Nordjyskelhandel reviews

Nordjyskelhandel reviews

5.4

Bondefangeri

Jeg blev passet op af en køn pige i Bilka, der gerne ville have mig til at skifte til Norjysk Elhandel. Jeg sagde at hvis de kunne tilbyde mig månedlig betaling, måtte de da gerne kontakte mig - gav dem nogle oplysninger (så de kunne "beregne et tilbud"), og skrev under på noget jeg fik præsenteret som en kontaktformular (som jeg samlet så i ca. 5 sekunder).
Noget tid senere fik jeg en mail om at de IKKE kunne tilbyde månedlig betaling.
Noget senere igen, fik jeg så pludselig et brev fra NRGi om at jeg skulle aflæse min måler, inden jeg blev overleveret til Nordjysk. Jeg ringede selvfølgelig til NRGi - som dog ikke kunne gøre meget ved det, men kunne fortælle mig at jeg langt fra var den eneste der var blevet bondefanget. Jeg ringede til Nordjysk og fortalte dem at der måtte være tale om en fejl - men de holder den dag i dag fast på at de vil have et "afmeldingsgebyr" på flere hundrede kroner.

Hold dig MEGET langt fra dette firma.

Snydt - svindel-el!

Efter at være blevet bundet til en kontrakt og efterfølgende set DR1's forbrugermagasin "Kontant", fandt vi ud af, at vores kontrakt med Nordjysk Elhandel, ikke var helt efter bogen.
Vi ahvde tilmeldt os "Gevinst-El" og vi blev lovet, at man kunne vinde gratis el. Men problemet var bare, at elpriserne aldrig ville nå det niveau, som skulle udløse den gratis el. Der var altså tale om et lotteri, som man bare aldrig kunne vinde i. Den eneste vinder i det spil, ville altid være Nordjysk Elhandel. Det var umuligt for kunderne at vinde. Og da Danske Spil er den eneste som må udbyde sådanne spil i Danmark, var det dermed også ulovligt at sælge produktet. Det fik Ombudsmanden også sat en stopper for, efter at "Kontant" var gået ind i sagen. Nordjysk Elhandel stoppede også med at sælge det, men de fandt derfor hurtigt på et nyt produkt, som de kunne sælge.
Vi kom heldigvis let og problemfrit ud af vores kontrakt med virksomheden og i sidste ende, var der slet ikke noget sparet hos Nordjysk Elhandel, i forhold til det elselskab, vi kom fra. De skal dog have, at de altid har været venlige og hurtige til at svare på mailforespørgsler.

Når man kigger rundt i gadebilledet, så er det også altid Nordjysk Elhandel, som står på gader og foran og i butikkerne, og prøver at hverve kunder. Det ser man ikke med andre selskaber, så de må være desperate for at få kunder.
Så en gang to unge sælgere fra Nordjysk Elhandel, foran en butik i en mindre by. På et tidspunkt ringede den ene af sælgernes telefoner som havde en samtale om, hvad at de godt kunne tage pizza at spise den aften. Sælgeren kunne desuden fortælle personen i den anden ende af røret, at han stod ved et "tabersted" og solgte el. Helt ærligt; hvis de ikke gider at stå hvorsom helst at sælge el, hvorfor i alverden gør de det så? Og hvorfor, bliver man så sælger for firmaet, hvis man alligevel ikke gider stå hvor som helst? Og de stod også rigtigt at betragtede folk som gik forbi. Da en ældre mand med topmave havde afvist dem, blev han ellers bagtalt noget så forfærdentligt. De havde det i hvert fald sjovt over ham. Hvad bilder de sig egentlig ind? Det kan man ikke rigtigt være bekendt. Og selv så de ikke for heldige ud. Den ene var klædt i noget gammelt laset hverdagstøj og havde en afbleget hanekam. Smart!
Det var egentlig interessant at stå og observere, hvordan de egentlig går til værks og bagefter bagtaler potentielle kunder. Men det er og bliver noget svindel-el.

Is Nordjyskelhandel your company?

nordjyskelhandel.com Details

Visit Nordjyskelhandel