AL Automobiler reviews

AL Automobiler reviews

Very low
2.9

Pas på svindlerne !!!

Som mange andre, har jeg kun uheldige erfaringer med AL Automobiler.
Den 9. maj 2011 købte jeg en Mazda 6, 2,3 sport stc, årgang 2007. Øvrige slutseddeloplysninger: Kun een privat ejer tidligere, fuld service og km garanti på 96.000.
Idet nyere Mazda biler ikke har en papir-servicebog, tog jeg dagen efter kontakt til Mazda forhandleren i Århus for at tjekke op på hvornår bilen sidst havde været til service. Det viste sig at værkstedet kendte bilen særdeles godt, for de havde nemlig haft en serviceaftale på bilen indtil den var 3 år - sidste gang de havde lavet service var på daværende tidspunkt et år siden og da havde bilen kørt 140.000 km !!!.
Efter lidt detektivarbejde fandt jeg frem til at 1. ejer havde solgt bilen til en bilhandler. Fra denne lykkedes det at få fremskaffet en kopi af salgsfakturaen, hvor der også var anført km-tal. Den 4. maj havde denne forhandler solgt bilen til AL Automobiler og da stod speedometeret på 170.000 km. 4 dage senere da jeg købte bilen hos AL Automobiler stod speedometeret på 96.000 !!!
Iøvrigt havde sælgeren hos AL Automobiler dagen efter handlen, mailet en salgsfaktura, hvoraf det fremgik at bilen havde fået skiftet motor et år forinden. På min opfordring mailede han en (fup)-faktura – udstedt til en person på en ikke eksisterende adresse i Frederikssund - og i øvrigt til en person der aldrig havde ejet bilen. Værkstedet som angiveligt skulle have udført reparationen findes ikke i virkeligheden.
Nogle fejl og mangler ved bilen nægtede han også at udbedre i henhold til købeloven.
Efter rådgivning fra [link]tog jeg kontakt til en advokat og fik anlagt en retssag ved Retten i Glostrup. Samtidig blev der indgivet politianmeldelse for bedrageriet. Københavns Vestegns Politi var i det hele taget meget lidt stemt for at foretage sig noget som helst, idet de efter eget udsagn kendte alt for godt til denne form for virksomhedsdrift – det er endnu længere historie. Den 10. oktober modtog jeg meddelelse om at efterforskningen blev standset, idet man ikke kunne komme i kontakt med selskabets direktør, som havde en oplyst adresse i et fjernt land. Sælgeren som politiet havde truffet hos AL Automobiler påstod han intet kendte til hvem der havde foretaget ”regulering af kilometerstanden på køretøjet”.
For at gøre en ualmindelig lang historie lidt kortere, blev der den 10. januar 2012 afsagt endelig dom i sagen, hvor AL Automobiler blev dømt til at betale mig erstatning på 51.000 kr. + sagsomkostninger til retten.
For nogen der har haft med AL Automobiler at gøre, er det indlysende at firmaet ikke reagerede på opfordringen til at indbetale det skyldige beløb.
Efterfølgende har jeg erfaret at AL Automobiler har tømt firma-adressen for biler og flyttet disse til et nyt sted og driver dér virksomheden videre i et nyt navn. Sælgeren er den samme. De første 2 sager om speedometerfusk kan findes på en anden hjemmeside hvor man kan bedømme hvor godt [link] og det er ikke særlig godt
Så min opfordring skal lyde: Kontakt [link]inden I køber noget som helst der.

Løber fra aftaler

Regning er ikke betalt, og der er slukket & lukket.
ÆVVVV

så køre møllen igen...

AL Automobiler og [henvisning fjernet] har påfaldende samme koncept og det ser da også ud til at der er en rød tråd mellem de to firmaer, hvis man googler lidt ?

[link fjernet]

Ahsraf Saleh er svindler

Al Automobiler bor jo slet ikke på den oplyste adresse.
Deres telefon nummer eksisterer ikke.
De besvarer ingen hendvendelser
Ahsraf Sahleh der ejer firmaet tager godt nok kontakt til andre, men det er for at købe produkter, som han efterfølgende ikke betaler for.
Hvis nogen håber på at få penge ud af den mand, så glem det.
Bare husk: DU SKAL ALDRIG HANDLE MED AHSRAF SALEH.

Hold jer langt væk

Som andre har oplevet, har jeg købt en bil, hvor der var FUSKET med KM. trods servicebog (der forsvandt) brugtvognsattest, kilometergaranti i slutseddel m.v.

For at gøre en lang historie kort, er der stadig intet sket trods lovning på, at lade handlen gå tilbage.

Hold jer væk, men det er ikke så svært hvis biksen nu er lukket .

Fusk med km-tælleren

Vi købte en bil kort før jul, som havde kørt 87.000 km. Vi fik aldrig den lovede servicebog. Nu har vi rekvireret den og det viser sig at bilen har kørt 200.000 km. Firmaet er lukket og alle biler er væk. Nu har vi meldt sagen til politiet!

Problemer med garantien

åh ja, vi kender det kun for godt. Vi købte bil i slutningen af september, og det var nemlig en rigtigt flink sælger. Alt kom i den skønneste orden, og vi fik bilen i din stand.
Et par uger efter røg udstødningen af, den fik vi lavet på deres værksted - faktisk ogaå uden de store problemer.
I midt november stoppede ventilationen med at virke, dvs. Den kunne kun køre på trin 4. Det er ret træls. Sælgeren ville først ikke betale en rep, men forbrugerklagenævnet var på vores side, og da jeg nævnte det, ville de gerne lave det. Jeg kørte forbi, han kiggede og bestilte en reservedel til den, og ville ringe et par dage efter. Jeg hørte intet og rykkede flere gange. Efter 3 uger var jeg vanvittig, og sms'ede med ham. Jeg skrev hvis ikke den blev lavet inden jul ville jeg køre den på værksted og sende regningen til ham. Han skrev ok på SMS, og vi fik det lavet. Jeg mailede regningen og han ville overføre penge inden jul. Ingen penge kom, mellem jul og nytår blev jeg lovet dem senest d. 4. Januar. De er stadigvæk ikke kommet. I dag var jeg forbi - alle biler er flyttet, der er lukket og slukket!! Hvad sker der mon med ens 6 måneders garanti? Og min regning? Æv en oplevelse!!!

Advarsel

I bliver taget i røven....

De holder ikke et ord af hvad de siger og nu er de vist ved at gå konkurs.

Hvis i har det på samme måde, så meld det til kontant, der er vi ved at køre en sag.

Skriv ellers tilbage her med mail, så prøver jeg at samle alle os de har taget røven på, så vi sammen kan få det stoppet.

no service

nada zip ingen zero 0 mega dårlig service

Advarsel

Underligt nok, så har vi været igennem samme mølle med AL Automobiler.
Vores bil fik vi selv lavet en brugtbilstest, der var mange fejler og mangler. Vi ville have bilen lavet ellers skulle købet retur.
Vi fik FDM på sagen, men desværre koster vores nye bil over 100 tkr, samt at AL Automobiler ikke er med af nogen branceorganisation, kunne vi kun sende dem i retten, ved at bilen skulle stå "stille" mens sagen kører...hvem har råd til det.
Hele vores historie er så lang at jeg vil kunne skrive fra nu af og til sommer.. Vi får dog vores bil til en Autopartner som virkelig prøver at hjælpe os. Men han opgiver, da han heller ikke kan komme i kontakt med forhandler. Vi har kun fået lavet lidt af al det som var galt.
Så mit råd er: køb ikke hos AL Automobiler. De er utrolig flinke indtil bilen er kørt over deres kantsten.
Vi er ihvertfald ikke tilfreds med vores bil.
Der må da være andre som har været det samme igennem. Utroligt at de kan få lov til at kører videre...........

al-automobiler.dk Details

Visit AL Automobiler