ViaBill reviews

ViaBill reviews

8.3

Tip Top service

Vi bruger Viabill i vores virksomhed, der var nogle små fejl for os, vores kunder kunne ikke ansøge, men det fik Viabill hurtigt fundet frem til fejlen og det var egentlig meget simpelt, det var fordi vi havde skiftet domain fra .com til .dk. Kan kun anbefale viabill, du skal intet gøre, de sætter det op på hjemmesiden og gør det der skal gøres og derefter så kører det bare. Kan kun anbefale Viabill.

Fantastisk

Jeg bruger Viabill i min virksomhed luxuryhair.dk som giver mine kunder mulighed for at kunne vente med at betale i lige så lang tid de lyster - jeg har oplevet en virkelig god kundeservice og bliver her nødt til at nævne Helle som ikke kun hjalp til med at få det til at fungere, men som også gik ind og klarede det it mæssige med min webshop så alt fungerede hele vejen rundt. Tak Viabill, skønt i er her.

God investering.

VI har valgt at optimere vores kunders betalings muligheder med ViaBill delbetaling og fakturabetaling.
Produktet har for os været en stor succes, hvor primært nye kunder har benyttet sig af muligheden.
Ethvert tiltag der giver vores shop bedre omsætning hilser vi særdeles velkomment.
Kan anbefales.

En negativ oplevelse, der dog endte positivt

Den virksomhed jeg arbejder for begyndte i december 2013 et samarbejde med ViaBill, og har siden da, op til flere gange oplevet et uacceptabelt serviceniveau. Så sent som i dag, forsøgte jeg at komme i kontakt med deres kundeservice. Første problem opstod da jeg ikke længere kunne finde deres kontaktinformationer på deres hjemmeside. Jeg havde heldigvis gemt nummeret på min telefon, da jeg tideligere har forsøgt at kontakte dem, og jeg begav mig i krig med at ringe til dem. Jeg har nu ringet 16 gange på deres telefonnummer, og prøvet samtlige linjer igennem deres telefonsystem, og lige lidt hjalp det. Det lykkedes mig, IGEN IGEN, ikke at komme i kontakt med dem.

En lille side note er, at deres system på mange punkter desværre heller ikke fungere.

"OPDATERING"
Efter jeg skrev denne anmeldelse, blev jeg kontaktet af ViaBill og der blev taget hånd om de problemstillinger jeg lå og kæmpede med. Jeg har nu fået en fast kontaktperson som jeg kan lufte mine eventuelle problemer og henvendelser til, hvilket er positivt, da jeg sætter pris på en god og sund kommunikation. Min arbejdsplads og jeg håber i fremtiden at samarbejdet bliver mere problemfrit, så vi slipper for lignende situationer.

God ide, men deres system virker ikke

Jeg er virksomhed og har desværre mange dårlige oplevelser med Viabill.
det hele starter med at jeg bliver oprettet og jeg sætter betalings delen op alt i orden og så langt virker systemet, men da jeg på viabill's opfordring gennemfører en test ordre med tilhørende betaling knækker filmen for dem.
Der er fejl i deres system så jeg kan ikke føre betalingen tilbage. de lover at der arbejdes på sagen, men at de nok skal sørge for at betalingen stoppes. Det sker ikke og deres system kan stadig ikke krediterer en kunde nu efter lidt over 1 måned!!.
Jeg har skrevet og talt med Viabill talrige gange og de er flinke og lover at de nok skal få ordnet sagen, men der sker ikke noget, det er som om deres system bare buldre der ud af og ikke kan stoppes.
Efter 14 dage modtager jeg pengene fra min test ordre på min firmakonto og igen tager jeg kontakt til Viabill, igen flinke mennesker men der sker ikke noget. De lover igen at de nok skal få det rettet og jeg bare skal føre pengene tilbage til dem. Jeg føre pengene tilbage, men i dag ca. 1 md efter jeg lavede min test ordre i min egen virksonhed får jeg nu opkrævning på at jeg skal indbetale første rate :-( det tager ekstremt meget tid og viabill virker meget uprofessionelle og deres system virker tilsyneladende ikke ordentligt.
Jeg er bare glad for at det er en test ordre og ikke en af mine kunder der skal igennem denne opslidende omgang.

Herlige samarbejspartnere

Jeg er på daglig basis i kontakt med ViaBill når nye aftaler skal oprettes. Det er nogle rigtig flinke mennesker at samarbejde med og de er altid hurtige og kompetente når det kommer til opsætning, fejlsøgning og andre udfordringer, som man kan støde på hen ad vejen.

Jeg anbefaler glædeligt ViaBill, hvis man som shopejer vil give sine kunder større fleksibilitet indenfor betaling på ens hjemmeside.

De gir mig arbejdsro - men nu gir de mig marreridt.

Må lige opdatere denne, og desværre nedgradere min anmeldelse. Oprindelig anmeldelse er nedenfor, og dengang gav jeg det 5 stjerner. Nu er de kravlet ned på 3. Grunden er a når man skal skifte sin mailadresse på afsender mailen, å kan man godt udskifte den i opsætningen, men desværre så går den tilbage til den gamle igen når man forlader siden, og dette har vi sendt efterhånden utallige sager ind om, men der sker ikke noget. Meget uheldigt.
Samtidig har vi kunder hvor kunerne har skiftet mailadresse midt mellem faktura sendes og forfald, og når vi så vil rette dette, giver det en fejlmelding. Viabill reagerede først næsten to uger efter telefonisk og skriftlig henvenelse. Lovede de rettede det, efterledes kan vi så konstatere det ikke var rettet og rykkere sendt til forkert modtager. I mellemtiden har de dog rettet op på at man igen kan indtaste OG GEMME den nye modtageradresse, derfor lander vi på 3 frem for 2 stjerner.
Nu mangler det bare at afsendermailen også kan rettes til, og at udsendelse af rykkere ike sker fra en ikke-eksisterende mail som afsender mere.

Oprindelig vurdering:

Bruger Viabill sammen med e-conomic, og de giver mig arbejdsro, fordi jeg ikke skal holde så meget øje med om de dårlige betalere nu får betalt. I en branche hvor alt for mange erhvervskunder er for sløve til at betale rettidigt, er det vigtigt for mig at have nogen der holder øje med at kunderne betaler og sørger for at rykke og sende til inkasso, så jeg kan passe resten af forretningen imens.

Redigeret:
Efter hele forløbet, har det nu vist sig, at de har kunne rette op på fejlene, de var venlige og kontakte mig og gennemførte så rettelserne med deres IT folk mens jeg var i røret og siden da har det bare kørt som "fod i hose".

Hej Bjarke,
Vi er glade for, at systemet nu lever op til dine forventninger. Tag endelig fat i os igen, såfremt vi kan hjælpe dig.

Ikke gennemtænkt løsning

Viabill fungere godt indtil en kunde returnere og skal betale for returlabel.

Viabill har kun mulighed for at afregne fuldebeløb eller anullere fulde beløb for en vare.
Hvis en kunde sender en vare retur og eksempelvis ønsker at benytte vores returlabel til 39 kr kan Viabill ikke håndtere at modregne dette beløb i refusionen til kunden. Dvs vi skal indkræve penge fra kunden på de 39 kr for returlabelen via f.eks bankoverførsel eller vælge at returlabelen skal være gratis at bruge, hvilket vi ikke ønsker at den skal være.

Vi er også stadig klarna kunde og denne problematik har klarna tænkt på.
Dog koster Klarna et månedligt gebyr fro shoppen, men det er pengene værd.
Vi har aldrig haft så meget bøvl som efter vi er startet op med Viabill.

Ærgeligt at i ikke har gennemtænkt en ehandels løsning som fungere.
I bør kigge på jeres konkurrenter og tilbyde en mindst lige så god løsning som dem.

Hej UrbanClothing.dk,

Vi er meget kede af, at du har været ramt af lidt tekniske udfordringer. I denne uge bliver en opdatering lagt i drift, således at refundering fungerer langt bedre i praksis. Vi håber, du vil finde løsningen tilfredsstillende.
Mvh Jan fra ViaBill A/S

Bedste tiltag til min Magento butik

ViaBill i vores butik blev rigtigt godt modtaget, og support/service fra ViaBill selv er suværen. De stiller altid med et smil, og de søde og flinke folk derinde er virkelig en oplevelse i sig selv. Ikke nogen standard sælger snak, de sørger virkelig for at man føler sig rigtigt godt tilpas. Vi har oplevet et tydeligt mérsalg med ViaBill løsningen på vores Magento online shop! - Dygtige og kompetente og det virker!

Godt koncept med plads til forbedring

ViaBill gør det meget nemt for shopejere at tilbyde betaling med fakturering, noget som ofte er blevet efterspurgt af vores kunder. 5 stjerner for det.
Minus en stjerne, fordi det trods alt tog ret lang tid at få det til at virke med en Magento-shop.
Minus en stjerne, fordi EAN fakturering ikke er muligt - så ville det for alvor være godt!
Plus 2 stjerner for supergod, ihærdig, kompetent og venlig teknisk support.
Så vi lander på 5 stjerner :)

Hej Flemming,
Tak for din anmeldelse. Vi er glade for dine 5 stjerner :-)
Som du ved, tilbyder vi i dag ikke bare 14 dages faktura, men også delbetaling over mange måneder. Også dette, håber vi, du nyder godt af.
Magento shop system integrationen er blevet opdateret, og fungerer i dag meget effektivt.
EAN fakturering på shoppen er ikke på tegnebrættet, idet vi kun kan lave en effektiv kreditvurdering af private (pt.)

Mvh Jan fra ViaBill.com

Super Virksomhed

Virker godt og ingen problemer

Reply from ViaBill

Mange tak for din anmeldelse, Finn.
Er der noget, vi kan gøre bedre for dig? I så fald må du endelig ikke tøve med at kontakte os. Vi vil meget gerne have markedets bedste produkt.
Og jo, børnesygdomme forekommer jo, når man arbejder med IT, men vi bestræber os på at løse dem så hurtigt, som muligt.
Hvad skal der til for at få dig til at løfte de 4 stjerner til 5?
:-)

Nemt og lige til!

ViaBill virker bare! Nem fakturering, alt fungerer perfekt med hjælp af den hurtig voksende virksomhed. Og når kunden er tilfreds, så er jeg tilfreds:) ViaBill er en rigtig god sparringspartner. Mange anbefalinger herfra!!

Det virker bare!

Vi bruger ViaBill til vores webshop og kan nu give vores kunder mulighed for at betale med faktura. Deres koncept er bare gennemført og virker simpelthen perfekt. Vi har aldrig haft problemer med ViaBill på nogen måder. Kan klart anbefale at benytte jer af denne mulighed

Fin ide, men mange småfejl...

ViaBill er en fin service grundlæggende, men meget kunne gøres bedre og ting de lover kunne gøres bedre.

Oprindeligt - før iPhonen overtog verden og før Android næsten var på markedet blev iBill markedsført som den smarte løsning hvor du hurtigt kunne fakturere når du var på farten - direkte fra din Symbian (Nokia) smartphone - friskt og nytænkende og en af grundene til at jeg hoppede med på vognen.
Siden Android og iPhones er blevet dominerende på markedet har jeg efterlyst en App til begge eller bare den ene platform - og den er stadig ikke kommet.
Så hele idéen med hurtigt at kunne fakturere fra telefonen er væk.

Gratis inkasso - og dog... Det er rigtigt at det første brev er gratis, men opfølgende rykkere og sagsbehandling fra ikassofirmaet er bestemt ikke gratis - og jeg har måttet opgive at hive pengene hjem fra en kunde som fortsat efter flere år ikke har betalt sin regning. Tangerer falsk markedsføring.

Dårligt grafisk design af faktura - helt grundlæggende ting som at standard margener ikke er overholdt og selve det vigtige gironummer og dele af adressen derfor ikke kommer med når kunder printer deres faktura er trods talrige henvendelser til Karin mfl. stadig ikke rettet.

Og nu koster det pludselig 50,- at sende en rykker - altså en fordobling af prisen inkl moms.

Derudover er der problemer med de smtp servere som ViaBill bruger - dette gør at det ofte bliver tolket som om ViaBill prøver at spoofe den mailadresse der står som afsender - og derfor ender faktura ofte i modtagerens spamfilter - som igen resultere i for sen betaling og rykker gebyr til ViaBill - fra min lomme vel at mærke.

Der skal simpelthen strammes op!
Kjeld and Jane found this review useful

Hej Anton,
Her er det Jan fra ViaBill teamet, der tillader sig at kommentere på dit udmærkede indlæg. Først og fremmest: Tak for dine gode betragtninger/vurderinger, som vi vil tage til os.
Lad mig komme med vores betragtninger til nogle af dine konkrete input:
1) I ViaBill har vi vores oprindelige "forretningsområde: "iBill PayWatch" (hedder i dag ViaBill Watch), som er en debitorstyringsservice henvendt til traditionelle faktureringsvirksomheder. Det er denne service, du kommenterer på. Blot for, at der ikke er forvirring, omhandler de øvrige henvendelser her på TrustPilot vores andet forretningsområde "ViaBill", som er en helt anden service, hvor vi afkøber fakturaer fra webshops, og selv står for betalingsrisiko og inddrivelse af fordringerne.
2) I ViaBill Watch forretningen, erkendte vi, at der ikke var mange, der fakturerede via mobilen/smartphonen, men istedet via deres eget ERP-/regnskabsprogram. Vi tog konsekvensen, og lavede diverse integrationer til ERP systemer, f.eks. e-conomics, og dette anvendes flittigt. Jeg er ked af, at du er en af de få, vi ikke kan hjælpe via mobilen, men det blev en forretningsmæssig beslutning ikke at bruge en masse udviklings- og vedligeholdelsespenge på mobilområdet, som kun ville kunne hjælpe ganske få.
3) Den inkasso service, vi tilbyder via et eksternt godkendt inkassoselskab, er absolut gratis. Det er helt op til dig og vores andre brugere at vælge hvor langt man ønsker, at inkassoselskabet skal gå med en bestemt sag. Det tilbud, der er gratis, indeholder en traditionel udenretlig inkassosag - herunder krævebreve, telefoniske opkald, registreringer af debitor mv., men ønsker man som kreditor, at sagen skal igennem det danske retssystem, kan dette tilvælges mod en merpris.
4) Endelig er der prisen på kr. 50 for en rykker. Dette er igen relateret til vores "ViaBill Watch"-forretning, og ikke ViaBill til webshops. Som udgangspunkt - og det vælger langt de fleste af vores kunder - er vores rykkerservice gratis for vores kunder. Dvs. rykkergebyret iht. dansk lovgivning pålægges debitor, og ikke dig som vores kunde. Dog har vi kunder, der vælger, at deres kunder ikke skal pålægges et rykkergebyr selv om de betaler mere end en uge for sent, og der har vi - igen som tilvalg - en service til disse virksomheder, hvorved kunden kan slippe for rykkergebyr, mod af vores egen kunde (dig) betaler gebyret med 50% rabat.

Anton, ovenstående er blot vores konstruktive tilbagemelding på dit ganske gode indlæg - igen: Tak for dine betragtninger!

Mvh Jan fra ViaBill A/S

Perfekt, systemet fungerer bare !

Vi har haft ViaBill, som en af betalingsmulighederne i kunst-klipperietshop.dk et stykke tid. Systemet fungerer upåklageligt og pengene falder prompte til tiden. Altså ingen ulemper, men tværtimod et øget salg.
Sammenlagt med den gode service, hjælp til opsætning og opfølgning, kan vi kun anbefale andre virksomhedsejere, at gøre brug af Via Bill, som en betalingsmulighed.

Jeg spår Viabill en lys fremtid

Personerne bag Viabill har gang i et super spændende projekt.

Serviceniveauet er unormalt høj indenfor denne branche.

Lyt til brugerne og sæt højt fokus på at udvikle efterspurgte funktionaliteter og i har en super forretning.

Carsten Madsen
VAIVA

God faktura service

Vi har fået installeret dette på vores side. og kan kun sige, at det fungere godt

Meget venlige kundeservice der hjælper en på vej..

Viabill er et must for en webshop

Vi har kørt med Viabill i et år nu, og må sige det køre upåklageligt. Kundeservice tager alle henvendelser seriøst. - så kun de bedste anbefalinger herfra til andre shopejere.

Simpelt og super godt alternativ

Vi har nu kørt med ViaBill i en periode og er rigtig glade for det. Vi har det integreret ind i vores betalingssystem, så man ved betaling let kan afgøre om man vil benytte et betalingskort, PayPal eller ViaBill. Flere og flere vælger ViaBill, hvilket vi kun ser som en fordel, da det er let at benytte. Samtidig får man spredt ens ordre ud over hele måneden og dermed begrænser man de mange ordrer ved lønningsdag. Så ViaBill er helt sikkert noget vi kan anbefale også til dem som i forvejen kører med Klarna eller andre fakturabetalingsmuligheder - Giv det en chance ;)
Det er let for kunden og let for virksomheden.

Let og ligetil

Når noget går som smurt, så er det svært at skrive en lang bedømmelse. Så jeg vil bare gøre det kort, for på vores webshop virker det upåklagelig.
Nu efter ca. 1 måneds drift er flere og flere kunder begyndt at tage det til sig.
Vi er med andre ord godt tilfredse med produktet og ikke mindst den super service vi har modtaget fra vores kontaktperson Trine.
Stor ros til ViaBill - Dejligt med en seriøs og velfungerende modspiller til konkurrenterne på markedet for faktureringsprodukter!

ViaBill Details

Visit ViaBill