Aarhus reviews

Aarhus reviews

5.7

Lang sagsbehandlingstid og dårlig service

Vil først nævne at svartiderne er vanvittigt lange v/ henvendelser til Aarhus kommmune.

Har derudover en dårlig service. Modtog en rykkerskrivelse incl. gebyr på manglende betaling af børnehaveplads. Skrev til kommunen, og fik efterfølgende svar at de havde sendt et girkort.

Det fik bægeret til at flyde over. Jeg skrev til Statsforvaltningen med kopi til Aarhus kommune. Efter et par dage fik jeg en undskyldning fra Aarhus kommune hvorefter gebyret blev tilbagetrukket.

Man sidder tilbage med tanken om hvis man blot havde betalt gebyret. Så havde pengene blot været tabt.

Jeg har ikke tiltro til kommunen, og vil fremover have tvivlsspørgsmål bekræftet fra anden myndighed.

Idioti.

Efter at, ha´ været alene mor i 5 år og har modtaget boligstøtte og ekstraordinær ydelse fra Århus Kommune, har jeg nu fundet manden i mit liv og vi vil gerne flytte sammen. Jeg vælger at gøre det "rigtige" og ringer til kommunen 3 måneder før vi flytter sammen. Hvad siger kvinden i røret .. jo hun siger, at så længe jeg har haft samliv (dvs. hvis jeg har fået ...) så skal jeg tilbagebetale alt jeg har fået udbetalt siden første gang jeg kyssede ham. Det giver sgu da ingen mening, han betaler sgu da ikke mine regninger bare fordi jeg ..hmm .. kysser .. med ham. kalder kommune damen mig en L.... ?? eller er det bare mig ... Det er da idiotisme af højeste grad. Dvs. hvis jeg mødte ham igår, så skal jeg ringe med det samme og sige at nu har jeg fundet en kæreste, så i kan godt stoppe al ekstra udbetaling til mig, han betaler da nemlig mine regninger allerede fra første dag vi mødes .. I er godt klar over at vi lever 2012 og kvinder kan godt ha´ en kæreste og SELV betale regninger .... Jeg ville kunne forstå det, hvis min kæreste betalte mine regninger, så skal man selvfølgelig ikke modtage ekstra ydelse, der er jo en grund til at det hedder "alene forsørger" og det er jeg altså stadig selvom jeg har fundet en kæreste, så det der samlivs Pis kan de godt pakke sammen. så de næste tre måneder kan jeg hverken betale husleje, aflevere min søn i børnehave eller klare mig på anden vis, for det har jeg sgu ikke råd til ...

Langsom!

Normalt modtager man automatisk et nyt sygesikringsbevis ved flytning. Har snart boet 2 år i min nye lejlighed og har fortsat ikke modtaget mit sygesikringsbevis.

Århus kommune ok

Trods store sparerunder fungerer tingene ok, dog har men meget svært ved at nå ud i de yderste forstæder, hvor fortorve, veje o.lign. mangler store renoveringer. Bruger ikke kommunens tilbud ellers.

Tilfreds studerende

Har aldrig haft nogen problemer og Aarhus er generelt en god by at studere i.

det gør mig trist..

burde bo i smilets by som den jo bliver kaldt.. men jeg fristes til at kalde den besparelsernes by..
Jeg forstår ikke de valg som kommunen tager eller rettere by rådet. Hvis man vil spare så gør det da i det mindste på områder hvor det ikke går udover mennesker der i forvejen har få ressourcer. de gamle, de unge eller børnene har ikke brug for at blive sparet yderligere væk.

spare de forkerte steder

jeg syntes de spare de forkerte steder hver år, på de gamle og børnene hvad med at de spare på deres egen løn og rejser derfor får de 3 gule stjerner.

FOr lang behandlingstid.

Behandlingstiden på boligstøtte er dybt godnat. 3 måneder? Det MÅ kunne gøres hurtigere.

De samme sagsbehandlere

Har haft sagsbehandlere i Århus Kommune Centrum i 5 år nu.
Det er første gang siden jeg flyttede fra Århus V, at jeg har haft de samme.
Da jeg var under vest havde jeg på 3 år 3-4 forskellige sagsbehandlere og det skal siges at de kun var den alm del. Har slet ikke tal på hvor mange gange mine økonomi sagsbehandlere skiftede i vest.
Det var simpelthen så træls at skifte hele tiden og tit gjorde de mig slet ikke opmærksom på det.

I centrum har jeg kun haft de samme 2 til henholdsvis alm sagsbehandling og økonomi.
Det er utrolig dejligt og de gør deres arbejde rigtig godt.

En skøn by

Smilets by! Og det passer. Dog med Å og ikke med AA ;-)

Tja det er vel som det skal være

Jeg er glad for det meste kører automatisk, jeg er godt tilfreds med det meste, men jeg synes nu altså gebyret for at bestille pas er for højt... Men nej overordnet set har jeg ikke haft nogen problemer med kommunen.

Jeg vil iøvrigt gerne tilføje at de nye busser er dødirriterende, de er gode for os der bor i de centrale områder, ved de store veje, men afskærer samtidig mange mennesker fra busture. Nej jeg foretrækker flere linjer, med samme køretider. Jeg behøver ikke have en bus hvert 10 minut istedet for hvert 15, hvis jeg ubesværet kunne besøge andre steder af Århus som ikke lige er midtbyen.

Aarhus er en lille storby for fremtiden

Aarhus kan blive en lille storby for fremtiden, hvis byen og dens indbyggere kan få en fair behandling af vores folketingspolitikere.
Aarhus har et fremsyn af stor klasse på alle fronter. Det sociale, - kulturelle, - erhvervsmæssige, - det uddannelsesmæssige, og ikke mindst på det økonomiske område.
Bopæl i Aarhus Kommune i 38 år har været en sand fornøjelse.
Men en ultraliberal regering kan gøre det til et mareridt.

Få lyspunkter

Aarhus Kommune er på nogle få punkter visionær, men alt det daglige lader forfærdelig meget tilbage at ønske. Der hersker indspisthed, hemmelighedskræmmeri, kammerateri, pengespild, inkompentence, overforbrug, berøringsangst osv. osv.

Århus kommune

Dårlig kommune, ingen rigtig rådgivning...
Ingen service.
DYR kommune.

Mindreværdskomplekser.

Jeg har boet hele mit liv i Århus kommune, det er heldigvis slut.
Et vejnet der minder om noget fra 1980´ernes Polen. Skrald og skidt flyder overalt. Hvergang København overvejer et prestigebyggeri, vil Århus også have det samme og Århus er bare ikke stor nok til at bære det.
Miljøzoner der skal tvinge lastbiler ud på en 10 kilometer lang omvej?? Hvorfor fanden åbner I ikke bare havnevejen igen = mindre trafik og ikke så mange lastbiler ud i bytrafikken!!!

Næ, så er Jeg anderledes glad for Syddjurs, Her bliver hullerne i vejene repareret, hurtigt!!!

I like

min by, din by, smiltes nugatsøde bysseby<3

Smilets by

Masser af tilbud indenfor kultur, sport. Lækker natur som kommunen gør meget for at bibeholde pæn og nydelig...

Altid en ren og pæn by at færdes i.

Flyt hertil!

... så kort kan det siges ;o)

Is Aarhus your company?

Århus Kommune Details