Alka reviews

Alka reviews

7.7

MEGET ringe

Vi er desværre i den uheldige situation at jeg har fået stjålet min cykel ( racercykel ) hvilken der er tegnet udvidet cykeldækning på. Da den er lidt dyrere end normale cykler.

Vi anmeldte tyveriet til politiet og til Alka. Der gik ca. 5 dage før vi hørte noget fra Alka, det er i og for sig okay synes vi. Men derfra ændrer vores ellers okay oplevelser med dem.

Min kæreste modtager et Tlf. Opkald fra Martin From Gren fra Alka, hvor hun giver Tlf. Videre til undertegnede, da det er min cykel der er blevet stjålet. Da jeg kender lidt bedre til forløbet. Han påpeger at samtalen bliver optaget hvilket jeg ikke ser som noget problem. Og han går igang med at udspørge om div. Ting i forløbet. Jeg bliver hurtigt klar over at han tvivler MEGET på at min cykel er stjålet da han indirekte siger at han undrer sig meget over at cyklen fik lov at stå udenfor, selvom den var låst. Hvortil jeg siger at det vel er meget naturligt eftersom cyklen lige er blevet vasket og derfor ikke skal ind og dryppe på gulvet ( trægulv )

Det ender med at han får hele historien hele 2 gange. Ved ikke om hr. Martin From Gren husker dårligt eller der ligger andre ting bag. Vi modtager et brev 3 dage senere hvor han skriver at jeg skal skrive under på en samtykke erklæring, hvor Alka må indhente personlige oplysninger om mine økonomiske forhold, indestående i bank, kontakte naboer osv. Og indvidere påpegede han at jeg jo måtte ha et journal nr./kvittering fra politiet med anmeldelsen, hvilket jeg snakkede med politiet om. Her fortalte den flinke dame ved politiet at det vidste Alka ( Martin From Gren ) udemærket godt at han selv skulle indhente hos politiet.

Efter vi havde modtaget samtykke erklæring fra Alka, ringede jeg til Martin hvor jeg fortalte at jeg under ingen omstændigheder ville skrive under på den erklæring, da jeg for det første ikke vil give mit cpr. Nr. Ud til en for mig vildt fremmed. Og ikke mindst fordi jeg nu 3 gange har fortalt ham historien. Hvor til han så svarer at så kan han ikke gå videre med sagen. Det skal lige siges at han har fået tilsendt div. Kvitteringer på cyklen og ekstra udstyr.

Så her står jeg og har selv måtte betale for en ny cykel, da Alka ikke vil hjælpe. Selvom vi betaler for en udvidet cykelforsikring. Er det virkelig stilen ALKA? For så må vi da opsige vores forsikringer hos jer! Min nære familie var ved at tegne erhvervs forsikringer hos jer, men det er de vist heldigvis kommet væk fra den ide.

Og ikke mindst burde hr. Martin From Gren måske på et kursus i hvordan man snakker høfligt til kunder, der er med til at betale hans løn.

Vil ikke anbefale ALKA efter dette.

Bondefangeri ?

For et halvt års tid siden forsøgte jeg at få hjemmesiden til at udregne en pris på bilforsikring.
Prøvede igen i dag men samme fejl opstår. Siden kan ikke bekræfte at jeg er medlem af en fagforening
og jeg får aldrig en pris oplyst.
Vælger jeg ikke en fagforening, så får jeg heller ikke en pris da jeg dermed ikke kan få en 'ekstra' rabat.
Så med andre ord får jeg aldrig en pris at vide på ALKA's hjemmeside.
Det minder om bondefangeri og jeg tror sku' ikke de er billigere end det selskab jeg allerede har
hvor jeg bla. får halv pris på autohjælpen.....

Ekstremt dårlig oplevelse

1. Når man laver en skade på en bil så bliver man straffet hårdt. Man mister lysten til at have en bil.

2. TAKSATOR er slet ikke til at snakke med.

3. Man får ikke en låne bil fra mekaniker medmindre man betaler alka for det.

4. Jeg har haft alka forsikring i 7 år. Jeg fik et billgere tilbud hos Top Danmark, men alka oplyste at jeg kun har haft 4 års forsikring. Når jeg så ringer til alka for at finde ud af hvad der gik galt, så er de slet ikke til at snakke med og vil ikke fortælle at jeg har haft forsking hos dem i 7 år, selv om jeg havde det på papir.

Alt i alt vil jeg slet ikke anbefale alka til nogen som helst

Super hurtig ekspedition af skadesager og god vejledning på tlf.

Alka har i begge mine skadesager om ulykke været meget venlige og hjælpsomme på tlf. og har været lynhurtige til at udbetale erstatningerne - mange tak til ALKA´s medarbejdere ;o) Birgitte

Hurtig og god vejledning

Alka er altid til at komme i kontakt med og har nogle faglig dygtige medarbejdere, som giver en god vejledning. Har benyttet mig nu et par gange af min elektronikforsikring, og der kom hurtig en afklaring på sagerne. Her sidste gang sendte jeg en bærbar ind til Kolding EDB-skader og 2 hverdage efter afsluttede de sagen og kunne overføre penge. Det er hurtig betjening. Ingen klager overhovedet.
vh
Kirsten Brink

Venlig og dedikeret. Alt som aftalt.

Aftalen om flytning gik som forventet. Varens 'indhold' kender vi jo først hvis vi får brug for hjælp i en skadessituation.

Dårlig service på chatten!

Dårlig stil at lade folk vente, for så at få at vide fra en anden medarbejder, at ham man snakkede med er smuttet til frokost. Så skal jeg bruge min tid på at sidde og vente på at han vender tilbage med et forsikringstilbud. Viser ikke ligefrem at man er interesseret i nye kunder.

Kære Helle

Tak for din anmeldelse.

Det er ærgerligt at du har haft den oplevelse, for i Alka vægter vi netop service og kundetilfredshed højt. Ligeledes har vi på vores chatbetjening og telefonbetjening fokus på, at vores rådgivere kan håndtere samtlige forskelligartede henvendelser, så vi dermed undgår flaskehalse og kan være fleksible – også på en travl dag. Vi ønsker at nedbringe ventetid generelt. Dog kan der være situationer, hvor en rådgiver har brug for at undersøge forhold og vilkår i baglandet, for at yde den bedst mulige rådgivning, og det kan resultere i længere ventetid end normalt. Måske har dette været aktuelt i dit tilfælde.

Jeg håber, at du har modtaget forsikringstilbuddet. Hvis dette ikke er sket, hører jeg gerne fra dig på trustpilot@alka.dk

Simpelt

For en gangs skyld et forsikringsselskab der ikke skal have 5-6 forskellige dækningsmuligheder hvor man skal vælge mellem superlight, light, medium osv.
Det var overskueligt at vælge forsikring, der var en betydelig besparelse for mig og da jeg havde brug for, at komme i kontakt med alka gik der under 2 min fra jeg løftede røret til jeg havde en venlig og yderst hjælpsom medarbejder i røret.

positiv oplevelse

Det var nemt og overskueligt at tegne forsikringerne via nettet.
Der var hurtig respons på mailen og de efterfølgende papirer er lette at forstå.
Da der opstod et spørgsmål i forhold til betalingen var det nemt at komme igennem på telefonen.

Overfladisk

Dit hus bliver vurderet af en vurderingsmand, helt uden din deltagelse. Det giver naturligvis stor mulighed for misforståelser, som ikke står til at rette bagefter.

Kære MH

Tak for din anmeldelse.

Jeg er ked af, hvis der er opstået misforståelser ved besigtigelsen af dit hus.

Jeg håber at eventuelle misforståelser kan udredes ved en dialog så vi sammen sikrer den korrekte løsning.

Vi hører derfor gerne fra dig. Send en mail til trustpilot@alka.dk så vender vi retur.

Personnummer

Hvorfor skal man oplyse person nummer, for at få oplyst præmie på bilforsikring, på jeres hjemmeside.

Kære Preben

Tak for din anmeldelse og dit spørgsmål.

Vi har valgt at spørge til cpr-nummer af flere grunde. Først og fremmest, fordi vi udregner individuelle priser, som tager udgangspunkt i en lang række forskellige parametre, som vi hurtigt kan indhente via cpr-nummeret. Og vigtigst af alt: vi ønsker at oplyse korrekte og præcise priser, så vores kunder kan regne med, at det vi oplyser – også på alka.dk – stemmer overens med virkeligheden.

Hilsner Lise Agerley, kommunikationsdirektør

ok - hurtig og reel afklaring af forsikringsskaden

man oplever en reel og hurtig afklaring af forsikringssagen

3 fejl inden vi nogensinde kom over

Til at starte med var der fin service, men vi fik aldrig tilsendt betingelserne som lovet. Nå, men lige pludselig kom det så et brev om jeg havde opgivet falske oplysninger mht. Bil forsikring, nej jeg havde bare taget fejl af et årstal for en skade. De undersøgte det ikke engang sendte bare et brev og i samme brev steg bilforsikringen til det dobbelte. Efter lidt bøvl blev det dog ændret tilbage.
Så kom dråben.... De vil ikke dække en ulykkesforsikring på min kone pga. En depression, hvad har det dog med eb ulykkesforsikring at gøre ... Nå, vi fik annulleret alle aftaler og vendte tilbage til vores gamle selskab. Min kone var både ked af det og følte sig trådt på.

Nu finder vi så ud af at Alka rent faktisk ikke overholder FN s resolution om menneskerettigheder selvom Danmark har underskrevet den.

Hvor usselt !
Kan and jan nielsen found this review useful

Kære Jesper

Tak for din anmeldelse.

Hvad angår brevet, som vi sender i forbindelse med skader på tidligere bilforsikring, så meddeler vi udelukkende, at oplysninger som du har givet os ikke stemmer overens med oplysninger, som vi modtager fra dit tidligere selskab. Det er det. Vi forholder os med andre ord til en forskel mellem de to oplysninger. Skadehistorikken og årstal for skader kan påvirke prisen på bilforsikring, da det er et af de mange parametre, vi gør brug af, når vi beregner en forsikringspræmie. Det ser heldigvis ud til, ud fra det du skriver, at uoverensstemmelsen her blev løst efter en god dialog.

Hvad angår ulykkesforsikringen til din kone, så kan jeg forsikre dig for, at vi ikke har til hensigt at gøre nogle kede af det. Vi ønsker blot at sikre, at vi er i stand til at hjælpe med den bedst mulige dækning, hvis uheldet fremadrettet er ude. Dog er der tilfælde, hvor vi må takke pænt nej, da vi ikke mener, at vi er i stand til at tilbyde en rådgivningsmæssigt, korrekt dækning. Der er mange forhold og årsager, som gør sig gældende, når vi vurderer antagelse af personforsikring – herunder fx ulykkesforsikring. Dog kan vi ikke, som nævnt, i alle situationer, hjælpe med den rigtige løsning.

Jeg er glad for at erfare, at I fortsat har en tilfredsstillende løsning i andet selskab.

Hilsner Lise Agerley, kommunikationsdirektør

God og solid håndtering med lidt for mange breve :-)

Alka håndterede dette skifte meget professionelt, og alt gik som smurt, dog synes jeg de sendte for meget papir - de kunne nøjes med et enkelt pr. forsikring, efter min mening

Nem handle med

Jeg synes Alka er nem at handle med. Jeg har ihvertfald ikke haft nogle problemer overhovedet.

Sprang fra bindende tilbud

Har modtaget et bindende tilbud på bilforsikring fra Alka (se magasinet 'Penge', marts 2014), men mens jeg overvejede det meddelte de mig pludselig, at de ikke ville stå ved tilbuddet.

Nu vil ingen jo være kunde i en virksomhed hvor man skal true med retssag før kundeforholdet overhovedet starter, så jeg holdt ikke Alka fast på deres tilbud.

Ikke særligt professionelt.

Kære Henrik

Tak for din anmeldelse.

Jeg er ærgerlig over at læse om din oplevelse.

Når vi sender et tilbud, er det på baggrund af en række oplysninger. Hvis disse – af den ene eller anden grund – ændrer sig, så kan det påvirke tilbuddet, hvorfor dette efterfølgende kan blive revideret. Jeg ved ikke, hvorvidt det er tilfældet i din oplevelse. Dog kunne det i lignende tilfælde forholde sig sådan.

I Alka ønsker vi at holde, hvad vi lover og dette gælder selvfølgelig også i forhold til tilbud, som vi afgiver.

Jeg hører gerne mere om forløbet, og håber derfor, at du vil sende mig en mail på trustpilot@alka.dk, så vi kan drage nytte og erfaring af at høre om din oplevelse.

Hilsner Lise Agerley, kommunikationsdirektør

Billigere, bedre, effektiv og god betjening!

Så reklamen i TV, checkede priserne og dækningen, alt VAR bedre end mit snart tidligere selskab.
Så vidt så godt, men man kender jo først sit selskab, når skaden er sket.
Jeg forventer dog at en eventuel fremtidig skadesbehandling vil leve op til det positive førstehåndsindtryk.

God virkede som det skulle

Fik en forsikring pa en halv time

Kan kun anbefale at kontakte for ALKA et tilbud på bilforsikring. Super service og en meget attraktiv pris.

høflig og venlig betjening

Ingen problemer med at få kontakt til en medarbejder, lavede rapport mens vi talte sammen i tlf., og pengene blev overført med det samme.
Margit

Alka er til for dig

Om os

Alka er ejet af danske lønmodtagere, så vores overskud går til dig som kunde i form af bedre og billigere forsikringer. Alka arbejder for kunderne, ikke for profit.

Det er altid nemt at få fat på os
- Vi sidder klar ved telefonerne: Mandag-torsdag kl. 8-20. Fredag: kl. 8-16.30.
- På hverdage mellem 9-18 sidder vores rådgivere også klar på vores Chat.
- Du kan også træffe os via Facebook.

Hvis du har brug for yderligere information kontakter vi dig gerne. Klik her.

Visit Alka

Kontakt os