Airfrance reviews

3.4

Perfekt !!

CPH - CDG tur - retur.

Alt i skønneste orden!
Flyver klart med Air France næste gang.

Fly fra Panama City til Paris forsinket 2 timer

Jeg havde "fornøjelsen" af at flyve med Air france fra Panama City til Paris. Flyet var 2 timer forsinket, som resulterede i en øget ventetid på connection flight til Hamburg på 3,5 time. Forsinkelsen var tilsyneladende forårsaget af manglende vedligehold og fix løsninger.
Var man utilfreds fik man at vide, at stewarden også var træt af at stå op hele natten og, at han var ligeglad om man nåede det næste fly i Paris. Øhh Jeg har betalt for denne rejse, og jeg antager at du får løn for, at udføre dit arbejde som steward. DETTE ER VOICE OF CUSTOMER når det er aller bedst
Desuden er deres kommunikation på gebrokkent engelsk og spansk under alt kritik, og familien fra Honduras, som sad ved siden af mig sagde hele tiden NO ENTIENDO. Hvilket kan få katastrofale følger under nødlanding.
VIL ALDRIG I HELE MIT LIV REJSE MED AIRFRANCE FREMOVER

AirFrance er altid forsinket fra Paris til Cuba

Nu har jeg 2 gange benyttet AirFrance mellem Paris CDG og Havana og ingen af gangene var de i nærheden af at flyve til tiden. Samtidig har AirFrance den frækhed at ignorere EU.s regler for udbetaling af godtgørelse ved forsinkelser og trækker sagen i langdrag i håb om, at folk opgiver deres krav. Nu afventer vi så bare rettens afgørelse.

Gebyrgribbe

Airfrance har på overfladen et fint produkt med konkurrencedygtige priser.
Men i det du bestiller lægger de 75 kr Per person i gebyr oven på din bestilling for brug af visa.
Dette informerer de ikke om entydigt, og i mit tilfælde betød det en 10 procent fordybelse af billetterne.
Gebyret dukker selvfølgelig først op i det du har brugt en masse tid på at udfylde alt.
Super ringe forretningsstrategi.

Arrogance frem for services

Airfrance må være et flyselskab der lever i deres egen verden, for når de i et presset markedet ikke engang gider at give deres business class kunder en ordentlig behandling, ja så må det være fordi de ikke følger med i verden omkring dem.
Min tur fra Danmark gik over Paris videre til Los Angeles og derfra til Thaiti. Efter en flyvetur på knap 26 timer med den mest arrogante services man kunne forstille sig ombord på flyvningen fra Paris til LA, ankommer jeg til Thaiti med halvdelen af min bagage. I lufthavnen får jeg efter et par timers ventetid lavet en PIR rapport for miste baggage og kan derefter forlade lufthavnen med besked om at de vil gøre hvad de kan for at finde bagagen. Efter 3 dage hvor jeg gentagende gange kontakte Air France i lufthavnen får jeg endeligt at vide at min bagage er på vej.
Desuden får jeg at vide at jeg kan kontakte Air France ved hjemkomst og få godt gjort mine udgifter i forbindelse med den manglede bagage samt alt det bøvl der har været forbundet med dette.
Efter hjemkomst kontakter jeg Air France, der beder mig udfylde en formular på deres webside, hvorefter de vil vende tilbage til mig. Efter have udfyldt den for jeg en auto mail med at jeg vil have svar på den indenfor 10 dage. Efter 25 dage sender jeg en rykker mail til dem, som der nu efter yder 5 dage ikke er reageret på.
Så min anbefaling til andre må desværre være at man skal undgå at flyve med Air France, selvom de har to gode partner i KLM og Delta i Flying Blue der kan levere det som Air France ikke kan.

Dk til danmark og retur

Jeg synes de var søde airfrance personalet og jeg havde hver vej ekstra plads, så jeg kunne ligge ned og sove på 3 sæder, hvis jeg ville. Jeg spurgte efter tæppe eller en pude, jeg fik begge dele. På vej hjem var jeg ret sulten, men de havde kun nødder og småkager, så spurgte om jeg måtte få flere end en, manden fra airfrance fortalte mig at han kunne komme tilbage til mig efter alle havde fået, så kunne jeg få alt det der var tilbage, det var utrolig sødt af ham, synes jeg. Vi måtte have alt det håndbagage vi ville have med med og vi kunne checke ind 30 timer inden, det var fedt.
Det dårlige ved airfrance er at man skal betale en hel del ekstra for at have en kuffert med når det ikke er håndbagage. deres hjemmeside og meget andet er kun på engelsk, næsten intet står eller bliver sagt på dansk. Deres hjemmeside er også uoverskuelig, så det handler om at holde tungen lige i munden.

inkompetent, løgnagtig og arrogant

Jeg har rejst en del efterhånden, og kan konkludere at Air France er det utvivlsomt VÆRSTE flyselskab jeg endnu har rejst med!!!

Rejsen kort:

Mandag
Vi SKULLE rejse fra Kastrup til Napoli med skifte i Paris kl 06:55.. Flyet fra Kastrup er forsinket og dermed når vi ikke vores videre fly - shit happens tænker vi

Vi lander i Paris kl. 09:40 og får tilbudt afgang kl 18:35 med mellemlanding i Rom.. Vi tænker positivt og tager et smut til Paris en eftermiddag

Da vi er 30 min fra afgang (kl er nu 18), meldes flyet forsinket, en forsinkelse hvor vi akkurat kan nå flyet i Rom videre til Napoli.. da vi skal til at boarde bliver flyet yderligere forsinket med 20 min, og vi kan passende vinke farvel til endnu et fly..

Vi ankommer til Rom kl. 21:20 og skal bruge 40 min på at få os selv indkvarteret på et hotel over natten (et ganske usselt hotel, men ok for en overnatning - bestil aldrig overnatning på Airport Palace Hotel)

Tirsdag
Næste morgen skal vi så endelig med flyet til Napoli (selvfølgelig forsinket)

Da vi lander i Napoli modtager vi ikke baggage - vi tænker, at det er en naturlig effekt af at vi har måttet skifte fly så mange gange..

Vi kontakter Air France som ikke har styr på NOGET som helst, og har svære problemer ved at føre en samtale på engelsk - dybt uprofessionelt af en service instans

Senere på dagen kontakter vi igen Air France fordi de ikke har kontaktet os - vi får her at vide at der er fundet én kuffert i Paris og at vi kan forvente den i løbet af dagen..

Vi modtager Ingenting og kontakter igen Air France, nu fortæller Air France at vores baggage er i Rom, på vej til Napoli, vi spørger ind til hvordan det står til med de andre kufferter - her får vi at vide at 4 kufferter er fundet og er på vej fra Rom..

Onsdag
Dagen efter ringer vi igen til Air France for at høre hvor langt vi er (undertøjet begynder at have aftjent værnepligt) - vi får nu at vide at alle kufferter kan forventes leveret kl 14 på vores hotel.. - perfekt tænker vi

Da vi kommer hjem på hotellet efter et smut til byen, står der én kuffert og vi kontakter IGEN Air France, som nu fortæller os at de kun har lokaliseret 3 ud af de 4 manglende kufferter (5 i alt) og at disse sendes fra PARIS "i løbet af dagen"..

Jeg sidder i skrivende stund med fornemmelsen af afmagt, ydmygelse og et møde med hjerteløs arrogance fra et selskab jeg ALDRIG rejser med igen!!!! Jeg følger op med resultatet af vores klager og krav om kompensation

service client incompétent et arrogant

n'arrivant pas à me connecter à mon compte flying blue, j'ai contacté le service client au numéro payant; je suis tombé sur une opératrice désagréable et arrogante; je n'ai jamais pu récupérer mon accès et je ne peux donc pas utiliser mes miles; merci flying blue, merci air france.

Bad experience upon bad experiene

I have unfortunately been using Air France and their bonus program for the last five years, to my regret.
First, I have never had a flight with Air France that was not either delayed greatly or early(!).
Second, in spite of numerous flights across half the world, I can use their bonus program for absolutely nothing.

In comparison, I have started taking my longer flights with Sas in the last year, and already I am a gold member, enjoying lots of benefits.

Five years of earning points with Air France (flying to Colombia, Cuba and southern europe) has given me not a single benefit. I have not even been upgraded in their program! (ha ha, I know who is the fool for enduring this for five years...)

I don't want to use hours and hours describing my bad experiences with Air France, so here are a few:

Returning from Bogota to Paris with AF. We are in the plane when getting told to get off because they have a problem. We get a busride to a hotel, after waiting 5 hours in the airport, with no information. In the hotel we are told (in no polite terms) that the Air France customers must wait with checking in, if any regular customers want to check in first.
We get a meal ticket, but again are told that Air France customers can not sit by the windows in the restaurant, as these seats are reserved for the regular customers. (of course we sat down by a window and told the waiters that they could just call the police)
37 hours later we depart for Paris.

7 months after this, again Bogota-Paris. In Colombia, I get an email that Air France personnel will go on a strike, and that I have to change my flight. No problem, I try calling Air France.
And try and try.
I call for 21 hours (!) to no avail before getting through. By then they say that I must either depart two days prior to my scheduled flight, or wait an uncertain amount of time for a flight at a later date.
I choose to depart earlier, but by then it is almost too late, so within one hour of talking to Air France "customer service" I have to leave for the airport. Two days earlier than scheduled. No need to say that this was a stressing experience.

On top of this, I have never been offered any compensation for the accountless delays or troubles. My travel companion took the time to write a complaint (got no answer) then another complaint (no answer), then numerous calls to AF, where after he finally got some bonuspoints as compensation. Is it just me or is that unequal treatment? And by the way, he has never had anything to use his bonus points for either.

I wish I had more time for this, as there are so many more similar experiences to describe, but I am altogether done with Air France.

1 star here on Trustpilot is way too much for Air France, but unfortunately I have no lesser choice.

Never again Air France.

Update 27. september 2013:
I have 28000 AF points that I lose in one month if I don't use them. Wanted to use them on a hotel (since I am never flying AF again), and AF and Hilton have a collaboration. But the link from AF to use points at Hilton doesn't work. I write to AF to tell them that the link hasn't been working for two weeks, and ask what to do.
Their answer shows exactly the mindset that makes AF "service":

"Thank you very much for your message dated 26 September 2013. You informed us of the difficulties that you encountered on our website.
Connection problems may occur occasionally, we apologize for the inconvenience
caused.
We invite you to try later.
We thank you for your continued loyalty to the Flying Blue programme.
Your Flying Blue team"

WE INVITE YOU TO TRY LATER!!

Thank you so much for the help AF. You're awesome!

Spammer

Jeg kan kun tilslutte mig en del andre. Jeg har IKKE tilmeldt mig deres nyhedsbrev. Men de bliver ved med at sende den til mig, og man kan ikke komme ud af det igen.

Spammer meget, og stopper ikke.

De bliver ved med at spamme mig, selv om jeg har forsøgt at stoppe det. Pas på ikke at havne i deres mail kartotek.

God oplevelse

Fornuftig priser på deres billeter, gode fly med godt plads, rigtig venlig personale.

Udemærket

Havde ingen problemer overhovedet. Automatisk incheckning er smart, og jeg fik biletterne billigere end flere lavprisselskaber kunne tilbyde. Samtidig undgik jeg irriterende rejseagenter.

Total ringe og blev snydt for 300 kr

Total ringe website
Total scam og ripoff.

Jeg gik på deres website og bestilte en rejse til 2700 kr der ikke gik igennem der stod jeg skulle ringe inden 24 timer.
Fordi der er problem med deres ringe website.

Så ringer jeg ind skal snakke med 5 forskellige før jeg får en der kan snakke engelsk.

Han canceler så den første ordre til 2700 kr og laver en ny til 3046 kr.
Totalt ringe service.

Måtte selv finde mistet bagage

Min kæreste og jeg fløj med Air France i lørdags på en 5 dages tur. Min kærestes kuffert er ikke med flyet og vi får udfyldt en formular. Vi bliver forsikret om at den sikkert kommer med en af de næste fly. Det gør dem ikke og de kan ikke tracke den. Må selv trække det ud af dem at hun kan få 100 eur til fornødenheder, hvilket ikke rækker langt. De følgende dage ringer vi men endnu intet. Først på 3. dagen beder de om at beskrive hvad der er i kufferten. Intet resultat. Da vi lander i Kbh om onsdahen finder min kæreste kufferten hos Novia ved bagageafhentningen. AF har udfyldt den elektroniske formular forkert og har på intet tidspunkt kontaktet Novia. Vi kunne have fået kufferten på starten af ferien, hvis de ikke havde været så ligeglade med deres kunde. Vi gjorde dem opmærksomme på at der var medicin i kufferten, men ikke engang dette, motiverede dem til andet end at sende en ukorrekt formular efter vores 5. opkald til dem. Fy for satan!

skuffet

Sidst i marts 2012.Gruppe på ca. 30 booket ind.Overbookning gjorde,at5 fra gruppen ikke kom hjem + giude,der prøvede at hjælpe .3 timers diskussion.Skilte ægtepar ad.Den ene kunne rejse,den anden ikke.Hjemrejse næste dag.Varighed 12 timer m. mell. landing i Amsterdam.En rejse der skulle være gjort på 1 t. + 20 min..Usmidigt og uvenligt personale v. skrankecheckin.Fremover unggåes dette selskab,hvis muligt.Næste messe i Paris-marts 2013,flyver gruppen m. andet selskab.

Disappointing Air France

After flying with Air France regularly for the last 5 years mainly due to their value for money flights to South Africa, I recently had the most disappointing experience on the flight from the UK to Capetown and back from Johannesburg.
Starting with the ground crew who refused to let us take on an extra bag even though we were way under weight and having to repack our luggage on the floor of the airport, to hassling my companions who were both in their 70's, the air crew too were nowhere near as attentive and professional as they had been in the past, in fact I found them rude and unhelpful.
After raving about this airline to my 2 friends I was embarrassed and angry at the treatment received.

Spammer

Jeg ved ikke om jeg er kommet til at tilmelde mig Airfrance' nyhedsbrev, men jeg har i hvert fald flere gange frabedt mig yderligere henvendelser. Det bliver helt ignoreret.

ça s'est du site - Bravo

Précis, efficace, rapide, propose des promotions, et vous pouvez tout faire avec, réserver, avions, séjours, Hôtels. Les informations sont complètes, accessibles, des pop-up vous donnent des informations supplémentaires. Bravo, pour moi c'est vraiment la référence des sites. J'aime me servir avant tout de sites efficaces, qui remplissent leurs fonctions.

2 stjerner fordi man dog kan brokke sig som franskmænd gør.

Har måtte benytte airfrance mange gange da de var de eneste der havde afgange til udvalgte distinationer. Selskabet er overrated, pesonalet arrogant og ubehjælpsomme. Undgår det til en hver tid.

Is Airfrance your company?

Air France Details

Visit Airfrance