ABCiTY A/S reviews

ABCiTY A/S reviews

6.1

Pas på Jeres kredit-/betalingskort ! ! !

Siden som udbyder spil til børn. Reklamerer øverst på siden, med 14 dages gratis spil. I en mere skjult dagsorden under vilkår, kommer det dog frem, at dette spil begrænses til trin 7. Trin 7 nåes ar børn i 5 års alderen på en til to timer, hvorefter der popper en popup ud, som beder om betaling. Okay børnene kan stadig spille de underliggende spil, som de har været igennem for at komme til trin 7, men ønsker de mon det. Nej det er "Moar/Faar se hvad der sker, når jeg vil se mine point". Her er linket til betaling for videre spil kommet frem. Det er en klar overtrædelse af forbrugerombudsmandens fortolkning af markedsføringsloven, at man reklamerer med "Gratis i 14 dage" øverst på siden, - for i det skjulte at have oplyst om begrænsningerne. Herudover sker der det, når du forbarmer dig over ungerne, og betaler for at de kan komme videre, at siden automatisk tilknytter dit betalingskort til et abonnement, så der løbende trækkes for kontigent fra kortet. Dette er igen en klar overtrædelse af forbrugerombudsmandens fortolkning af markedsføringsloven. Hvor han helt klart siger, at et betalingskort ikke må tilknyttes et abonnement, uden at kortindehaveren rent fysisk har gjort dette. Så for det første vær klar over at "14 dage gratis", reelt er eet spil, som børnene kan spille igen og igen i 14 dage, hvis du ikke betaler, samt at betaling er ensbetydende med, at du hænger på et abonnement, som der via dit betalingskort trækkes løbende kontigent til, indtil du rent fysisk opsiger det.
abcity.dk

Reply from abcity.dk

Først og fremmest tak for du har testet ABCiTY.

Vi mener ikke vi overtræder nogen lovgivning med hensyn til både betaling og gratis periode. Vores gratis periode er lavet for, at man som forbruger kan teste vores spil af inden man beslutter sig for at købe. I perioden kan man spille indtil mission 7, men man kan spille de missioner igen og igen, hvilket vi ser at mange børn gør. Når prøveperioden er ophørt kan man ikke længere logge ind i spillet.

Vores betalingsmodel har hele tiden fremgået af vores betingelser og disse accepteres ved køb. Vi må dog erkende, at der har været et par henvendelser omkring denne model. Derfor har vi nu vurderet, at den ikke er hensigtsmæssig. Dette betyder, at der er foretaget en ændring således, at spillet nu har én pris for adgang til al nuværende indhold. Der er ikke længere en abonnementsmodel, hvor du som forbruger trækkes et beløb hver måned.

Vi arbejder løbende på at forbedre vores informations flow til vores brugere og vi er derfor glade for feedback.

abcity.dk Details

Visit ABCiTY A/S