AAK reviews

AAK reviews

Very low
2.8

Flyt til Analfabeternes Akademiske Klub, hvis du ønsker inkompetance.

Jeg har lige reddet min kæreste fra et fremtidigt økonomisk tab på 64.500.- pga. manglefuld og ligegyldig nedladende holdning fra AAK, da det jo ikke er dem, som kommer til at stå med problemerne. Magen til højrøvede og evne forladt fagforening, skal man lede længe efter og ikke nok med det, nu skal der også ryddes / rettes op efter deres manglende indsats, hvor hele systemet bliver sat i gang og en masse mennesker skal ind og trykke på knapper, vurdere sager mm i tidsrøvernes paradis.
ps jeg har ikke omtalt sagen, da denne er af længere karakter, men blot udtrykt min holdning til (ja, jeg var lige ved at skrive deres service)

Djøffernes a-kasse

Jeg var medlem af Ingeniørens a-kasse, og havde ingen klager. Medarbejderne var dygtige og godt kendt med fagområdet. Så blev det til Akademikernes a-kasse og alt blev meget ringere. Væk var den dybe fagområde viden og engagementet. Er du ikke DJØF så har denne a-kasse intet at byde. IAK og IDA har svigtet deres medlemmer dybt!

Har aldrig nognesinde oplevet før en så .... dårlig akasse :( , :( , :(

Jeg sendte anmodning om feriedagpenge. Efter en måde sket der ingen ting. Jeg skrev til dem, ingen svar! Jeg ringede til dem. 1. gang: "Du er nummer 50 i køen" . 2. gang: "Du er nummer 20 i køen". Jeg nu må opgive!

Uacceptabel sagsbehandlingstid

A-kassen har åbenbart brug for at ansætte flere sagsbehandlere.
Det viser sig tydelig ved, at jeg stadig ikke har fået svar på to forskellige spørgsmål her adskillelige uger - og måneder - efter de blev stillet. Det er simpelthen for ringe, da det angår spørgsmål vedrørende tidsfrister, der nu begge er overskredet pga. den uacceptabelt lange svartid.

Uambitiøs a-kasse som tydligvis har alt for mange ukompetente sagsbehandler!!!!

Rigtig rigtig dårlig og lang sagsbehandlings tid.
3 forskellige sagsbehandler med de samme spørgsmål 4 sagsbehandler i alt.
Man kan tydligt høre, at de ikke har sat sig ind i ens sagsforløb.
(Dog en enkel sagsbehandler som sat sig ind i mit forløb med PDU1 fra Norge)

2 mdr og ingen dagpenge.
Den sidste sagsbehandler sendte brev ud modtaget lørdag at jeg ikke har indsendt ledighedserklæring, lønsedler samt opsigelse. Men den er oploaded på min profil.

Jeg for desuden automatisk tilsendt breve om videre forløb hos AKK, som om jeg modtage dagpenge som normalt.

Hun går desuden på ferie idag og har ikke tid til at behandle sagen og en kollager vil overtage sagen. Det lyder til at hun nu sylter sagen en smule med vilje.
En mulig udbetaling vil muligvis ske engang i næste uge.

Hold jer væk de har tydeligvis gabt over for meget ved at sammeslutte to a-kasser
Virkelige mange inkompetente sagsbehandler som ikke sætte sig ind i ens forløb.

Så snart jeg kan vil jeg om overflyttelse til anden A-kasse

Lyver om regler!

Nu har de jo ændret navn, men fra dengang de hed AAK, må jeg advare mod dem på det kraftigste. Fik misvisende rådgivnende, "hov så jeg havde nok snakket med den forkerte". Udover dette så har de med fuldt overlæg specifikt løjet om regler, og gået ekstra langt i forhold til lobbyvirksomhed, for at få deres vilje.
Den slags burde ikke kunne ske i Danmark.

Og så skal man jo være opmærksom på at de har/havde et lidt for tæt samarbejde med Djøf.

Uprofessionelt

Deres hjemmeside er simpelthen den dårligste og mest uoverskuelige jeg har oplevet. Desuden skal man lede længe efter hjælp hvis som højtuddannet kommer til Danmark for at arbejde, men mangler dansk kundskaber. Den er helt igennem på dansk - lad jer ikke lde for nar af "på engelsk" på forsiden. Alle blanketter er på dansk og medarbejderne i servicetelefonen ønsker ikke at begå sig på et "fremmedsprog" som engelsk.

Ydermere, er der nu gået 2 måneder siden jeg blev arbejdsløs og har stadig ikke modtaget nogle penge.
-grundet deres automatiske system satte mig på en dimitent sats - hvilket jeg indgav en klage over og fik medhold i, ikke var korrekt -
De beklager at de har arbejdspres, over jule perioden - men hvilken juletid skal man selv have når man ikke har fået udbetalt en øre de sidste 2 måneder.

Mit råd er at holde jer langt væk fra denne A-kasse indtil de har fået styr på sammenlægningen.

For mange medarbejder med ingen viden.!

Det er sq ikke så meget at sige..

5 timer prøver at få fat på dem via telefon... Mail... FB

Og det eneste de vælge at svare tilbage, er at "Jeg kan ikke hjælpe dig, Jeg for en til at ringe til dig der kan.", Men det lader åbenbart aldrig til at ske.

Hold jer for jeres egen skyld LANGT væk fra denne A-Kasse.!

Service et fremmedord

Jeg er da glad for at nogen her på siden har positive erfaringer med AAk, jeg har ikke andet end dårlige. Jeg har sendt dem 5-6 mails i løbet af et år og de er ikke blevet besvaret før efter 1½ måned hver gang og så kun når jeg har rykket. Svarene har desuden været mangelfulde og temmelig arrogante, så jeg har selvfølgelig valgt at flytte A-kasse. Min tidligere A-kasse, TL svarede altid indenfor 3-4 dage og jeg fik super service.

God rådgivning

Jeg har været fint tilfreds med Akademikernes A-kasse som jeg har været med i siden jeg blev bachelor. Jeg har oplevet en fin rådgivning og service hos dem.

God A-kasse mystiske regler

Jeg fik god vejledning,men pga interne ferie og fejl, endte det med at jeg måtte vente langtid til mine penge, samt deltage i CV kursus, tiltrods for at jeg 2 uger efter skulle starte en fuldtidsstilling.

En professionel A-kasse!

Efter min dårlige oplevelse hos IAK (se deres anmeldelse), valgte jeg at blive forflyttet til AAK. De var hurtige ude og meget hjælpsomme, ved at kontakte mig og spørge om der var noget jeg skulle have hjælpe med. Det eneste problem var faktisk IAK, som var over en ½ måned om at sende mine papirer til AAK. AAK valgte derfor selv at tage affære og inden for 1 uge havde de alle de oplysninger de skulle bruge. Skønt jeg manglede mine papirer pga IAK, fik jeg alligevel udbetalt mine dagpenge fra dagsdatos indmeldelse.

Se sådan skal en a-kasse være! En helt anden oplevelse end hos IAK, hvor den eneste kommunikation der er, er når man skal betale sit kontingent!

Is AAK your company?

Akademikernes A-Kasse Details

AAK er den største a-kasse for akademikere. Vi optager alle med en akademisk uddannelse, og vores viden om det akademiske arbejdsmarked er stor. Mangler du job i en periode, hjælper vi dig med at finde jobvejen igen via kurser og individuel vejledning. Fordi vi arbejder effektivt og den største a-kasse for akademikere, kan vi holde kontingentet lavt.

Visit AAK

We live here: Frederiksgade 74 D