Alstrom reviews

Alstrom reviews

7.2

LUKKET - Uden forklaring ??

Når man ringer til butikken på 3649 0745 ringer telefonen bare, til man bliver smidt af - der kommer ingen telefonsvarer med besked om lukning eller andet.

Efter at have handlet i centeret, har jeg lagt mærke til at Alstrøm, nu har holdt lukket de sidste par uger ... Hvorfor ?
Der er ingen opslag med forklaring - underligt !

God behandling

Jeg havde lavet en bestilling et par dage før, som ikke var afsendt endnu.
Jeg annulerede ordren via mail da jeg havde ombestemt mig, og fik hurtigt svar tilbage at den var blevet annuleret.

God oplevelse – indtil et hvis punkt.

Hurtig levering, men der manglende en af varerne fra det samlede køb. Hurtigt svar ved kontakt herom og problemfrit levering af den manglende del (5 stjerner herfor). Ved forespørgelse om supplering af handlen udebliver svaret helt – havde accepteret at dette ikke kunne lade sig gøre (fortsat 5 stjerner herfor), men helt at ignorerer en henvendelse fordre ikke god kommunikation (1 stjerne herfor).

Det er i detaljen forskellen ligger, og i stedet for at være en super oplevelse ender en lille ting som malurt i bægeret, at ødelægge den samlet oplevelse.

Jeg har altid fået en fin service i Alstrøm.

Normalt er jeg gået i en af deres fysiske butikker, men den her gang bestilte jeg over nettet... Postdanmark får så åbenbart smidt min pakke væk!

Jeg får ringet til Alstrøm og forklarede hvad der er sket og de ville så straks sende mig en ny - Det er sgu service... Stor tak herfra.

Også en returnering uden problemer

Havde fået et OBH produkt, der ikke virkede helt efter hensigten, men Alstrom.dk klarede også det helt fint uden problemer

Ret skal være ret - Men mennesker skal være menneskelige.

Alstrøm er ellers en foretrukken butik når jeg f.eks. skal handle julepynt hver december. Desværre, når man har en dårlig oplevelse over noget så bogstaveligt, som den jeg fik, idag mandag d. 12-08-2013. Kan det give mig lyst til fremover at finde andet sted jeg vil sætte mine ben - For bevares.... Der findes mange andre isenkræmmere omkring.

I lørdags var jeg med min kæreste ude i Spinderiet der ellers er ret nyt for os, da vi ikke sådan lige kommer ud i sådanne "små centre" som Spinderiet nu er. Da vores brusehoved trængte til en udskiftning derhjemme, fandt vi det hurtigt logisk at gå i Al-strøm isenkræmmer, da man jo ved de har netop sådanne ting.
Vi fandt et lækkert brusehoved som Al-strøm har på tilbud, dejligt.

Vi tænkte ikke endvidere over dette, end at vi betalte for vores varer og gik videre...
Da vi kom hjem, ville jeg med det samme sætte vores nye brusehoved op, så man kunne få et dejligt bad, hvor det hele bare spillede.
Men desværre... Brusehovedet var ødelagt da vi pakkede det ud... øv.

Mandag var jeg så tilfældigvis i Valby for at arbejde, hvor Spinderiet og Al-strøms forretning kan findes. Så kunne jeg jo selvfølgelig lige bytte min varer også ellers komme videre i dagens tekst.
Inde i butikken, ventede jeg pænt i køen - Da det blev min tur, fortalte jeg så medarbejderen bag skranken min situation og at jeg gerne ville bytte min vare MEN at jeg desværre ikke havde nogen kvittering.. (På selve pakken, står der at varen kostede 169,95 kroner og at den var købt i Al-strøm isenkræmmer.)

Men til min store forbløffelse, fortæller medarbejderen at jeg skal have min kvittering med mig, da det jo ligesom er min reklamationsret - Med et lille smøret smil.

Herregud... Ekspedienten bag skranken kan se, at min vare ikke er brugt overhovedet og da det kun er "begrænset tid" deres vare er på tilbud, kan han jo også se, at denne altså er købt for nylig. Men nej.. Han er ikke til at rokke eller stikke i, jeg SKAL have min kvittering.
(Det fik jeg i hvert fald afvide, med at lille smøret smil, som om... Nu var det bare et princip for ekspedienten at jeg bare ikke skulle have lov til at bytte min varer)

Det endte altså med, at jeg nu er nødsaget til at bruge endnu flere penge på en ny bruser, fordi Al-strøm VIL have en kvittering. Trods for, at købeloven skriver at man bare skal kunne bevise sit køb, på den ene eller den anden måde.

Udtag fra http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/bon?tc=740F1814A3D24C089538501A55EC0D6A :
"Hvis du ikke kan finde din bon eller kvittering, kan du muligvis dokumentere dit køb på anden måde. Det kan fx være en Dankortkvittering eller en kontoudskrift fra banken. Den type dokumentation kan kun bruges, hvis du kun har købt den aktuelle vare ved købet. Hvis du har købt flere ting, kan du ikke bevise, hvad de enkelte varer har kostet. Andre former for dokumentation kan fx være et byttemærke eller et garantibevis."

Andre former for dokumentation kan forefindes som f.eks. prismærkat. Som det der sad på min vare.
Ydermere tilbød jeg ekspedienten at jeg fandt min dankortkvittering.

Man skal helt klart være meget bogstavelig - Men hvis dette er Alstrøm Isenkræmmers handlemetoder, så håber jeg det var det hele værd, at miste en kunde, der ellers HVER december har handlet julepynt med familien for omkring 2000-3000 kroner + alt det løse, som f.eks. nye brusehoveder... Men håber det var værd at miste en kunde som jeg for sølle 169,95 kroner.

Meget, meget dårlig stil Alstrøm.

Kvikt gået Alstrøm

Kan varmt anbefales ++++++++++++

"SKIDEGODT"

Har handlet flere gange hos dem- ingen problemer.Det er bare FINT-FINT
Selvom det var en ferieperiode kom tingene indenfor rimelig tid. (hvad man kan forvendte sig i en sådan periode)
Jeg kan ikke finde noget negativt ved denne "altmuligt" forretning.
Så, BARE KOM IGANG MED AT HANDLE HOS ALSTROM.dk

Sådan skal det gøres!

Jeg bestilte gryder og pander på alstrom.dk, og alt gik lige efter bogen. Det var billigere end andre steder, og fragten var gratis, da jeg købte for over 500 kr. Jeg bestilte onsdag, og det blev leveret torsdag i forsvarlig emballage. Det kunne ikke være bedre.

Helt i top.

Jeg ledte efter en gave til et familiemedlem. Fandt den hos alstrom.dk og til en pris der lå en del lavere, end jeg har set andre steder. Jeg bestilte tirsdag morgen og modtog allerede pakken om onsdagen. Det jo bare helt fantastisk. Jeg vender helt sikkert tilbage en anden gang.

En positiv oplevelse

Fin vare, pris og leveringstid. Porto var dog lige lovlig høj, men jeg bestilte alligevel over nettet for selv at undgå at skulle rende rundt med en stor, tung og uhandy pakke.

Utroligt god kundeservice

Har i forbindelse med købet af en lysslange plaget medarbejderne med, om det nu også var den helt rigtige hvide farve lys. Uden nogle dikkedarer får jeg tilsendt nogle billeder af lysslangen i tændt udgave fra medarbejderens eget hjem, så jeg selv kan bedømme. Sikke en utrolig service - og så for et produkt ril 200 kroner!

Desværre er lysslangen her et år efter gået i stykker. Jeg henvender mig til forretningen, og får den sødeste mail tilbage, hvor vi finder ud af en løsning uden problemer og klart til min fordel.

Jeg vil helt sikkert handle hos Alstrøm igen :)

Dårlig kundeservice og mangelfuldt website

Jeg købte en sauterpande fra ScanPan, der normalt koster 900,- men var sat ned til 500. Altså en ret dyr pande. Jeg var meget obs på, om der i teksten stod noget om, at panden ikke duede til induktion. Det gjorde der ikke - og fandt det også naturligt, at man ville oplyse om det modsatte ved så dyr en pande. Da vi tager panden i brug nogle uger efter jul, opdager vi, at den ikke fungerer til induktion. Jeg kontakter Alstrøm, der udover ikke at ville tage den ubrugte pande retur, fordi jeg ikke længere havde æsken - ikke ønsker at ændre i produktbeskrivelsen på sitet, da man hellere vil fokusere på, hvad produktet kan - og ikke hvad det IKKE kan! En meget mystisk indstilling til webhandel og kundetilfredshed, hvor man er 100% afhængig af produktteksten, da man jo ikke har selve produktet og æsken foran sig. Og information om den konkrete brug på en varmekilde, der er temmelig udbredt, må vel anses som essentiel information. Efter søgen på nettet, fandt jeg på ScanPans egen hjemmeside, at den IKKE kunne bruges til induktion. ScanPan ønsker åbenbart godt at informere kunden pm, "hvad produktet ikke kan", så denne ikke bliver skuffet, når man står med et produkt, man ikke kan bruge. Så 500,- spildt. Tænker at andre kunder sagtens kunne gå i samme fælde, men det kan Alstrøm jo være ligeglade med - de har jo fået et salg - dog vender jeg ALDRIG tilbage til denne webshop! Ved god kundeservice havde man set stort på den manglende æske og erkendt, at informationen om varen var mangelfuld - og taget produktet retur. Det er heldigvis hvad man kan opleve ved konkurrenter såsom Magasin o.l.

Så et godt råd: Bliv væk - eller søg information om varen andetsteds, førend du køber, ellers kan det blive dyrt.

Billige priser - promte fejlfri levering

Jeg søgte ny babermaskine af bestemt type på nettet, og Alstrøm kunne ingen konkurrere med rent prismæssigt. Bestillingen var let og knivskarp levering gør at jeg besøger denne webbutik igen.

Elsker deres julebutikker

Der kommer vi tit og bruger en del penge her i julen ;-) Dejligt udvalg og af og til gode tilbud. Medarbejderne er en smule inkompetente, men de er da til at have med og gøre.

Alt for dyr forsendelse.

Jeg havde fundet nogle dejlige glas, men det opgav jeg hurtigt, da jeg opdagede at forsendelsen kostede 90 kr., næsten lige så meget som glassene. :(

Prøv noget andet en dyre Post Danmark, f.eks. GLS, godt og billigt med masser af afhentningssteder, hvis man ikke er hjemme når der leveres. Jeg opgav mit køb, alene pga. den meget dyre fragt.

Susan H.

Magtesløs!

Havde købt bestik på Alstrøm website tilsvarende det jeg allerede havde, troede jeg, idet både producenten og produktnavnet stemte overens. Da jeg modtager bestikket er det ikke det samme og jeg henvender mig selvfølgelig med billeder af de to produkter der skulle være ens i følge producent- og produktnavn, så de kunne se at der var lavet en fejl og forventer at få sendt en returlabel, så jeg ikke også skal ha' udgifter for at sende varen retur.
De svare tilbage at bestikket er blevet ændret og at de ikke vil sende returlabel. Jeg skriver tilbage at hvis der har været ændring i et produkt burde det fremgå af deres website idet man som forbruger jo ikke har anden mulighed end at gå ud fra det der står, og at fejlen jo så må været mellem Alstrøm og producenten og vel ikke skal ligge forbrugeren til last. Deres svar på det er blot endnu engang at fralægge deres ansvar!!!

dejlig nem handel..

Nem og overskuelig hjemmeside.
Masser af varer.
Hurtig levering.

Det var en fornøjelse at handle der og gør det gerne igen, så kun de varmeste anbefalinger herfra :)

Billigt og til tiden

Købte julepynt mv., blev sendt dagen efter og ankom rettidigt. Prisen var helt klart det billigste jeg kunne finde på den pågældende vare.

God handel, fantastisk kundeservice

Jeg mailede Alstrom.dk for at forhøre mig om den pågældende vare. Fik svar utrolig hurtigt, og efter at have bestilt min vare modtog jeg to separate mails, en med kvitteringen, en med pakkedetaljerne. Grundet en mikrofejl fik jeg desværre ikke den vare jeg havde bestilt. Skrev omgående til kundeservice, der samme dag sendte den rigtige vare af sted. Der er ingen smalle steder ang. service hos Alstrom.dk og jeg vil til enhver tid handle der igen

Alstrøm din Isenkræmmer Details

Alstrøm - din Isenkræmmer - Salg af isenkram og gaveartikler