3liter reviews

3liter reviews

6.4

Verdens VÆRSTE virksomhed - Hold jer langt væk !!

JP-Auto/3Liter.dk skulle for 2-2½ år siden, tilbage i sommeren 2011, udføre forskellige simple opgaver på min bil. Det gik i midlertidigt slet ikke som planlagt, de fik ødelagt min styreboks i bilen, og i stedet for at komme tidligt afsted derfra, så gik hele min dag med at vente på at mekanikeren fik udbedret skaden.

Det endte faktisk med, at jeg blev så forsinket, at da jeg endelig kom derfra og fik hentet familien, så var jeg blevet så forsinket at vi ikke kunne nå vores forudbetalte færgen, og i stedet måtte betale for at kører ned over broen for at komme hjem.

Men det lykkedes dem alligevel ikke at reparerer den styreboks som de ødelagde. I stedet endte det med at jeg fik installeret en anden styreboks de havde på lager, med det resultat at bilen kun havde det halve hestekrafter, og at diverse lamper i instrumentbordet lyste konstant. De lovede at få repareret min egen styreboks hurtigst muligt, og få den skiftet tilbage.

Der skete derefter imidlertidigt absolut ingenting fra deres side. Jeg ringede hver eneste uge for at hører hvornår de ville få udbedret deres fejl. Hver gang havde de den ene efter den anden undskyldning for hvorfor der ikke skete noget. Ugerne blev til måneders ventetid. Jeg skulle have min bil synet, men bilen humpede stadig rundt for halv kraft, med diverse advarselslamper lysende inde i instrumentbordet, så det kunne ikke lade sig gøre.

Så endelig en dag efter flere måneders venten ringede han og sagde han ville komme og skifte boksen, hvilket han også gjorde. Jeg gjorde i den forbindelse opmærksomt på at jeg var særdeles utilfreds med sagens forløb, og han beklagede naturligvis bare.

Det var så det aller sidste jeg hørte fra Jesper og JP-Auto/3Liter.dk dengang.

Det skal nævnes, at efter de ødelagde min styreboks, så har jeg lige siden døjet med at bilen med jævne mellemrum går i nødprogram, med det resultat at bilen ikke kan slæbe sig over 100 km/t, men da fejlen relativt udbedres nemt ved at slukke og tænde bilen igen, så jeg har ikke ville klage over det, da jeg ikke ville risikere de ødelagde mere af.

Og eftersom jeg intet hørte fra dem dengang, så var jeg at den klare overbevisning at de havde sløjfet den relative lille regningen, som plaster på såret over alt det døje, og alle de problemer jeg havde i de måneder, og for den ekstra brobillet vi måtte købe på vej hjem fra Sjælland. Som sagt hørte absolut intet fra dem, og har egentligt gået og fortalt folk at de alligevel havde en fair behandling af kunder, eftersom de havde sløjfet regningen. Selvom det jo ikke var startede godt ud, endte det alligevel fair.. TROEDE JEG...!

Det var derfor med meget stor forundring, da jeg for nyligt åbnede en inkassoskrivelse med krav imod mig, fra JP-Auto/3Liter.dk. Og endnu mere mystisk er det da at der skulle gå 2-2½ år, før jeg hørte noget som helst fra dem.

Det skal måske nævnes at jeg i mellemtiden flyttet, men jeg ved da at jeg har fået eftersendt post fra min gamle lejlighed, mindst indtil starten af 2013, dvs 1½ år efter jeg havde bilen på deres værksted. Og mit telefonnummer var det samme som det altid havde været, så hvis de ville have været i kontakt med mig, så var det slet ingen problem selvom jeg var flyttet.

Men nu skal jeg til at slåsse med inkassofirma ved domstolene, da der til dato er løbet mere end 1200 kr på i inkassogebyrer, som jeg under ingen omstændigheder agter at betale. Alt sammen fordi JP-Auto/3Liter.dk har ligeså meget rod i regnskaberne, som de har på værkstedet.

Enten har de aldrig sendt en regning, eller også har de i hvert fald ventet mindst 1½ år efter jeg fik bilen lavet, med at sende regningen. Derefter havde jeg fået ny adresse, og i sårfald har de selvfølgelig nok fået deres regning tilbage igen med posten.

Men de har hele tide kunne tage telefonen og ringe til mig, for at høre hvor jeg boede nu, men istedet sender de åbenbart bare sagen videre til inkasso.

Jeg har selvfølgelig forsøgt at kontakte både inkassofirmaet og JP-Auto/3Liter.dk pr. mail, for at forklare fejlen, men jeg har absolut INTET hørt fra nogen af dem.

Kravet fra JP-Auto/3Liter.dk på selve reparationen af bilen betalte jeg naturligvis med det samme da jeg fik brevet fra inkassofirmaet, så det er altså "kun" inkassogebyrer, renter m.v. som sagen drejer sig om nu. Men der er vist ikke andre muligheder end at gå rettens vej, med alt det besvær det nu bringer, for at komme ud af det. Alt sammen på grund af JP-Auto/3Liter.dk, fordi de har sådan et rod i regnskaberne/rod i at sende regninger ud, det må siges at være forkasteligt.

Jeg vil på alle måder fraråde enhver at benytte JP-Auto/3Liter.dk, da det uden sammenligning er det firma som jeg har haft den værste oplevelse med nogensinde!!!

Jeg har givet JP-Auto/3Liter.dk 1 stjerne herinde, og den eneste grund til at jeg har gjort det, er fordi man ikke kan give minus-karakter, ellers havde de bestemt fået -5 for deres manglende service, deres rod i regningerne og deres opførsel.

Mvh. Christian
3liter

Reply from 3liter

Hej Christian,

Den simple opgave du kørte 800km for at få løst var vi på daværende tidspunkt den ene ud af to i verden der kunne løse, dette vidste du godt selv, hverken mekanikeren der lavede din bil, jeg, eller for den sags skyld nogen af de andre svende på værkstedet har på noget tidspunkt fået fortalt at du hade en aftale du skulle nå, derudover vil jeg lige sige at du på INTET tidspunkt har kontaktet mig selvom det sidste du lovede mig inden jeg kørte fra flyvepladsen hvor jeg monterede din styreboks var at du ville overføre når du modtog fakturaen, hvorfor er du pludselig af den opfattelse at det var gratis? selvfølgelig beklagede jeg da den dag og beklager da stadig den ventetid du oplevede men derfra og så til at du skulle have det uden beregning kan jeg slet ikke følge, jeg mener da jeg gjorde hvad jeg kunne for at besvære dig mindst muligt da jeg valgte at køre til dig i Aalborg for at lave din bil, det jeg lavede ved din bil var at omprogrammere din styreenhed, det der var problemet var at din styreboks ikke ville modtage det program du havde brug for og derfor sendte jeg den (i øvrigt for min regning) til en elektronik mand for at få den programmeret på en måde som vi desværre på daværende tidspunkt ikke havde mulighed for her hos os, jeg valgte da også at låne dig en styreboks så du kunne bruge din bil imens din egen blev programmeret, godt nok ikke en tunet enhed og dermed var din bil ikke så hurtig som da du kom i den periode, jeg skal kunne bruge den styreenhed lovligt og derfor kan jeg ikke tilbyde en tunet enhed, og det var ikke ”diverse lamper” der lyste, det var din gløde lampe der blinkede og det gjorde jeg TYDELIGT opmærksom på og det var da ifølge dig selv heller ikke noget problem når nu du vidste hvorfor den gjorde dette, eller var du vel ikke kørt fra værkstedet??

da jeg kontaktede dig om at styreboksen var færdig virkede du da mere glad end ”særdeles utilfreds med sagens forløb” men det er da korrekt at jeg beklagede ventetiden, dog var det denne gang på min leverandørs vegne da ventetiden desværre ikke var noget jeg selv var herre over.

De fejl du oplever med trækkraften skyldes ikke styreboksen men derimod en defekt turbolader, dette er jeg frisk på at få undersøgt af en uvildig og hvis det alligevel skulle vise sig at det skyldes styreboksen så betaler jeg HVER en krone af den reparation på et værksted valgt frit af dig, eneste betingelse er at vi begge skal være tilstede under fejlsøgningen, hvis jeg nu skulle få ret kan du jo altid give mig en undskyldning her på siden og DEN er uden beregning… :o) det er ikke fejlen du udbedrer ved at genstarte bilen der er symptomerne.

Sidst men ikke mindst er du selvfølgelig velkommen til at få den undersøgt her hos mig, eneste betingelse for dette er at du selv står ved siden af under fejlsøgningen, alternativt kan du ringe mig op så kan jeg guide dig til hvad du skal kigge efter, selvom jeg ikke syntes det er pænt gjort at stikke af fra regningen så står jeg ved dette tilbud alligevel.

Vi har ikke ødelagt din styreboks, ja faktisk er vi aldrig noget ind i den da den jo var chiptunet og derfor kunne vi ikke lave den da den tuner du tidligere havde brugt havde ”brændt” skrive kredsen i din software, Dette kan jeg godt få bekræftet af en professionel tuner hvis du ønsker dette.

Er det korrekt forstået at du syntes vi var et godt og fair værksted indtil jeg forlangte penge for den faktura du lovede at betale når du modtog den? ;o)

De hårde facts:

Jeg har dokumentation for at jeg har sendt fakturaen på den mail du oplyste til mig (jeg syntes ikke jeg vil skrive den her offentligt) og som du i øvrigt ønskede den tilsendt på, de sidste to gange den er sendt har det været 7/7-2012 og 21/10-2013, begge gange har du modtaget den ifølge mit mail system.
Desuden er den MANGE gange sendt pr post, jeg har faktisk talt med en af dine tidligere naboer om hvor du var blevet af. Dette kan han helt sikkert også bekræfte.

Det skal måske nævnes at du først har forsøgt at kontakte mig og inkasso firma EFTER de fandt ud af hvor du gemte dig ;o)

Vi er to forskellige mennesker Christian, jeg er typen der SELV opsøger dem jeg skylder penge og ikke bare holder mig væk uden nogen beskeder, og hvis det alligevel ikke sker er det en FEJL og ikke fordi jeg antager det nok er gratis.

Mit regnskab skal du ikke være nervøs omkring, det er der helt styr på, det er kun nogen få debitorer jeg har lidt bøvl med.

Nå ja og så fik du da også 10% på fakturaen som "plaster på ventetiden"

INGEN har nogensinde betalt noget hos mig som ikke er fair du har fået en vare som dog tog 2 måneder inden var leveret komplet men jeg gav dig jo som sagt 10%, lånte dig en styreboks i mellemtiden så din bil kunne bruges, OG kørte 800km til DIG for at bytte styreboksen retur hvilket du reelt ikke havde krav på, dette gjorde jeg KUN for at yde en god service.

jeg mener forløbet kan koges ned til følgende:

1, Du bestiller tid,
2, Du kommer fra Aalborg til Havdrup, vi kan ikke lave det vi har aftalt da din bil ikke er original, derfor låner du en styreboks af mig.
3, der går ALT for lang tid og det er vi kede af.
4, jeg kører til Aalborg fra Havdrup og laver din bil.

resten er fyld som jeg ser det og hjælper dig set fra min side ikke. du har fået tilsendt faktura jeg HAR forsøgt at kontakte dig men intet svar du har ikke kontaktet mig EN eneste gang.

Det simpelthen utroligt at jeg skal forsvare mig over for en som ikke har betalt sin faktura før efter 2 1/2år og finder det også en kende underligt du pludselig betaler en faktura fordi du har fået en rykker hvorfor starter du ikke med at gøre opmærksom på at du var overbevist om at det var gratis? ;o)

jeg vil ALDRIG snyde en kunde det har jeg simpelthen mit firma og mit renommé for kært til, jeg lever af tillid og det vil jeg gerne fortsætte med, derfor går det mig meget på at du direkte advarer kunder mod mig når det er DIG der indtil videre har snydt mig, jeg syntes det er direkte svineri af dig at udstille mig sådan men det lugter af du prøver at slippe udenom de renter som det firma jeg pga. DIG har været nød til at melde mig ind hos har lagt på fordi du ikke har betalt.

Flere inkl. et par kunder har sagt jeg burde kontakte trustpilot og bede dem slette dit indlæg da så mange ting ganske enkelt ikke enten er relevant eller direkte er usandt men har besluttet at forsvare mig offentligt da jeg måske med dette indlæg kan advare andre firmaer mod tilfælde som dette, havde jeg kørt det helt efter bogen, ladet dig komme til mig, afregnet inden udlevering var dette aldrig sket.

jeg står ved hvert et ord så du siger bare til hvis du vil have bilen undersøgt.

Mvh. Jesper Pedersen - JP-Auto,

Beklager komma, punktum og stave fejl.

12/3-2014

Christian valgte at få vores mellemværende ud af verden uden yderligere problemer og jeg har dags dato modtaget pengene for det udførte arbejde. jeg står stadig ved mit tilbud om at gennemgå bilen hvis du ønsker det.

Venlig hilsen
Jesper Pedersen - 3liter.dk

Jeg kan varmt anbefale JP Auto. De er længder foran alle, min bil tidligere har været i kontakt med (Audi, VW, 3liter-Herlev m.fl.).
I forbindelse med renovering af gearkasse på vores Audi A2 havde vi desværre valgt et uerfarent værksted, som fik sat forkerte dele i. Til sidst fik vi bilen flyttet til Havdrup, og det har vi ikke fortrudt. Her renoverer de selv gearkasserne og vores bil har aldrig kørt bedre!

høflig og go betjening.

de holder indtil nu de lover, både på pris og tiden de siger det tager.

Simpelthen det bedste 3L værksted.

Jeg behøver ikke skrive noget, Thomas Kristensen´s indlæg siger alt.

Fejlen blev fundet :)

Den 17 marts skrev jeg et artikel omkring min oplevelse hos JP Auto og blev på baggrund heraf kontaktet af indehaver af virksomheden omkring min oplevelse. Vi aftalte at de igen ”JP Auto” skulle se på bilen, for at kunne finde og løse fejlen, hvilket var helt ok for mig.

Det er nu 3 uger siden jeg afhentede min bil og kan nu konstatere at fejlen er fundet, hvilket jeg er meget glad for. Det er også på baggrund heraf jeg naturligvis synes det er på sin plads og rimeligt også at skrive dette efter mit sidste indlæg hos TRUSTPILOT.
Jeg fik en god service og synes det var meget professionelt ikke at tage en kritik ilde op selvom vi ikke er enige om mit oplevelsesforløb.
Jeg er selv ansat i Autobranchen og kender godt til sure og urimelige kunder 
Vil slutte med at takke Jesper og hans medarbejder for at løse problemet på min bil og jeg har bestemt ikke nogle betænkeligheder ved at anbefale JP Auto til nogen.

Mvh. René
3liter

Reply from 3liter

Hej Rene, den første gang du var her var problemet jo slet ikke koblingen og du fik løst det du kom for, den har vi også debateret en gang og du lød også for ca 2 år siden som om du godt kunne forstå det jeg forklarede dig, at du tager det op igen nu tager jeg mere som vrede over dit nye problem så derfor vælger jeg ikke at skrive yderligere omkring dette.

det rigtigt vi har haft din bil i 14 dage og det er også rigtigt det er svært at komme igennem. jeg kan sige at jeg nu har fået en kontor dame som tager telefoner så vi kan undgå alle de ubesvarede opkald, da det ikke er noget vi er tilfredse med selv heller.

Vi har ikke udskiftet "diverse" vi har skiftet EN del og din har vi stadig og ALLE der kender mig VED at jeg UDEN problemer ombytter den til din egen del igen UDEN beregning, vi beklager hvis det forholder sig sådan at din bil ikke virker efter du har afhentet den men sådan er det altså nogen gange med problem biler, hvis der er noget teknisk vedr. selve fejlsøgningen syntes jeg vi skal tage den på telefonen.

Ring til mig, jeg kan ikke komme igennem til dig, og har heller ikke modtaget nogen email og de bliver normalt ikke væk....;o)

Vi må have rettet dette så alle kan blive tilfredse.

Mvh. Jesper - JP-Auto.

Genial service

Hvis du har en VW Lupo 3l, så LAD VÆR med at lade andre værksteder prøve at fixe din 3L!
Så enkelt kan det siges, taler af egen erfaring. Har været 3L ejer i snart 10år.

Det virker til gutterne hos 3liter.dk er de eneste i branchen du virkelig kan stole på når det kommer til den lille sparegris plus deres arbejde er altid virkelig godt udført!

3liter Details

JP-Auto v/ Jesper Pedersen, specialist i reparation af Lupo 3L og Audi A2. Alle reparationer udføres. Udskiftning af gearkasse, gangsteller, turbo, luftmængdemåler m.m.

Visit 3liter