Restaurantelbjoern reviews

Restaurantelbjoern reviews

6.3

Meget meget skuffende

Vi køber Deal-beviser og inviterer familien på frokost på Elbjørn. Vi bestiller bord knap 2 uger før, og får oplyst at der er masser af pladser ledige, vi bestiller bord til 6 pers. Da vi ankommer søndag kl. 12 som aftalt, så bliver vi vist ned i bundet af skibet , ned i et meget mørkt maskinrum. Vejret udenfor var høj sol og næsten vindstille - og vi havde glædet os til at skulle nyde udsigten over fjorden på denne skønne forårsdag. Jeg spørger om ikke vi kan sidde ovenpå hvor der er vinduer, det kunne vi ikke da vi var 6 personer, de havde valgt at alle der kom 2 og 2 kunne sidde ovenpå og var man flere skulle man sidde i "dybet"- først til mølle. "I har jo bestilt i sidste øjeblik" fik jeg at vide, hvilket slet ikke var tilfældet. Vi bestiller drikkelse, sodavand uden brus blev der serveret, de havde ikke andet tilbage i det mærke. Den ene gæst skulle have sukkerfri sodavand - det var de også udgået for. Tá selvbordet var placeret midt i rummet så man knap kunne se maden pga. manglende lys. Maden var OK, men ikke noget særligt. Der var meget lidt belysning i rummet - flere pærer var gået. Gæsterne bag os forlod stedet efter de havde fået serveret dårligt kød - de gik videre i raseri, videre til et andet spisested. Flere gæster i "dybet" var meget utilfredse med placeringen i bunden af skibet - uden udsigt. Hvorfor meddeler man ikke gæsterne at der kun er pladser i mørket? Jeg er så skuffet over det besøg, kan kun sige at jeg aldrig sætter mine ben der igen - anbefaler det heller ikke til andre. Inden vi gik var vi lige på toilettet - det var møjbeskidt. Toiletbørsten var så beskidt fra børste til skaft, så jeg var glad for at jeg ikke skulle bruge den. Toiletbørster kan købes til 5 kr. så det burde de nok investere i.Krogen på døren var delvis skilt ad, den ene halvdel var på håndvasken, og kunne dermed ikke bruges. Alt ialt et meget trist besøg, jeg ærger mig over at have brugt penge på at sidde i mørke og uden udsigt og spise - det havde været smukkere herhjemme! Da vi ville betale vores drikkevarer var der ingen personale til at tage imod penge - vi gik efter 15 min. op ovenpå for at opsøge personalet. Der kunne vi så konstatere at der faktisk havde været mulighed for at sidde ovenpå - ihverttilfælde var der min. 6 pladser ledige..men åbenbart ikke til "store" selskaber på 6. Jeg fortalte dem at det meningen med Deal-beviser bl.a. er at "score" flere kunder med - det er ikke just det der er sket her - og de fleste af gæsterne i bunden af skibet er gået og kommer aldrig igen. Jeg kunne have ønsket mig at personalet havde tilbudt os at komme tilbage på et andet tidspunkt . hvor vi kunne sidde med udsigt.

Dejlig udsigt, super sød tjener, dejligt mad!

Dejlig mad, sjov kombi med oksemørbrad og jomfruhummer :) virkelig sød, professionel og interreseret tjener! En dejlig restaurant på en gammel isbryder, har sin helt egen charme! Den dejlige dessert (chokolade symfoni) bragte mig tilbage til barndommen med knas der popper i munden som fyrværkeri, fantastisk! Kan klart anbefales! Jeg er ihvertfald mæt og glad :)

Fin udsigt, skuffende spisested

I sommer var min kæreste og jeg forbi Elbjørn, for at spise aftensmad. Vi fik hver en forret og hovedret. Udsigten fra dækket var rigtig fin, men det var nok også det bedste ved det restaurantbesøg. Da vi ankom gik der en rum tid, før vi kunne fange personalets opmærksomhed, selv om der ikke var specielt mange gæster. Tjeneren var venlig og smilende, men skrev ikke vores bestilling ned, hvilket resulterede i, at vi fik forkert tilbehør til den ene hovedret. Maden var OK, men ikke særlig spændende, og kødet til hovedretten skuffede, da det ene stykke var fyldt med sener. Hvidvinen til forretten var sur, og rødvinen til hovedretten var alt, alt for varm, og nærmest udrikkelig. Der var ganske beskidt rundt omkring i krogene og på toiletterne, som bugnede med papir og manglede belysning - måske havde der været mange gæster forbi i løbet af dagen - men det er stadig ikke særlig appetitligt. Vi kom af med over 900 kr for 2x2 retter mad og to glas vin., hvilket vi følte var i overkanten, oplevelsen taget i betragtning, så vi tog desserten et andet sted. Det er sikkert et fint sted, at få en drink på dækket og nyde udsigten over fjorden, men som spisested var det en stor skuffelse.

Professionel behandling og fantastisk mad.

Vi har fået mad fra Elbjørn ud af huset to gange - både sidste nytår og til vores bryllup for ca. 1 måned siden. Begge gange har det været en overraskende positiv oplevelse.
Nytårsmenuen bestod af 4 retter: torsk, oksemørbrad, ost og chokoladekage som vi afhentede i kasser hvor der så var udførlig beskrivelse af den sidste tilberedning. Det var utroligt let og sparede os for en masse tid, og maden smagte fantastisk.

Til vores bryllup blev maden leveret præcis til aftalt tid, og restauranten havde sendt en pige med til at stå for anretning og præsentation af maden - noget som hun klarede til perfektion.
Og igen; maden var fantastisk. Der var stor tilfredshed hos samtlige gæster.
Vi fik en professionel behandling af bestyreren, og hun var klart med til at sænke stressniveauet hos den kommende brud. Alt gik efter planen.

Vi kan varmt anbefale Restaurant Elbjørn udfra vores erfaringer.

God oplevelse med en flot udsigt

Vi spiste brunch og blev glædelig overasket. Servicen var god og hurtig. Portionerne var ok størrelse og godt varieret.

Ligner en losseplads

Krise eller ikke krise, så koster det ikke noget at rydde op. Hvis man går rundt på Elbjørn ligner det hele én stor losseplads og indvendigt er tingene ved at falde fra hinanden, døre med knækkede hængsler o.l.

Manglende papir på toiletterne langsommelig servering giver lunken mad m.m.

Hvis ikke I tager jer sammen er jeres restaurant dømt til at gå ned med flaget. Vi kommer ikke tilbage.

I har alle muligheder men udnytte dem bare ikke.

Bestem ikke noget der kan anbefales !

Vi var 4 der bestemte os for at prøve en aftens menu på Elbjørn – Det blev så årtiets dårligste restaurant oplevelse.
Vi fik en fin plads i den friske luft, drikke varer kom hurtigt
Til foret valgte vi Gravad Laks beskrevet som:
Gravad Laks
Lime- og akaciehonning gravad laks med marinerede salater, balsamicocreme, brød og smør
Kr. 79,-
Til hovedret
Oksefilet
Kvalitetsudvalgt oksefilet, 250 g. Serveres med tre slags løg og sauce bearnaise
Kr. 229,-
Hele ceremonien startede med at de ikke havde mere gravad laks, det er jo hvad der kan ske og vi fik i stedet en eller anden form for marineret røget laks.
Vi ventede i evigheder på at forretten skulle ankomme, da det så endeligt skete, var denne faktisk ganske tålelig med en snært af ok.
Dårligt var tallerknerne fra forretten ryddet af bordet inden hovedretten ankom, denne bar klart præg af at have ”stået klar” et stykke tid. Saucen var kold, de tre slags løg var slatne og kolde, det værste var dog den såkaldte ” Kvalitetsudvalgt oksefilet” - 2 store knolde af tørt smagsløst kød, selvfølgeligt også koldt. Det vi kunne undre os mest over var hvordan der i tre menuer kunne være 6 ende skiver af fileten. Kødet var i store træk det hidtil ringeste jeg nogen sinde har fået serveret på en restaurant.
Desværre havde det blæst lidt op og vejret kunne nu betegnes som for koldt til at sidde ude. Der var dårligt en tjener at se – så vi skyndte os at bede om regningen og forsvinde. Efterfølgende fortrød vi bittert at vi ikke havde klaget over maden, men det hele havde taget temmelig lang tid, det var blevet koldt og sent.
Alt i alt en meget dårlig oplevelse, til de priser Elbjørn kører med havde jeg forventet mig en del mere.

Is Restaurantelbjoern your company?

restaurantelbjoern.dk Details

Visit Restaurantelbjoern