1001modelkits reviews

1001modelkits reviews

Good
7.5
from 0 - 10
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review company
170 Trustpilot review(s)
|
Latest review
ShowHide Rating distribution
Rating distribution

Reviews

About

trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Everything was perfect.

I can say only that all its good. Perfect delivery and quick.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Imex Confederate Infantry - the lost battalion?

Ordering, delivery and price were first rate - I will use again.
I cannot say the same for the product. This set has been out of production for many years so I was lucky to find them but they are not as good as other figures in this series. I have compared them to the original poses on Plastic Soldier Review and these are just cheap copies in brittle plastic. I would love to know why Imex produced such an inferior set. Does anyone know the story behind this?
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Trustfull - fast - good

Very reliable webshop, am very happy with mn Garauda Indonesia 1: 144 decals fast delivery, good information regarding the receipt, processing and the time of shipment. Chapeau!
From Holland, with love!
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Very good!

Good price, fast shipping, high quality. Recommended!
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Good company, but suffers from slow shipping and customer service response.

Good company, that shipped my item well protected. However, one item was out of stock, and it took them around two weeks to let me know. In that same time, I placed orders with their competitors, got notification of shipping and received my order. When I inquired about the delay, it took a couple of days to get a response. They need to tighten up these areas to really be first class. That said, depending on the item and my need, I would consider ordering from them again.
1001maquettes.fr

Reply from 1001maquettes.fr

Hello Mark,

Thank you for your comment, we will take it into account in order to improve our service.

Best regards,
The 1001modelkits team
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Provided needed item in reasonable time.

I was trying to locate a specific ship model and was having no luck. I tried 1001modelkits and the item was there. I ordered it and was advised via e-mail that the model would have to be shipped from overseas to the warehouse in Arkansas and then to me. The item I wanted arrived eventually and in excellent condition. I was very pleased with my dealings with 1001modelkits.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Long delivery time

From order / payment to delivery takes far too long and no clear tracking information other than "parcel shipped"
1001maquettes.fr

Reply from 1001maquettes.fr

Dear Customer,

Shipping to Singapour can take a few weeks.
Your order was sent on 03/14/14, you should soon receive it.

Best regards,
The 1001modelkits team
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Good, but delivery time takes really long

very competitive prices and very good customer service. The only thing that nags me about them is there very long shipping time and costs.
1001maquettes.fr

Reply from 1001maquettes.fr

Dear customer,

Thank you for your comment, we will take it into account in order to improve our service.

Best regards,
The 1001modelkits team
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

waste of time and money

Hey,
I would like to share with you my worst buying experience I've had so far , here are the details of the case :
I saw many publications in magazines of models building from about 1001modelkits.com , after I checked and compared prices and seeing positive reviews online I decided to try and do a purchase from them. the site seem very impressive and serious , with huge stock and tempting prices - including low postage.
I made the purchase at 7.3.14 and according to the site terms it has been said that the shipment will be sent in no more than 48 hours. After several days that i did not received from them any email to document the purchase (which I usually get right away from my experience from buying in many websites) I contacted their customer service department and after a few days I received the following laconic message :
" Dear customer ,
Rest assured that we do our best to deliver our customers quickly.
You will receive a tracking number as soon as the package is sent.
Best regards,
Customer service 1001modelkits"

Since the message said nothing about delivery time, estimated shipment or reason for the delay (all products were marked as available and in stock ) I tried to contact again to their customer service department with email's and direct messages to their online services but until now I did not get any response or any replay .

this looks like just a scam to rub you out of your money!
1001maquettes.fr

Reply from 1001maquettes.fr

Hello Arik,

There was an issue with the product you ordered.
This caused a delay but we canceled the order and refunded you as you asked us.

Best regards,
The 1001modelkits team
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Top Qualität

Super Service, gut und übersichtlich.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Good prices, single delivery of different class of product.AAA+++

These folks know what they are doing, and do it very well.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Takes too long on delivery

Supposed to be delivered from the States and found out that was shipped in France. Took 15 days, cost 1.5 € but i was charged $4.
Besides that, I'm happy with the product.
1001maquettes.fr

Reply from 1001maquettes.fr

Hello Silvia,

Some of our products are shipped from the USA, others are shipped from Europe. This is why the shipment delay can vary, but it is specified for each product.
The shipment costs by letter are always at least of 4€, except for France.

Best regards,
The 1001modelkits team
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

parcel arrived in perfect condition

my order arrived in perfect condition , I had ordered Decals and they were sent in a bubble wrap pachage. well done, no dints at all.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Failed to deliver, refund eventually received.

I ordered a decal set 31st January. 11 days later received an email to say item not yet dispatched but that it would be posted within the next few days. This was not acceptable to me so I email back requesting the order be cancelled and my money refunded. 4 Days later I receive an email to say my item had now been mailed. I again replied to say my order had been cancelled. On 23rd Feb I had neither received my refund or the product that had allegedly posted to me so I opened a dispute via Paypal. A refund was then received the following day. Very poor communication throughout - not a happy buying experience.
arik found this review useful
1001maquettes.fr

Reply from 1001maquettes.fr

Hello Nigel,

It seems there was an error in the delivery address you gave us. You may have indicated UK instead of US.
Also it seems we did not receive your emails.
We apologize for the inconvenience resulting from these misunderstandings.

Best regards,
The 1001modelkits team
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Problem with packaging

You must to pay attencion to prepare shipment.
My decals wasn't respectively protected. Shipment arrived to me damged.
If you send delicate merchandise, please take it in safe packaging (for example cardboard)
1001maquettes.fr

Reply from 1001maquettes.fr

Dear customer,

Thank you for your comment, we will take it into account in order to improve our service.
We apologize for the inconvenience.

Best regards,
The 1001modelkits team
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Good model kits at good prices!

My purchased model kits arrived in excellent condition. The prices were, I felt, competitive. I wouldn't call the delivery speedy. But that's because of the distance they have to travel (from Europe). Then, too, the weather at this season slows delivery somewhat. If you are willing to wait a little you'll get the kits you want in fine condition and you'll get them at competitive prices. That's a bargain!
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

NOTHING BUT LIARS AND THIEVES

Placed my order for two items that were stated as in stock with a delivery in 10 days from their US store. After I finished with the PayPal payment I was sent a conformation email that stated the items were overseas and to expect 15 business days for delivery. The items would be sent to their US location and then mailed out from there. They stated that the process to arrive at their facility would take 7-9 days. Already being frustrated with being lied to I emailed the company on day 10 to find out the status of the order. Their response was "It appears that two of the products you have ordered is unavailable and unfortunately we do not know when it will be again. Following your request, we will refund USD 48,49 on your credit card or Paypal account."At no point did I ask for a refund nor was there ever a refund! I ended up having to open a Paypal dispute that was escalated to a claim which I was awarded the money. DO NOT BUY FROM THIS ONLINE RETAILER-THEY ARE NOTHING BUT LIARS AND THIEVES!
arik found this review useful
1001maquettes.fr

Reply from 1001maquettes.fr

Dear customer,

We apologize for the inconvenience.
This issue was due to an error from our suppliers and you were informed as soon as we became aware of it.

Best regards,
1001modelkits Team
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Good company with so many kits to chose from

I received the order and I am happy with that
I look forward to this company
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

great service from the other side of the world!

Great customer service! Better service than some shops in general here in NZ.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

great!!!

Excellente transaction, trés bon délais, bien emballé, objet conforme en tout point, belle version. I'm so happy. Best regards!

1001maquettes.fr Details

About this company

Visit 1001modelkits

Trustpilot's Commitment

Trustpilot is committed to ensuring better online shopping experiences for everyone, which means we work hard to fight fake reviews. Find out more.

If you notice fake reviews on this company profile, we want to hear about it. Please contact Trustpilot here.

Trustpilot Subscriber

This company subscribes to Trustpilot Business services. Read more about our services for companies here.

No companies can delete or otherwise censor reviews.