Alka reviews

Alka reviews

7.7

Dårlig service på chatten!

Dårlig stil at lade folk vente, for så at få at vide fra en anden medarbejder, at ham man snakkede med er smuttet til frokost. Så skal jeg bruge min tid på at sidde og vente på at han vender tilbage med et forsikringstilbud. Viser ikke ligefrem at man er interesseret i nye kunder.

Simpelt

For en gangs skyld et forsikringsselskab der ikke skal have 5-6 forskellige dækningsmuligheder hvor man skal vælge mellem superlight, light, medium osv.
Det var overskueligt at vælge forsikring, der var en betydelig besparelse for mig og da jeg havde brug for, at komme i kontakt med alka gik der under 2 min fra jeg løftede røret til jeg havde en venlig og yderst hjælpsom medarbejder i røret.

positiv oplevelse

Det var nemt og overskueligt at tegne forsikringerne via nettet.
Der var hurtig respons på mailen og de efterfølgende papirer er lette at forstå.
Da der opstod et spørgsmål i forhold til betalingen var det nemt at komme igennem på telefonen.

Overfladisk

Dit hus bliver vurderet af en vurderingsmand, helt uden din deltagelse. Det giver naturligvis stor mulighed for misforståelser, som ikke står til at rette bagefter.

Personnummer

Hvorfor skal man oplyse person nummer, for at få oplyst præmie på bilforsikring, på jeres hjemmeside.

ok - hurtig og reel afklaring af forsikringsskaden

man oplever en reel og hurtig afklaring af forsikringssagen

3 fejl inden vi nogensinde kom over

Til at starte med var der fin service, men vi fik aldrig tilsendt betingelserne som lovet. Nå, men lige pludselig kom det så et brev om jeg havde opgivet falske oplysninger mht. Bil forsikring, nej jeg havde bare taget fejl af et årstal for en skade. De undersøgte det ikke engang sendte bare et brev og i samme brev steg bilforsikringen til det dobbelte. Efter lidt bøvl blev det dog ændret tilbage.
Så kom dråben.... De vil ikke dække en ulykkesforsikring på min kone pga. En depression, hvad har det dog med eb ulykkesforsikring at gøre ... Nå, vi fik annulleret alle aftaler og vendte tilbage til vores gamle selskab. Min kone var både ked af det og følte sig trådt på.

Nu finder vi så ud af at Alka rent faktisk ikke overholder FN s resolution om menneskerettigheder selvom Danmark har underskrevet den.

Hvor usselt !

God og solid håndtering med lidt for mange breve :-)

Alka håndterede dette skifte meget professionelt, og alt gik som smurt, dog synes jeg de sendte for meget papir - de kunne nøjes med et enkelt pr. forsikring, efter min mening

Nem handle med

Jeg synes Alka er nem at handle med. Jeg har ihvertfald ikke haft nogle problemer overhovedet.

Sprang fra bindende tilbud

Har modtaget et bindende tilbud på bilforsikring fra Alka (se magasinet 'Penge', marts 2014), men mens jeg overvejede det meddelte de mig pludselig, at de ikke ville stå ved tilbuddet.

Nu vil ingen jo være kunde i en virksomhed hvor man skal true med retssag før kundeforholdet overhovedet starter, så jeg holdt ikke Alka fast på deres tilbud.

Ikke særligt professionelt.

Billigere, bedre, effektiv og god betjening!

Så reklamen i TV, checkede priserne og dækningen, alt VAR bedre end mit snart tidligere selskab.
Så vidt så godt, men man kender jo først sit selskab, når skaden er sket.
Jeg forventer dog at en eventuel fremtidig skadesbehandling vil leve op til det positive førstehåndsindtryk.

God virkede som det skulle

Fik en forsikring pa en halv time

Kan kun anbefale at kontakte for ALKA et tilbud på bilforsikring. Super service og en meget attraktiv pris.

høflig og venlig betjening

Ingen problemer med at få kontakt til en medarbejder, lavede rapport mens vi talte sammen i tlf., og pengene blev overført med det samme.
Margit

Jeg har altid følt mig godt behandlet af Alka

Jeg synes du skal flytte dine forsikringer til Alka, de er både billigere og langt bedre end andre forsikringsselskaber.

Afvist

Kan desværre ikke anbefale alka.
Afviste at forsikre mig på trods af jeg aldrig har haft skader på indbo eller ulykke. Godt der er 30 dages fortrydelse for sikke da en bøvl.

Hej Sluxx,

Tak for din anmeldelse.

Ud fra det du skriver, kan jeg ikke rigtig forstå hvorfor du er blevet afvist.
Uanset hvad, så er det vigtigt at du har fået en forklaring på, hvorfor vi evt. ikke ønsker at tilbyde dig en forsikring.

Jeg vil gerne gå ind og se på hvad der er sket. Jeg håber du vil sende en mail til mig på trustpilot@alka.dk.

Hilsner,

Lise Agerley, Kommunikationsdirektør

Super service og imødekommende hjælp

Vi er RIGTIG glade for Alka - har været kunder i 15 år uden skader, og er så lige røget ind i fire på stribe. Ingen sure miner, kun professionel imødekommende hjælpsomhed. Kan varmt anbefales :o))

Fin service men fik aldrig tilbud på skrift som lovet.

Havde henvendt mig pr mail for at få et skriftligt tilbud på alle forsikringer i min husstand. Blev da ringet op og fik et godt tilbud i telefonen grundet rabat via mit medlemskab i en fagforening. Sælger ville efterfølgende sende tilbud på mail til mig. Dette tilbud har jeg dog aldrig modtaget og har derfor ikke skiftet forsikring til alka. Lidt besværligt og tidskrævende at man skal være så vedholdende for at få et skriftligt tilbud...

Hej Martin,

Jeg er rigtig glad for du skriver.

I Alka gør vi alt for at det skal være enkelt at flytte sine forsikringer. Derfor beklager jeg at du ikke har modtaget det tilbud du har bedt os om.

Jeg håber du vil sende mig en mail med dine kontakt informationer, så jeg kan sørge for at tilbuddet bliver fremsendt med det samme. Du må gerne sende mailen til trustpilot@alka.dk.

Hilsner,

virkelig dårlig oplevelse

Jeg gider ikke en gang bruge tid på at skrive monsterlang klagesang. Har brugt rigelig tid i forvejen.

Hej Charlotte,

Tak fordi du skriver.

Jeg vil rigtig gerne hører, hvorfor du har haft en dårlig oplevelse med Alka. Jeg håber du vil overveje at sende en mail til mig på trustpilot@alka.dk og beskrive hvilken oplevelse du har haft med os.

Jeg håber at høre fra dig.

God dag.

Lise Agerley, Kommunikationsdirektør

Al for lang ventert tid når man ringer

Sider med mobilen og venter i en halv time
det er ok vis det var alka der betalte. Det koster at ringe til fast net fra mobil
og så når man beder dem om at ringe op går der 2 dage
kan ikke bruge det til noget.
tænk vis man skulle bruge sin rejse forsikring

Hej Susanne,

Jeg vil gerne beklage at du ikke er blevet ringet op, når du har bedt os om det. Det er ikke i orden.
Der kan i perioder være lidt længere ventetid på telefonen. På Alka.dk under punktet kontakt, kan du se et barometer på, hvornår man skal forvente lidt længere ventetid.

Du har også mulighed for at sende os en mail, eller benytte dig af vores chat.
Hvis du imod forventning stadig ikke har været i kontakt med os, må du meget gerne sende en email til mig på trustpilot@alka.dk, med dit telefon nr. Så skal jeg sørge for at du bliver ringet op med det samme.

God dag.

Alka er til for dig

Om os

Alka er ejet af danske lønmodtagere, så vores overskud går til dig som kunde i form af bedre og billigere forsikringer. Alka arbejder for kunderne, ikke for profit.

Det er altid nemt at få fat på os
- Vi sidder klar ved telefonerne: Mandag-torsdag kl. 8-20. Fredag: kl. 8-16.30.
- På hverdage mellem 9-18 sidder vores rådgivere også klar på vores Chat.
- Du kan også træffe os via Facebook.

Hvis du har brug for yderligere information kontakter vi dig gerne. Klik her.

Visit Alka

Kontakt os