Aalborg reviews

Aalborg reviews

6.5

det er en super behaandling

jeg har været hos kommunen i 2 år og har sgu fået en fin service derinde

Jeg er glad for at bo her

Aalborg er mit sted. De tænker fremad og giver plads til at vokse!

4 stjerner!

Breve vs Internet

Jeg fik et brev fra kommunen, hvoraf det fremgik at jeg skulle udfylde en erklæring som ene forsøger her i hjemmet, på kommunens hjemmeside. Jeg ledte og ledte og til sidst må jeg ringe for at høre hvor præcist man kunne finde det. Efter lidt tid, måtte damen gå til bekendelse, at det faktisk slet ikke var muligt, så om hun skulle sende et brev hvor jeg kunne gøre det, så ja tak til det. Men kommunen kunne have sparet et frimærke, en konvolut, spildt arbejdstid for hende og ikke mindst jeg selv!
Det må kunne gøre bedre Aalborg...

Tjaaaa

Brug nogle flere penge på de socialt udsatte - stå ved det, der virker i stedet for at rykke eksempelvis anbragte unge rundt i manegen - det forhindrer udviklings- og behandlingsarbejdet og det koster staten/Kommunen langt flere penge i længden!
Lad være med at ansætte folk, der ikke tænker længere end næsetippen, når det kommer til eksempelvis vejbelægningen af Boulevarden - vi er mange, der fra begyndelsen af sagde, at det ikke ville virke og se et pengespild!
Men tak for hjælpen med både syge-dagpenge og revalidering (selv om det system kræver sin mand, at udholde. Med andre ord, du skal være stærk for at være syg)

Vil gerne tilbage til Hals Kommune

Vi bor i Ulsted som er kommet under Aalborg Kommune, før var vi under Hals Kommune, men efter vi er kommet under Aalborg bliver der om vinteren ikke saltet eller fjernet sne på vejene, ud over der hvor bussen kører. Og så mange steder kører bussen ikke i Ulsted.

Altid en til at hjælpe

Jeg var for et halvt års tid siden en tur på kontanthjælp og i den ombæring skulle jeg selvfølgelig igennem den sammen mølle som alle andre, men jeg mødte nogle fantastiske ildsjæle på min vej der gjorde oplevelsen rigtig rar og meget lærerig.

God kommune

Aalborg kommune er rigtig god

DÅRLIG BEHANDLING AF SYGMELDTE

Har desværre været sygmeldt siden oktober 2010 pga. 2 overfald, dels pga psyken og dels pga fysiske skader.
Har i de 10mdr der er gået haft 7 forskellige sagsbehandlere, alle har de et forskelligt syn på min sag, de modsiger alle sammen hinanden, og mange af dem føler åbenbart det er deres egne penge de skal af med til os sygmeldte, mange af dem har ihvertfald gjort alt hvad de kan for at få mig over på kontanthjælp, det er heldigvis ikke lykkedes for dem endnu, men er sikker på det kun er pga jeg har en bekendt i det etiske råd/nævn som jeg har fået til at skrive klager til mine sagsbehandlere flere gange.
Så FUCK Aalborg kommune, de skider på deres borgere og gør ALT hvad de kan for at gøre livet surt for de sygmeldte ;-( ;-(

Kunne ikke være bedre :)

Der er ingen kommune jeg hellere ville bo i :)

Kommunalt ansatte svindlere

Jeg har mange mange mange eksempler med tilhørende dokumentation på direkte svindel i Aalborg kommune. Jeg vil ikke gøre rede for dem alle her, men vil da give et af de værse eksempler her.

Mon mor har i mange år været bistandsklient fordi hun, grundet sløvende medicin, ikke kan være på arbejdsmarkedet med mindre der er tale om et flex-job. jeg har boet med hende i en år-række efter mine forældre blev skilt i en lejlighed med plads til os begge hvor økonomien lige strammer an. For 2 år siden er min mor til et møde med et en ansat på et aktiveringsprojekt hvor økonomien med hensynt il transport til og fra projektet skal diskuteres og han spørger ind til en pragraf 34 som min mor ikke har hørt om. Her får hun så beskeden at hun siden jeg fyldte 18 (hvilket jeg gjorde godt 2 år før denne samtale) var hun berettet til et ekstra tilskud fra kommunen, hvilket de jo havde været forpligtet til at orientere hende om. De havde de pænt undladt og da social-rådgiveren får beskeden fra min mor er hendes reaktion tankevækkende. Hun trækker på skuldrene og skifter emne som om man lige havde fortalt hende, at det så ud til regn.

Nu her, 2 år senere, har vi vundet en retsag over dette, men vi bliver ved med at opleve at kommunen svindler med oplysning og papirarbejde og hver gang der bliver begået en felj i deres system har det kun konsekvenser for klienterne, ikke for kommmunen selv. Det er tankevækkende at vi har kommunalt ansatte svindlere og hele systemet burde checkes ordentligt igennem. Det skal, efter min mening, være slut med svindel bare så kommunen kan spare nogle penge på bekostning af borgere, der i forvejen har det svært! Det burde være ulovligt og kommunen fortjener en bøde eller et hug i den kommunale kasse de er så glade for at lukke og låse, selvom folk er fult berretiget til at få lidt fra den.

De har intet under kontrol.

Vi har været smidt gennem kommunen pga. private omstændigheder og er bestemt ikke tilfreds med deres service og ser dem bestemt ikke som nogen der er professionelle og har styr på det de laver, når man spørger dem om ikke de vil undersøge ting for en går der flere uger endda i nogle tilfælde måneder og når de så har fundet ud af det ved man allerede selv mere end de gør om spørgsmålet. De har slet ikke styr på deres egne retningslinier og regler! De er virkelig dårlige til at informere folk på forhånd og forklare dem hvad deres sager går ud på.
Ikke nok med det er deres psykologer også blevet forfattere der bare kan opdigte egne historier i deres rapporter uden videre ændring af dette! Tak for hjælpen eller hvad man kan kalde det, giver ikke en skid for aalborg kommune! Uretfærdig behandling er det de bygger deres arbejde på og de fortsætter da bare deres arbejde til folk giver op og ikke har overskud til mere fordi det ender med de skal vælge mellem at gøre hvad kommunen siger eller en depression. Såh Keep up the good work, i forstår hvad det danske system består af.

Skønt sted at bo

Jeg nyder virkelig at bo i Aalborg og jeg kunne ikke forestille mig at bo andre steder i Danmark.

Træls ventetid i borgerservice.

Når du skal have Pas, kørekort ect. skal du altid venter næsten timer på at komme til i borgerservice. Der er godt nok træls

Okay kommune

Jeg vil sige at Aalborg kommune er okay de kunne godt gøre det bedre men det kan vi jo kun takke regeringen for at det ikke bliver bedre

Super god kommune.

Født og opvokset i Aalborg og har kun godt at sige om kommunen, leder du efter et nyt sted at slå rod, så giv Aalborg en chance.

Vi er gæstfrie i denne skønne limfjordsby :-)

Rimelig

Arbejder kun i kommunen, bor der ikke. Bedømmelsen er derfor skrevet som en "udefrakommende" ser den.

Hjælper alle

Aalborg kommune viser befolkningen at de gør deres bedste. Man kan altid ringe indtil Aalborg kommune og stille spørgsmål. De gør hvad de kan for at hjælpe alle.

Is Aalborg your company?

Ake Entreprise A/S Details