IDA reviews

IDA reviews

5.7

Rent bedrageri

Min kone har ved en fejl kommet til at betale fuld kontingent selvom hun kun var berettiget til at betale en tredje del af kontingentet.
De vil ikke betale det der er betalt for meget og sender os i inkasso fordi vi ikke vil betale de sidste 2 ydelser....rent økonoimisk skylder IDA os over 11000kr....!!!

Det er bedrageri...

Professional hjælp når man har brug for det

Jeg blev fritstillet i januar 2013 og IDA hjalp mig både med det juridiske, i forbindelse med kurator men også med LG. Hjælp har været prompte og professionel altid. Vil klart anbefale dem.

De er der, hvor man skal have dem

Jeg er glad for at være medlem af IDA - dog undrer jeg mig over fodfejl til tider, men de sørger for at rette dem op, og de er nemme at komme i kontakt med

Betaling for produkt jeg aldrig har bedt om

Jeg blev bedt om at indbetale kontigent, på trods af jeg tilbage i foråret fortalte dem at jeg aldrig havde ønsket at være betalende medlem. Dengang fik jeg at vide at det ikke var noget problem, og jeg blot skulle se bort fra den regning jeg fik dengang. Jeg fik det desværre aldrig på skrift. Modtager nu i november (Over 6 måneder efter) et rykkergebyr på 120 kroner. Jeg ringer og de siger at jeg kan få den nedsat til 80 kr pga. en fejl.

De har aldrig hjulpet mig eller mine medstuderende, de aldrig ydet assistance, aldrig indvilliget i at vise interesse i hvad der sker på min uddannelsesinstitution som står på deres liste. Penge er essencen af hvad IDA gør.

Hold dig væk fra IDA, det er en dyr og unødvendig fornøjelse.

fin forening, men kan ikke bruge dem til noget.

er udelukkende medlem for at kunne få gavn af billige forsikringer. Har haft brug for dem et par gange til spørgsmål om ansættelser, m.m. og ventetider er langsomme og betjeningen er ikke ret god.

Er tilfreds som studerende

Jeg har været studiemedlem af IDA i et år, og er meget tilfreds. Især de billige forsikringer og abonnementet på Ingeniøren er jeg glad for.

Betalt i årevis til ingen verdens nytte

Efter at have betalt kontingent i 10 år fik jeg brug for IDAs assistance omkring et arbejdsgiverspørgsmål. Selve processen omkring håndteringen var tung og uprofessionel. Desuden gav de op før de var kommet i gang til trods for, at de oprindeligt selv havde rådgivet til den løsning, der nu gav problemer.

Foreningen har udemærkede arrangementer og et rigtig godt ugeblad, men det vejer ikke op for så store mangler.

Følte mig til grin

Jeg fandt hurtigt ud af at IDA ikke kunne hjælpe mig da jeg blev færdiguddannet. Jeg valgte så at melde mig ud, ringede ind, sendte brev og alt andet der skulle gøres, hvor jeg betalte det hvad jeg skulle, de sendte ikke flere ingeniøren - avis til mig - dvs. færdig slut.
Året efter får jeg et brev, at jeg ikke har betalt mit medlemskab i et vis perioder og at jeg skylder dem lidt over 2.000 DKK! WTF?
Da jeg ringede ind, og forklarede hvordan det stod til - så sagde de bare at de ikke havde slettet mig ud af deres system hvilket må betyde at jeg ikke har meldt mig ud. Når jeg spurgte til aviser og kurser som jeg ikke modtog i det tid jeg troede at jeg var meldt ud...tja, det var nok bare en fejl! Jeg skulle betale, og så lover de mig at jeg ikke vil høre fra dem mere!!! Meget professionelt - giv os penge og så holder vi kæft! Flot IDA!
Jeg får koldsved hver gang jeg tænker på IDA og der er pænt mange der har oplevet lignende. Istedet for at yde service (som de jo lever af!), og rette op på deres fejl - får man dårlig behandling og regninger selvom man ikke er medlem.

Tilbyder intet og dyre fagforeningskontinigent!

Som arbejdsløs ingeniør føler jeg ikke at IDA kan tilbyde noget som helst. Den hjælp som IDA kan tilbyde er ikke meget anderledes end den hjælp som IAK eller jobcenteret kan tilbyde.

IDA lever på deres forsikringer, fagtekniske netværk og avisen Ingeniøren. Som arbejdsløs er det ikke lige det man har brug for, man har brug for et job.

Deres fagtekniske netværk er decideret latterlig fordi at det koster penge og så tilbydes de rette kurser ikke til deres kandidater. Udover det, så er disse kurser fyldt med pensionister, så det gavner ikke ligefrem netværket.

Is IDA your company?

Visit IDA