optaget.
Startede selvfølgelig med at tjekke webben ... skulle aktivere ny nøgleviser. Man kan kun se, hvordan man aktiverer en nøgleviser, men ikke hvor man skifter til en ny.
Nem ID har sikkert været i udbud for at få ordren på dette system. Men hvad med den efterfølgende drift ... det her er for dårligt.

umulig

Har nu forsøgt at blive oprettet med medarbejder signatur. Efter meget lang tid får jeg en kode - og senere et brev om at jeg skal aktivere mit signatur. Men jeg har ikke fået et nøglekort.
OK - jeg har nu forsøgt at ringe - forgæves - bare en mega lang kø, og efter 45 minutter ser det ud til at blive min tur, men der sker intet. Så det med at ringe til dem har jeg opgivet. Har sendt mail - men det bliver returneret og jeg bliver bedt om at bruge en anden formular - men den koster 250 kr. Det eneste jeg skal er bare at fortælle at mit nøglekort ikke er nået frem. Det skal jeg altså betale 250 kr for. Det er ikke ok.

Dårligt

Træt af det ikke bare virker, og at jeg ikke kan få lov til at vælge et alternativ.

Nem ID? Umulig ID

Jeg kan godt lide tanken bag Nem ID om at benytte nye koder for hvert besøg og lignende, men ligefrem at benytte Java? Java er noget værre skrammel som ikke burde benyttes til hemmeligholdelse af personlig data såsom bankoplysninger, da Java benyttes som yndlingsprogram til at programmere malware til lige netop det modsatte end Nem ID i sin vis står for.
Yderligere er deres support det ringeste "puha" (rettelse da Trustpilot fandt det forrige ord med samme betydning for offensivt), jeg længe har set, kan slet ikke komme igennem før at vinduet er crashed et utal af gange, og skal vente uendelig lang tid før jeg overhovedet kan skrive, sende og modtage beskeder fra support.

Hvad i helvede skal det forestille at kalde det Nem ID?

Virker aldrig

Det må kunne lade sig gøre at logge på de offentlige service uden at skulle opdatere Java for 120. gang. Java er bare det dårligste program og det er komplet ubrugeligt. Jeg hader at være afhængig af det for at kunne tjekke e-boks osv.

Skrammel?

I dag kræver næsten alle hjemmesider Nem-id, men det virker jo kun det halve af tiden, lad os slippe for at logge ind med Nem-id, vil gøre det meget nemmer for alle borger, sikkerhed er den samme om man bruger Nem-id eller ej.

Skulle hedde super svær-id !

Man får pludselig ikke længere lønseddel tilsendt men på ens nemkonto og det virker ikke på mobilen eller på tablet.......hallo hvor gammeldags kan det blive.....

Kender ikke nogen, der ikke hader det

Jeg ved ikke om det virkelig er mere sikkert end så meget andet, men de må da have nogle helt fantastisk gode sælger, fordi de har fået solgt et system til alle, som ingen kunder sætter pris på. Godt arbejde der.

Total fiasko

Endelig gør de et tiltag i den rigtige retning, med at sende en digital nøgle på markedet. Første negative punkt er så at den koster 100 kr. 2. er at den går i stykker efter 3-4 dages brug (Sikkert fordi den ikke er EMC modstands dygtig og ikke kan ligge sammen med en mobil telefon). Og 3. så tager det dem åbentbart flere uger at kører en RMA sag. Hele konceptet er et elendig produkt fra ende til anden, og burde hedde "møj besværlig ID"

Is Nem Id your company?

Visit Nem Id