Andelskassen reviews

Andelskassen reviews

3.4

min afd lukkede andelskassen er nu aktionærbank dårlig regnskab det kan ik være min fejl

Andelskassen har åbenbart glemt deres kunder ved at følge de store(danske bank)med arrogante ting som aktionær nøkker ingen kassefunktion (penge i banken)andet end automat, de er i forvejen ret hårde ang kassekreditter osv osv henset til er de også faldet i troværdig hed se dom sidste år fra deres hovedsæde i jylland. Hvad vil de tjene på i fremtiden(erhvervskunder???)det ligner ihvertfald ikke de vil deres alm tidl privatkunder (de er åbenbart ved at smide folk ud selvforskyldt. min søn er flyttet til anden bank det er kun et spørgsmål om tid for mig.det er ikke spørgsmål om hvad jeg kan gøre for andelskassen idag men hvad har de tænkt sig at gøre for mig. pt kunde i andelskassen i ca 20 år men ikke ret meget længere.

Om helvedes kredit aftale 20.000 uden lov til at hæve

Det her er alt for dårligt jeg har været kunde hos Andelskassen i Ringe i 11 år men nu skifter jeg bank på baggrund af dårlig hjælp og servicel over for de tro kunder.. jeg har haft nogle ugifter ud over det andet denne månede her og da jeg ringet for at høre om jeg kunne få et lille overtræk fik jeg nej selv om jeg ikke har oversteget kassekredit.. Ingen hjælp man får bare af vide at man har for mange udgifter selv om du kan betale det tilbage igen...

Dybt chokeret over deres måde at behandle kunder på.

Jeg har oplevet banken uden yderlige varsel har hævet renten på et bolig lån fra 4- 9 %, i løbet af 14 dag. Den eneste begrundelse jeg fik efter min henvendelse var at hvis jeg ikke ville acceptere, så blev mit lån opsagt med omgående virkning. Lånet er på 2.5 millioner. Så det har rigtigt meget at sige med renten. Lånet har jeg haft i ca. 5 år. Jeg har altid sørget for der var penge på kontoen til at betale alt. En gange var kontoen overtrukket med 4000,00 kr. 1 dag. Huset er i 2012 vurderet til 5.5 millioner af edc. Banken ville ikke snakke yderlige om sagen..

Dyr bank

Blev i Weekendavisen udnævnt til danmarkst næst dyreste bank, og det har jeg mærket på egen krop. betaler henholdsvis 9 og 10% i renter på billån og boliglån, fordi vi åbentbart ikke har "råd" til en lavere rente. jeg har oplevet mange sure gebyrer. Eksempelvis koster det omkring 800 kr i gebyr at hæve en kapitalpension, noget der kræver udfyldelse af få papirer. Derudover trækker de 30 (!) kr på min konto hvis en overførsel går retur. Simpelthen så urimeligt. Jeg har haft nogle søde og fornuftige rådgivere, men er så langt fra tilfreds med renter og gebyrer.

Rådgivning, rådgivning, rådgivning

Med oplevelsen af krise pga. sløset banker, som ikke tog deres rolle i samfundet alvorligt, så har det været en sand glæde at skifte fra Danske Bank til Andelskassen. Her fik jeg en personlig rådgiver, som svarede over mail inden for 24 timer. Virkelig dygtige medarbejdere, som faktisk havde brug for indtægtsoplysninger inden de gav mig en kassekredit. SKØNT!
Det er trygt og de er til at tale med om alt fra "dumme" spørgsmål til rådgivning omkring aktier vs. opsparing.
Kan varmt anbefales.
PS. Deres app til iPhone er også virkelig velfungerende!

Indfrielse af kassekredit uden begrundelse.

Jeg har haft den oplevelse at Andelskassen valgte at opsige alle aftaler mellem Andelskassen og min virksomhed. Vi har aldrig misligeholdt vores kassekredit, og har altid, også i svære tider kunnet svare enhver sit. Dette krav om indfrielse har sat os i den heldige situation at Jyske Bank øjeblikkeligt trådte til med en ny kassekredit til ca. halv rentesats i forhold til Andelskassen. Jeg har stadigvæk svært ved at forstå Andelskassens beslutning, da de i mine øjne havde en god forretning set i forhold til at de bød mig 12% i rente på vores kassekredit, og de har i gennem hele forløbet haft 100% sikkerhed for deres penge via et personligt pant i en fast ejendom samt et virksomhedspant.
Jeg vil i samme stund gerne bringe min varmeste anbefaling af Jyske Bank, de har behandlet os meget flot i hele vores sagsforløb med Andelskassen.

Mvh.
Thomas Sørensen
Direktør, HP Alarm A/S.

Ubehagelig betjening, latterligt høje lånerenter, "skjulte" gebyrer - de tar' r... på dig!

I en travl hverdag er man ofte uopmærksom og har måske tendens til at stole lidt for meget på sin bank - dét kan være meget farligt, når man er kunde hos Andelskassen.

Jeg har været kunde hos Andelskassen fra 2001 til 2012, altså i mere end 10 år. I gennem tiden har jeg både været selvstændig erhvervsdrivende, under uddannelse og lønmodtager - så jeg har været ”vidt omkring” i Andelskassens produktudbud.

Selvom jeg vitterligt aldrig har haft så meget som en krone i overtræk og altid har overholdt mine aftaler med banken, så har jeg altid (eller i hvert fald meget meget ofte) mødt Andelskassens ”rådgivere” som modvillige, negative - og i nogle tilfælde direkte rigide og mistroiske i deres attitude overfor mig.

Service har der heller ikke været meget af! Da jeg i flere år har boet udenfor ”min egen filials geografiske område”, har jeg flere gange haft brug for at hæve kontanter hos andre filialer - og selvom andre banker klarer den slags opgaver let og smilende, så har det altid været særdeles omstændigt at foretage den slags bankforretninger som kunde i Andelskassen, hvor jeg er blevet mødt af skrankepavernes manglende lyst til at hjælpe.

Et andet eksempel på Andelskassens manglende lyst til at hjælpe mig som kunde, var da jeg på et tidspunkt var så uheldig, at en internetbutik misbrugte mine (og mange andre kunders) betalingskort-oplysninger og snød mig for mange tusinde kroner (en sag der i øvrigt blev behandlet af DR)... Hér håbede jeg i sagens natur på hjælp fra min bank (Andelskassen), der jo kunne have sørget for tilbageføring af de penge, som internetbutikken uretmæssigt havde ”tilegnet sig”. Det viste sig imidlertid desværre at være endnu en skuffelse - for endnu en gang viste Andelskassens totalt manglende serviceniveau sig fra sin værste side. Trods min direkte bøn om hjælp, foretog Andelskassens medarbejdere sig intet, intet - og præsterede igen alene en rigid og modvillig opførsel overfor mig. Enden blev således, at pengene var mistet og jeg blev efterladt magtesløs - mens jeg senere fik at vide, at Andelskassen så let som ingenting kunne have tilbageført pengene til min konto.

Andelskassen har også på andre måder været et lidt for dyrt bekendtskab: I modsætning til andre banker (som eksempelvis Danske Bank), der kører kassekreditter med ubestemt løbetid, så har min kassekredit hos Andelskassen altid haft en begrænset levetid, hvorefter den skulle genforhandles. At få den genforhandlet har i sagens natur altid været ren formalia, da jeg altid har haft styr på min økonomi og aldrig har haft et overtræk... MEN(!) det ”snedige” (læs: luskede!) for Andelskassen er, at når en kassekredit er udløbet (efter eksempelvis 4 år), så er der som regel gået flere dage før de ikke-særlig-servicemindede skrankepaver hos Andelskassen har fået lavet den ”nye” kassekredit. I de dage er der hver gang sket det, at jeg har skullet betale skyhøje ”overtræksrenter” for dét træk, der har været på kassekreditten på det pågældende tidspunkt. Dét oplever jeg slet og ret som en ”lusket” måde at bedrive rovdrift på bankkunderne.

Da jeg skulle oprette en kassekredit, præsenterede Andelskassen mig i øvrigt for krav om, at jeg samtidig tegnede både dyre ”låneforsikringer” og ugunstig kapitalpensionsordning. I forbindelse med disse påtvungne ”ekstraprodukter”, påfører Andelskassen latterligt høje gebyrer. Da jeg, eksempelvis, for nylig endelig tog mig sammen til at skifte pengeinstitut og min (påtvungne) kapitalpension hos Andelskassen derfor skulle overføres til det nye pengeinstitut, tillod Andelskassen sig således at ”snuppe” hele ~50%(!!!!) af de penge, der i tidens løb er blevet indbetalt til denne kapitalpension!!! Den påtvungne kapitalpension er således reelt at betragte som en ”skjult rente”, der (i tillæg til Andelskassens i øvrigt høje renter) gør det endog meget dyrt at have kassekredit hos Andelskassen.

Det er i øvrigt ikke nemt at slippe væk, når man først er kommet i kløerne på Andelskassen. Selvom jeg INTET træk havde på min kassekredit, da jeg besluttede mig for at skifte væk fra Andelskassen (men derimod faktisk havde en større sum i positiv saldo) - og i øvrigt intet skyldte dem, så har tog det Andelskassen godt en måneds tid at effektuere overførslen af mit relativt simple bankengagement til det nye pengeinstitut - dette bla. under et perfidt påskud af, at Andelskassen jo skulle have ”en konto hvorfra præmien til den (påtvungne) låneforsikring kunne trækkes”... og det "sjove" er, at mens Andelskassen åbenbart skal bruge mere end en måned på at effektuere overførslen af mit bankengagement, så var de meget hurtige til at lukke min webbank-adgang, ligesom jeg skulle aflevere mit Dankort for overhovedet at igangsætte den meget langsommelige overførsel af mit bankengagement. Alt i alt er resultatet derfor, at jeg stod uden nogen adgang til de penge, jeg havde stående på min konto hos Andelskassen (hvilket jo er særligt "lækkert", i december-måned, når man skal købe julegaver til familien!)... alt imens Andelskassen i øvrigt havde meget travlt med at behandle min konto som ét stort ”ta’ selv bord” for alle deres ”skjulte renter og gebyrer” (i.e. snuppe ~50% af indeståendet på min kapitalpension for at overføre den, samt latterligt høje gebyrer for at lukke den påtvungne "låneforsikring")... ØV!!

Kort og godt:

¤ Andelskassen har været mig et meget meget dyrt bekendtskab, fsva. renter og gebyrer.

¤ Andelskassens medarbejdere har ofte præsenteret meget for en rigid og ubehagelig opførsel (på trods af, at jeg ALDRIG har haft så meget som 1 krone i overtræk eller på anden måde misligeholdt mine aftaler med dem).

¤ Nu hvor jeg endelig har taget mig sammen til at skifte pengeinstitut, har Andelskassen valgt at sjofle overførslen af mit relativt simple bankengagement - så selvom jeg intet skylder dem og det reelt bare handler om, at overføre mine penge til min nye bank og lukke nogle konti, så skal det åbenbart alligevel ta’ Andelskassen godt en måned at effektuere overførslen af mit bankengagement, alt imens jeg har skullet aflevere mit Dankort og de har lukket min webbank-adgang, så jeg ingen kontakt har med mine penge - mens Andelskassen behandler min konto som ”ta’ selv bord” for deres ågerrenter og vulgært høje gebyrer (som eks.vis at snuppe ~50% af indeståendet på min kapitalpension som gebyr for at overføre den til min nye bank!).

Alt i alt: Jeg ville end ikke anbefale Andelskassen til mine værste fjender. Jeg har desuden meget svært ved at tro, at Andelskassens positive Trustpilot-anmeldelser er skrevet af faktiske bankkunder... jeg har i hvert fald meget svært ved at genkende mine egne oplevelser med Andelskassen i de positive anmeldelser - og når jeg tænker på, hvordan Andelskassen flere gange har påduttet mig "skjulte renter og gebyrer" på lidet ærlig vis, så skulle det ikke undre mig det mindste, hvis de positive anmeldelser faktisk er skrevet af Andelskassens egne medarbejdere.

En positiv bank

Selv i dårlige tider har jeg kun oplevet en stor positivitet fra andelskassen , har i efter hånden rigtig mange år benyttet Varde afdelingen .

Den bedste bank!

har været kunde hele livet, de er til at snakke med, aldrig problemer og gode renter og kundeservice.. (Er under Andelskassen Himmerland)

Den bedste bank med reel rådgivning.

Vi har i de sidste 11 år været kunder i Andelskassen Midtthy og selvom vi i de første mange år ikke var de bedste kunder, fik vi altid hjælp, rådgivning og støtte - der passede til vores situation og behov. Tænk at tale med et menneske der har sat sig ind i din økonomi, kender dine behov og oprigtigt er interressert i dit bedste! Det er vores oplevelse i Andelskassen Midtthy og vi vil til enhver tid anbefale banken til alle!

Den bedste bank

Kanon bank. gode til at hjælpe. :)

Dejlig bank!

Andelskassen er bare den bedste bank! De er altid imødekommende og man kan få hjælp til hvad som helst! Det er super rart, hvis der er noget man ikke selv har helt styr på. Har både været i den, som ligger i Grindsted og den, som ligger i Esbjerg, begge er super! :D

Og deres webbank er også fin, får altid et hurtigt svar, og det er vigtigt!

Hæfter selv for kreditkortsvindel

Jeg fik stjålet 20.000 kr på min konto på kun fem dage, mens jeg var indlagt på sygehuset. Dem skal jeg selv hæfte for plus jeg skal betale høje renter, selvom bedrageren er blevet dømt.

Super god bank.

Har brugt Andelskassen i mange år - det er en super god bank, medarbejderne er altid hjælpsomt og smilende.
Får altid en god betjening.

Det var, danmarks bedste bank

Andelskassen har nogle af danmarks bedste medarbejdere, de er altid glade og smilende, meget hjælpsomme.

Som det ses ændre jeg min anmeldelse, og denne gane er den ikke god.
Vi havde en rigtig god bankrådgiver som fik nyt job, her efter fik vi en anden som absolut ikke er til for kundernes skyld.

han lavede ikke noget af det vi havde aftalt, flyttede rundt på vores penge som han selv syntes, han glemte bare lige og fortælle det.
vi havde lavet et bygge lån inden vores gamle rådgiver stoppede, ca. 8 md senere var vi færdige med at bygge om og skulle have det lån godkendt, det er nu 7 md. siden og det er stadig ikke færdigt, jeg havde aftalt at jeg skulle låne 50.000kr. til noget uddannelse sommeren 2011, uddannelses stedet skulle have 5000kr. pr md. og så trorede jeg jo, at det bare kørte, men her blev jeg jo så senere en hel del klogere, for bankmanden lavede ikke noget lån, han tog bare penge fra en af vores andre kontoer hvilket så resulterede i at vi 1.1 2012 ikke havde penge til forsikringer husleje osv.

Jeg havde set den komme sidst i december så jeg havde været i en anden bank, og startet på at flytte vores efterhånden små bas øre.

Vi har idag 18-4-2012 og de er stadig ikke færdige med vores bygge lån, det eneste der kommer fra dem er regninger, lige pt. så tror de vi skylder dem 6000kr. hvad det skulle være for kan jeg ikke rigtig se.

Pas på dem her, de lover og lover, men sender en masse regninger som de ikke har styr på

Is Andelskassen your company?

Andelskassen.dk Details

Visit Andelskassen