AL Bank reviews

AL Bank reviews

6.2

Det gik lige så godt....

... indtil min kone blev fyret, og vi efter dårlig behandling ville skifte bank!

Det startede i august, da min kone mistede sit job og kom på dagpenge. Vores budget kunne derfor, desværre, ikke holde til at vi skulle gå længere ned i løn, og derfor gik vi banken.
Der snakkede vi med vores rådgiver om hvad vi kunne gøre. Vi blev i fællesskab enige om at opsige vores lejlighed, og finde noget andet. Hvilket tager 3 måneder, da jo havde en opsigelse på lejligheden.
Vi aftalte yderligere at banken ville hjælpe os med et indskud til ny lejlighed på ca. 15000. Vi siger derfor den gamle op, og venter ellers.

Da de 3 måneder så er gået, finder vi en lejlighed der er 2300 kr. billigere (den nye kostede 5000) og der slår vi til. Og aftaler derefter endnu et møde med banken. Men nu vil de pludselig kun låne os 10000 kr. til et depositum, hvilket må siges at være langt fra det beløb vi ca. havde aftalt.
Efter længere tids forhandling (eller vi følte kun vi havde valget om at rette ind, eller blive afvist), går vi med til at få et dyrt overtræk på vores konto på de 15000, som så skal afvikles når vi fik det gamle depositum tilbage.
Inden vi har fået opgørelsen udløber vores bevilligede overtræk, og vores konto lukkes - mens vores rådgiver er på ferie, og banken vil/kan derfor ikke åbne den igen. I en uge må vi låne penge ved min mor for at kunne få mad. Banken vil ikke hjælpe.
Ugen efter får vi så opgørelsen fra den gamle lejlighed og får intet tilbage! Vi går ned til vores rådgiver til endnu et møde, og vi får at vide, at vi kan få lagt de 15000 vi har i minus oven på vores normale lån. Hvilket vi i første omgang er glade for.

Men da vi får de nye lånepapirer ser vi, at renten pludselig er gået fra 9,5 % til 15 %. Da vi påpeger dette, får vi igen stillet et ultimatum. Vi har intet valg.
Vi skriver under, og med oprettelsesgebyr, ændring af lånedokumenter, samt prisen på det overtræk vi kørte med på lønkontoen har vi ca. betalt 2500 for, hvad jeg vil kalde, ingenting!

Vi går derefter over til Frøs Herreds Sparekasse, og de tilbyder at tage alt vores lån, for 9 % og det er nu knap 1,5 måned siden.

Men AL-bank har stadig ikke fået flyttet vores konto. Vores rådgiver vil ikke tale med os, da hun siger, at det er ude af hendes hænder (hun virker ærlig talt lidt små-fornærmet). Vi får bare et frækt svar om at det jo nok kommer lige pludseligt.

Vores nye rådgiver kalder situationen ekstrem pinligt for AL-bank, og mener at det læner sig op af chikane, da det normalt taget 2-3 uger at få flyttet.

Jeg vil derfor ALDRIG anbefalde AL-bank til nogen.

Jeg føler mig velkommen som kunde - Mimersgade filial

Super service!
Jeg har min egen rådgiver, som ved hvem jeg er - jeg behøver ikke at komme med en større udredning om mig selv og min økonomi hver gang jeg kontakter dem! Det er virkelig befriende!!!
Min rådigver forstår at det er ham der er eksperten, og at det er HAM der bør RÅDGIVE mig.
Fleksible, venlige og imødekommende! Så længe I fortsætter på den måde, gider jeg ikke engang undersøge om det eventuelt skulle være billigere andre steder... :-)

AL(t) for besværligt......

Jeg ville faktisk rigtig gerne skifte til AL.... men sådan skulle det ikke være.

Ville flytte en helt alm. lønkonto, og skulle hverken have lån eller noget....

Bliver mødt af en krav om følgende:
* 3 seneste lønsedler
* Årsopgørelsen fra SKAT 2011
* ID
* Oversigt over mine øvrige kontoer
* Detaljeret budget for hele husstanden

De 3 første punkter giver fuldstændig mening, oversigt over mine øvrige kontoer ( altså ikke lån ) syntes jeg som sådan ikke rigtig vedkommer dem..... men at skulle aflevere et detaljeret budget for både mig og min hustru .... for at jeg kan oprette en simpel lønkonto.... det syntes jeg er et helt urimeligt krav.

Rådgiveren ( læs eleven de sætter til at besvare nye henvendelser ) er helt enig og forstår det som sådan heller ikke.... men der står i hans manuskript at han skal have det..... ØHHHH var ???

Nå..... jamen det blev så ikke lige Arbejdernes Landsbank )0:

ligger søvnløs om natten!

Nu har jeg haft AL siden 2006, og jeg har oplevet det ene tillidsbrud efter det andet. Den ene løgn efter den anden, ændringer af aftaler uden min viden og rådgivere som taler ned til en og tror de er bedre end alle andre bare fordi de styre folks penge!

Det hele gik galt tilbage i 2008 hvor vores bank godkendte at vi kunne købe en lidt dyrere andel, da vi havde en lille på vej. Vi spurgte dog begge om det ikke var bedst at vi solgte den nuværende inden vi gik igang, det så vores rådgiver ikke nogen grund til, da den var hurtigt væk. Så vi købte den nye og banken ville så "holde" på udgifterne indtil den anden solgte, den solgte aldrig og vi havde pludselig dobbelt udgifter i 16 mdr, indtil vi med tårer måtte sælge det nye, samt bil og mc. TAKKET være vores banksrådgivning kostede denne affære os en restgæld på lidt over 150000 kr. Vi flyttede tilbage til det gamle, for kun at finde en vandskade og vi endte med at smide nyt køkken i boligen som sku være lånt til i friværdien, og det sagde banken ja til, men kom med en dårlig undskyldning senere og endte med at smide det OVENI vores restgæld, så vi pludselig havde et kømpe 13 % i rente lån. endnu engang holdte de ikke deres ord, og vi blev røvrendt.

Efter dette skete der mange ting som gjorde at jeg mistede mit job, min kone hendes og til sidst blev vi skilt da vi skændtes om alt, især penge da vores bank jo tog dem alle sammen. jeg står nu alene uden arbejde med vores andel og alle de udgifter der medfølger, og jeg får ingen forståelse fra banken overhovedet!!

Han vil ikke omlægge lån for at give lidt pusterum, han afviser mine pbs aftaler uden chance for at man kan dække beløbet ind. Og så er han fuldstænding ligeglad med at jeg sidder på gaden om 1-2 mdr, hvis jeg ikke får hjælp.

Det skal hertil siges at jeg har forsøgt at få en virksomhed stablet på pengene, for at redde mig ud af arbejdsløsheden, heller ikke her støtter banken.. Jeg har bedt om en sølle konto med en tilhørende kassekredit på 10-30000 kr samt hævekort hertil. Dette ku jeg fandme ikke få, for der var ingen fremtid i mit firma.

Sjovt nok har jeg drevet det i et år nu, og er den eneste grund til at jeg stadig har tag over hovedet, hvilket jeg ku blive ved med at ha, hvis idioten gad at lytte til at ens forretningsforslag.

Istedet får jeg nu alle mine regninger ind på giro, og jeg skal månedligt vælge hvilke jeg vil betale, for alle kan ikke betales.

HOLD JER LANGT VÆK!! De lyver, bruger ufine metoder og så leger de gud med dine PENGE!

En skam man skal give mindst 1 stjerne...

Dårlig og ussel behandling fra deres rådgivere. De tilbage holder checks i 5 dage, selvom det er en banknoteret check - trist når man er på SU og har behov for pengene. Surt show og dårlig forretningspolitik. Derudover en meget grim talen ned til mig da jeg henvendte mig til banken omkring problemet.

Har været tilfreds indtil januar 2013 - pludselig er det umuligt at overtrække i en kort periode

Må erkende at jeg har mistet al respekt for Al-bank og deres såkaldte "rådgivere"
Jeg havde overtrukket min privatkonto -10.000 - og snakkede med pågældende rådgiver Ilse B. som "havde forsøgt at ringe" - men har ikke fået noget opkald mandag. d. 7.
Hun ville tale med sin chef og efterfølgende skulle jeg sende dokumentation for inddækning - det ville vare 14 dage inden beløb var dækket ind lovede jeg.
Nu er der gået 8 dage og jeg har allerede kunne dokumentere for inddækning , samt har ændret min forsikring til månedlig betaling - og jeg har ingen anden gæld.
Alligevel vil hun /AL-bank ikke åbne min konto - og de skriver jeg selv skal sørge for betalinger og inddækning, men så er der jo INGEN grund til at have bank , hvis man selv skal sørge for ALT og ikke kan overtrække en enkelt måned om året ?

Det har kostet mig en masse tid og ærgrelser selvom det kun handlede om 14 dages overtræk - jeg betaler mit straf gebyr hos dem , samt yderligere for rykkere af regninger der betales for sent.

Jeg har haft andre banker "Amtssparekassen", Lån&Spar bank - Fionia Bank - må erkende at det her er den dårligste behandling jeg nogensinde har fået ved en bank!

Venlig og seriøs tone

Har været kunde i 3 år, tidligere Danske Bank.

Er meget tilfreds, har fået venlig og god betjening altid!

Useriøs

Ønskede at skifte til en anden bank end min nuværende. Kontaktede AL, i det jeg havde hørt, at de var seriøse og satsede på privatkunder.

Jeg kontaktede AL via deres hjemmeside, og skrev kort, at jeg ønskede at høre, hvad AL kunne gøre for mig. Ydermere skrev jeg, at jeg havde gæld grundet tab på salg af en lejlighed. En gæld jeg selv har banket ned fra små 500.000 til lidt over 100.000.

I kontakt formularen skulle man opgive telefon nummer, men jeg understregede i min henvendelse, at jeg KUN ønskede at blive kontaktet pr. mail, i det jeg arbejder en stor del af tiden i udlandet, og i øvrigt ikke ønsker at blive forstyrret mens jeg er på job.

Lidt over en time efter ringer min telefon. Det er AL i røret - så meget for at kontakte mig via mail! Rådgiveren (må jeg formode han er), konstaterer blot at AL ikke kan tilbyde mig et møde, i det min gæld er for stor - yes I get it, lidt over 100.000 kr. er ikke peanuts, men der er ikke tale om forbrugsgæld eller på anden måde let omgang med penge, ligesom jeg altid har betalt mine regninger, aldrig har været i RKI, og i øvrigt aldrig har misligholdt mine økonomiske aftaler - alt dette ville rådgiveren fra AL have erfaret, hvis han havde gidet at bruge 2 min. på mig.

At spørge ind til min lønindkomst, eller aktiver i øvrigt, havde jo været et fint udgangspunkt for en dialog, men at afvise en potentiel kunde UDEN at indhente mere info end blot min egen konstatering af nuværende gæld er simpelthen for useriøst.

Min familie, der ligeledes overvejede at skifte til AL bank er selvsagt ikke længere interesserede.

Første RÅDGIVER jeg har mødt, og ikke en "bank konsulent/sælger"

Er lige skiftet til AL bank, og er meget begejstret, virkelig kompetent rådgivning, og rart med en bank som faktisk lytter. Glæder mig til mange år hos jer. Er blevet fast tilknyttet afdelingen på Østerbro.

interesse for privatkunder

Indtil videre har jeg kun haft gode oplevelser i Arbejdernes Landsbank (har været kunde i ca. 1 år).Kompetent og troværdig rådgivning og oprigtig interesse for, hvordan jeg ønsker, min økonomi skal indrettes - og hvordan jeg ønsker, kommunikationen med min bank skal foregå. Desuden virker det, som om banken er interesseret i privatkunderne og ikke kun i de store erhvervskunder, en behagelig forandring fra min tidligere bank, Danske Bank.

Hvis du er utilfreds med din bank, så skynd dig at skift til AL-bank.

Efter jeg har haft den samme bank, "Danske Bank", i mange år, fik jeg en dårlig behandling uden særlig belæg. Jeg ansøgte om at blive kunde hos AL-bank, og blev modtaget med en god og stabil aftale. En aftale, der gav mig flere fordele, en lavere rente samt en sød og kompetent bankrådgiver.

Rigtig god bank

Vil til enhver tid anbefale AL-bank
God rådgivning og service

Kanon bank! Er så glad for jer.

Men savner lidt en iPad og/eller en Windows Phone app!

Mafia metoder.

Mafia metoder er den eneste beskrivelse der er på arbejdernes landsbank.
Der kommer en klage i Pengeinstitutankenævnet.

Rådgivning - En by i Rusland.

Tilfreds kunde

Har været kunde ved Arbejdernes Landsbank siden 1992 og har ingen planer om at skifte :)
Altid god personlig betjening og man føler sig velkommen og genkendt når man er i banken.

En bank for og med almindelige mennesker

Jeg havde danske bank og betalte skyhøje renter for mit andelsboliglån (10%-12%). Arbejdernes Landsbank gav mig et tilbud på 5,45%. Jeg kunne tilmed låne lidt ekstra, til et mindre afdrag pr. måned og med en kortere afbetalings periode end danske bank. Win/Win/Win :)

Udover det så er de flinke og rare i banken så man modsat danske bank ikke skal skamme sig over at have gæld. De får en til at føle sig velkommen i banken og der er aldrig det snobberi man kender fra danske bank. En god bank som jeg varmt kan anbefale!

Den dårligste service ever. lover & lover men tag & tag Masser af GEBYR

Pas på jeres penge det tag gebyr for alt. og lover og lover men lyver og lyver. får ingen hjælp men betaler alligevel...................................

God Bank

Siden jeg skiftede til al-bank, har jeg kun været tilfreds.

midel

Ok bank, dog ikke for virksomhedder

Venlige, imødekommende og hjælpsomme

Jeg skiftede til Arbejdernes Landsbank for et år siden, og det har jeg bestemt ikke fortrudt. De er hjælpsomme, servicemindede og utrolig imødekommende, når man henvender sig. Intet er for småt og intet er for stort. Kort sagt. Arbejdernes Landsbank er som en bank bør være.

Is AL Bank your company?

Visit AL Bank