Nazar reviews

Nazar reviews

4.5

Dårlig informationsniveau - dårlig kundeservice.

Vi var i efterårsferien af sted med dette rejsebureau, vi valgte at flyve direkte til Alanya for at spare en lang bustur. Vi kunne desværre så kun vælge en søndag som afrejsedag - men tænkte
ok, hvis vi så kunne undgå den lange bustur ville det være det værd. Turen var til gengæld også lidt dyrere, men pyt tænkte vi. Vi bestiller 2 rejser da vores ene søn også skal med.
I flyet får vi at vide at man alligevel lander i Antalya, så vi skal så alligevel på en lang bustur.
Chaufføren kører så en halv time, og så er der pause på 35 min. på en stand, med div. tyrkiske gaver. Der er mange gæster som ikke har kontanter idet vi alle regnede med at være i Alanya kl. ca. 22:00-22:30 og man kan ikke bruge Visa nogle steder der hvor vi holder. Det ender med at vi er på hotellet kl. 02:30 mandag - og vi tjekkede ind i lufthavnen kl. 14:00 og skulle flyve kl. 16:10.
Hjemrejse: Torsdag møder jeg så guiden Peter, og spørger om vi også skal flyve hjem fra Antalya, han siger så " hvor sjovt du spørger" der er omdelt breve til jer på værelserne hvor de fortæller at man skal være på hotellet 2 timer tidligere ved afhentning, da man ikke ved om vi skal flyve fra lufthavnen i Alanya eller Antalya. Ja, det var da så sjovt så guiden ikke syntes det var det store problem og kunne slet ikke forstå min frustration. Da dagen kommer hvor vi skal hjem sidder alle gæster så på vores hotel kl. 16:00 og venter. Vi får ingen besked, nogle steder fra, der kommer ingen guide og fortæller os noget. Så vi må alle bare vente, og det ender med at vi først bliver hentet kl. 18:10 hvor vi i følge vores billet også først rigtig skulle hentes. Vi er de sidste der bliver afhentet på ruten, og resten af gæsterne i denne bus har ikke fået noget brev om at være på hotellet 2 timer før. Rigtig dårlig service og rigtig dårlig af guiden ikke informere os på hotellet. Vi skal først flyve hjem kl. 21:10.
Efter vi er kommet hjem klager jeg over at man ikke via hjemmesiden gør folk opmærksomme på at man tit ikke kan lande i Alanya, dette må jo være tilfældet da vi kunne se forældet papirer i mappen at dem ugen før os, havde været samme mønster igennem. Nu tilbyder NAZAR mig så 300 kr. pr. rejse altså 600 kr. i som de skriver "Goodwill" som jeg kan bruge på min næste rejse med NAZAR.
JEG KOMMER IKKE UD OG REJSER MERE MED NAZAR.

Super skøn og vellykket ferie med Nazar!

Min kæreste og jeg skulle rejse for første gang alene, og det hele var simpelthen perfekt med Nazar. Alt kørte som det skulle, venlige guider og super fine turer, så det kunne ikke have været bedre!

Super ferie med Nazar

Rejste med Nazar til Pegasos World (All Inkl. hotel) i uge 41..
Fantastisk ferie med Nazar!
Alle tider blev overholdt, fly hotel osv. der var altid guider til rådighed, ikke altid danske men altid meget hjælpsomme. Også på flyet begge veje var der stor service, masser af mad og de kom igennem 3 gange hvor vi kunne få mere brør og kaffe/the! flyet var rent og pænt og piloten var flink til at informer på turen..
Til en gennemsnitpris på ca. 4000 kr. (vi var 4, 2 voksen og 2 børn) Syntes vi at vi fik meget til prisen. På hotellet var der ubegrænset mad og drikke og man kunne sagtens få flere sodavand og drinks i baren hvis man ikke lige gad at gå frem og tilbage hele tiden! ingen kø i resturanten på trods af vi nok var 1000-1200 der skulle spise på en gang! Der blev gjort rent hver halve time på fælles toiletterne (de kravlede faktisk rundt under vaske osv og skrubbed).. Der var garanti for strandstole, da man kunne tage eller få en af hotelletes folk til at hente oppe ved poolen hvis det var nødvendigt. Selvføgelig var der nogle gange beskidt på et toilet eller skrald på gangen, men folk må også selv tag et ansvar og rode op efter sig selv..

PS. hvis folk tror de får frisk presset juice og økologisk mad, engelsk-tysk-fransk talende personale og ingen ventetid nogle steder osv. osv... Så skulle de måske overveje at betale noget mere for deres rejse næste gang, alt dette får du altså ikke til en gennemsnitpris på 5000 pr. snude og derunder!!
Til prisen fik vi meget mere end vi havde håbet på!!

Så Nazar vi ses til næste år :0)..
Hilsen 4 tilfredse kunder...

Første og sidste gang med Nazar fra Bornholm

En meget dårlig start på ferien så skal du vælge Hotel Gran Bali. Ankom kl.04;00 om morgenen , måtte vente til kl. 7:30 fordi der lå andre og sov i det værelse vi havde betalt for. Sad i receptionen hele natten og fik at vide at der lige gik twenty minutes. Havde de så bare været ærlige og sagt at vi fik vores værelser når de andre var tjekket ud, så kunne vi jo nok have fundet en liggestol og sove i så længe. men nej,vi blev bare holdt hen med snak. Vi har aldrig oplevet så dårlig en behandling med noget andet selskab, så aldrig mere Nazar sendte en klage men den gider de ikke engang svare på.

Drømmer allerede om næste gang

Vi havde booket 1 uge på Pegasos Royal i Incekum.
Det var simpelthen et fantastisk hotel til børn, børneklubben og svømmeskolen var virkelig over forventning og min søn på 5½ elskede det. Et kæmpe skulderklap til de 2 danske børneguider som virkelig var i topklasse til at lege med børnene og hygge om dem.
Maden var fantastisk og værelserne pæne.
Vi var 3 afsted, min søn, min far og jeg og vi havde alle 3 en meget bedre tur end vi havde turdet håbe på og vi har allerede talt om at tage afsted igen til næste år.
Eneste lille minus var at informationsmødet var på svensk, men mange af tingene kunne læses på dansk i informationsmappen.

Ukompetente medarbejdere.

Vi tog en 14 dages lucky star 3 med Nazar. Den første Nazar ansatte vi så, var i bussen på vej til hotellet, der var en guide der stak hovedet ind og gav en kort information på norsk, og gik igen.
På hotellet var der ingen guider, efter 1 døgn blev jeg syg dernede. Fik at vide af en anden hotelgæst, at der ugen før havde været 60 syge på samme hotel, med samme symptomer. Flere af dem havde været indllagt. Det var et hotel med 60 værelser, så det var temmelig mange % af gæsterne der var syge. Jeg sender en mail til Nazar om hvor guiderne er, og hvad det er der foregår på det hotel med så magen sygdom, og får 11/2 døgn efter en mail tilbage på SVENSK:
Hej!
Tack för ditt mail. Det är givetvis beklagligt att ni har blivit sjuka på er resa och jag hoppas att ni blir bättre snart.
När man reser ospecifierat så är inte våra guider på plats i den mån som på våra andra resor. Ni kan nå dem via telefon, ni har väl fått telefonnummer till dem?
Vänlig hälsning,
Emma Hansson
Sales
Ikke megen hjælp. Jeg får det ikke bedre og må have fat i en læge, hvilket Bravotours flinke guider hjælper med. Jeg ender også med at måtte en tur på hospitalet.
Flere dage senere da vi endelig ser en Nazar guide på hotellet, taler jeg med hende, men får bare at vide at det er pga varmen, at jeg har drukket noget koldt eller gået på toilettet uden sko?? prøver at forklare hende at jeg er akutsygeplejerske i Danmark, og lever af at lave vurderinger p syge folk og at det her er en bakterie, som de skal tage alvorligt og ikke bare slå hen, samt tage deres forholdsregler ved nye gæster så de ikke bliver smittede, men det vil hun ikke høre på. Jeg ender med at gå.
Får senere et kort fra hende på mit værelse, hvor hun skriver at de har tjekket poolen og maden, og det fejler ikke noget.
Nazar er det mest useriøse rejsebureau jeg nogensinde har rejst med. Jeg har været i Tyrkiet 20 gange, men det er første og sidste gang med Nazar.
En hel uge af mine 14 dages ferie gik med sygdom, som kunne have været undgået hvis Nazar ikke sendte gæster til et hotel hvor de vidste der var smitsom sygdom, eller i det mindste fortalte os det så vi kunne tage vores forholdsregler.

Perfekt hotel

Hej...
Vi er nu på pegasus wold hotel i side, efter vores mening er det et kanont hotel.
Hotellet har meget godt mad og rigeligt at vælge imellem, og der er mad hele dagen selv natmad. Når nazar skriver all inc. så mener de det, det eneste som ikke en med er drikkevare i flyveren men det er også ok. Her bliver man ikke krævet ekstra for mad i flyver eller ekstra for at blive kørt ud på hotellet. Alt er ok men kan ikke give turen 5 stjerner, og det er fordi at jeres info møde var for dårligt. Vi havde en svensk guide til info, hun fortalte kun om hotellet og intet andet. Det er ikke så vigtigt for os vi har før været i tyrkiet så vi har selv fundet ud af sagerne, men hvis ikke i sælger nogle ture herfra kunne det være derfor, der var ingen info omkring ture osv...
Så alt i alt har turen været god men skuffende indsats fra jeres guider

Aldrig mere NAZAR

Rejse til Tyrkiet 21-28 juli 2013

Kære Nazar-gæst
Tak fordi du valgte at rejse med os. Det er vi glade
for og vil gøre vores bedste for at leve op til dine
forventninger.

Sådan starter NAZAR deres velkomstbrev. Jeg vil her understrege, at vi ALDRIG mere vil rejse med NAZAR.

Vi valgte af romantiske årsager, at bruge LUCKY 5 STAR, og havde en forventning om, at komme på et af de hoteller i NAZAR feriekatalog. Vi to grueligt fejl, og ja der er henvist til, at der også kan være tale om andre hoteller (vores fejl).
Vi havnede på Lake & Riverside, Hotel & Spa Tyrkiet, Side. Vi vil ikke kritisere hotellet, dette blive gjort flot af mange andre på Tripadvisor.
Vi vælger at kritiserer Nazar Nordic, det er jo dem som vælger hoteller og arrangerer vores rejser. Vi mener simpelthen, at Nazar med vilje fører alle dem som vælger LUCKY 5 STAR bag lyset. Vi forelagde over for Nazar rejseguide, at hotellet ikke levede op til vores forventninger, han forklarede at de fleste på LUCKY 5 STAR blev sendt til nævnte hotel. Så kan man jo spørge sig selv om, hvad er det så som er LUCKY. Lesson Lernt ALDRIG mere NAZAR.

Kelly Windekilde

Aldrig mer Nazar

Vi har for anden gang været på Pegasus Royal og oplevede at hotelpersonalet ikke kunne forstå engelsk, deres værelser (selv om de var nurenoveret) ikke havde funktionel aircon. Da vi er en "digital" familie og godt ville streame film til vores iPads, fortalte receptionen at det ville ikke være en god idé da der var meget dårlig forbindelse på værelserne.
Maden var meget tung og ikke særlig rettet mod Skandinavier.
Selve Nazar underholdningen var der ikke noget at sætte fingeren på og poolsne var også fint, men at de kun har åbne fra kl. 10-12 og igen 15-17 giver det ikke meget mening at bruge det.

Aldrig mere NAZAR

Var i Tyrkiet på Pegasos Royal - 5 stjernet hotel, hvilket viste sig at være max. 3+ stjernet hotel.
Alle måltider var rigtig dårlige - og vi er IKKE kræsne. Der var næsten ikke noget kød, og hvis der var, så var det i en gryderet med næsten ikke noget kød. Det lignede mest at af alt, at det var tilpasset de russiske gæster ???? Der var fx ikke juice, men derimod saftevand (det var jo et 5 stjernet hotel....!!!)
Vi endte med et barn med "lind afføring" i en uge, et barn med maveonde i 3 dage og en voksen med maveonde i 2 dage. Hygiejnen var simpelthen bare dårlig.
Der var beskidt overalt både ved poolen og på værelserne.
Værelserne var meget dårlige. Der var fx ikke lys på altanen og kun 2 stole (vi var 4, hvilket stort set alle var i de værelser), så det var ikke muligt at sidde ude efter kl. 21, da det var totalt mørkt.
REJSER ALDRIG MED NAZAR IGEN, DA DE OVERSOLGTE REJSEN, OG IKKE BESKREV REJSEN OG HOTELLET EFTER DE VIRKELIGE FORHOLD.

ALDRİG MERE NAZAR ..

Vores ferie til Pegasos Royal, Tyrkiet fra 13 til 27 Juli er blevet et sandt helved for vores familie.

Jeg sidder i skrivende stund stadig i Tyrkiet. Pegasos Royal og venter og venter, om vores rejseforsikrng kan transpoterer os tidligere hjem.

Efter 3 dage her er vi alle 3 ramt af voldsom diarre, opkast, feber, svimmelhed, smerter i alle led og min dreng er nu meget udmattet at han er ukontaktbar!

Nazar's personale kan ıkke fınde ud af skaffe os den vigtige sıkkerhed for os rejsende .. magen til ukompetent rejseselskab og personale.

Hotellets doktor er meget mere ukompetent ... mın datter blev behandlet hos en 'slagter' som resulterede i, at hendes angst og allergisk reaktion er ude af kontrol..

opdatering kommer senere ..

Jeg vil ikke opfordre nogle til, at rejse med Nazar!

Ikke pengene værd

Vi er en stor flok på 12 der netop har været bosat en uge på Eftalia Village i Tyrkiet. Nazar var formidler af denne tur. For vores families vedkommende, (2 voksne, 3 børn/teenagere) var der bestilt 3 værelses suite. Alle havde vi all inclusive.
Vi (5) betalte godt 32.000 for en uge (1. dag ankommer vi kl. 5 om morgenen, så er den dag ligesom gået, sidste dag skal vi af sted kl. 13. så reelt 5 hele dage)
Nazars kundevenlighed har været rimelig ok, dog oplevede vi i Kastrup lufthavn ved check in, at de har stavet 3 navne forkert, og dermed skabte det en masse besvær før vi blev lukket igennem. Men de tog imod os og pegede os på bussen i Antalya, og hentede os igen da vi skulle hjem. Ellers har vi ikke set noget til dem.

Min hovedanke er dog at de forlanger så mange penge for de forhold vi fik. En 3 værelses Suite til 32.000 bestod af 3 små værelser med sparsomt billigt møblement, senge der var så elendige at man følte at man lå direkte på fjedrene, et meget lille badeværelse der lugtede små muggent (dog havde vi jordens sødeste rengøringsdame) Der var konstant mangel på strandstole ved poolen, til trods for de tydelige regler om at man først må reservere fra kl. 8. oplevede vi dagligt, når vi stod klar 7.30, at alt næsten var optaget. Jeg har ingen forventning om at vi alle 12 skal have en stol, men 3 stole til 12 personer (5 børn) er altså i underkanten.
Maden var blandet, ville ønske at de satsede lidt mere på at servere Tyrkisk mad, fremfor at lave så mange underlige typer af mad, der mest så ud til at skulle tilgodese udenlandske turister. Det var en skam.
Derudover brager der musik fra scenen ved det ene pool/restaurant område, fra formiddag til midnat, så man meget af tiden følte at man var på diskotek. Det er ikke familievenligt efter min mening Men der kan måske være nogle der synes det er fedt.
Vi har smidt ca. 100.000 efter denne ferie for 12, og det har bestemt ikke været pengene værd, med de forhold der var!

Spam

Jeg får af ukendte årsager tilsendt nyhedsbreve hver uge fra info@nazar.dk. Jeg har gentagne gange benyttet "afmeld dig" funktionen men spam mails fortsætter uden ophold.
Vi skal indenfor nærmere fremtid bestille en rejse sydpå, men det bliver ikke med Nazar. Hvis de ikke respekterer at stoppe spam, hvordan kan man så forvente service hvis man får problemer under en rejsen.

MEGET bedre end forventet

Jeg købte en afbudsrejse og skulle rejse med nazar for første gang til Kusadasi.

Vidste ikke helt hvad jeg skulle forvente da jeg aldrig havde hørt om dem før, men må sige at man da heldigvis kan blive positivt overrasket.

Ved ankomst til tyrkiet stod den første søde, dansktalende guide klar og viste os vej til bussen. ved bussen stod den næste søde dansktalene guide klar og sørgede for alle kom god med og stod selv på bussen, hvor vi fik en masse gode informationer og nogle gode grin.

Hotellet var middel. Ejeren var Super sød og talte faktisk lidt dansk, hun var rigtig glad og hjælpsom, også med ting der egentlig ikke havde noget med hotellet at gøre.
Desværre var vores værelse noget "lurvet" og rengøringskonen blev ved med at råbe en hel masse uforståelige ting efter mig hver gang jeg mødte hende på hotellet :-/
Man skulle også udlevere sin nøgle når man forlod hotellet og det var jeg noget træt af-at man skulle "spørge om lov" for at komme ind på sit eget værelse. Morgenmaden og den øvrige mad på hotellet var ret dårlig, men poolen og udsigten var super duper.

Morgenen after ankomst sad vores søde guide klar på hotellet til at besvare ALLE vores spørgsmål med et smil.

Da vi skulle hjem igen, var guiden der om morgenen på hotellet og fulgte en, næsten helt hen til flyet og man fik et varmt smil med til hjemturen :-)

På trods af hotellet var knap så godt, vil jeg sige at jeg MEGET gerne rejser med nazar igen, da det for mig er trygheden der vejer tunget og den får man i høj grad hos nazar.

Pas på Peker Optik i Kusadasi, som Nazar anbefaler

Vi har netop afsluttet en super ferie på Aqua Fantasy i Kusadasi med masser af sol, sjov og afslapning for både os og vores børn. Desværre valgte vi - på mundtlig og skriftlig anbefaling af Nazar - at købe "billige" solbriller hos Peker Optik i centrum af Kusadasi. Der var meget fin service hos Peker Optik, men lige inden betaling ændrer han betalingen fra tyrkiske lire til euro, og vi var naive nok til at acceptere dette: Nazar anbefaler jo Peker som god kvalitet til fornuftige penge.
Efter vi er kommet hjem, har vi desværre opdaget, at vores naivitet har medført, at vi har betalt 200% for solbrillerne, altså kr 1600,- for meget i forhold til den udbudte pris herhjemme. Og vi har end ikke fået de 25% i rabat, som loves i Nazars katalog på stedet. Hvor har den oplevelse dog ødelagt minderne om en ellers dejlig ferie! Og tænk, at Nazar vælger at samarbejde med en bedrager!
Efterfølgende kan vi læse om andres dårlige erfaringer med samme Peker Optik, som de har handlet hos i god tro, og hvor de også er blevet snydt og bedraget, så det er et kendt problem, at Peker Optik snyder sine kunder. Og alligevel anbefaler Nazar sin gæster at handle hos Peker!
Indtil vi gjorde opdagelsen om Peker Optik, var vi ikke i tvivl om, at vi ønsker at rejse med Nazar igen. Men oplevelsen hos Nazars anbefalede samarbejdspartner har gjort os meget i tvivl. Naturligvis er det vores eget ansvar ikke at blive snydt, men hvad siger det om Nazar, at man anbefaler sine gæster en bedrager, hvor det er kendt?
For mig personligt er det ikke et rejseselskab, der hverken er troværdigt, grundigt eller seriøst - og dermed heller ikke professionelt!
Vi forsøger nu også selv at gøre Nazar opmærksom på problemstillingen, men indtil videre virker det ikke som, det tages særligt seriøst.
Derfor: Stol ikke på Nazars anbefalede samarbejdspartnere - og slet ikke på Peker Optik i Kusadasi - og overvej med baggrund i dette, om Nazar er et troværdigt rejseselskab for dig?

Dårlig service på hotellet

Jeg har aldrig været på sådan et dårligt hotel som skulle være 5 stjernet.
Der er ikke ordenligt gjordt rent på værelset, minibaren virker ikke, der er kun vand i minibaren. Der mangler lagerne hverdag og aldrig nok håndklæder. Har bruget hverdag i 14 dage på at få det ordnet. Ikke engang guiderne kunen få det fikset. Da jeg ikke har fået det jeg har betalt for.Vi fik en kompentation fra hotellet den sidste dag, men den kunen vi heller ikke bruge, da vi skulle hjem næste dag, og vi skulle have pakket. Lidt sendt at komem med det efter 13 dage. Der var generalt problember på vores hotel, vi var ikke de eneste, der brugte tid hverdag
Nu er jeg spændt på at se hvad nazar siger til klagen.
Jeg kan ikke andbefale nazar til andre.

Anbefales

Rejst med Nazar flere gange, og har intet at udsætte, alt har klappet hver gang. Eneste anke er at jeg synes de efterhånden er blevet for dyre til min pengepung, og bemærkelsesværdigt at ved at futte en tur til hamborg, kan man lave samme rejse, samme hotel/forplejning, samme rejsedatoer 25-30% billigere... Det har vi valgt at gøre i år. Men igen: Nazar kan absolut anbefales.

Altid Nazar

ALTID NAZAR
Har nu rejst med Nazar 3 gange og har booket den fjerde, sommeren 2012 på Royal. Der var vi også sidst og det var helt fantastisk. Alt er betalt og børnene hygger sig enormt. Der er absolut intet ondt at sige om nazar :-)
Der mangler intet, absolut intet!

Aldrig mere NAZAR rejser

Jeg havde læst de fine anmeldelser og oplevelser på siden her og købte med god ro i sindet, en uges all-inklusive ved Pegasos World i lav sæsonen. Da vi ankom, var servicen lav til ikke eksisterende. Det viste sig at det var den sidste uge hotellet var åbent, hvilket resulterede i at hotellet blev lukket ned, imens der stadig var besøgende gæster. Både indendørs og udendørs Pool (som er hoved attraktionen på hotellet) var 21 grader hvilket afholdt alle på nær et par enkelte fra at bade i den. Personalet (Både de lokalt ansatte, samt Nazars guider) virkede meget trætte af gæsterne.
Udvalget af Mad og drikkevarer var meget dårligt hvor der blev serveret mad, som havde tydelig karakter af at have været serveret før. Da vi klager over vores ophold til Nazar får vi (efter lang ventetid) refunderet 450 kr. for en 1/2 massage kur, hvilket jeg opfatter som en hån.
Kort fortalt, har Nazar rejser været den mest negative rejseoplevelse jeg har oplevet, som ikke bliver bedre af manglende godtgørelse ved hjemkomst. Jeg har rejst med Nazar for sidste gang og vil opfordre andre til at tænke sig om.

Total fed tur

En dejlig ferie til Tyrkiet med Nazar rejser, fedt hotel og en masse vand..
Vi glæder os til næste tur og vil klart anbefale dem at rejse med.

Is Nazar your company?

Nazar Details