Aller Media A/S reviews

Aller Media A/S reviews

4.2

Fik lige afkræftet nogle fordomme!

Jeg havde ikke den store tiltro til bladhuse, men det er da lavet om nu!

Min datter har abonnement på Vi Unge. Hun havde ét abonnement, som løb ud i marts i år og så fik hun et andet, som startede i januar. Dvs i januar og februar modtog hun to blade. Det tænkte vi, at det var jo bare ærgeligt, at det nye (gave-) abonnement overlappede med det gamle, men at hun bare kunne forære de ekstra blade væk.

Her i april kom der så slet ikke noget blad og jeg skrev til Aller i går. I dag bliver jeg så ringet op af en venlig dame fra Aller. For det første er det sådan, at hvis man får et gaveabonnement og har et i forvejen, så venter de med at sætte gaveabonnementet i gang til det gamle abonnement er løbet ud. Grunden til, at det ikke var sket i vores tilfælde var, at adresserne på de to abonnementer ikke var 100% identiske, hvilket jo ikke er Allers skyld. Alligevel godskrev hun på eget initiativ de to blade vi har fået dobbelt. Bladet for april var afsendt, men da det ikke var kommet frem, ville hun sende det igen uden beregning.

Alt i alt en fantastisk god og hurtig service fra et sted jeg ellers har opfattet som en pengemaskine uden tanke for kunderne. Alle fordomme er afkræftet!

Kære Signe

Tak for de fine ord, som jeg straks vil videregive til den medarbejder, du har talt med.

Kundeservicechef

Mafiametoder i "Giv en gave - 12 numre til halv pris"

Min opmærksomhed blev rettet til et godt tilbud på 12 numre af Q, som man kunne give i gave. Jeg valgte at give gaven til mig selv, og forudbetalte for de 12 numre. Derefter sendes yderligere to numre til mig, hvilket jeg finder mærkeligt, for hvis det var en anden jeg havde givet gaven til, havde jeg ikke lyst til at betale for yderligere numre.

Kundeservice siger, at ALLER i juridisk forstand har ret i, at jeg skylder dem penge, idet jeg for over et år siden har sat en gnyf i en rubrik på deres hjemmeside. Jeg taler ikke om jura her - jeg taler om etik og moral! ALLER tilbyder at trække truslen om inkasso plus rykkergebyr tilbage, hvis jeg fortsætter med mit andet abonnement som har kørt i nogle år.

Jeg tilbyder at betale for et ekstra blad (og lade mit andet abonnement køre), idet beskeden på mit andet blad lød, at de håber at jeg er glad for bladet, og på trods af manglende betaling alligevel sender mig endnu et blad. Den dokumentation har jeg ikke mere, og vi står 50 kr. fra hinanden.

ALLER skal være velkommen til at sende mig til inkasso for to numre af Q. De mister en eksisterende abonnent igennem flere år, og jeg tegner ikke nye abonnementer før denne disput er færdig.

Kære Ann,

Jeg kan se vi har modtaget en mail fra dig. Den vil jeg besvare, så vi kan få løst ovenstående.

Kan ikke afmelde nyhedsbreve

Er på en eller anden måde blevet skrevet op til aller media's nyhedsbrev. Fair nok, har nok ikke fået fjernet et flueben et sted.

Problemet er dog nu at jeg bliver ved med at få deres nyhedsbreve fra samtlige forskellige blade og magasiner, og skal åbenbart afmelde dem en efter en. Det er indtil videre skruen uden ende.

Har afmeldt mig 4 gange nu (på samme afmeldings side) så man kan tilsyneladende ikke afmelde sig. Det er noget forbandet svineri!

Føj!

Hej Søren

Jeg vil meget gerne undersøge, hvad der driller,hvis du sender mig en mail på britta.joergensen@aller.dk, så kan jeg undersøge sagen.

Laaaaang leveringstid

Min datter fik et abonnement på Vi Unge i julegave, hvor den nye cd med One Direction skulle følge med. Bladet kom næsten på udgivelsesdagen, men først efter talrige rykkere til Aller kom cd'en - 1½ måned efter juleaften, og over 2 måneder efter at bestillingen var foretaget! Det var en rigtig dårlig julegave-idé.

Hej Jakob

Du skal have bladet senest på udgivelsesdagen og din gave senest 3 uger efter du har betalt.
Jeg vil meget gerne undersøge, hvad der er gået galt,hvis du sender mig en mail på britta.joergensen@aller.dk

Urin og dokumenter

Jeg bestilte i starten af december 2013 et abonnement på magasinet ViUnge, hvor man fik en gave med. Da jeg stadig ikke har modtaget min gave én måned senere kontakter jeg Aller, og først efter 11 dage efter får jeg svar, og jeg skal der oplyse mine kontakt oplysninger. Jeg svarer tilbage på samme dag. Herefter, 6 dage senere, får jeg besked på at min gave er på vej, og den vil ankomme inden for 14 dage. Det gør den ikke, efter næsten tre uger, og jeg kontakter derfor Aller igen, uden at få et svar tilbage, men nu er min gave da kommet - To måneder efter jeg bestilte den.
Det synes jeg er meget uacceptabelt.

Kære Elisabethbb,

Hvis du sender dine oplysninger til mig, så vil jeg se på sagen. Der går max 3 uger efter du har betalt til gaven er fremme hos dig. Så jeg vil gerne se, hvad der er gået galt.

Du kan sende mig en mail på britta.joergensen@aller.dk

Kundeservicechef

uden vilje til at ændre fejl

bestilte ugebladet SØNDAG som gave til min mor. man udfylder selv ALT på en hjemmeside og betaler, dvs. Aller skal ikke gøre noget selv. Alligevel kontakter de gave-modtageren, så hun opdager hvad hun skal have i gave. samme gentager sig 2 år efter, idet de fremsender blandet FØR den aftalt tid (fødselsdagen). ALLER har INGEN corrective action procedure.

Kære Nils

Jeg vil meget gerne se på sagen, hvis du vil ulejlige dig med at sende mig en mail på britta.joergensen@aller.dk, så vil jeg undersøge sagen.

Britta Jørgensen, Kundeservicechef

Nemt at give FamilieJournal som gave (sep. 2013)

God hjemmeside. Nemt at bestille.
Eneste hår i suppen - et årsabonnement koster nøjagtigt 4 gange nøjagtigt så meget som et kvartal. Man skulle vel tro at der var lidt rabat, men sådan kan man hver dag møde små ting i livet man ikke forstår. Anyway, nemt at gøre sin gamle mor glad. Så det er fint.

Kære Jakob,

Tak for 5 stjerner. Jeg er glad for at høre, at du synes det var nemt at bestille.
Der er desværre ikke rabat på vores ugebladsabonnementer, håber din mor trods det bliver glad for gaven.

I fortjener også ros!

Kære kundeservice (abo@aller.dk).
Her hos os og hos vores familie har vi flere abonnementer hos jer. Det fungere godt med hurtige og gode tilbagemeldinger. I fortjener bestemt også ros.

Kære Per,

Tusind tak for din ros, den vil jeg straks give videre til mine medarbejdere.
Tak fordi du gav dig tid til at sende rosen videre.

Aller Media Stjeler Billeter

det er for dollit ati stjeler. jeg vil ha mine billetter som jeg vant til Langeland Festival

Dårligt stil...

Samme problem som Pernille.

Jeg havde tilmeldt ELLE-abonnement i 6 måneder (Jan-Jun 2012), men blev sendt også Juli og August som jeg ikke vidste noget om før jeg fik en rykker. Hjemmesiden virkede ikke da jeg prøvede stoppe mit abonnement tidligere og ingen svarede telefonen i Kundeservice. Intet indikerede at det sidste blad var kommet og nu er jeg endt som en "dårlig betaler". Tak Aller.

PS. Er det meningen at man skal sende blade tilbage bare for at stoppe en tilmelding? Havde ellers været meget glad for de blade.

Kære Pernille

Jeg vil meget gerne se, hvad der er sket, så hvis du sender mig en mail til britta.joergensen@aller.dk, så vil jeg undersøge sagen.

Hurtig ekspedition

Jeg har nu fået sendt den forkerte rem retur og har modtaget det nye ur med den rigtige rem. Mange tak for den hurtige ekspedition.

Neziha

Kære Neziha

Det er en fejl, det skal jeg beklage, ur og urrem skal passe sammen.
Hvis du vil sende dit navn og adresse til mig, så skal jeg rette op på på fejlen.
Du kan sende det til britta.joergensen@aller.dk

Kundeservice

Eller mangel på samme. Man skal sørme selv betale for at sende blad retur når man ønsker at stoppe abonnementet - intet der indikere at nu er det sidste blad kommet, hvis du ønsker at fortsætte vores blad kan du betale vedlagte giro.

Skal lige siges det er VI Unge og min datter på 13, så jeg får jo ikke noget før der kommer en rykker.

Men det er jo også en måde at tjene penge på - og selvfølgelig miste kunder. Ergo er det vel ikke en gevinst for Aller.

Kære Pernille

Det skal vi have undersøgt, for det fremgår på girokortene, hvilken periode du har betalt for, men skulle det være smuttet, vil jeg meget gerne undersøge sagen.

Vil du sende mig dit kundenummer eller navn og adresse på modtager af bladet, så vil jeg undersøge sagen.

Du kan sende til britta.joergensen@aller.dk

Abonnementtilmelding trods telefonisk Nej Tak

Det er nu anden gang, at jeg oplever at blive kontaktet af Aller Media telefonisk med henblik på at sælge et abonnement, hvorefter jeg får tilsendt blade jeg IKKE har ønsket - samt en regning og en trussel om inkasso. Deres "service" er yderst tvivlsom, og jeg synes ærligt talt at deres "forretningsmetoder" burde være ulovlige.

I januar eller februar blev jeg ringet op af en telesælger fra Aller Media, som jeg pænt takkede NEJ til - jeg har absolut ingen interesse i Mad&Bolig. Det forhindrede åbenbart ikke sælgeren i at skrive mig op alligevel, og jeg har efterfølgende modtaget to blade - et i februar og et i marts, samt en opkrævning på tre blade og en første rykker. Det er nu juni, og jeg har lige modtaget et brev fra et inkassofirma. Jeg er mildest talt UTILFREDS med hele handlingsforløbet, og agter at indgive en klage til forbrugerklagenævnet, gøre indsigelse hos inkassofirmaet og desuden meddele Aller, at de IKKE skal kontakte mig igen.

REDIGERING: Jeg har efterfølgende haft kontakt med Aller Media's kundeservice, og sagen er nu frafaldet fra Allers side og inkassomeldingen trukket tilbage. Håndteringen af min klage har været meget professionel, og den medarbejder, jeg talte med, var meget venlig og hjælpsom. Jeg er blevet gjort opmærksom på, at denne metode IKKE er noget Aller bifalder og at det vil få konsekvenser for den pågældende telesælger. Alt i alt ændrer jeg min bedømmelse i den positive retning - dog er jeg stadig ked af, at det overhovedet skulle komme så vidt, at de er svære at komme i kontakt med og at jeg ikke modtog nogen bekræftelse på oprettelse af abonnement, hvilket ville have kunne sparet hele sagen.

Kære Elisabeth,

Det skal vi have undersøgt, vil du have ulejlighed til at sende mig en e-mail med dit kundenummer eller din adresse, så vil jeg meget gerne se på sagen? Du kan sende til britta.joergensen@aller.dk

Ærgerligt.

Jeg bestilte et abonnement på et blad mest pga gaven, der gik næsten to måneder fra jeg havde betalt til gaven ankom, og det var så en forkert gave. Jeg ringer til kundeservice og får at vide at det er en erstatningsgave, da den anden er udsolgt, og da jeg spørger om jeg kan sende den retur, fordi jeg ikke vil have den, får jeg at vide at jeg hellere skal give den videre til en anden, fordi de ikke kan gøre noget med den. Så nu sidder jeg med en gave jeg ikke kan bruge, og har betalt flere penge end jeg skulle have, hvis jeg havde bestilt med erstatningsgaven fra første færd. Fedt.

Hej

Det skal vi kigge på, det lyder rigtig ærgerligt.

Vil du sende mig en e-mail med dit kundenr. eller din adresse, så vil jeg meget gerne se på sagen? Du kan sende til britta.joergensen@aller.dk

Britta Jørgensen, Kundeservicechef

Abonnement-gave ødelagt - det tog lang tid at få en ny tilsendt

Jeg bestilte et abonnement på Elle, og med abonnementet fulgte en bodylotion og en showergel/sæbe. Jeg bestilte abonnementet til dels pga gaven der medfulgte.
Da pakken med gaven ankom, var pumpe-funktionen på bodylotion desværre gået i stykker; det øverste af proppen var knækket flere steder, hvilket gjorde det umuligt at få indholdet ud af flasken.
Jeg skrev derfor en email til kundeservice, hvor jeg vedhæftede foto af den ødelagte bodylotion. Jeg fik svar og blev lovet at jeg ville få tilsendt en ny bodylotion. Så langt så godt.
Bodylotion´en kom ikke. Jeg skrev og spurgte om den var afsendt. Jeg fik at vide at der ville gå op til 3 uger før den blev afsendt. Da der var gået mere end 3 uger var den stadig ikke kommet. Jeg skrev igen og fik at vide at det evt. var pga forsinkelser i postvæsenet i forbindelse med påske. Efter påske var den stadig ikke ankommet. Jeg skrev igen, og fik at vide at bodylotion´en var afsendt 3. april. Nå, tænkte jeg, tak for at oplyse mig den præcise dato for afsendelse.... 10 dage senere var den stadig ikke kommet.
Jeg henvendte mig igen til samme kundeservice medarbejder, men hun svarede åbenbart ikke længere....
Da jeg så havde skrevet en anmeldelse her på trustpilot, fik jeg svar fra en anden medarbejder/chef for kundeservice, og via email-udveksling med denne, blev jeg lovet at en ny gave ville blive afsendt. Hun var tilmed så rar at tilbyde mig 2 ekstra blade gratis, som plaster på såret :) Rigtig fedt.
Dog skete der det at gaven stadig ikke dukkede op. Medarbejderen/chefen for kundeservice ville derfor personligt afsende gaven, og først da dukkede forsendelsen prompte op.
Elsebeth found this review useful

Tak for din anmeldelse.
Det lyder ikke godt, den oplevelse du har haft.

Britta Jørgensen, Kundeservicechef

endelig fik jeg meldt mig ud

Jeg fik engang en hendvelelses fra en sød dame om jeg ville være medlem af et mad blad jeg var egentligt ikke interreseret men da jeg så fik at vide at der var 3 gaver jeg kunne vælge imellem og den ene var en af mette blomsterbergs bøger og at jeg til enhver tid kunne opsige midt abonnement kom jeg til at sige ja...jeg vidste så ikke at jeg samtidig sagde ja til at modtage flere blade som jeg slet ikke havde bestilt...efter utallige opringninger og en masse brevskriveri fik jeg endelig frameldt mig men jeg må sige at jeg har betalt den bog op til flere gange nu er jeg bare glad for at jeg er afmeldt når man får en opringning kan man jo ikke læse sig til reglerne før bagefter og regnede med at i var til at stole på giver 2 stjerner da jeg trods alt blev afmeldt :)

Kære Catja,

Det er jeg ked af at høre, det skal vi have gjort noget ved, det er bestemt ikke sådan vi ønsker at behandle vores kunder.

Vil du have ulejligheden med at sende dine informationer til mig på min mail:
britta.joergensen@aller.dk, så vil jeg undersøge sagen.

Ikke styr på en skid.

Jeg bestilte et abonnement som en gave og ved første modtagelse af blad, havde jeg intet opdaget omkring et giro-kort. Der går så 3 måneder eller sådan noget, da jeg pludselig modtager en rykker om mit abonnement er sat på pause da der ikke var betalt for abonnementet endnu. Jeg ringer så ind til jer - får ordnet og betalt og hører hvordan man så fik den gave der fulgte med. BAGEFTER bad jeg om at afmelde mig abonnementet og sagde det 3 gange om det nu var opsagt og hun sagde "ja jeg har afmeldt dig fra abonnementer, så det ikke fortsætter efterfølgende". Hun efterfølgende intet om at jeg skulle gøre det på jeres side som jeg fandt ud af senere.

Da abonnementet så sluttede, fik personen forbløffende et nyt blad, som jeg IKKE havde bedt om at få. Dvs. at den person jeg snakkede med havde fuldstændigt skidt på det jeg sagde og bare lod det fortsætte.
Her gik jeg så efterfølgende ind på jeres side og fik afmeldt og der blev så efterfølgende sendt et giro-kort hvor jeg skulle betale 60 kr for det ekstra abonnement.

Syntes sku' det for ringe.. Skal aldrig bestille noget fra jer igen, når i bare skider på det man siger.

Kære Frederik,

Det lyder ikke godt,vil du ikke sende mig navn og adresse på modtageren af bladet, så kan jeg undersøge sagen. Du kan maile til britta.joergensen@aller.dk

Uetisk salgsmetode

Aller kontakter uopfordret telefonisk mennesker og fremsender efterflg. et blad som abonnement. Samtidig sendes en mail, som er "negativ accept", dvs. reagerer man ikke på mailen betragtes det som om der er indgået en aftale.

Den fremgangsmåde er kritisabel og i øvrigt dybt uetisk overfor mennesker, der er ikke danske og dermed ikke kan forventes at forstå det fulde indhold af en mail. Hvorfor benytter Aller ikke "positiv accept", altså at der positivt skal bekræftes at der er indgået aftale?

Kontakt til Aller kundeservice i den konkrete sag endte med, at Aller kundeservice henholder sig til, at den benyttede fremgangsmåde er lovlig og at krav derfor fastholdes.
--------------
UPDATE: efter skriftligt kontakt til Aller kundeservice og efterflg. telefonkontakt, har Aller valgt at lade tvivlen komme kunden til gode og frafalde kravet. Dialogen med kundeservice var god og sober og vurderingen ændres derfor til 4 stjerner.

Kære Olav

Jeg undersøger sagen og afventer dit svar på min mail.

Kundeservicechef

Giv et gaveabonnement og både modtager og afsender kommer til at betale...

Har 4 gange modtaget et gaveabonnement til Ude og Hjemme. Oplevede en del problemer med levering, gik ca 6-7 uger hvor jeg ikke fik bladet, men ringede og aftalte at jeg bare ville få forlænget mit gaveabonnement i sidste ende.

Nu står jeg så men en regning og en påstand om at jeg har oprettet et abonnement (hvilket jeg aldrig har)

Har talt med forbrugerstyrelsen, de siger at det er op til Aller at bevise at jeg har tegnet et abonnement. Men Aller sender bare regninger og jeg kan, meget belejligt, ikke komme i kontakt med Aller, de svare ikke på mails og ringer ikke tilbage.

Derfor, pas på og lad være med at give et gaveabonnement, medmindre du ønsker at både giver og modtager skal betale for festen :)

Kære Helle,

Det er jeg ked at at høre, du er velkommen til at sende mige en mail på britta.joergensen@aller.dk, så skal jeg undersøge sagen.

Gaveabonnement fortsætter

Jeg har IKKE bestilt yderligere abonnement hos Aller, hvorfor fremsendt faktura bedes annuleret.

Det er træls at jeg skal bruge tid på det her når i ellers har lovet at abonnement KUN fornyes hvis JEG henvender mig aktivt.

Aller Media A/S Details

Visit Aller Media A/S