Profiber reviewed by

Profiber har forbedret deres forbindelse og kommunikation.

Efter en større reklamekampagne her ude på landet, indvilgede vi i, at Trefor/profiber lagde fiberkabler ned til vores hus. Rimelig dyrt men trods alt billigere end hvis vi ventede til det passede os at få fiberkabel lagt ind.
Det gik hurtigere end forventet og pludselig var de også klar til at indstallerer i huset.
Jeg hentede en del brugsvejledninger på deres hjemmeside, hvilket var rimelig uoverskueligt, og det endte med at jeg ikke var klar over at jeg ikke skulle bruge antenne-kable, og brændte derfor inde med for over 500,- godt kabel.
Internetforbindelsen skulle ifølge et diagram med lys, være klar men det var det ikke. Efter flere dages gentagnede forsøg på at komme igennem til support fik jeg endelig en fyr i røret som fortalte at selvom lysene viste at der var forbindelse, så var mit internet alligevel ikke tilsluttet endnu og jeg skulle vente endnu et par dage.
TV skal modtages via en settop-box, men den virker kun delvist og i perioder kan den ikke tændes eller billedet fra aftenen før er frosset fast på skærmen. Så skal man trække stikket og vente på at alt indlæses igen.
Jeg forsøger igen at kontakte både kunde-service og support og er indtil nu faktureret i alt 103,- på at vente i telefon og tale med support, men de kan umiddelbart ikke fortælle hvorfor mit TV ikke virker. De sender en ny settop-box, men den har samme problem. Jeg sender løbende mails og klager over ikke at have ordenlig TV-forbindelse, men de svarer tilbage at de nok skal kontakte mig, men nu er der gået mere end en måned uden at de har gjort noget effektivt ved problemet.
I mellemtiden har forbindelsen til huset være afbrudt 2 gange hvor vi ingen forklaring får på f.eks. mail.
Generelt virker det som om de bare har for travlt, for underbemandet og overhovedet ikke er klar til at tilslutte alle os brugere til deres forbindelser.

Efter den dyre installation med en del gravearbejde, havde vi i en længere periode store problemer med vores profiber-forbindelse. Efter utallige klager både via telefon og på mails, fik jeg en god kontakt i deres informations-afdeling som fulgte op på mine klager, og efter en gennemgribende opdatering af den problematiske settop-box så det hele faktisk ud til at fungerer som det burde havde gjort helt fra begyndelsen for et år siden.

Så hævede de prisen for deres mindste pakke, og bad mig samtidig kontakte dem vedr. abonnementet som nu var overgået til Waoo, for de 49,- jeg gav for fastnet var jo lidt for billigt da Waoo tager 86,-

Nu gider jeg dem bare ikke mere. Vi har et ufleksibelt produkt som vi ikke udnytter, det er stadig til tider ustabilt, og så hæver de prisen.

Har nu fået installeret skyline.dk bredbånd. Det er billigt, effektivt og det er nemt at komme til at tale med dem.
Christine Thalbitzer found this review useful