Albinusfro reviews

Albinusfro reviews

8.5

Fantastik leverandør, hurtig servicering - ikke helt så mange frø i pakken som forventet

Ordrenr : 17956
Ordredato : 29-03-2014 14:37:07
Transaktions nr. : 28162328

Hej Tine
For at starte vil jeg sende stort ros til dig. Det er en super hjemmeside du har. Du har utroligt mange spændende tilbud og det er en skønt at handle hos dig. Ekspeditionen er hurtigt og varerne når hurtigt frem. Det er bare super! Jeg er vildt begejstret med din vidunderlige måde at beskrive produkterne. Det er skønt at kunne nyde dine beskrivelser, som strutter af glæde og viden. Skrevet på absolut professionel måde. Trine, du er fantastisk.

Jeg fik den 29. marts bestilt:
680 - Aubergine, gilonatskygge, ’Striped Toga’ Solanum aethiopicum til 27 kroner pr. portion.
Du skriver desværre ikke, hvor mange frø der findes pr. pose. Jeg kan oplyse at have modtaget 11 stk. Det er ikke mange, men måske er vist nok bare så dyre og så er der jo 1 stk. mere. Fint.
og: 687 - Tagetes "French Vanilla" F1, Tagetes erecta til 23 kroner pr. portion.
Du skriver selv at der er ca. 20 frø pr. pose – MEN, der var vitterligt kun 11 frø i posen.

Jeg giver i dag min vurdering af dig og din frøbutik: Du får et kæmpe 5-tal for din vidunderlige butik. Her får man ikke bare købt nogle frø, man får oven i købet en masse viden og fornøjelse, ved at læse dine kærlige, journalistiske beskrivelser. Man kan slet ikke lad’ være at læse mere og mere…
Du får også et stort 5-tal for ekspeditionen. Både emballagen og hurtigheden er bare i top.

Nu var jeg jo godt nok lidt skuffet over antallet af de leverede frø. Nej, jeg mener bestemt ikke du snyder, ganske bestemt ikke. Men måske har du nogen børn, som tæller frøene op og måske gik det lidt stærkt for dem?...

Angående mine elskede, smukke Tagetes, er jeg meget skuffet. Jeg regner med, når der står ca. 20 frø, at modtage – i hvert fald – de 20 stykker. Men der var kun 11 frø, eller anderledes formuleret: ca. 50%. Dette synes jeg er trist (jeg elsker Tagetes)! Så her trækker det ned i min vurdering.

Min samlede vurdering er på nuværende tidspunkt et 3-tal.
Jeg vil dog sige at jeg i hvert fald igen vil handle hos dig. For mig handler denne vurdering her på Trustpilot først og fremmest om at komme med konstruktiv kritik. Vi har brug for dig og sandsynligvis var min oplevelse med antallet af de købte frø bare en kedelig ’svipser’.

Jeg anbefaler dig og dit firma med stor glæde til Alle.
Med venlige hilsener, Christa

Lang leveringstid og manglende svar på mail...

Jeg har efterhånden handlet en del gange hos Albinus Frø og har i det store hele været ganske tilfreds.
Den seneste ordre har dog ikke været tilfredsstillende: jeg bestilte frø den 2/3 og modtog den automatiske ordrebekræftelse med det samme. Herefter hørte jeg ingenting indtil den 11/3, hvor jeg i en venlig mail spurgte, om mine frø mon var på vej? I tilfælde af, at ordren ikke var sendt endnu, ville jeg nemlig meget gerne supplere min bestilling med indkøb af en enkelt frøpose mere. Igen modtog jeg et automatisk svar. Næste dag lå den oprindeligt afgivne ordre i min postkasse med en nedkradset: "Undskyld den lange leveringstid" på bagsiden af kuverten. Mailen blev ikke besvaret...

Hej Julie
Du har fuldstændig ret! Jeg hár sendt dig de ekstra frø, du ønskede (uden beregning), men der gik for lang tid! Beklager! Det er højsæson i disse uger og foråret frister folk til frøkøb. Det er dejligt, men betyder desværre osse meget stor travlhed i butikken lige netop nu. Det gik ud over din ønskede ekstrabestilling. Min fejl – jeg siger undskyld!
Tine Albinus
Albinus Frø

Mere inspirerende hjemmeside skal man lede længe efter! 😊 .... men....

Jeg har handlet hos Albinus Frø et utal af gange de sidste 5-6 år, men der bliver længere og længere imellem mine køb....
På den baggrund skriver jeg nu en anmeldelse her med en bøn om at gøre det nemmere at finde ideer til det man søger 😉
Albinus Frø er vokset meget de sidste år - og dermed er udvalget i de få fastsatte kategorier blevet enormt. Og, for mig, uoverskueligt. Hvis jeg leder efter noget helt specifikt, er der absolut ingen problemer!
Men hvis jeg søger inspiration / ideer til noget nyt, bliver jeg nødt til at kigge samtlige frø igennem i en given kategori - og med så mange sider at bladre igennem, er det sjældent at jeg magter det.

Så hvor ville jeg ønske at der fandtes nogle flere kategorier! (samt evt. nogle få underkategorier).

Eksempelvis ville det være ønskeligt hvis "Grøntsager, Krydderurter og Spiselige Blomster" ikke var samlet under et, men delt op i tre kategorier. Det samme med "Stauder, Toårige og Løgplanter".
Der er, efter min mening, meget stor type forskel på de tre forskellige udvalg i de to nævnte kategorier. Og jeg forstår faktisk ikke hvorfor de er samlet under et?
Måske det engang var for nemhedsskyld - men det er godt nok blevet noget af en dagsudflugt at "komme det hele igennem" 😕

Ellers helt igennem fantastisk hjemmeside! Derudover med beskrivelser helt i særklasse og udenfor sammenligning! 😊

Mange forårshilsner,
Henriette

Hej Henriette

Tak for de fire stjerner og dine pæne ord! Og endnu mere tak for den gode, konstruktive kritik: Det kan jeg bruge til noget!

Du har ret i at det formentlig vil være en god ide at dele produkterne op i flere undergrupper for overskuelighedens skyld. Det vil jeg tage med i mine betragtninger, når jeg snart skal tjekke webshoppen igennem for mulige forbedringer. Skal blot lige over højsæsonen :-)

Tak for det gode input!

MH Tine Albinus

Sikker levering - god - meget- information. Spændende udvalg

Stort og spændende udvalg.
God information
Levering som aftalt

Mit yndlingsfrøfirma!

Har købt frø her adskillige gange, altid gode frø og god behandling. Læser nyhedsbreve med stor fornøjelse! Meget inspirerende.

En virkelig dejlig frøbutik!!!

Albinusfro.dk er en virkelig dejlig frøbutik med et flot udvalg af mange forskellige frø.
En af grundene til at jeg valgte at handle her, var at det var muligt at købe nogle lidt mere usædvanlige ting. Selve hjemmesiden er særdeles overskuelig og leveringen er lynhurtig. Kan kun varmt anbefale albinusfro.dk.

Perfekt køb

Albinus frø har en dejlig overskuelig hjemmeside, og det er let at bestille. Selvom de beskriver sig som en mindre virksomhed er udvalget dog flot, især er der flere spændende, lidt usædvanlige ting. Det var primært derfor, jeg bestilte, og selve bestillingen var helt uproblematisk. Varerne blev afsendt omgående, jeg havde mine frø i postkassen i en god, tyk foret konvolut et par dage efter bestilling selvom det var mellem jul og nytår, og det er altså bare i orden! En rigtig god oplevelse, her handler jeg igen.

Hurtig og god service

Der var hurtig ekspedition og en rigtig god service. Der er ingen ting at sætte finger på... Det er bare som altid et rigtigt godt sted at handle! :)

Spændende, inspirerende og anderledes frøhandel , hurtig levering og levedygtige frø.

Albinus Frø er en lille frøhandel med mange anderledes, spændende frø af alt til hus og have. På hjemmesiden findes udførlig så og pasningsvejledninger og man kan tilmelde sig nyhedsbreve. Alt er letforståeligt og med mange flotte billeder. Jeg har købt mange frø af anderledes planter til drivhuset og alle er blevet til fine planter med stort udbytte. Jeg ønsker mig frø i julegave og til fødselsdag. Og har allerede handlet lidt ind til næste havesæson. Jeg kan slet ikke vente :-)

Vejledning i brugen af frø.

Jeg kunne tænke mig at der kom opltsning på posen om tidspunkt og brugen af af frøene

Kære Gunner Voigt

Tak for dine fire stjerner!

Hele konceptet bag webshoppen Albinus Frø er at alle plantebeskrivelser og såvejledninger findes på hjemmesiden, og at frøene leveres håndpakkede i brune poser med kun håndskrevet plantenavn. Til gengæld for at der kun står plantenavn på poserne, gør vi rigtig meget ud af at skrive grundige beskrivelser og vejledninger på hjemmesiden og opdaterer og tilføjer hele tiden nye informationer på sitet. Til alle produkter findes der på hjemmesiden beskrivelser af planterne og særlige forholdsregler i fht. såning. Derudover findes der et generelt afsnit ’Om at så’, der beskriver hovedtræk i at så hhv sommerblomster og stauder. Her kan alle de nødvendige oplysninger findes.

Tine Albinus

Fine frø fra Albinu

Ja jeg kan jo ikke se hvordan planerne ser ud endnu, da di først kommer op til foråret, men dejlig personlig levering, og frøene var fint pakket ind og mærket. Glæder mig til foråret og sommeren 2014

Frøbutik med kvalificeret information til kunderne

Virkelig god information om de frø man køber, både med tekst og billder, så man ved hvilken plante man får ud af de indkøbte frø. Ved hvornår og hvordan man skal så frøene og hvor planterne bedst kan gro.
Hurtig betjening - i det hele taget godt sted at handle.

alle de spændende frø

Hvor er det dejlig alle finde gode spiredygtige frø af specielle blomster

Fantastisk service

Skrev efter modtagelse af ordre flere spørgsmål, da jeg var kommet i tvivl om såning etc. Jeg fik fine uddybende svar med det samme, og føler mig velkommen til at spørge igen, hvis jeg kommer i tvivl om noget. HER handler jeg fremover <3

Hurtig, let & rigtig god kundeservice ...

Bestil det du har lyst til, det bliver leveret lyn tjept ... 1000vis af spændende frø ...

Spændende sortiment og super leveringstid.

Det er her man skal kigge hvis man f.eks. vil dyrke lilla tomater eller tagetes med citronduft. Meget spændende og rigtig god service med hurtig levering.

Altid spændende frø fra Albinus Frø

Jeg kan roligt anbefale Albinus Frø. Deres spændende frøsortiment bliver afsendt, så man modtager sin bestilling efter få dage. Og så er det altid godt at læse nyhedsbrevet, som er meget inspirerende.

Spændende frø til haven uden at det bliver dyrt.

Hvis man har en have eller bare, som jeg har interesse og passion for at se noget gro og vokse - og blomstre, så kan jeg varmt anbefale Albinus frø eller www.albinusfro.dk
Det er en sand guld grubbe, som jeg har anbefalet til mange nye haveejere.
Hvis man skal i en planteskole kan man hurtigt blive blanket af - de har jo arbejdet med planterne ofte i flere år, men hvorfor gå glip af den fornøjelse. Hos Albinus frø kan man købe masser af spændende frø til have, krukker og vindueskarm. Der er en indfølt beskrivelse af hver enkelt frø og plante - plus smukke billeder. Kan kun opfordre : prøv det ! At så planter og stauder selv er sjovt, livsbekræftende og slet ikke dyrt. For 20-25 kr. får du en lille spændende pose frø og portoen kun 20 kr. hvor andre tager ågerpriser op til 70 kr. for at sende nogle få frø. Så det er ikke dyrere end man har råd til at eksperimentere lidt.
Til sidst må jeg fremhæve Tine Albinius' nyhedsbrev. Det bedste af mange nyhedsbreve jeg får. Det er vildt inspirerende med en masse baggrundshistorie om den pågældende plante og flotte billeder. Ingen grund til at tøve - bare kom i gang !

Fin og hurtigt ekspedition

Overskuelig hjemmeside og hurtigt ekspedition.

Albinusfrø er ubetinget min yndlingsfrøhandel

Det, jeg så godt kan lide, er at man her kan få frø af de smukkeste af de vilde planter sammen med en hel masse varianter af de almindelige stauder og nye spændende planter, som jeg aldrig har hørt om.
I tilgift får man i nyhedsbrevet en masse at vide om planterne sammen med en masse smukke billeder.
Det er godt gået.

Albinus Frø er et lille, enmands-firma, der sælger frø af hovedsagelig egen avl. Firmaet ejes af Tine Albinus, og langt de fleste frø, der sælges, er dyrket i egen have på Sydsjælland. Firmaet er især specialiseret i frø af stauder. Derudover indeholder sortimentet også frø af sommerblomster, vilde planter, grøntsager og krydderurter, samt frø af eksotiske planter, som sjældent eller aldrig ses i Danmark. Der lægges vægt på at fortælle en historie om den enkelte frø/plante: er det fx en gammel klosterplante, hvilken funktion har denne plante i Indien, var denne blomst typisk i den klassiske, danske landbohave? Alle frø er spiretestede, og der sælges kun frø, der har vist en god spireevne. Frøene er håndpakkede i brune papirsposer. Albinus Frø udgiver et jævnligt nyhedsbrev om have, frø og frøformering.

Visit Albinusfro