Probilsyn reviews

Probilsyn reviews

7.4

Undgå dette sted

Der blev kørt mere voldsomt i min bil, end jeg har oplevet andre steder. Faktisk stod dem og dampede som en mishandlet hest efter prøveturen. Løven på kølerhjælmen blev revet af; men "det kunne han da ikke huske". Behandlingen var uvenlig. En svag rustplet på en bremseskive bagerst, som Peugeot værkstedet forinden syn sagde ikke have betydning for sikkerhed eller funktion, medførte "nyt syn". Min klage pr e-mail gad de ikke svare på.

Kære Jørgen

Vi finder det meget underligt at, du først nu vender tilbage.
Din bil blev synet d. 16. april 2013, den 24. april 2013, klager du over synet, vi svarer på den henvendelse d. 25. april 2013 både på mail og på tlf. Du afslutter selv din klage i efterfølgende mail, ved at skrive at dette handler om at du undrer dig, over at medarbejderen er nidkær.

Vi mener fortsat at dine bageste bremseskiver SKAL udskiftes, ligesom vores medarbejder har skrevet.

Probilsyn, kan ikke gå på kompromis med reglerne udstedt af trafikstyrelsen, din bil overholdt ikke reglerne og derfor blev den kasseret.

Med hensyn til at din bil har fået prygl og at løven på din kølerhjelm er revet af, er nyt for os, da du i din mail den 24. april ikke skriver noget om kørslen, ligesom du ikke skriver at løven er revet af, med derimod at du mener vi har ridset den.

Vi lever af tilfredse kunder, og vi prøver på bedste vis, at passe på vores kunders bil, i dit tilfælde tror jeg desværre ikke, at det har været muligt at ændre ting for at gøre dig tilfreds, derfor glæder det os, at du har fundet et synssted som lever op til dine krav om hvordan en bil skal synes.

Probilsyn.

Frisk, hurtig & venlig betjening

16/9 2011 var jeg skeptisk, men alligevel fristet af det billige syn.
Industriholmen 9 blev Kia Rioen gennemgået kritisk, men da jeg først havde haft den på service, Havde den venlige mand alligevel kritisk gennemgået hele vognen og fundet den godkendt!

Da jeg er en ældre person, har jeg været til flere bilsyn - (min første brugte vogn var fra 1958), - men dette var det mest oplysende og behagelige!

Absolut professionelle

Har gennem det seneste år fået synet mine biler hos Probilsyn i Hvidovre. Det der er blevet påtalt er ganske rimeligt, og personalet er meget flinke.

Hurtigt, grundigt og effektivt

Jeg har i dag haft min Citroën C3, til syn hos Probilsyn i Rødovre.
Havde ikke bestilt tid og kom lige midt i, at Trafikstyrrelsen var på et uanmeldt besøg.
Kom hurtig til, da Trafikstyrrelsen var færdig og fik en yderst professionel og venlig behandling af en glad medarbejder, som slet ikke lod sig stresse over, det uanmeldte tilsyn, som gjorde at ventetiden blev noget længere end normalt.

Levede 100 % op til forventningerne

Jeg har netop fået synet min bil hos Pro Bilsyn i Slagelse, og alt gik præcis som jeg havde forestillet mig (dette er mit første bilsyn). Bilen blev rutinemæssigt gennemgået og der var ingen ventetid ved ankomst (på trods af at jeg faktisk var der 10 min. for tidligt).
En ikke helt ligegyldig parentes er selvfølgelig også, at Pro Bilsyn ubetinget er de billigste for syn af bilen. Ikke desto mindre har der på ingen af de tilgængelige tilsynsresultater fra trafikstyrelsen været noget at finde (http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-K%C3%B8ret%C3%B8jer/Syn-af-k%C3%B8ret%C3%B8jer/Godkendte-synsvirksomheder/Tilsynsresultater.aspx), så det ser jo ikke ud til at der er en sammenhæng mellem pris og kvalitet.
Jeg har i hvert fald ingen skrubler ved at anbefale Pro Bilsyn til andre.

Billigt og god service.

Kan godt anbefales og meget billigere end andre steder.

God service & pris

Har fået synet min 8 år gamle Ford Galaxy. Er meget tilfreds med betjeningen i Hvidovre afdelingen. Flink synsmand der gav gode råd og vejledninger. Det er 2 gang jeg får synet en bil hos dem og kan helt klart anbefale stedet

Hurtigt, billigt & god service

God oplevelse hos i Prosyn Hvidovre. Synet blev gennemført uden problemer og jeg fik også et godt råd med på vejen. Kan klart anbefales

Hurtig, billig og mega god service

Onsdag d.31. August. Skulle Fabia’en synes og det var en rigtig god oplevelse hos Prosyn i Hvidovre. Man skal lede længe efter sådan en god, kompetent og hurtig service.

Kommer helt sikkert igen om 2år :-)

Hurtigt og billigt

Bestilte en morgentid hos Pro Bilsyn i Hvidovre (via hjemmesiden), så synet kunne blive klaret inden jeg skulle på arbejde. Synet blev gennemført uden nogen problemer, og betjeningen var yderst venlig. Synsmanden gav endda et par enkelte gode råd med på vejen.

Rigtig god oplevelse.

Super oplevelse

Vi skulle have synes begge biler og kunne ikke lige magte det med at bestille tid og ikke helt vide hvor lang tid det egentlig tog i myldretiden.

Vi ringede og fik at vide at vi bare kunne dukke op. Det gjorde vi så og der var et syn i gang, men derefter kom begge biler til lige efter hinanden.

Jeg manglede en pærer i en tågebaglygte, men den fiksede han lige uden yderligere beregning!

Kan kun anbefale dem (Rødovre afd.)

Skade på personbil efter registreringssyn

Jeg indgiver hermed en skriftlig klage til Jer, Pro Bilsyn og oplyser, at følgende er sket.

Jeg har torsdag d. 31. marts fået foretaget et registreringssyn på min personbil; Mercedes 190d 2,0 aut. Synet blev foretaget i afdelingen i 2650 Hvidovre, Industriholmen 9. kl. 16.30, hvor synet blev afsluttet før tid pågrund af for mange kosmetiske fejl på min personbil, hvilket er dybt uaccaeptabelt. Jeg observerede undet synet, at min personbil blev kørt hårdt under prøvekørslen på Industriholmen, 2650 Hvidovre. For at præcisere hård kørsel, mener jeg, at bilen blev tæsket unødvendigt af synsmanden under prøvekørslen på tidligere nævnte vej. Det resulterede i, at min Mercedes 190d 2,0 aut. fik en skade i motoren. Da jeg den 31. marts kl. 17.30 kørte fra synshallen, lugtede min personbil kraftigt af brændstof og jeg valgte at køre ud til min mekaniker, som er et Bosch Car Service værksted, for at få dem til at kigge på min personbil. Konklusionen var, at bilen skal repareres; én af de 4 cylinder kamre bliver ikke antændt, dysen/brændstoftilførslen er i stykker. Boscsh Car Service vurderer reparationen til at koste omkring 2000-2500 kr.

Kan kraftigt anbefale Jer der læser dette, at vælge et andet synssted end Pro Bilsyn, Industriholmen 9, 2650 Hvidovre.

Reply from Probilsyn

Det er meget beklageligt hvis du har følt dig dårligt behandlet, men det er dog også vigtigt at sagen belyses fra begge sider. Hvorfor vi har valgt at offentligøre synsrapporten, så brugerne på denne side med egne øjne kan se at der er stor forskel på, hvad der opfattes som værende kosmetisk af kunden(dig) og hvad vi opfatter som fejl i henhold til gældende regler.

Her er synsrapporten, fra synet vi har naturligvis xét ud i stelnummer og reg. nr.

MERCEDES 190 Personbil under 3500 kg (M1), reg.nr. TC55xxx,
stelnr.: WDB2011221Fxxxxxx, 417000 kørte km.

Den 31. marts 2011 kl. 15:58 har vi foretaget registreringsyn - første syn af deres køretøj med følgende resultat:

Køretøjet er ikke godkendt

Fejloversigt

5 Bremser - ABS - kontrollampe - fejlindikation -

6 El-anlæg, lygter, reflekser mv. - positionslygte - - - virker ikke - højre -

8 Bærende elementer - bagagerumsbund - zone C - tæret - bag, højre, venstre -

8 Bærende elementer - bagpanel - zone B - tæret -

8 Bærende elementer - bund - zone B - tæret - bag, højre, venstre -

8 Bærende elementer - dæk - mønsterdybde - utilstrækkelig - for, højre, venstre -

8 Bærende elementer - støddæmperkonsol - - - tæret - for, højre -

Med overbærende hilsen

Probilsyn en dårlig oplevelse

Da jeg skulle syne min bil hos probil syn valgte jeg dem pga prisen, men skal love for at man kun får hvad man betaler for, synsmanden var i dårligt humør allerede da jeg kom ind i synshallen, negativ og virkede stresset, han tog en kort prøvetur i min bil og efter gennemgang valgte han at kassere bilen med begrundelsen at bilen bremses skævt for forhjulene skønt jeg dagen inden havde hentet min bil hos en VW forhandler som havde udskiftet bremserne og lavet en bremse test, jeg vendte forundret retur til min værksted som testede bilen på bremsefeltet og den fejlede intet, jeg kørte derefter ud til en anden synvirksomhed som synede bilen uden problemer. Probilsyn er i mine øjne ikke en pro virksomhed..

Inge Hald Jørgensen
Hvidovre

Super Syn

Byens billigeste syn i næstved og han var virkelig super og forklarede alt han tjekkede.

Jeg mødte op i min gamle passat og havde et hul i udstødningen, den klarede ikke hans lambdasonde test. Han forklarede at der nu både stod at min udstødning var utæt og en lambda sonde, og hvis jeg kørte til mekaniker skulle jeg ikke få sat en ny lambda sonde i, jeg skulle bare få tætnet udstødningen. Tak for en lidt ud over det krævede oplysning om hvordan jeg kunne spare på mekanikker regningen også :)

Ikke fair synsted

Jeg har haft faktisk samme oplevelse hos Probilsyn, Avedøre, som Hanne.

Min bil blev kasseret, og der fundet mange fejl, næsten alle kosmetiske. Har altid haft ældre biler, så har erfaring med bilsyn. Inden jeg tog hos Probilsyn, var bilen blevet gennemgået for alt af min mekaniker, hvor jeg selv kigget efter alle de kritik punkter som en normal syn skal indeholde.

Probilsyns medarbejder på stedet fandt nogen helt nye fejl, og hans måde at finde fejlene (rust kontrol med skruetrækker) medførte at jeg skulle bruge næsten 3000 kroner på at reparere mine bremserør efter synet!! De andre ting som blev fundet kritiske ved syn, kostet mig ca. 2000 kr, alt i alt over 5000 kr. for ting som ikke var sikkerheds mæssigt farlige på nogen måde. De så blot "gamle" ud.

Jeg tog efter synet forbi min mekaniker, en anden mekaniker (hvis nu fejlen lå hos min mekaniker) og et andet synssted for at være sikker i min sag, og alle var enige i at Probilsyn's kontrol var latterlig grov. Det var som om at medarbejderen ikke rigtig vidste noget om ældre biler (dvs. over 10-11 år gamle) og valgte at kassere bilen på denne baggrund, uden at have en sikkerhedsmæssig grundlag for kassere den.

De fejl som Probilsyn medarbejderen fandt, blev vurderet til at være kosmetiske, og ting som nok skulle udskiftes ude i fremtiden.

Årsagen til at jeg i min anmeldelse, finder virksomheden særdeles grov, skyldes også medarbejdren var usympatisk og kunne ikke forklare hans begrundelse på en anstændig måde. Var optaget af den næste kunde!

Hilsen A

Hej one-A

Såfremt du vil tages seriøs, ligesom vi skal kunne komme med en seriøs
begrundelse er du nødsaget til at give os mulighed for at svare.

Vi skal som minimum bruge bilens data, hvis dette skal foregå på en fair måde.

med venlig hilsen

Probilsyn

Fair synssted, venlig betjening, god pris!

Jeg fik synet min gode gamle Mazda 626 i går og min oplevelse er fuldstændig modsat af Hanne's. Hos Pro bilsyn i Rødovre oplevede jeg ingen ventetid, betjeningen var meget venlig og alt i alt var det en god oplevelse som jeg kan anbefale til andre.

Selve kvaliteten af bilsynet vil jeg også vurdere som god, der blev tjekket det der skulle tjekkes (det altså en god idé at tjekke sin bil inden man kører til syn så åbenlyse fejl allerede er ordnet). Husk at ingen synsmand har nogen som helst interesse i at finde fejl som ikke er nødvendige at få rettet - gør de det mister de kunder og sådan noget rygtes hurtigt.

Omvendt skal et synssted hellere ikke overse fejl som skal rettets. Personligt har jeg bestemt ingen interesse i at få synet min bil hvis ikke den er i sikkerhedsmæssig forsvarlig stand - det jo både min egen og andres sikkerhed det går ud over i sidste ende. Man kan kun ryste på hovedet af folk der praler af at de har bestået syn med uopdagede alvorlige fejl. Ligeledes betaler man jo også penge for at få fundet fejl som kan blive meget dyre hvis ikke de opdages i tide.

Jeg havde skam læst den mindre gode anmeldelse her på trustpilot inden jeg kørte til syn, men valgte dem alligevel - dels pga. at prisen er god, men også fordi jeg ved at der altid er to sider af samme sag.

Det var første gang jeg prøvede dem og jeg skulle køre rimelig langt - det gør jeg gerne igen. Stor anbefaling herfra.

Probilsyn, Avedøre.

Kasserer biler helt uden sikkerhedsmæssig begrundelse. Meget usympatisk betjening og behanding af min bil. Kørte direkte til andet synsted og fik min bil godkendt uden anmærkning. Jeg valgte Probilsyn, da de var ca halv pris af andre synsteder og jeg var I den tro at et syn jo var et syn og min bil bestemt skal være I sikkerhedsmæssig orden. ProBilsyn valgte ikke at godkende første gang og jeg kørte til min mekaniker, som var meget forundret. Han udbedrede selvfølgelig de 2 anmærkninger og jeg måtte betale kr. 6000,-. Kørte igen til Probilsyn og som straks kritiserede min mekanikkers arbejde. Kørte en tur I min bil, lavede hjulspin og kæmpe slinger og ræs. Synsmanden valgte igen ikke at godkende min bil, da han mente han kunne høre en lyd fra mine forhjul. Jeg kørte herefter til andet synsted, som godkendte min bil uden anmærkning.
one-A found this review useful

Kære Hanne

Her er Probilsyn`s version af synet.

Du kommer til syn med din Opel Astra første gang d. 3.juni 2010, kl. 08.00
hvor følgende fejl konstateres.

Fejloversigt

5 Bremser - bremserør - - - tæret - højre, langsgående -

8 Bærende elementer - hjulleje - støj - for stor - for -

Det er hvad der er galt med din bil, vi står totalt uforstående overfor at det skulle koste 6000,- kr. at udskifte 1. bremserør, ligesom vi IKKE har kævet et nyt, men blot konstateret at der er tærring på røret, at din mekanikker udskifter rør for 6000,- kr. må siges at være meget overdrevet.

Med hensyn til dit omsyn hvor vi fastholder at der er støj fra din bils højre forhjulsleje, er i sig selv et spørgsmål om et fagligt skøn, og da vi ikke alle er ens, har den flinke synsmand du senere har været hos skønnet anderledes end os, det er desværre vilkårende når du ikke har kontaktet os i henhold til den klagevejledning, du har fået udleveret.

Til slut vil jeg endnu en gang beklage hvis du har følt dig dårligt behandlet hos os, men fastholde at 1. bremserør ALDRIG kan koste 6000,- at udskifte.
Lejet må være op til din egen moral i trafikken.

Teknisk Ansvarlig.

ProBilsyn tilbyder at syne din bil til Danmarks billigste pris.

Visit Probilsyn