Vandykestaxidermy reviewed by

Copenhagen, DK

Groteske forsendelsespriser

Jeg købte 2 sæt falske øjne (bruges af konservatorer, smykkedesignere og skulptører) hos dette firma, da deres priser er billige og varerne ser okay ud. Deres hjemmeside oplyser, at de sender internationalt, og går man ind under Shipping, ligger der et skema, hvor man selv kan beregne prisen, da den ikke fremgår undervejs.

Jeg beregnede prisen til at blive lige lidt under 80 kr, dvs ingen moms og toldbehandlingsgebyr.
Jeg modtog en ordrebekræftelse, hvor der stod at forsendelsesafgifter ville tilkomme.

Derefter skete der det, at de trak lidt over 200 kr på min konto, og jeg fik brev fra postvæsnet om, at mit brev ligger til afhentning mod en betaling på 210 kr!

Jeg har nu mailet Van Dykes Taxidermy, som oplyser at mit brev på omkring 20 gram har kostet 163 kr at forsende!
Og nu jeg har tjekket deres hjemmeside, står der med meget lille skrift at "additional shipping and fee will be added to international orders".

Selvfølgelig kan man sige, at jeg har dummet mig; men jeg troede jo ud fra deres hjemmeside, at jeg selv kunne beregne portoudgiften.

Jeg har fået en amerikansk ven til at ringe til dem og spørge, hvorfor forsendelsen blev SÅ dyr. Efter han havde snakket med dem, var hans lakoniske svar til mig: "fordi de kan....":

Det er helt sikkert sidste gang jeg har handlet der. Og hvis du overvejer at købe noget, så mail dem hvad du vil købe og bed dem om at sende dig en opgørelse over det samlede beløb, før du bestiller.