AirNet reviews

AirNet reviews

6.7

Det virker upåklageligt

Vi har airnet i vores sommerhus, og det virker bare. De har været obs på at få rettet et enkelt problem vi havde, og nu kan vi hente en 15mb ned i et sommerhusområde. Det syntes jeg er meget tilfredsstillende. Desuden er prisen ok.

God behandling god service

Der er en fin og hurtig fejlretning.Flinke folk

Hej Per,
mange tak for din anmeldelse J
Og en god weekend.

Undgå deres forbindelser

Jeg vil ikke anbefale airnet til nogen! Jeg har af nød haft denne forbindelse i ca. et år og jeg har ikke noget pænt at sige om den. Det har ikke været muligt at streame video fra dr.dk, youtube eller hvilket som helst andet sted uden at afspilningen stopper et par sekunder hvert minut fordi forbindelsen er ustabil. Dette sker på flere computere. Derudover har de en lang opsigelse (pr. kvatal).

Over en dag har jeg i snit 15% packetloss på pings til cybercity.dk. Min 3g forbindelse på telefonen har været mere stabil end airnet.

Reply from AirNet

Hej Klaus, vi beklager at der i dit tilfælde ikke kan leveres en mere stabil forbindelse. Dette er jo drøftet flere gange, og allerede da du bestilte gjorde vores tekniker opmærksom på problemet pga. beliggenhed. Mvh AirNet

Hurtig service stærkt produkt kontra pris

Jeg købte det ved for installering i sommerhuset på gl. mælkevej. Nemt når det er så langt ude.

Hurtig respons og udbedring af fejl

Jeg har 5 MBit Airnet i sommerhuset i Vestjylland. Da forbindelsen begyndte at svigte, skrev jeg til firmaet og fik svar kort efter. De bad om adressen og dagen efter fik jeg monteret en ny modtager. Og så fungerer alt igen. Båndbredden sniger sig endda et stykke over de lovede 5 MBit.

Erhvervs løsning til hjemmearbejdsplads

Er koblet på en relativ ny sender og fik sat i udsigt at jeg med erhvervsløsningen ville få mere end de 20/10 der annonceres på siden.. kan ved måling idag konstatere 52mbit/32mbit download/upload med en ping tid på 5m/s

meget tilfredsstillende.. selvom teknikeren selv er utilfreds med støjen niveauet på deres sender.

oplever naturligvis lavere hastighed i tordenvejr/stormvejr/tung regn.. men alt i alt en meget positiv oplevelse med kun få min. nedetid fra tid til anden... en helt anden oplevelse end de 10 måneder jeg havde telia 4g

søforklaringer

Mange søforklaringer på manglende net

jeg har vert kunde hos Airnet i ca. 9 mdr.
og jeg oplever tit at jeg pluslig ikke har noget net.

jeg ringer til Airnet og får at hvide at jeg muligvis
Deler IP. NR. med en anden kunde. og så må de nulstille modtager.
så virker det et stykke tid.

men problemet gentager sig.

så vidt jeg ved så kan man ikke have samme IP. nr. så vil man automatisk
få ny IP. NR. så man ikke har det samme ip. Nr. som den anden kunde.

oplever også at det tager lang tid til at surfe på nettet fx. Facebook og Google Og Youtube

jeg oplever også problemer når man snakker over skype. så forsvinder forbindelsen. og man må sidde og sige hallo hallo...
Indtil vi kan høre hinanden igen.

de har også en politik med at, hvis man downloader en torrent,
eller vis man deller filler med andre.
så sætter de hastigheden ned på 0.80 Mbit

hvis man snakke over skype, og man er på facebook. og spille på komogvind.dk
så satte de hastigheden ned. til de 0.80 i ca. 1 time.
og efter timen er gået så kommer hastigheden op igen.

så jeg vil ikke anbefale Airnet

Det er uacceptabelt og det virker jo ikke.

Jeg har i en uge prøvet og få Airnet Internet til at virke i et sommerhus i Bork Havn. Forbindelsen var meget uacceptabelt, da alle sider blev hentet på 45-60 sek. Altså en almindelig hjemmeside og det kan man jo ikke vente på. Jeg undersøgte det en smule mere og jeg kunne se at deres svartider på nettet ligger på 600-1000 ms. og der er over 50% pakketab. Så er det klart at alt man laver på nettet timer ud eller går meget langsomt. Jeg har prøvet og hente flere filer og hvis den gik i gang, hentede den med 1-2 KB/Sek. Der er testet i Firefox, IE og med FTP overførelser. Der er hul igennem Airnet, men det er ubrugeligt! Jeg gik på nettet over min telefons 3G forbindelse i stedet og det virkede meget bedre, selvom man nok ikke ligger i Telenors bedste dækningsområde. Jeg kom så ind på Airnets hjemmeside og kunne se at der ikke var nogle driftsforstyrrelser...? Derfor skrev jeg til deres support og spurgte ind til deres forbindelse. Jeg fik dagen efter svar fra dem, hvor de skriver at de arbejder på en ny sender i Bork. Den ville være i drift ugen efter. Dette stod der intet om på deres hjemmeside og det undre mig meget. Det undre mig også at folk skal betale deres net igennem Airnet, når det er så dårligt. Jeg ved ikke hvor længe dette har stået på eller om det er i ord tro... Jeg ved bare at det ikke virker og at man ikke kan regne med deres driftsforstyrrelser på hjemmesiden. En dårlig oplevelse og jeg vælger en anden gang Internet over 3G i stedet for Airnet!

Hej Lars.
Dine problemer skyldes at der er er langt til vores nærmeste sende mast.
Vis du havde ringet til os. havde vi kunne fortælle dig at vi netop har fået en mast
op i Bork, og at den kommer online i uge 38. Og at dine problemer dermed er overstået.
Herefter vi du have fuld hastighed.
Mvh Airnet

Totalt amatør virksomhed!

Deres rating på Trustpilot kan KUN være skabt af deres egne ansatte!!!
Er tidligere kunde hos Skyline og har idag ringet til Airnet...
Man kommer igennem til en svarer der giver mulighed for omstilling til 3 forskellige afdelinger, så jeg trykkede 1 for salg. Da jeg efter 20 minutter kun havde hørt gammelt usammenhængende jazzmusik UDEN at få at vide om jeg stod i kø eller anden nyttig info, såsom f.eks at Airnet beklager ventetiden og hvorfor man skal vente, så gav jeg til sidst op... Så prøvede jeg at ringe op og trykke 2 til bogholderiet, i tilfælde af at de skulle være interesseret i at få nogle af mine penge, men oplevelsen var precis dem samme som ved første opkald.... Totalt amatør-agtig. Jeg er NU sikker på at jeg ikke skal tegne abbonement med Airnet, da det for mig er tydeligt at med dén forretningsgang går de hurtigere konkurs end Skyline gjorde!

Holder ikke hvad de lover

Service har været ret dårlig, telefonen bliver ikke taget, og de har solgt et produkt som er defekt. Et produkt vi har betalt fuld pris for, vel at mærke. Den lovede hastighed på internet som vi bestilte umiddelbart efter Skylines konkurs er ikke blevet leveret, Airnet har tydeligvis slået større brød op end de kan bage. Håber problemerne bliver løst.
Jvf. i øvrigt epn.dk fra i dag 29.7, som netop har en artikel om problemet.
Øv, Airnet :-(

Hej Birgitte.
Nu skal du nok se problemet med os og skyline i et andet lys.
Efter skylines konkurs, ringede der flere tusinde kunder til os i løbet af ca. 1 måned. det var kunder fra hele landet, de fleste udenfor vores dækningsområde.
Vi har jo ingen mulighed for at spærre opkald fra folk udenfor vores dækningsområde, så derfor har der været svær at komme i kontakt med os.vi opfordrede derfor vore kunder til at sende mails istedet. Nu er puklen imidlertid ovre. og man kan nu sagtens komme i kontakt med os via telefon.

Visit AirNet