1415 reviews

1415 reviews

3.3

Upålidelig, tidsrøvende "service" og dårlig kundeservice

Jeg skulle til Kbh, mens der var VM i halvmaraton 29/3. Dagen før beslutter jeg mig for at bestille en eventbillet på http://www.1415.dk/eventbillet/ - det skulle jeg aldrig have gjort. Systemet kunne ikke gennemføre mit køb. Jeg prøvede igen og fik samme besked: "something went wrong" (i øvrigt efter først at have fået beskeden "Betaling er godkendt"). Jeg henvendte mig pr. mail til online Unwire Support, som bad mig prøve igen eller kontakte Metro Customer service. En opringing til support var forgæves, da lukketid var 14.30. Altså prøvede jeg igen. Igen uden held, dvs. igen uden at modtage en sms-kvittering for købet, som var en del af processen; selve sms-billetten ville blive sendt næste dag og ville være gyldig fra kl. 08.00. Næste dag brugte jeg klippekort. Kl. 13.24 fik jeg så en sms-billet. På min netbank kunne jeg senere konstatere, at der var trukket for to sms-billetter den 28/3. Jeg finder det så rimeligt, at jeg får penge tilbage for klippene på klippekortet plus den ene sms-billet. Men det kunne ikke lade sig gøre. Jeg blev i øvrigt bonet for endnu en sms-billet den 31/3. Jeg er mildest talt ikke imponeret. Det bedste, de kan gøre er at refundere mig 3 x sms-billet. Men det er bare ikke godt nok, når man tænker på, at mit klip kunne have været meget dyrere end sms-billetten, og i betragtning af det tidspilde og bøvl, jeg (og mange andre, gætter jeg) har haft med et upålideligt og tydeligvis uigennemtestet system.

Dårlig kundeservice

Her til morgen skulle jeg for en gang skyld med toget. Da toget ankommer er jeg ved at købe en billet på mobiltelefonen via 1415.dk, som er langsomt og kompliceret. Jeg stiger med mobilen i hånden lige ind i favnen på to togkontrolløre. Jeg fortæller dem at jeg er véd at købe billet; men bliver uvenligt meddelt at jeg ikke må stige på toget før jeg har modtaget billetten per SMS. Ud med mig!

Hvorfor denne fuldkommne mangel på imødekommenhed? Det var jo tydeligt at jeg IKKE var på vej til at snyde mig til en gratis togtur. Hvis nu disse kontrollører havde vist lidt flexibilitet og bare havde sagt "skynd dig at sende den bestillingen afsted og vis os SMS'en", så havde DSB haft en tilfreds kunde i mig. Nu har de mistet en kunde.

har købt sms billetter 20-30 gange - haft bøvl to gange

Jeg har benyttet sms billetter 20-30 gange og oplevet to gange, at jeg fik min billet meget lang tid efter jeg bestilte den - efter bussen var kørt.
Det er i bedste fald en fejl procent på 6,67% - det skal fungere hver gang 100%.

I grunden synes jeg at det er meget fint muligheden for at købe bus- og togbilletter med mobiltelefon og sms. Meget bedre end rejsekortet, hvor man ikke har en jordisk chance for at kontrollere om et ind- eller ud-check er registreret korrekt. Alle har en mobiltelefon.
Det er forholdsvis nemt at bestille en sms billet, og betalingen sker via telefonregningen. Ikke noget med at binde et pengebeløb.

Upålideligt og ustabilt!!!

1: Når jeg bestiller over mobilen, skal jeg ofte vente flere timer på at få en kode, så jeg kan gennemføre bestillingen. = Ingen billet.

2: Når jeg bestiller over nettet virker det for det meste, men når jeg vælger at GENBESTILLE en billet, så er det IKKE den samme billet man får. Bestiller jeg for eksempel en billet gyldig fra kl. 8:00 tirsdag morgen, og vælger at genbestille den, fordi jeg skulle bruge 2, så ændrer den tidspunktet, til hvad klokken er på nuværende tidspunkt. Fx hvis kl. er 7:00 så bliver den genbestilt til kl. 7:00 og dette er jo så IKKE en genbestilling. = Ingen billet.

3: Når jeg forsøger at bruge Google Chrome som browser (på PC, ikke over mobilen), som jo er en meget meget velkendt og brugt browser, så kan systemet ikke finde ud af noget som helst. Jeg kan ikke få lov til at ændre tidspunkt/klokkeslæt for billetten jeg forsøger at bestille, og siden låser derfor fast, så jeg ikke kan komme videre, så jeg kan færdiggøre bestillingen. Jeg er tvunget til at bruge Internet Explorer = Ingen billet.med mindre jeg har Internet Explorer installeret.

Det var bare lige 3 hurtige problemer, med denne skod service. Jeg er gudskelov ikke blevet fældet af en kontrollør endnu. Men jeg tror næppe de godtager "Jamen 1415.dk virker ikke og jeg skal jo på arbejde" som en gyldig undskyldning.

Jeg bruger kun 1415.dk i absolutte nødsituationer, og er ganske lykkelig for at kunne køre på arbejde for for det meste. Magen til lortesystem. Jeg har ondt af de mennesker, der ikke kommer på arbejde til tiden fordi 1415.dk ikke virker, eller bliver fældet af billet kontrollører og får store bøder hver gang 1415.dk ikke virker optimalt. Hvilket vil sige konstant.

horribelt...

Jeg køber et mobilklippekort via app på android telefon.
Kortet dukker aldrig op i appen selvom der bliver trukket for det på mit kreditkort.
Jeg prøver derefter at købe en normal-billet da jeg skal afsted og har ingen rede penge på mig.
Der dukker en billet op i appen og jeg tænker at alt er ok.
5 min. inden jeg skal på bussen kigger jeg igen på biletten for at have den klar når bussen kommer.
Nu står der pludseligt at min billet er ugyldig?!?
Jeg kunne altså have stået på et tog i den tro at jeg havde gyldig rejse-hjemmel for så at inkassere en bøde hvis der kom en kontrollør forbi.
5 minutter senere forsvinder den "ugylige" billet så helt fra appen, så jeg ikke engang ville kunne dokumentere at jeg havde prøvet at købe en billet. Grrrrrrrr
Jeg køber en billet igen gennem appen og denne gang går den igennem.
Dog melder den en fejl som kunne få en til at prøve igen, hvilket ville have resulteret i et dobbeltkøb.

Dagen går og jeg køber 2 billetter mere (det var derfor jeg ville have haft et klippekort fra starten af!)

Jeg kontakter så 1415.dk på den e-mail adresse de har på deres hjemmeside.
Dagen efter får jeg en mail om at min mail til dem er "delayed" men bliver stadig forsøgt afleveret.
Dagen efter igen får jeg så en mail om at min mail nu er "failed" på deres adresse. HVAD FANDEN SKER DER!!!

Kontakter nu DSB-kundeservice på telefon, hvor de beder mig om at sende en mail til dem med forløbet og det ender med at de godtskriver 3 mobilbiletter jeg har købt.

Det skal siges at jeg har på dette tidspunkt stadig ikke modtaget det oprindelige klippekort jeg har betalt for!

Når jeg spørger ind til dette får jeg et svar på email om at der skulle komme en ny version af appen i næste uge der forhåbentligt vil rette op på dette?!?

Jeg har prøvet at afinstallere og geninstallere appen og jeg får stadig ikke adgang til det klippekort jeg har betalt for.

Enhver anden virksomhed ville på nuværende tidspunkt være haglet igennem i pressen for at trække penge for en ydelse de ikke leverer.

Giver dem et par dage mere og så går jer til pressen med min historie. Har gemt alle mail i sagsforløbet for at kunne dokumentere alt.

ØV!

Ingen vil tage ansvar for rettelse af fejl på mobil-hjemmeside

Der er fejl på mobilbrowserversionen af 1415.dk
"Mine bestillinger" virker ikke i i mobilbrowserversionen på Windows Phone 7 og Nokia Belle, der kommer kun en blank hvid side frem når man har indtastet den tilsende sms-kode.
Der er stadig ikke lavet en app til WP7 & Nokia Belle.
Jeg har flere gange kontaktet 70101415, Movia beder mig kontakte DSB da det er dem der står bag produktet.
Når jeg ringer til DSB er der INGEN der vil tage ansvar og henviser hele tiden til firmaet bag 1415.dk
Den e-mail-adresse der står på "http://www.1415.dk/?page_id=556" (kontakt@1415.dk) virker ikke og jeg får ubehøvlede svar fra DSB om at det også er den adresse de selv benytter ved kontakt, uden at de selv gider undersøge om der er problemer.
Desuden tager det alt for lang tid fra bestilling til man får tilsendt den rigtige sms-billet.

Ufleksibelt og dyrere end de fleste klippekort

Det der irriterer mig ved systemet med mobilklippekort og mobilbilletter, er at man har valgt at tage udgangspunkt i det dyreste klippekort, som er 2-zoners kortet. Her koster rejsen 7,25 kroner per zone (145/20). Det betyder at alle rejser over 2 zoner bliver dyrere, hvis man ønsker at bruge ny teknologi, end hvis man vælger det gamle klippekort i pap. En rejse over 4 zoner med et 4-zoners klippekort koster 24 kroner. Ønsker man at bruge 1415.dk og den nuværende mobilapp, koster rejsen 29 kroner.

Det smarte ved den elektroniske løsning burde være at passagererne ikke længere på forhånd skal tage stilling til om hvor mange zoner der skal være på det kort man køber, fordi man bare klipper præcis det antal, man har behov for i situationen. En fordel for brugerne, der åbenbart vurderes så stor, at bagmændene tager sig ekstra godt betalt. Sikke noget bondefangeri i det små. Det billigste og sikreste er stadig et klippekort i pap.

Det er heller ikke kønt, at man nu kun kan bruge mobilklippekort gennem en applikation til smartphones, og ikke længere per SMS. Hvad var der galt med den velprøvede SMS?

Klippekortet der klipper selv

Ideen bag 1415 er ganske udmærket, man købet et SMS-klippekort, som man så bruger. Dette forudsætter bare, at systemet virker, hvilket det ikke gør.

Oplevelse 1:
Har prøvet at bestille 4 zoner SMS-klip i lufthavnen da jeg skulle med metroen, så fik jeg svaret at der manglede 1 zone, da der kun var 3 zoner tilbage. min kæreste gav mig så et klip på hendes kort, så jeg kun skulle bruge 3 zoner, men da jeg så prøvede at bestille 3 zoner var svaret, at der ingen zoner var tilbage på mit SMS-klippekort. Så måtte jeg købe et nyt klippekort, og klippene beholdte systemet.

Oplevelse 2:
Stod i Metroen og skulle hjem fra arbejde, bestilte 2 zoner på mit SMS-klippekort. Der kom intet svar fra 1415. Så prøvede jeg at genbestille, stadig intet svar efter 5 minutter. Så købte jeg et klassisk klippekort - og se det virkede. Men fandt sidenhen ud af at jeg skulle blot have ventet i 5 timer, så ville SMS klippene gå igennem hele to gange.

Resultat:
Ovenstående er prøvet indenfor 2 måneder og efter at have brugt 3 klippekort. Dvs. ca. 12 % af alle mine klip er blevet forsvundet pga. et fejlbehæftet system. Det er simpelhen for mange fejl i det system til at det er sikkert at bruge.

Jeg har altid det nyeste teknologi, men når det kommer fra offentlig transport vil jeg kun klassisk papirklippekort fremover.

Ufatteligt...

Hvis man vælger at bruge denne service, som kan være en af de eneste alternativer man har på stationer der dårligt nok kan købes en billet, skal man være MEGET opmærksom. Hvis man vælger en anden dato end dagen idag, tror købet er ved at være godt, skal man virkelig være opmærksom for to af deres egne sider kan ikke arbejde sammen altså 1415.dk og rejseplanen.dk selvom man er tvunget til at tage en tur omkring rejseplanen.dk for at kunne købe biletten. Først vælger man på 1415.dk at man vil rejse en angivet dato i fremtiden, bliver sendt til rejseplanen.dk for at finde rejsen, bliver sendt tilbage på 1415.dk og WUPTI det har den ændret datoen på 1415.dk og er man ikke opmærksom på dette inden man får kørt dankortet igennem deres betalingssystem, og først ser det på mobilen, er det allerede for sent, for der er ingen klagemuligheder for at få pengene tilbage selvom man ringer indenfor 5 min efter købet er foretaget...
Øv øv øv og atter øv at man kan være sådan en stor virksomhed og have med en så vigtig del at gøre, og så kan systemerne ikke arbejde sammen, trods man selv har valgt at have flere systemer, og ikke bare en side hvor det hele kan foretages på. Trods der står Movia på 1415.dk påstår de at de ikke har noget med det at gøre og DSB vil overhoved heller ikke kendes ved at det er deres problem... Øv øv øv....

godt når det virker - forfærdeligt når det fejler.. bliv væk

Benytter ofte mobilklippekort - men er igen og igen blevet mødt af tåber og løgne når der opstår problemer og man kontakter deres support

bestile 4zoner, bekræftede og ventede...og ventede... ingen billet modtaget...sender efter 4min ny bekræftigelse, får besked om den er sendt for sent... ringer til support og vælger DSB i menuen - får at vide jeg har ringet udenfor åbningstiden 10-14 (ringede fredag 16:32 -iflg. nettet er åbningstiden 7-22)

bestilte og modtog ny billet

3 dage efter tjekker jeg antal restzoner via 1415.dk og ser der er bestilt 2x4 zoner med 10min imellem - ringer til supporten og får at vide at de kan se billetten er sendt, og de ved at 3 havde problemer med at levere sms'er på dette tidspunkt og jeg burde have ringet til dem straks (suk) - siger de INTET ansvar længere har og beder mig kontakte 3 - hvilket jeg gør under protest og spørger med det samme hvad jeg gør hvis 3 ikke kan finde problemer... og får svaret at jeg så skal skrive til dem, og de ikke vil hjælpe til med at løse det telefonisk...

3 har nu kigget på min sms-log og modtagne sms'er i tidsrummet fra 1415.dk's server og kan se min bestilling, bekræftigelse men IKKE billetten - og har iøvrigt ikke registreret nogen problemer på tidspunktet... jeg har fået dette skriftligt fra 3 og vedhæftet dette en klage-email til: kontakt@1415.dk (og har udbedt mig kvittering ved modtagelse og læsning - dette har 1415.dk åbenbart FRAVALGT på en e-mail adresse hvorpå der modtages klager...under al kritik)

Venter stadig på svar 37 timer senere .. men det er vel ligesom med åbningstiden...de holder nok lukket :-(

---
update 27/12
Har lige fået e-mail'en (sendt 21/12) til "kontakt@1415.dk" retur - de har fejlkonfigureret deres domæne, så de kan slet ikke modtage E-mail's nu...KÆMPE SUK.... ringer når de åbner her kl 10 (og IKKE 7 som der står på hjemmesiden)

fejler

købte klippekort til 140kr (10x2 zoner). Fik kun 15 zoner...

Elendigt, elendigt og rædselsfuldt!

Jeg hader systemet! Hjemesiden er nede, de svarer ikke på telefonen og nu er jeg LIGE veda t blive overbevist om at toget er bedre end bilen (bor lige ved s-station), så nu tager jeg bilen i stedet for og forurener som jeg plejer.

Det er SÅ til grin, at vi i 2011 ikke har et system der gør det nemt for den tilfældige bilist...

Om igen!

Kundeservice er en by i Rusland

I forbindelse med lanceringen af det mobile klippekort har der været nogle problemer med at få teknikken til at virke på TDC's netværk. Det resulterede i at jeg for godt 3 uger siden blev faktureret 140 kr. af mit telefonselskab Telmore for et produkt, som jeg ikke har fået. Jeg har i flere omgange snakket med DSB og Movia, som står bag 1415.dk. Første gang blev jeg fortalt, at jeg blot skulle vente et par dage, så ville fejlen blive løst - hvilken den ikke blev. Som det sidste har de henvist mig til mit Telefonselskab. Mit telefonselskab skal dog have en bekræftelse fra 1415.dk om at købet ikke er blevet leveret, hvilket åbenbart heller ikke er ligetil. Min opfattelse er at mit telefonselskab egentlig gør hvad de kan for at løse mit problem, men at det er 1415.dk som er "show stopper". Jeg mistænker lidt 1415.dk for at fastholde mit køb og i stedet arbejde for at jeg kan få mine klip - men det var altså for 3 uger siden jeg skulle bruge dem. Jeg prøver at være forstående overfor det faktum, at der kan være problemer med lanceringen af teknologiske produkter som dette, men jeg forstår til gengæld ikke hvorfor DSB og Movia ikke kan tage sig af sagen (det giver da mening), men blot henviser mig til mit mobilselskab nu hvor det alt er deres produkt - og hvorfor skal jeg bruge så meget tid og energi på en fejl som både er konstateret og vedkendt. Selvom man er en såkaldt "first mover", er service nu stadig den afgørende parameter. Glem ikke det 1415.dk, DSB og Movia.

Is 1415 your company?

Visit 1415