save-a-lot.dk reviewed by

Grenå, DK

Annulleret ordre grundet "stor efterspørgsel".

Jeg fik mulighed for at oprette en bruger helt uden omkostninger. Hertil fik jeg en måneds gratis medlemskab og et gavekort på 100kr. Dette kunne anvendes i deres egen e-shop, efter man havde valideret ens betalingskort.

Tilbuddet fra Save-a-lort fandt jeg igennem en anden hjemmeside. De har dog en aktiv tv-kamapgne, der også kan ses på YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=yMOOEK3oNkI&t=0m23s - (00.23)

Hurtigt fandt jeg frem til at de ligesom SuperBedst, havde et godt tilbud på X-RAY (2,30DKK,-). I samme anledning valgte jeg at bestille en Roll-On fra Nivea.

Bestillingen:
For 24 X-RAY og en Nivea Roll-on kom jeg af med 63DKK inkl. fragt.
Dette skyldes at jeg gjorde brug af gavekortet, de havde tilsendt pr. mail. Derfor fik jeg hele 84.38DKK rabat, hvilket jeg var rigtig glad for.

Bestillingen blev foretaget klokken 21:35. Godt en time efter, nærmere bestemt 22:33 modtog jeg dog en mail om at min ordre var blevet annulleret. Dette på trods af at jeg allerede havde modtaget en ordrebekræftelse - der normalt er bindende for sælger (~Aftaleloven).

I dag (5. april) har jeg været i kontakt med forretningen igennem deres kundeservice. Den kære medarbejder kunne godt se problemet, og fortalte at jeg ville modtage et opkald lidt senere - efter at han havde set sagen igennem.

Godt 15 minutter efter, kl. 12:29, ringer en af medejerne i firmaet. Han fortæller at kampagnen er oprettet i bedste tro til dem der gerne vil prøve deres nye koncept. Her ud over får jeg en masse info om hvem der har startet virksomheden, og en masse info jeg aldrig selv ville fortælle hvis jeg var den daglige leder af virksomheden. Dertil oplyser han at de har fået flere bestillinger på X-RAY, og at de derfor har valgt at annullere min ordre, da deres gavekort kun er til folk der har i sinde at blive ved med handle igennem deres webshop.

Butikken fralæggeer sig altså ethvert ansvar. Samtidig får de næsten vendt sagen, så kunden bliver sat i dårligt lys - som havde jeg handlet i ond tro. Dette på trods af at jeg modtog mit gavekort i.f. deres egen kampagne og herefter lavede en bestilling der ikke engang udnyttede hele gavekortet på de 100DKK.

Jeg har sendt sagen direkte videre til e-mærket, der forhåbentlig tager denne sag op. Save-a-lot burde kraftigt overveje deres fremtid på markedet.

Siden tilbyder et stort udvalgt af forskellige dagligdagsprodukter, hvilket hurtigt fangede min interesse. Jeg har dog ikke i sinde at handle fra samme e-shop igen, efter denne episode.

Hvis jeg skal komme med et godt input som afslutning, så vil jeg dog nævne at deres hjemmeside er bygget rigtig godt op. Stor ros til dette webbureau og firmaet der har produceret deres reklamer - for godt ser det da ud...

OBS: Opdatering på forløbet, skrevet d.12 april 2013 - herunder:

Firmaet Save-a-lot.dk er et nyopstartet firma, og man kan ikke lade være med at undre sig over at de ikke har mere styr på tingene fra start. Det er her det gælder, og der er ikke plads til mange fejl.

Jeg modtog en mail omkring overstående 1-2 dage efter denne anmeldelse. Kort forklare de sig med at en enkelt medejer i virksomheden havde taget stilling til problematikken med deres gavekort. Samtidig modtager jeg et opkald fra deres kundesupport, hvor den samme info bliver givet. Jeg blev tilbudt en kreditering på 100kr, ved den næste ordre jeg oprettede. Dette gjorde jeg hurtigt efter, og det hele er gået godt. Jeg venter blot på krediteringen går ind på min konto.

Tips/Info:
* Ved framelding er du nødsaget til at kontakte firmaet pr. telefon eller mail. Selvom der er en afmeldingsfunktion på deres hjemmeside, virker denne IKKE. Dog skal du som kunde ikke betale mere hvis du glemmer at afmelde dig (i følge deres egne informationer på hjemmesiden)
* Firmaet har skiftet fragtfirma. Deres tidligere samarbejdspartner VNL har kun skabt problemer for dem - så forhåbentlig bliver der rette op på denne del.

Efter omstændighederne er stjerner nu rettet til 3 (Middel), dette gives på baggrund af en "acceptabel oplevelse dog med noget irritation".

Der har været en del irritation i forløbet, og derfor denne karakter. Havde firmaet handlet hurtigere, var det nok en anden sag. Samtidig er jeg stadig påvirket af den første medejers opkald, jeg virkelig intet har til overs for.

Save-a-lot har klart et potientiale. Tiden vil vise om det lykkedes dem at skabe en stor kundemængde - så hele forretningen kommer til at køre bedre.

Jeg håbe at firmaet har lært noget af denne episode. Som kunde kunne jeg nok godt finde på at handle ved samme firma igen. Det er nemt, hurtigt og vigtigst af alt, meget overskueligt.

Firmaet får min anbefaling, på trods af mine oplevelse.
- Havde der ikke været problemer første gang, var de klart 5 stjerner værd. Måske ændres dette ved en bestilling ude i fremtiden :-)