4Launch.nl reviews

4Launch.nl reviews

Acceptable
6.0

Rampzalige RMA afhandeing

Ik bestel regelmatig bij 4Launch. Tot op heden was ik altijd erg tevreden, de bestellingen gingen goed en nog nooit een DOA gehad.
Twee weken geleden voor het eerste een probleem gehad. Een laptop werd geleverd met een missende F3 toets. Erg vreemd, maar goed, kan gebeuren!

De klant voor wie de laptop was had nogal haast, dus dit probleem kwam slecht uit op dat moment. Ik heb op 4 april direct contact opgenomen met 4Launch en gevraagd wat de volgende stappen zijn in dit proces.
Ik heb gevraagd of het mogelijk was om direct een nieuwe laptop te sturen (mede op basis van de relatie (> 30 bestelingen geplaatst). Dat was niet mogelijk. Goed, ook dat kan nog wel.
De medewerker van de klantenservice gaf aan dat als ik het pakket de volgende dag zou versturen, dat de RMA aan het eind van de daarop volgende week waarschijnlijk wel geregeld zou zijn. Dinsdag kwam de laptop binnen bij 4Launch, donderdag ontving ik pas de ontvangstbevestiging en vandaag (9 dagen na ontvangst van de laptop!!!) hoor ik dat de laptop weer is doorgestuurd naar het Servicecentrum van Lenovo en dat het nu tussen de 1 en 3 weken wachten is op antwoord!!!! Directe creditering van de laptop zou niet gaan omdat de doos wat beschadigd zou zijn en omdat er tape omheen wat.
Kortom, inmiddels zijn we 2 weken verder, ben ik nog geen stap verder, gaat het nog een aantal weken duren en is het niet eens zeker of ik mijn geld wel terug krijg!
Dit is veruit de meest klantonvriendelijke behandeling die ik de afgelopen jaren heb gehad.
Dikke afrader dus!

Supersnel!

Had om half 11 savonds een bestelling gedaan. Volgende morgen om 10u al in huis. Hoe is het mogelijk. Bestellingen in het verleden ook nooit iets op aan te merken gehad. Duidelijke webshop. Een aanrader voor iedereen.

Altijd prima

Meerdere keren besteld. Duidelijk of artikelen op voorraad zijn en wat de levertijd is. Goede statusupdates. Nog geen negatieve dingen tegen gekomen.

reeds meerdere keren bestelling gedaan en altijd goed gegaan

nog nooit een vervelende ervaring mee gehad. Leveren super snel en goed verpakt. Daar kunnen vele andere webshops nog iets van leren!

Slechte klantenservice met geen inzicht in levertijden

Op 23-3-2014 een bestelling gedaan bij 4launch voor een Dolce Gusto koffiezet apparaat. Waarbij de verwachte levertijd 1-5 dagen was met een voldoende voorraad bij de leverancier.

!-4-2014 kreeg ik echter te horen dat het niet te leveren is vanwege een tekort bij leverancier en kan 10+ werkdagen betekenen. Hierbij heb ik contact gehad met klantenservice via de chat. Helaas wist niemand ongeveer wat dit zou kunnen betekenen. Er kon geen belofte gedaan worden over een levering of deze uberhaupt nog wel zou uitgevoerd worden.

De alternatieven waren:

- Duurder product afnemen die wel op voorraad was ( maar liefst 40 euro duurder )
- Kosteloos annuleren
- Wachten en hopen dat het toch wel verzonden zal worden

Ik vroeg hierin of 4launch tegemoet kon komen omdat ik al langer dan 5 werkdagen zat te wachten. Helaas zei de medewerker dat 4launch geen coulance kon geven hierin. Na aandringen heb ik gevraagd dat de kwestie door de supervisor bekeken kon worden aangezien de managers vaker meer bevoegdheden hebben met korting geven op producten zodat de duurdere koffiezet apparaat eventueel geleverd kan worden met een kleine bijbetalen maar geen 40 euro.

4-4-2014 kreeg ik een mail van 4launch dat mijn bestelde product medio volgende week aanwezig zou zijn.

9-4-2014 weer contact opgenomen 4launch chat. Echter wist deze medewerker niet wanneer mijn bestelde product aanwezig zou zijn. Navraag zou ingediend worden en dat zou vanavond beantwoord worden.

Kortom. 12 werkdagen later heb ik mijn bestelde product met levertijd 5 werkdagen nog steeds niet en de klantenservice kan ook geen antwoord hierop geven.
Ik hoop dat 4launch door deze review zijn klantenservice kan verbeteren en mij kan helpen toch nog EEN koffiezet apparaat te kunnen aanschaffen bij 4launch aangezien ik goede reviews heb gelezen en door vrienden/familie gewezen ben op de goede service van 4launch.

Onwijs snel geleverd met een goede prijs

Helemaal top ! Vrij laat in de middag (17.30u) besteld, volgende namiddag al in huis.

Snelle service, goed op de hoogte van de aflevertijd. hier ga ik zeker weer bestellen.

TdH

Prima winkel

Prima winkel met vaak goede prijzen, met de RMA-afdeling ook nog geen problemen gehad en altijd snel geholpen. Wel vind ik de klantenservice-telefoonlijn aan de dure kant, en heel leuk dat ze een gratis antwoordnummer hebben om spullen retour te zenden, maar dit is dan wel onverzekerd. Dus kun je bij garantie/defecten alsnog betalen voor de verzending mits je je product verzekerd wil retourneren (en dat wil je wel aangezien het vaak om duurdere hardware gaat.

Afspraak niet nakomen!

Op donderdag telefonisch contact opgenomen of de NAS en WD red schijven op voorraad lagen en de volgende dag geleverd konden worden. Dit was het geval dus direct besteld. De volgende dag nog geen track en trace nummer ontvangen dus meteen even bellen. De NAS was niet meer op voorraad en moest worden afgestuurd door hun toeleverancier. Levering zou dus na pas na het weekend plaatsvinden! Je vraagt je dan eigenlijk af waarom je vooraf nog belt en alles netjes vooraf betaald....
Bestelling dus maar geannuleerd en in Raalte besteld. Nu nog even wachten op het terugstorten van het reeds betaalde bedrag.
4Launch BV

Reply from 4Launch BV

Geachte klant,

Hierbij wil ik u danken voor uw feedback middels deze review. Waar mogelijk zullen wij uw ervaring meenemen om onze klanten in de toekomst beter van dienst te zijn.

Volgens onze informatie heeft u op 13-03-2014 16:44 een bestelling geplaatst van de betreffende NAS en harddisks. Ten tijde van het telefonisch contact waren alle artikelen fysiek voorradig bij 4launch. Drie kwartier voordat u de bestelling heeft geplaatst, is dezelfde NAS door een andere klant in bestelling gezet en zodoende is deze u net voor geweest. Wij werken met realtime voorraden en kunnen wij niet garanderen dat andere klanten de artikelen voor u bestellen. Hieronder een kopie uit ons voorraad systeem waaruit blijkt dat een andere klant u net voor is geweest:

◾13-03-2014 15:22: Voorraad 4Launch van 1 naar 0

Uiteraard vinden wij het erg vervelend echter hebben wij hier geen enkele invloed op. Wij hopen middels deze uitleg u meer inzicht te hebben gegeven in de ontstane situatie. Excuses voor het ongemak.

Customer Support
4launch BV

Zeer slechte service

Hierbij wil ik mijn ongenoegen uiten over de firma 4Launch. Afgelopen week heb ik een order geplaatst bij 4Launch die een groene levertijd heeft. Op de website wordt geadverteerd voor 23:00 besteld = volgende dag in huis. 2 dagen later heb ik mijn pakketje nog niet in ontvangst mogen nemen, waardoor ik maar telefonisch contact probeerde op te nemen met 4Launch.

Afgelopen zaterdag heb ik het 0900 nummer dat op de website stond gebeld. Helaas bleek dit niet zo’n goed idee en heb ik € 5,- aan belkosten opgemaakt door het nummer te bellen. Ik ben enkele minuten vastgehouden in het menu en heb geen support mogen ontvangen van 4Launch, daar niemand opnam. Uiteindelijk besloot ik maar op te hangen, daar het 25 eurocent p/m kost om ze telefonisch te bereiken.

Aangezien ze telefonisch niet bereikbaar waren/zijn heb ik maar een live chat gestart om verhaal te halen hoe het met mijn order staat en hoe 4Launch mijn kosten die ik heb gemaakt gaat vergoeden. Vervolgens kreeg ik een meneer aan de chat die ten zeerste klantonvriendelijk was en totaal niet meedenkend. Gevraagd heb ik hoe 4Launch mij tegemoet gaat komen, daar ik kosten heb gemaakt voor het bellen en niemand aan de lijn kreeg. De medewerker heeft tot aan 3 maal medegedeeld dat het absoluut niet mogelijk is om mij tegemoet te komen, daar zij een storing hadden. Het kwam in mijn ogen erop neer dat het dus mijn eigen schuld was dat ik had gebeld en dat ik het lekker zelf maar moest uitzoeken.

Hier was ik het uiteraard totaal niet mee eens en vroeg of de medewerker dan mij kan bellen, daar zij telefonisch niet bereikbaar waren/zijn (praat in mijn ogen makkelijker dan via de chat). De medewerker gaf aan dat 4Launch niet kan uitbellen, waarop ik had aangegeven dat het niet waar is aangezien een andere medewerker mij wel een keer had teruggebeld. In mijn ogen kwam de medewerker totaal ongeïnteresseerd over en wou z.s.m. van mij af! De medewerker reageerde vervolgens niet meer of heel laat, heeft mij niet eens gevraagd of ik een bestelling had geplaatst.. Ik hoop dat 4Launch hier wat in de toekomst wat aan gaat doen en hun medewerkers beter opleidt op klantvriendelijkheid. Aangezien de medewerker niet meer reageerde op mijn chats en mij op geen enkele manier tegemoet wou komen heb ik de chat verlaten en kon ik fluiten naar mijn centjes die ik heb betaald voor mijn order.

4Launch adverteert met een groot assortiment en haast alle producten zijn groen. Dit zag er in eerste instantie positief uit! helaas bleek dit bedrog, daar je moet doorklikken op een product om in te zien of het nu wel of niet per direct leverbaar is. Ik vind dit misleidend omdat zo lijkt alsof alles per direct leverbaar is. Aangezien het product dat ik besteld heb groen gelabeld was ging ik er vanuit dat het per direct leverbaar was net zoals op alle andere websites. Helaas bleek dit dus tot mijn verbazing niet waar te zijn.

Inmiddels heb ik vandaag mijn order wel netjes ontvangen en het apparaat doet het naar behoren. Kortom ik heb zeer slechte ervaringen met de aftersales van 4Launch en ben van plan het apparaat te retourneren, daar ik niets meer met ze te maken wil hebben en koop ik het maar bij de concurrent. Ik vind het ten zeerste vervelend dat het via deze weg moet, maar hoop dat ze hiervan iets leren en wat aan hun service en medewerkers doen!
Sanne found this review useful
4Launch BV

Reply from 4Launch BV

Geachte klant,

Hierbij wil ik u danken voor uw feedback middels deze review. Ten eerste willen wij middels dit bericht onze welgemeende excuses aanbieden voor de slechte communicatie vanuit onze medewerker naar u toe. Wij hebben inmiddels betreffende medewerker hierop aangesproken. Graag zouden wij uw case nader willen beoordelen. Graag zouden wij in contact met u treden. Wij verzoeken u vriendelijk contact met ons op te nemen via customersupport@4launch.nl. Zodoende willen wij het op een gepaste manier met u oplossen.

Customer Support
4launch BV

Prima service!

Heb een week geleden een lijst met onderdelen besteld om een computer in elkaar te zetten, de bestelling zou verzonden worden als zij het laatste onderdeel binnen zouden krijgen, deze bleek mij achteraf niet geschikt dus heb ik 5 dagen na de bestelling een wijziging aangevraagd via 4Launch's livechat, dit was zonder problemen in 5 minuutjes afgehandeld. Prima service!

Ze hadden alles die dag nog verstuurd en de bestelling is de volgende dag bij mij binnengekomen. Deze web-store is een aanrader!

Mooie shop met goede garantie afwikkeling

Een goede shop met voordelige prijzen en vriendelijk personeel. Paar keer gebruikt van hun rma afdeling moeten maken maar dit functioneert vlekkeloos !

Een absolute aanrader!!

Snel gevonden, snel besteld en snel geleverd!!
After sales: uitmuntend!!! Mijn gekochte product was niet wat ik zocht. Voor mij dus niet bruikbaar. 4launch stelde geen vragen. Ik kon het product GRATIS retour sturen en ik kreeg zeer snel het totaal betaalde bedrag netjes terug gestort!!
Ik zal zeer zeker een volgende keer weer bij 4launch bestellen. Een echte aanrader!!

Slechtste klantenservice sinds tijden

Binnen 3 maanden na aanschaf stoom/strijkgenerator, lekkend apparaat. De aanschafwaarde was € 129,-. Moet minstens 4 weken wachten na retourzending op beoordeling van defect. En weet niet wat ik dan krijg...tegoed bon? Geld terug? Of n nieuw gerepareerd artikel waar ik geen vertrouwen meer in heb? Of? Dergelijke artikelen kan ik overal kopen met een betere service. Een artikel wat zo snel defecten vertoont moet je gewoon vergoeden, dat levert je meer op, op termijn. Ik zal nooit meer bij dit bedrijf iets bestellen. Hun service is beroerd en ambtelijk ingesteld, alle robotjes van de klantenservice bauwen hetzelfde liedje.

Perongeluk verkeerde versie besteld, ze laten me ermee zitten

Ik had office 2010 besteld €408,62 totaal. Per ongeluk had ik de verkeerde versie besteld en had 2013 willen hebben. Ik heb nog geen uur na mijn bestelling contact met 4Launch opgenomen om te vragen om te ruilen. Willen ze niet, 4Launch is heel onredelijk!

Mijn advies: ookal is het elders ietsjes duurder koop dan daar en niet bij 4Launch als je een probleem hebt achteraf geven ze dus geen service!

PAS OP: netjes terug gestuurd, toch maar 70% geld terug....

Lenovo laptop gekocht, maar deze viel tegen. Na uitpakken snel weer netjes ingepakt, in plastic, in doos, terug gestuurd. Na vier dagen komt er een mail: u krijgt slechts 70% terug van de aankoopprijs. Er ontbreekt een kartonnen flapje aan de doos.
Omdat dit volgens ons onmogelijk is vragen we om foto's. We krijgen vervolgens foto's toegestuurd van een toetsenbord vol stof, pluizen en stukjes karton. Dat is echt onmogelijk met al de verpakking die we erom hebben gedaan, zelfs een vuinliszak vol vuil had deze foto niet kunnen veroorzaken!
Verder werden foto's gestuurd van de binnenkant van een doos die echt niet van ons is .....er lijken moedwillig wat vernielingen aan te zijn gebracht.
Ga nooooit naar 4launch!!!!!

Goede ervaring

Zondagavond een HP laptop besteld en maandag in huis, dus snelle levering, goede email bericht informatie.
Zeker geen klachten.

John

Niet goed? Geld naar 4Launch

Zeer slechte ervaring met dit bedrijf. Logistiek ging goed. Totdat ik een defect had. Kreeg het bericht dat e.e.a. zou worden omgeruild (ging logistiek op zich goed) en dat het prijsverschil zou worden verrekend. In dit geval was het nieuwe product goedkoper. Tot mijn verbazing.... steekt Launch steekt het prijsverschil in haar eigen zak en verwijst.... naar haar chatdienst. Ik bestel hier never nooit meer wat.

4launch top webwinkel

Een goede ervaring met 4launch.
Meerdere bestellingen gedaan bij deze winkel, en altijd netjes op tijd een bericht ontvangen dat alles klaar stond.
Levertijden komen ook netjes overeen met wat op de site staat vermeld.
Kan wel is verschillen maar dit is minimaal, word goed up to date gehouden.
De service is ook prima, contact opgenomen met 4launch over een defect product en werk vrijwel binnen 2 dagen compleet opgelost. Dit meerdere malen gehad, dus naar mijn mening een goede service!
En daarnaast is het assortiment super! veel producten om tussen te kiezen.
Vooral in de computer componenten is een zee aan keus.
De prijzen zijn ook zeer aantrekkelijk in de webshop.

Het contact is ook goed geregeld, je kunt een chat starten via de webpagina of telefonisch contact opnemen en natuurlijk ook via de mail.

Zeker een aanrader!

Snelle service, doen niet moeilijk over ruilen

NAS besteld, kon deze 5 minuten na afronding al afhalen. Wachtrij was vrij kort dus hoefde niet te wachten.

NAS bleek niet aan mijn verwachtingen te voldoen. Na aanmaken van een RMA kon ik direct de NAS afgeven en met bijbetaling de nieuwe NAS weer meenemen.

Prima!

Smartphone besteld en keurig op tijd geleverd en goed op de hoogte gehouden via de mail over de levering. Ze waren niet het goedkoopste maar met die andere webshop had ik een slechte ervaring.

4Launch BV Details

Visit 4Launch.nl