Tendea.dk reviews

Tendea.dk reviews

3.4

2 stjerne = Dårlig oplevelse men uden tegn på ond tro.. og dog.

For ja, det var jo min egen skyld, at jeg ikke læste "det der står med småt". Man bliver bedt om at vælge hvor længe man ønsker at være medlem. Jeg valgte en måned. Men faktum er jo, at man er medlem indtil man har indsendt en skriftlig udmeldelse.
Jeg har netop indsendt en sådanne udmeldelse. Jeg nåede dog at spilde en masse penge og tid. Jeg troede mit kort var blevet hacket, da jeg ikke mente at have købt noget i Tyskland, så jeg fik spærret mit kort. Men forklaringen kom i en mail i dag, i form af en rykker fra Tendea via Besser Betreut i Berlin.. En rykker for manglende betaling, idet de ikke længere kunne hæve pengene automatisk fra min konto.
Ville ønske jeg havde læst anmeldelserne af Tendea på Trustpilot. Så havde jeg bestemt valgt en anden løsning.
Håber mit indlæg er med til at hjælpe andre, så de ikke havner i samme situation.

Ganske fremragende oplevelse hos Tendea

Har kun positive oplevelser med Tendea.dk.

Oprettede annonce efter barnepige og vi fik samme dag ansøgninger fra 5 forskellige som alle virkede ganske reelle og brugbare.

Har netop hold samtale med 2 piger og vi har fundet vores nye barnepige; alt sammen i løbet af 9 dage.

Er det for dyrt? Tjaa... alt er jo relativt; men man vælger jo selv om man vil give det forsøget eller ej.

20 minutter efter jeg havde sendt mail om, at vi gerne ville annullere det løbende medlemsskab (som i øvrigt ret tydeligt er markeret som et sådant i forretningsbetingelserne) har jeg fået en bekræftelse på annulleringen fra Tendea; det har jeg svært ved at se hvordan kan gøres meget bedre.

Man er jo altid lidt eftertænksom ved at bruge en hjemmeside der har dårlige anmeldelser, men i dette tilfælde blev alt frygt gjort til skamme; ganske fremragende oplevelse fra start til slut.

Ren fusk hele vejen igennem.

Fusk profiler, fusk breve fra ansøgere som ikke eksisterer. Profilbilleder af ansøgere er andre personer end dem teksten fortæller. Umuligt at melde sig ud. Ren fusk pengemaskine. Anmeld dem. Giv Forbrugerstyrelsen besked og informer medier.

alt for dyrt!

jeg gik ind for at finde en babysitter til min søn, bare en enkelt dag da jeg havde et møde senere på ugen. der star at man kan oprette en gratis profil hvilket jeg gjorde. desvære kan man kun oprette annoncer gratis, alt det andet koster 225kr for en måned!
jeg synes sgu det er snyd og bedrag.

God personlig rådgivning.

Min datter modtog en meget venlig og personlig rådgivning i forbindelse med sin oprettelse af profil hos tendea.dk.

Absolut ikke én eneste stjerne værdig men er tvunget til at give dem en stjerne.

Som mange andre skriver -"En pengemaskine der stjæler folks penge". Har bestemt ikke sagt mit sidste ord i denne sag!

Jeg ville finde en billig hundelufter- og endte med at betale dyrt!

Jeg føler mig bondefanget, det er den meget bekendte historie herinde. Jeg tror jeg betaler 225 kr. for en måneds abonnement, men ender med at betale 6 gange så meget. Besser Betreut trækker på min konto, et halvt år efter at abonnementet, som jeg tror stopper efter en måned, udløber. Jeg forbinder som andre ikke Tendea med Besser Betreut ved første øjekast og jeg vælger derfor at låse mit dankort, da jeg er studerende og ikke har råd til unødige udgifter. Efterfølgende får jeg en mail fra Tendea om at jeg muligvis har spærret mit kort og at jeg skylder dem 225 kr. for den pågældende måned. Jeg bliver mildest sagt forskrækket og jeg skynder mig at kontakte Tendea pr. mail og redegøre for min situation og melder mig straks ud!. Der er dog ingen hjælp at hente og pengene kan venligst blive overført til Besser Betreuts tyske konto. De sender også venligt en kopi af skærmbilledet, hvor der står at abonnementet jævnligt vil blive fornyet. Så jeg ved at skylden helt og holdent er min egen, og at jeg jo bare kunne have meldt mig ud, så simpelt er det. Det er der ikke noget moralsk forkasteligt i.
Det er så her jeg går helt i baglås, ikke nok med at jeg føler mig materielt og moralsk udpunget, jeg skal også ligge og rode med at få sat pengene over på en udenlandsk bankkonto. Og så er det lige der hvor jeg som et almindeligt behageligt menneske får nok. Ikke nok med at jeg ikke har rørt hjemmesiden mere en én gang, da jeg meldte mig ind. Jeg har været dum og naiv og har fået min straf for det. Men hav dog en smugle medmenneskelighed og lad mig beholde mine sidste værdige 225 kr. Det er da det mindste man kan gøre. Der er visse love alle bør følge, de etiske og moralske er ikke ligegyldige.

Bondefangeri

Har for noget tid siden haft mig tilmeldt og troede jeg kun tilmeldte mig for en måned.
Jeg studsede over en betalingtrækning et par gange over "betreut" men beløbet var så lavt at jeg tænkte det måske var en butik jeg havde glemt at jeg havde handlet i. Efter noget tid begyndte jeg at blive mistænksom og efter lang tids søgning fandt jeg ud af at det var Tendea som fortsatte med at trække penge fra min konto.

Efter torvtrækkeri fik jeg halvdelen af beløbet tilbage - efter jeg havde truet med at melde dem for uautoriseret trækning på kortet. Jeg nøjes dog med at få halvdelen tilbage da jeg vitterligt ikke gad alt det bøvl med banken mm.

Men jeg vil på det kraftigste fraråde folk at bruge Tendea - med mindre man har mange penge som man ikke kommer til at mangle.....

Kan se her på trustpilot at jeg ikke er den eneste der er blevet bondefanget af denne betalingsmodel.

Skal jeg lige nævne at det tog adskillige forsøg for at jeg fik bekræftelse på skrift om at jeg var meldt ud?

Hej Helle Kold Nielsen

Vi er selvføgelig rigtig kede af din anmeldelese, og ikke mindst den oplevelse du føler du har haft med Tendea.dk. Det er meget beklageligt, at du ved betalingen ikke læste,at det købte abonnement var et fortløbende et. Vi er ikke ude på at snyde nogen, men arbejder derimod dagligt på, at optimere vores platform så vores brugere kan finde hjælpen til hverdagen.

Vi kan sagtens forstå man undrer sig, når der bliver trukket penge fra ens konto og man ikke er sikker på hvem det er. Dog bliver der oplyst flere steder(hjemmesiden Facebook osv) at, Tendea er en del af den tyske virksomhed Besser Betreut.

Vi beklager, på trods af at du fik en del af beløbet tilbage, at du stadig synes du er blevet urimeligt behandlet. Vi står ikke indenfor trudsler men øsnker kun tilfredse kunder.

Hvis du har yderligere spørgsmål eller anden form for feedback er du mere end velkommen til at kontakte vores kundeservice på info@tendea.dk eller på tlf +45 46 97 53 77.

Tendea.dk

Fandt det jeg søgte hurtig og uden problemer.

Da jeg skulle bruge en fast babysitter søgte jeg på nettet og faldt over tendea. Det tog ikke lang tid at oprette en profil, og jeg kunne hurtig gå i gang med min søgning. Jeg fandt hurtig nogen som passede til det jeg efterspurgte. Vi havde dem til samtale og bum – babysitter ansat!
Selvom det er lidt dyrt, og man skal være opmærksom på, at abonementet forlænges automatisk hvis man ikke afmelder det, er jeg mere end tilfreds med virksomheden og kan derfor kun anbefale den!

Med venlig hilsen Sebastian

Hej Sebastian

Mange tak for din fine anmeldelse. Det glæder os at få positiv tilbagemelding på det arbejde vi laver.

Vi håber du en anden gang vil vænne tilbage, når du skulle få brug for hjælp.

latterligt

Så hjemmesiden i en reklame og tænkte "hey fedt!" og der er rent faktisk en del i Ikast der søger "arbejde" og så stod der at jeg kunne få det for bare 70,- om måneden!! Okay det er i orden, det vil jeg gerne betale! Så jeg opretter min profil - gratis - også rart, det er så her at jeg finder ud af at der kun er to ting der er gratis:
1) Oprettelsen af profil
2) Lave en annonce

Så får jeg en besked fra en anden bruger, men det er så her jeg skal finde dankortet frem "nåh Ja 70,- fair nok.. " men det finder jeg så ud af ikke er helt rigtigt! Eller.. Jo det er rigtig at du kan få det til 70,- pr måned, HVIS DU BETALER OVER 800,- FOR ET ÅR!!!!
Så hvis jeg bare gerne vil have en måned så skal jeg betale 250,-!!!! En fuldstændig vanvittig pris for så lidt!!
Idéen er god nok, og i skal have dækket jeres udgifter, men så må i finde en hjemmeside der ikke er så dyr at holde! Er det virkelig så besværligt?
Er meget skuffet og irriteret over at i nærmest narrer folk til at melde sig ind, fordi det kan fås for sølle 70,-
Not cool!

Hej Rebecca.
Selvfølgelig er vi rigitg kede af, at du føler du har haft en dårlig oplevelse med Tendea.dk. Vi arbejder dagligt på, at forbedre vores tjeneste så misforståelser vil blive minimeret.

Det er meget beklageligt, at du føler dig snydt, og jeg kan sagtens sætte mig ind i skuffelsen. Dog bliver der oplyst tydeligt at det er 70,- DKK om måneden i 12 måneder man betaler, og at abonnementet er fortløbende.

Tjenesten fungerer på den måde at det er gratis at:
- Oprette en profil
- Lave en announce
- Sidst men ikke mindst søge (lige som du gjorde) i den region man bor. Dette er muligt, netop for at sikre brugeren ikke betaler for noget, før man er sikker på at den hjælp man efterspørger er at finde!

Vi beklager at du ikke var opmærksom på dette, da du lavede din profil og fandt personen du gerne ville i kontakt med. Vi prøver, som sagt at oplyse betingelserne i forbindelse med et abonnement,så tydeligt som mulig så brugere ikke bliver overrasket.

Pengemaskine

Når man tilmelder sig får man et klart indtryk af at man betaler for et medlemsskab på 1 måned MEN Tendea.dk bliver så ved med at trække penge fra dit kreditkort indtil du personligt henvender dig hos dem for at anullere dit medlemsskab. For at "skjule" hvem der står bag betalingerne bliver de trukket af det tyske moderselskab BETREUT i Berlin. Hold dig væk Tendea.dk og giv dem for guds skyld ikke dine kreditkort oplysninger!

Hej Allan.
Vi er selvfølgelig rigtig kede af, at din oplevelse med Tendea.dk ikke har levet op til dine forventninger. Vi arbejder dagligt på at optimere platformen, så brugere lige som dig får den bedst mulige oplevelse og finde det de søger.

Jeg kan udemærket forstå din frustration over at der bliver trukket penge fra din konto, som du ikke var klar over. Dog må jeg dertil sige, at der ved betalingen bliver oplyst, at lige som ved andre abonnementer hos f.eks TV-Film udbydere, er Tendea´s abonnement et fortløbende. Man kan let stoppe et abonnement ved at skrive en mail til vores support på info@tendea.dk eller ringe på +45 46 97 53 77.

Som der bliver nævnt flere steder (hjemmesiden, mails og Facebook) er Tendea.dk en del af tyske Betreut. Det betyder at pengene går til en tysk konto. Vi takker dig, for at gøre os opmærksomme på, at dette kan skabe forvirring, og vi har sat vores teknikere på opgaven for at rette dette.

Du kan altid henvende dig til os på enten info@tendea.dk eller på tlf +45 46 97 53 77 hvis du har yderligere spørgsmål.

Det danske Tendea.dk Team

Fantastisk virksomhed hvis man har brug for en hjælpende hånd!

Vi skulle bruge Tendea da vi havde behov for en babysitter til vores lille guldklump! Og det er super nemt at oprette profil, finde ud af hvilket abonnement man kunne tænke sig osv.. Og med det samme var der personer vi kunne vælge imellem både som skrev til os (dem var der rigtig mange af:-)) og vi kunne os selv sidde og kigge. Det som især var rart var at der var billede på de fleste og at man kunne se om de eks havde førstehjælp.. Og vi fandt vores helt skønne pige på denne måde:-)
Kan hele klart anbefales!!
Med venlig hilsen Mia

Hej Mia.
Mange tak for din fine anmeldelse. Vi arbejder hele tiden på at optimere vores platform, så brugerne finder det de søger og får en lettere hverdag.

Svindel

Det er svært at tro på, at det ikke er falske profiler, man skriver til, når man finder en Maria fra Søborg, med det samme billede, der både tilbyder dyrepasning og søger dyrepasning af de samme slags dyr. Jeg føler mig meget snydt.

Jeg undrer mig også over, at det hele tiden er profiler fra de fire samme postnumre der dukker op, uanset hvad jeg søger. Det virker ret urealistisk.

Og du Camilla der sidder og svarer pænt på alle kommentarerne, du hedder sikkert ikke Camilla, da du ønsker anonymitet, fordi Tendea er svindel, men uanset hvad du hedder burde du skamme dig, for ikke at være mere kritisk overfor hvilket firma du arbejder for. Hvis det virkelig er værd for dig at snyde så mange mennesker, så håber jeg virkelig at du tjener kassen. Ellers er det synd og skam.

Hej Simone Julie,
Vi i det danske Tendea-team er først og fremmest ked af at høre, at du har haft dårlige erfaringer med vores portal.
Hvad angår Maria fra Søborg, lyder det meget mystisk, da man ikke kan oprette sig med samme bruger som både arbejdssøger og –giver. Det er ikke noget, vi har oplevet før. Måske kan du sende os et link til brugeren? Alle vores profiler er naturligvis oprettet af rigtige brugere.

Hvis du søger efter postnumre inden for det samme område (eksempelvis København), viser vores søgemaskine også profiler fra andre postnumre, der ligger inden for en radius af max 25 km fra det postnummer, du søgte (denne radius kan du selv vælge, når du søger). Dvs. at hvis du søger på fx Slagelse, vil der naturligvis ikke dukke profiler op fra Næstved.

Camilla Andersen.

Svært at melde sig ind og sværere af melde sig ud

Mange steder på nettet, kan man oprette en annonce, men på Tendea er det anderledes, og meget besværlig og tidskrævende at få oplysninger. De burde lave et system som DBA eller mange steder på nettet, hvor det er let af gå til. Deres forretningskoncept med at man skal betale for at kunne se, hvad folk har skrevet er vildt underligt.

Når man opretter en annonce kan man ikke få svarene af se, som man f.eks. kan I den blå avis. De vil have, at man skal betale 250 kr. for en måned, som er løbende abbonement, hvor skal skriftligt skal afmelde sig igen. Jeg ved ikke om det er besværligt, da jeg ikke har prøvet, da jeg har lukket kontoen, da det er alt for besværligt.

Jeg fik adskillige henvendelser, men alle "henvendelserne" er profiler, som boede en pænt stykke fra mig, så jeg kan tvivle på, hvor seriøse og ægte de er, da jeg heller ikke kunne gå ind og læse dem. Så jeg valgte ikke at betale for at se dem. Men så ville jeg melde mig ud. Evt. kunne tendia lave et system som DBA, hvor det er meget mere gennemsigtigt.

Jeg prøvede at nedlægge min profil, men det var straks rimelig kompliceret. Det gav følgende problemer:

1. FAQ siden er der et par skærmbilleder hvordan man melder sig ud, men de er døde billeder, som man ikke kan læse.
2. Da jeg kom videre skriver Tendia endda, at de anbefaler iøvrigt at man ikke melder sig ud(!), men holder op med at modtage mails fra dem, så man har en passiv konto med brugenavn.
3. Jeg fik langt om længe fundet I systemet, hvor man kan melde sig ud og afkrydset, at jeg ville melde mig ud, og selv derefter skal man ind på sin mailkonto og verificere at man melder sig ud, Det trykkede jeg også på.
4. Endda efter dette, skal man igen logge sig ind på kontoen, som man har nedlagt for at verificere at man har meldt sig ud.

Jeg vil anbefale at man enten søger gennem Den Blå avis eller f.eks. onlineannoncer.dk, hvor man kan kommunikere gratis og let kan melde sig ind og ud.

Hej Flemming,
Vi er meget kede af, at du synes, at det har været besværligt at bruge Tendea.dk. Vi forsøger altid at gøre vores platform let tilgængelig og brugbar.
Med hensyn til henvendelserne fra brugere, som bor langt væk fra dig, skyldes dette, at nogle profiler, som tilbyder deres arbejdskraft, har valgt at sende automatiske ansøgninger ud for at øge deres jobmuligheder. Der er dog stadig tale om reelle ansøgninger fra folk, som søger et job inden for den kategori, som du har oprettet, og som har valgt, at de er villige til at køre op til 25 km. efter arbejdet.
Ønsker man at melde sig ud af Tendea kan det let og enkelt gøres ved at kontakte vores kundeservice. Vi svarer hurtigt, og så snart vi ser din mail, sørger vi for at slette profilen.
Jeg ville ønske, at du havde kontaktet kundeservice. Så kunne vi let have besvaret dine spørgsmål og hjulpet dig.

Venlig hilsen Camilla Andersen

UDUELIGT !!!!!

Har været medlem i flere måneder, når jeg har fået mails fra Tendea, om der er nye job,er det bare annoncer fra personer, der søger det samme som jeg.

Hej Susanne

Vi er naturligvis kede af, at du ikke har haft success med din jobsøgning på Tendea.dk, og vi undrer os meget over, hvordan dit problem kunne opstå. Hvis du har registreret dig korrekt som jobsøgende, burde du naturligvis ikke modtage henvendelser fra andre jobsøgende. Du har dog til enhver tid muligheden for at gå ind på vores hjemmeside og søge efter jobopslag i dit nærområde.
Vi håber, at du vil kontakte os på mail på info@tendea.dk, så vi kan finde en løsning på netop dit problem.

Vi er taknemmelige for din henvendelse, og vi har sendt sagen videre til vores tekniker.

Camilla Andersen
tendea.dk

Bondefangeri

Da jeg havde oprettet min annonce hvor jeg søgte hjælp til børnepasning, fik jeg med det samme to breve fra to mulige babysittere. Så derfor betalte jeg for at få adgang til at læse brevene. Men da jeg havde fået adgang, viste det sig, at de to breve bare var nogle automatisk generede breve, som ikke havde relevans for mig overhovedet. Så følte jeg mig altså snydt.

Hej Elisabeth

Når vores jobsøgere opretter sig, har de mulighed for at tilvælge en funktion, der gør, at de sender en automatisk ansøgning ud, når der dukker et job op i nærheden. Vi anbefaler dem ikke at benytte denne funktion, da det, som du også nævner, kan betyde, at de sender en ansøgning ud, der ikke har relevans for dig.

Jeg er ked af at høre, at du følte dig snydt pga. dette. Vi har et stort udvalg af jobsøgere, og desværre kan vi ikke undgå, at der af og til bliver sendt en ansøgning af sted, der ikke er relevant. Med en måneds adgang bør du modtage en række ansøgninger. Her er det også, vi har vores pengene-tilbage-garanti, hvis du 3 dage efter køb endnu ikke har fået kontakt til en hjælper.

Camilla

Det er ikke godt nok Tendea

Sad og overvejede om jeg skulle våge, trodt de relativt dårlige anmeldelser, at tegne et medlemskab. Jeg havde inden for lidt over 24 t. fået 4 henvendelser og en af dem så på profilen lovende ud og der var jo "pengene-tilbage-garanti"!! JA fedt når denne garanti gjaldt hvis man havde meldt sig ind inden 30.06.2013 - så, så meget for det. Jeg har nu valgt de stakkels ansøgere fra, så har de i det mindste fået en form for besked - men det er synd for dem der håber at finde arbejde på denne måde.

Jeg har for godt et døgn siden annulleret min annonce hos Tendea og slettet mig selv som bruger - ikke desto mindre har jeg efterfølgnde modtaget mails om, at der ligger nye beskeder i min indbakke. HVORDAN kan det la' sig gøre. Det bekræfter desværre kun min bange anelser om, at der ikke er godt nok styr på tingene. Jeg synes det er synd for dem, der prøver at finde arbejde, jeg kan jo ikke engang gå ind og afvise/fravælge dem der har reflekteret på min (slettede) annonce!!

Hej Ann.

Tak for din feedback. Vores penge-tilbage-garanti er stadig gyldig og gælder, hvis du har oprettet dig som medlem på Tendea.dk og ikke fået kontakt inden for 3 dage, ligesom det fremgår af vores hjemmeside. Datoen på hjemmesiden er desværre en fejl, som vil blive ændret hurtigst muligt.

Hvis du sletter dig via vores hjemmeside, men stadig er tilmeldt nyhedsbrev, meddelelse om nye providere m.m., kan vores system ikke altid følge med, og det kan være grunden til, at du har modtaget mails, selv efter du har slettet din profil.

Vores kundeservice er altid klar til at besvare dine spørgsmål og hjælpe dig mandag-fredag fra 9-17. Vi kan også afmelde dig alle e-mails samt slette din profil permanent, så der ikke opstår lignende problemer.

Bondefangeri

Er desværre nødt til at tilslutte mig koret... Det er bondefangeri! Hvorfor er det stadig ugennemskueligt, at man skal oprettes som premium medlem for at se sine mails, når så mange har klaget over netop dette.

Hej Christina

Vi er selvfølgelig kede af, at du ikke syntes, at Tendea.dk har været gennemskuelig nok.

Hvis du kigger på startsiden, beskrives oprettelsesprocessen i tre trin, hvor der også er et link til priser og betingelser for kontaktinformationer.

Hos Tendea opretter du en annonce gratis for at se, om der er personer i dit nærområde, der er interesserede i at hjælpe. Dette for at sikre, at du som bruger ikke køber et betalingspligtigt abonnement førend du ved, om det rent faktisk er sandsynligt, at du finder den rette hjælp.

Vi er desværre afhængige af indtægter i form af Premiummedlemskaber for at kunne tilbyde en sikker platform med god service i denne branche.

Godt

Jeg synes at det var et godt sted. Har fundet 2 rengøringsdamer der begge var søde, dygtige og ansvarsbevidste. Kan kun anbefale det. Dog er det lidt dyrt, men hva gør det når der er god service....:)

For dyrt og uigennemsigtigt

Det hele ser jo fint ud, når man kommer ind på siden. Man opretter en basiskonto, som så viser sig intet at være værd. Man kan ikke læse eller svare på breve, og heller ikke se kontaktoplysninger.
Næh, nu skal man pludselig betale for den lille service, og den information præsenteres man ikke åbent for.

Tendea, tilbyd et ordentligt og gennemsigtigt produkt!

Hej Lilja

Jeg ville have ønsket du havde kontaktet vores kundeservice, så vi kunne have hjulpet dig i mindelighed. Sagen er:

- Vi tjener vores penge på at formidle kontakten. Det har du sikkert forståelse for. Uden Premiumabonnementerne, ingen platform. Og det ville trods alt være værre.

- De henvendelser du får er ikke fup. Det kan ikke understreges kraftigt nok. Når arbejdssøgere tilmelder sig har de muligheden for at udfylde en standardansøgning, som via systemet automatisk sendes til alle nye arbejdsgivere. Dét er hvad der er sket i dit tilfælde. Mange arbejdsgivere finder det utroværdigt at modtage en standardform, så vi anbefaler det ikke (hvad vi skriver på siden), men ansøgningerne er reelle nok.

Venlig hilsen Camilla

Tendea.dk Kundeservice

Om os

Tendea formidler kontakt mellem arbejdssøgere, og de som har brug for hjælp i hjemmet. Både barnepiger, dyrepassere, havehjælpe, rengøringsassistenter og mange andre finder hinanden hos os.

Visit Tendea.dk

Skriv til