Apple reviews

Apple reviews

7.0

Synes ikke Apple fortjener flere stjerner

iPhone der flækker i skærmen når den får et stød. iPhone der bliver skæv ved brug... låst styrresystem. iPad uden HDMI, og ingen muligheder for at gemme filer på den, fx. fra digitalkamera. Hvorfor har jeg så apple produkter når jeg er så utilfreds? - svaret : det har jeg snart heller ikke mere, blev blot beklageligvis taget med af en bølge af Apple vanvid, og kunne ikke fortage rationelle valg - så ikke lyset før jeg fik HTC, og ThinkPad2. Tak for det.

Elendigt operativ system ... Dont go IPad Air

Operativ systemet er helt ustabilt. Programmerne crascher, den genstartet og browseren fungerer ikke til andet end kronologisk læsning. Der kan ikke zapper mellem fanebladene, så går den også ned. Sikkert en fejl med hukommelsen og overload.

Jeg har selvfølgelig været i deres butik og forklarede mit problem. Det første idioten gør er at hardboote ipaden og tømme hukommelsen. Så fortæller han mig at den nu virker. Den gør den så også - i tre timer - så er den igen ustabil. Tak for service.

Hold jer fra iPad til i er sikre på at de har gidet at rette deres fejl.

MacBook Pro ikke pengene værd!!

Har nu for anden gang oplevet at en MacBook 15,4" har fået fejl i bundkortet, den første var halvandet år gammel, og nu den anden efter to et halvt år!
Når man køber en Computer der er dobbelt så dyr som gængse computere på markedet må man også med rimelighed kunne forlange at de mest basale dele kan holde mere end tilfældet er!
Når så computeren ikke dur mere har man efter Apples mening bare været uheldig og man kan ikke gøre noget!
Godt råd køb en billig PC de holder ligeså længe og koster en tredjedel!!

Elendig hjemmeside

Selv om man har et Apple ID, vil skidtet (Itunes) intet acceptere.
Vil man så oprette et nyt, så vil denne kryptiske hjemmeside heller intet acceptere.
Er der dog ikke et alternativ, til dette elendige program.
Måske skulle man droppe Apple og finde et andet produkt.

Lutter gode oplevelser

Ingen problemer her laver ihvertifald de bedste telefoner og tablets efter min mening.

Bestilling, ordebehandling og levering i top.

Jeg har handlet der før - og vil klart igen.

Jeg har modtaget The New iPad (3rd Generation), og denne havde absolut ingen mangler. Leveringstid overholdt, fin stand, ingen ridser og papirene i orden.

Tre defekte telefoner og flabet service.

Jeg købte en fabriksny iPhone tilbage i August. Defekt. Fik den byttet til en "tilsvarende". Defekt, og desuden ikke tilsvarende, da den havde ridser, og det havde min 1. ikke. Fik iPhone 2 byttet til en fabriksny. Defekt. Sendte 3. til reparation, og fik den igen henover julen. Nu virker den - indtil videre.
I hele forløbet har jeg haft fat i mange former for "supportere"; folk, der vare hjælpsomme og gode at tale med. Det var desværre fåtallet. De fleste var flabede, ligeglade, havde gang i andre ting samtidig (lød det til). Under én supportgang var jeg sat på Hold, ventede en time og et kvarter, og så blev der lagt på!
En anden gang fik jeg fat i en, der sagde "øeh, hvad er det, det hedder, øhm" Flere gange i hver sætning - hvordan i alverden kan så en person være telefon-supporter? Manden var på ingen måde til at snakke med!
Da iphone 2 skulle afhentes, fik jeg ingenting at vide. Jeg kontaktede tnt, som skulle have et bookingnummer. Førnævnte "øeh, hvad er det det hedder, øeh"-supporter sendte et bookingnummer til mig på mail, men det var forkert, og en helt forkert opstilling (dvs jeg modtog 10 cifre, koden skulle have været HT1 efterfulgt af seks cifre). Jeg har forsøgt at henvise til købeloven; om jeg kunne få min penge tilbage? Nej. Om jeg kunne bytte produktet til en fabriksny vare, da jeg henvendte mig inden for 14 dage efter modtagelsen (det, har jeg fået at vide, er apples politik). Nej.
Efter mange problemer, og hvor jeg til slut var så edderspændt rasende og vred på den fuldstændigt uhørte behandling, gav jeg sagen videre til min far.
Iphone 2 var endnu ikke afhentet, og der blev fra apples side truet med at trække penge fra min konto, hvis ikke jeg afleverede, SELVOM jeg ikke havde nogen mulighed for dette grundet manglende bookingnummer! Den dag, jeg fik at vide, iphone 2 ville blive afhentet, og derfor havde taget dagen fri for at være ved døren hele dagen, kom der ingen, og jeg fik INGEN information om en eventuel aflysning.
iphone 3 blev afhentet, og 2 tog jeg med på juleferie, for at kunne få den afhentet dér. Den blev hentet så vidt jeg husker dagen efter, med en følgeseddel hvorpå der stod den 19., dvs den dag, der var blevet aftalt afhentning, som ikke kom. Ordren var altså slet ikke sendt afsted den aftalte dag.
Iphone 2 var nu afhentet, og 3 til reparation. Nogle dage efter jul, den 27. december 2013 modtog jeg min iphone 3 efter reparation. Jeg fik ingen information om dette, hverken at den var repareret, eller blev sendt til mig. Nej, denne information kom to dage efter, den 29. december.

Elendig service; flabet og uspecificeret, og desuden i omgang med købeloven. Jeg modtog intet mindre end TRE defekte telefoner! Hvordan i alverden kan det ske?! Jeg fatter det simpelthen ikke. Når man kører så stort et firma, må sådanne fejltagelser da også blive undskyldt med andet end "Det beklager vi", i en automatisk email. Helt ærlig altså. Normalt med lignende fejl, modtager kunden i det mindste kompensation af den ene eller anden slags. Det har jeg ikke set noget til, overhovedet. Når det nu var 3. gang, formodede jeg en fabriksny telefon, så jeg kunne få den hurtigt, men næh nej, jeg måtte skam vente på den anden.
Kort sagt: det er simpelthen bare for dårligt, Apple!

Godt så længe det varede

For nøjagtig 2 år og 2 måneder siden købte jeg en macbook pro. Denne stod mig i lige knap 15.000 kroner, og var set som, hvis ikke en langtidsinvestering, så i hvert fald en investering i en stabil studiecomputer, jeg kunne stole på og forhåbentlig regne med at have indtil min bachelor var færdigskrevet.

Da jeg modtog den havde den et par ridser i bunden, og, når jeg startede den op, en meget heftig lyd af tandhjul der skrabede mod hinanden. Dette forsvandt dog når først den kørte, og jeg gik derfor ud fra, at det var en naturlig del af opstarten (sådan har den altid lydt). Det er det åbenbart ikke. Ikke desto mindre har den været enormt driftsikker, og altid startet hurtigt op. Aldrig har den skrantet eller på nogen måde udvist svaghedstegn. Den har været alt det jeg forventede: Stabil og til at stole på.

Forrige måned var de to års reklamationsret så overstået. Naturligvis, har jeg ikke haft brug for dem og slet ikke regnet med noget kunne gå galt. Min bærbar har kun været brugt til at surfe og skrive opgaver på, og har altid blot stået og hygget sig på mit skrivebord. Ingen hårde rejser, slag, opvarmning eller andet, endsige krævende programmer, selvom det jo er en Pro-model.

Det undrer mig derfor, at den i december måned d. 22., mens jeg sidder og kigger på youtube-videoer, pludselig vælger at slukke og gå i sort. Jeg panikker dog ikke, da den som sagt ingen svaghedstegn overhovedet har vist, og, prisen taget i betragtning, stadig er ret ny. Her et par uger efter er det stadig ikke lykkes at få den igang.

Har været rundt hos de fleste eksperter, skiftet harddisk, ram, safe-bootet og alt hvad der ellers kan gøres, men lige lidt hjælper det. Den vil simpelthen ikke starte. Lettere desperat i min eksamensperiode ringede jeg så til Humac for at få en diagnose. Alt tyder på, at bundkortet skal skiftes. Dette kommer til at koste mellem 7000-8000 kr. (efter diagnosticeringen på min. 500kr. er betalt)

Sagt på en anden måde, står jeg med en bærbar, der to måneder efter reklamationsretten ophørte, pludselig valgte at slukke sig selv og aldrig starte op igen. Det på trods af, at den er blevet behandlet som det den er: en dyr og luksuriøs bærbar computer. Indtil da har den ingen tegn på fejl vist. Den har bare kørt som den skulle.

Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde, for tragikomisk er det i hvert fald. Specielt når man tager et kig på nettet, hvor nøjagtig samme model viser sig at have en tendens til at gå i sort lige efter reklamationen udløber. Selvom apple-supporterne er søde, kan de ikke gøre andet, end at prøve at sælge mig et telefonsupport-abb. til 350 kr. (for jeg kan få lov til overhovedet at tale med dem om det tekniske). Argumentet er at man bare kunne have købt 3-årigt Apple-care (det koster knap 3000 kr.). Det er ikke mistænkeligt, men så alligevel ...

Må indrømme at en sund og rask bærbar, der pludselig går i sort af sig selv, er en utrolig surrealistisk oplevelse. Og hundedyr. Nu må resten af studiet foregå på en den billigste Acer fra Bilka som jeg kan få råd til, ved at sælge mine nu ubrugelige apple-gadgets, jeg har opsamlet. For hele min opsparing røg sig sgu en tur på denne oplevelse ...

Fedt MEN

Har iPhone 5, Macbook og iPad. Det hele køre som det skal og intet problem. Men det er dog ret irreterende at Mail opdatere helt vildt langsomt på MacBook.

Super levering

Klokken er 10:58 da jeg mandag formiddag bestiller en ny iPhone. Allerede få timer efter er den sendt afsted (jeg ville ringe og høre Apple ad om det var muligt at få lagte nogle flere ting til orderen, men pakken var allerede ude af deres system). Dagen efter modtager jeg min nye telefon. Det er utroligt hurtigt og jeg mener ikke at Apple kunne gøre meget mere for at leve op til det image de forsøger at fastholde. Et image der skriver professionalisme og kvalitet.

Da jeg ikke mener at det er rimeligt at klantre Apple for at jeg ikke har kontrolleret indholdet i min indkøbskurv inden jeg tjekkede det ud, så vil jeg hermed give mine 5 stjerner videre.

Der er dog lige en lille bitte ting de kunne gøre bedre. Når man bestiller hos apple så får man, ligesom mange andre steder, et track & trace nummer. Når man klikker på det link så kommer man ind på en side med nogle få informationer, den ene var i mit tilfælde "Delivers: 18th dec", den anden var "est. delevery: 17th dec". Som sagt kom pakken sent den 17. dec, men jeg var faktisk ikke sikker på om den først ville komme i dag og jeg var faktisk lige ved at køre hjem fra arbejde hvor pakken skulle leveres.

Så til Apple, fjern al misvisende information. Det er ganske vidst at gå i detaljer, men Apple forekommer mig at være en virksomhed der sætter en ære i detaljerne og ikke mindst at detaljerne er i orden.

Fantastisk hurtigt service og god kommunikation

Jeg har nyligt købt en ny laptop og i en anden bestilling et apple tv. Handel via apple.dk er fantastisk nemt og hurtigt, ligesom den opfølgende service på levering er god og let overskuelig.

Kan varmt anbefales.

Rigtig god returhåndtering

Jeg måtte returnere en iPhone, købt på apple.dk.
Bestilt Black Friday, og allerede mandag var den i levering. Apples kundeservice håndterede første telefonhenvendelse til UG, og har efterfølgende på mail orienteret mig om status og næste skridt. Fornemt!
Nu har de modtaget den, og jeg afventer bare at pengene går ind igen.
Eneste forbedringsforslag er, at de må kunne reducere de 3-5 dage, de mener, de skal bruge på at overføre pengene til min konto.
Grundydelsen er hvad man kan forvente, men måden overgår mine forventninger.
Alt i alt føler jeg, at jeg bliver behandlet med personlighed og respekt.
Mange kan lære af Apple.

Æbler og citroner

Apples produkter er jo super, de har et unikt design og god hardware.
Jeg er dog noget irriteret over at man ikke selv kan bestemme over sin software, når man bruger 6.000 kroner på f.eks en telefon, så er det da noget af en nedtur at man er begrænset til apples egen butik hvor de skal udvælge hvad der skal være tilgængeligt for forbrugeren.

Fin levering, men dårlig kommunikation

Jeg har for nyligt bestilt et produkt fra Apple, hvor jeg under min bestilling bad om at få produktet pakket ind med en lille hilsen.
Pakken bliver afsendt, og jeg får en SMS om at jeg kan ændre datoen for leveringen hvis jeg ikke er hjemme den dag, hvor pakken forventes leveret! Jeg flytter datoen fra d. 3. til d. 4., og er meget glad for den service, da udlevering kræver en signatur! Til min store forundring står der på Apple's hjemmeside at pakken leveres d. 9, og jeg forstår ingenting.
Jeg har lige modtaget pakken (d. 4) med god service fra leveringsfirmaet DHL, men pakken er desværre IKKE pakket ind eller med en hilsen. Får kontakt til Apple-service, men manden i røret taler svensk, og efter en lang samtale spørger han tilsidst om vi kan tage det hele igen på engelsk - fordi han ikke forstår dansk?? KOM IGEN APPLE!

Dårlig kommunikation

Denne anmeldelse drejer sig udelukkende om min oplevelse af apple.dk, ikke om deres produkter.

Apple.dk tilbyder en track'n'trace service hvor man kan følge hvor sine produkter er henne i bestillingen. Ganske udemærket bortset fra den ikke siger til når der opstår problemer. Jeg bestilte en MacBook Pro 15" og et sleeve, ialt 20.056,50 kr. Jeg er gjort opmærksom på at den bestilte Mac er en specialkonfigureret maskine og derfor har en Dispatch tid på 2-4 hverdage. Sleeve't røg af sted allerede timer efter min bestilling, og jeg fulgte den fint frem tid aflevering. Men MacBooken forblev i "Processing Order", der er ingen meddelser om at bestillingen skulle være forsinket, men jeg ringer alligevel til Apple.dk bare for at tjekke hvornår jeg nogenlunde kan forvente en levering så jeg kan sørge for at være hjemme. Apple medarbejderen oplyser at bestillingen ikke kan gennemføres fordi min bank har afvist transaktionen, dette er der blot ikke oplyst på deres track'n'trace løsning. Min bank fortæller mig at dette skyldes at VISA med udenlandske transaktioner har en grænse på 20.000kr pr. måned. Sleevet har således gjort at købet af selve MacBooken altså ikke kan lade sig gøre før om en måneds tid.

De to stjerner skyldes altså at Apple.dk via deres track'n'trace løsning ikke kan formidle en simpel kommunikation ud omkring at levering af de bestilte varer ikke kan finde sted. En notifikation omkring VISA kan have en restriktion på transaktionen, kunne have gjort at jeg havde købt sleevet et andet sted og ikke havde ventet forgæves på en proces som allerede var i en problemstilling.

Fin oplevelse

Jeg har handlet Apple-produkter online flere gange (dog mest tilbehør og den slags) og det har fungeret fint, selvom det nok havde været hurtigere at gå ned i den nærmeste Apple forhandler og hente tingene.

Dispatched: Within 24 hours - And I have to wait 3 weeks

Why Apple write on their webshop?:
Marshall Bergman 15" Theo Leather Bag
Dispatched: Within 24 hours

I got a mail the 9 nov, 2013 saying "Estimating ship date 22 nov, 2013".
When I ordered the product the 07 nov, 2013 I got a mail saying "Delivery: 11 Nov, 2013"

I'm disappointed. It is not what I expect from a professional web-shop.

Express

Bestilte vare den 7, varen blev leveret af DHL, efterfølgende dag.
Imponerende og super service.

Laaaaaang elendig levering!

Jeg har købt et iPhone cover via Apple.dks hjemmeside. De skrev, at de ville afsende indenfor 24 timer, så jeg tænkte "fedt, så kommer det i løbet af et par dage". Efterfølgende så jeg i bekræftelsesmailen, at levering først ville være en uge senere. Nu to dage efter forventet levering, er mit cover stadig ikke kommet. Og da de har ikke engang har sendt det som pakke, så jeg kan følge det med trackntrace, aner jeg ikke hvornår det kommer. I øvrigt var portoen også alt for dyr. Det er desværre sidste (og første) gang jeg køber Apple-produkter via deres hjemmeside.

Simply perfect support.

I requested a refund of a product I bought, even though I knew I wouldn't get my money back, because of their no refund policy on this product. However, I just received a mail where a helpful employee tells me, that I will get my money back, but it is an exception! I'm really thrilled about their great service even though it took some time. I will recommend Apple and their support to anyone!

Is Apple your company?

Apple Computer International Details