Stonex reviews

Stonex reviews

5.2

Billig - men leverer ikke som lovet!

Vi købte en vask, som var et par tusinde kroner billigere end konkurrenterne kunne levere den til. Ifølge hjemmesiden var der en leveringstid på 6 dage - den kom efter 14 dage. Det er irriterende og unødvendigt.

Oplys den reelle leveringstid - så havde vi afstemt vores forventninger og planlagt herefter. Vi havde handlet hos jer alligevel, da I er meget konkurrencedygtige på prisen.

Quooker kogendevandhane

Hej
Bestilt og levering helt OK
Leveringsoplysninger ved køb (ca 5 uger) passede med virkeligheden, betalingen blev trukket ved leveringen.
Brugeradministrationen med mailadresse roder lidt.
Hilsen Henning

Billigt.

I forbindelse med en renovering, skulle jeg bruge en sort vask. Som altid tjekkede jeg nettet, og faldt over stonex.dk. De havde produktet billigere, faktisk MEGET billigere end alle andre steder ! Det gør at man som garvet internet køber slår antennerne til, så man ikke render ind i fusk. Desuden var deres hjemmeside af sådan en standard, at den til forveksling kunne ligne en af de hjemmesider man holder sig fra! Tog chancen, og der kom ingen ordre bekræftelse ! Der følte jeg mig dum ! Men ringede, og de fortalte at de lige havde startet forretningen, og tingene stadig var lidt nyt. Desuden var forsendelse lige lovlig længe undervejs. Men fik min varer billigt, og det jo rart !

Okay

Bestilte en Grohe red i november. Leveringstiden blev ikke overholdt og da den endelig kom var det den forkerte. Den ringe service blev dog hurtigt rettet op på, da jeg efterfølgende skulle tilbagesende produktet. Her blev jeg løbende ajourført og mine penge blev udbetalt hurtigt. Jeg bestilte herefter et armatur fra Blanco. Her var leveringstiden som lovet. Det er min vurdering, at Stones.dk er et seriøst firma. De skal dog bare være skarpere med hensyn til leveringstid og mundtlig opfølgning.

Utroværdigt firma

Jeg bestilte en kogeplade d. 11. november og vupti, så blev pengene trukket. Kontaktede Stonex via mail flere gange for at få en status, men hørte intet. Fik fat i [navn fjernet] ved at ringe uden for åbningstiden. Han lovede en status efterfølgende dag og hvis jeg var utryg, kunne jeg få pengene tilbage. Dagen efter måtte jeg selv ringe til Stonex og fik fat i [navn fjernet] kl. 17.30 fredag aften. Vi havde besluttet, at vi ville have pengene tilbage, fordi det hele virkede utroværdigt. Mandag morgen ville han overføre pengene, men det skete ikke. 10 opkald og 2 mails om tirsdagen og ingen respons. Om onsdagen kom pengene heldigvis ellers havde banken gjort indsigelse (de har 60 dage til det, efter pengene er trukket). Firmaet virker meget utroværdigt og jeg vil ikke anbefale det til nogen. Firmaet har efterfølgende skiftet navn til Byg24.

Fup firma

Har bestilt en Grohe red den 21/10, pengende blev trukket den 26/10 blev lovet mere en 5 gange at den var sendt men når jeg så ringet 2 dage efter og oplyste at jeg ikke havde modtaget noget, var den aligevel ikke sendt. De sagde hver gang at de ville sende i morgen. Jeg har nu hævet handlen men ikke modtaget mine penge retur. De svare ikke på mine mails, så jeg har bedt banken om at gøre indsigelse mod overførelsen. Krydser nu fingere for at jeg får mine penge retur.
Handel ikke med dette firma det er useriøst.

Reply from Stonex

Vi beklager at du er havnet midt i en sag for konkurrencerådet samt det tyske Kartelamt.
Leveringstiderne på Grohe Red Duo vvs. art. nr. 30033000, har vi videregivet 1:1, som vi har fået leverance informationerne fra Grohe Tyskland, det har dog vist sig, at Grohe Danmark har fået lagt så stort pres på Grohe Tyskland, at de har lukket for vores leverancemuligheder, da vi har solgt Grohe Red for billigt.
Man ønsker at prisen på Grohe Red skal hæves med minimum 2.000,00 pr. enhed til skade for de danske forbrugere - Vi beklager det opleverede.. dine penge er allerede tilbageført.

Godt

Det fungere godt - ingen problemer

God service - gode råd - lav pris - godt udført arbejde

Har købt 7,5 m komposit bordplade, og er rigtig godt tilfreds med servicen, prisen og leverancen. StoneX er en anelse tilbageholdende med at lave salgsbesøg (vil hellere sælge over telefonen), men ved at bede om det, var det ikke noget problem at få en sælger ud. Jeg synes vi fik nogle meget gode råd, og det var bestemt ikke altid det dyreste der blev anbefalet. Jeg synes, at vi fik en rigtig god service, og leverancen var også i top. Den ene stenhugger var blevet syg, da vi skulle have leveret, men så måtte en IT-tekniker bare træde til at hjælpe til så godt han kunne - men varen blev leveret til aftalt tid - rigtig godt gået. Jeg kan varmt anbefale StoneX for andre der overvejer at købe hos dem.

Super!

Nem bestilling en sen aften og leveret 2 dage senere:-) Tak for handlen.

Perfect

Just with time ingen klage

skandale

Pengene blev trukket med det samme og igen vare. Mange kontakt forsøg (chat, e-mail og telefon) senere - stadig igen vare.

Reply from Stonex

Der er accepteret en leveringstid på op til 4 uger, produktet er købt den 7.09.2011.
Det betyder at vi stadig er indenfor kundens accepterede leveringstid.
Vi refunderer pengene straks og annullerer ordren.

Billigst på nettet!

Har fået den vare jeg har bestilt, kunne ej finde billigere pris på Quooker'en.. Dog lidt længere levering end angivet.. Her en uges tid.

Mere end 3 ugers leveringstid

Det tog 24 dage og 2 rykkere at få en Quooker leveret. Efter 1. rykker fik jeg en venlig opringning, men ellers skete der ikke noget. Ingen forklaring på, hvad der foregik, og ingen information om leveringstiden - bortset fra dagen før.

Til gengæld blev beløbet trukket på mit Visa-kort inden for en uge!

Det er bare ikke godt nok - uanset de lave priser.

Hej Jan
Vi beklager din oplevelse, da du købte produktet var leveringstidne op til 21. dage. hvilket vi ret beset også har overholdt - reservationsdagen var fredag den 2. september - Bearbejdning begyndte den 5. september og 21. dage senere har du modtaget dit produkt.

Ledelsen har ud fra de seneste anmeldelser besluttet at det ikke kan svare sig at rykke mile prispæle for kunderne, så for fremtiden vil de lange leveringstiden blive erstattet af korte, men til højere salgspriser.

Vedr. hævning af pengene før afsendelse af varer er dette ligeledes også ændret, så der for fremtiden først hæves penge ved varens afsendelse.

Kan anbefales

Skarpe priser, fin service (telefonisk). Et sted jeg vil handle igen. 1 stjerne i fradrag for at hæve pengene ved bestilling og ikke når varen er afsendt.

Rigtig dårlig kundeservice, overholder ikke leveringsdato.

Ekstrem lang leveringstid og gentagne lovede leveringer som vi selv måtte ringe og rykke for blev ikke overholdt.
Da varen kom efter mere end en måned var den pakket uden nok beskyttelse så indholdet var i stykker.
Al kommunikation og orientering om levering var udelukkende når vi rykkede for det. Fik lovet 4 leveringsdatoer som ikke blev overholdt.

Køb af qooker

Har lige købt en qooker igennem Stonex. Det lykkedes at få den tilsidst, men det tog noget tid.
Man starter med at trække pengene lynhurtigt og det er som sådan iorden med mig, hvis varen så dermed også er på vej. Da det går op for mig, at det er den langt fra, bliver jeg noget nervøs. Den skal derimod først hjem, leveringstid er ukendt og derudover er der eftersigende kludder med leverandør, som mener Stonex sælger deres varer for "billigt". Det synes jeg virker som en kritisabel forretningsgang. Det skaber alt for meget unødig usikkerhed og nervøsitet for mig som kunde, om jeg nu rent faktisk får min vare.
Det hører naturligvis med på plussiden, at Stonex var de billigste, de svarede også på mine henvendelser og jeg fik da også min vare efter noget tid, så fint nok..... men internet handel er baseret på tillid hos kunden/køber, til at varen kommer når man har bestilt og betalt. Hvis der skabes tvivl eller usikkerhed omkring det forhold, tør jeg ihvertfald ikke købe noget via net-butikker.... Kun to stjerne pga. den usikkerhed de skaber, og jeg er til gengæld også blevet usikker på, om jeg har nerver til at købe hos dem en anden god gang og ligeledes anbefale dem til andre. Det må folk gøre op med sig selv...
Hilsen Bo

Hej Bo
Konstruktiv kritik er altid godt - vor succes med den amerikanske Insinkerator AquaHot kom bag på os, så var vejen pludselig lang fra USA til Danmark, da lageret i Europa ikke var tilstrækkeligt - det beklager vi selvfølgelig.
Hvis du mener det er kritisabelt at der er kludder med leverandører der mener at vi sælger vores varer for billigt, er det da umoralsk at støtte vores virksomhed.
Mange af de produkter vi sælger, købes direkte hos producenterne, hvor der i Skandinavien er tradition for at bygge disse produktgrupper op på importører og korrekt, de synes at vi sælger produkterne for billigt, vi synes til gengæld at de sælger deres produkter for dyrt.
Andersen & Nielsen er importør af Insinkerator, Blanco, Gutmann m.m., hvorfor skal det ikke være os tilladt at sælge disse produktområder, hvis vore kunder kan spare en hel del penge?

Team Stonex

Den rigtige vare til den rigtige pris.

Eneste anke er, at lidt mere information om, hvornår varen vil være i hus er ønskeligt. Der står måske fagfolk og venter på leverancen, så den kan blive monteret.

Hej Peter.

Vi beklager din oplevelse på den amerikanske Insinkerator AquaHot.
Grundet stor succes forsvandt lagerbeholdningen hurtigere end vi kunne få nye forsyninger hjem fra USA - Vi håber trods alt at du bliver tilfreds med handlen på et tidspunkt.

Team Stonex

Super god service og professionelle folk.

Vi bestilte en køkkenbordplade i granit og havde god kommunikation med kontoret.
Håndværkerne var tyske og hvad mere kan man sige end 'Ordnung muss sein' det var bare fuldstændig perfekt. Vi kan helt klart anbefale Stonex.dk, og vi kommer helt sikkert til handle med dem igen.

Smukt arbejde

Stonex har leveret det lovede arbejde til UG, Tidsplanen, trods
Ferietid var osse OK. Bordpade, Vask og Armatur er utroligt flot.
Hele vejen professionelt arbejde.
M.v.h Zimmer Aalborg

billig men andre mangler

billig men leveringstid holder ikke. Meget sandsynlig at ferie har en stor rolle på levering, men det burde Stonex i det mindste gøre opmærksom på. Svaret var standard at "vi ringer tilbage" men det sker ikke før der klages over mangel på samme. Det blev oplyst at et tracking nummer ville blive sendt på mail som standard, men heller ingen mail fra Stonex overhovedet. End ikke svar på mail som er sendt direkte til dem.
Dog fornuftig service efter der blev oplyst om manglende respons.
Om jeg handler der igen er helt afhængig af hvilke priser jeg kan få andre steder. Varen er helt ok.
Stonex må mene at de er seriøse da de beder om anmeldelser så jeg ser frem til forbedring på service niveauet. Derefter kan det blive en ret god forretning.

Visit Stonex

Write to: info@stonex.dk