Appliance Planet reviews

Appliance Planet reviews

Good
8.7
from 0 - 10
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review company
113 Trustpilot review(s)
|
Latest review
ShowHide Rating distribution
Rating distribution

Reviews

About

trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

thanks

Bought a charcoal filter for my existing cooker hood. Ordered on Monday and it was delivered next day and I didn't have to wait in as it came through the postbox.

thanks
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Easy transaction

easy to use website, cooker hood was in stock and delivered next day with an e-mail for tracking.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Friendly staff

I was on the hunt for a Rangemaster cooker, hood and splashback. After landing on the website there was a nice deal with discount off the hood.

Spoke to someone in sales and because I was ordering a splashback I got a bit more off. The only downside was delivery was about 2 weeks - but I was in no rush as our new kitchen hadn't arrived.

Overall - good company and great prices.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Happy with the deal

Doing up our new kitchen we opted for CDA appliances - not too expensive and not too cheap. Going around a few retailers for some quotes Appliance Planet came out tops by about £60 overall. Received delivery within 2 weeks and great e-mail communication.

thanks
Daniel
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Quick delivery

Ordered a cooker hood in the morning and received the following morning with no additional charge. E-mai communication as expected.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Very helpful company!

I only needed to buy some ducting parts for our cooker hood and the person on the phone was very helpful and patient.

He asked loads of questions so I could order the right parts. Delivery was in 2 days.

All in all a very good experience.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Nice people, good prices, slow at refunding.

I assumed that the free gold star installation service would include removing the doors of an American fridge freezer to instal, many of my customers ( I design and project manage kitchen installations) have had to have doors removed from theirs to get them into their homes, but the service was one of unwrapping only. The Free gold star installation service was the reason I picked Appliance Planet, other sites made it clear that doors would not be removed or that an additional charge would apply. ( If the Gold star is an unwrapping service I wonder what the Silver and Bronze service could be?) The lovely delivery people asked for permission by telephone to remove the doors but this was not granted. They could only offer to leave the appliance on my driveway which my wife, by herself, refused. The delivery was refused and the appliance loaded back onto the van on 6th November 2013. I ordered a replacement from Currys who delivered it next day. I paid them £20 to remove the doors which was refunded as they got the unit in ok. I telephoned Appliance planet on 7th November who advised me it should be refunded back onto my Bank Card by the end of the following week. I telephoned on the 14th November to be told they would contact the warehouse and that it should take 3/5 days to sort. I telephoned again on 21st November to be told they would need to contact the warehouse regarding the return. No promises regarding timing were made at this time. I telephoned again on 28th November to be told they need to contact the warehouse. I was promised a return telephone call and update same day......................
Appliance Planet

Reply from Appliance Planet

Hi Gordon,

I've gone through the notes on this order and I agree we've been very slow to respond back. This is partly our fault due to being short staffed but also an unfortunate time when our courier has undergone a branding change and upgrade of their systems.

This has resulted in technical problems for them in getting stock back to us and hence the reason for the delay to your refund. The process we have in place requires stock being returned back to us and then we're allowed to process a refund. However, I can see that technically this is not a return by yourself as you never had the delivery! It's just that our systems cannot differentiate between these two.

I have since processed the refund and it will show up on your account in the next 2-3 working days.

Once again sincere apologies for the delay - it is unlike us but at this time of the year it is extremely tough to keep up with the number of queries and orders and it becomes worse with staff shortages. We're trying to get better for next year though!

With regards to the courier not removing the doors - we don't state on the website we offer this service with the Nationwide delivery service. We'll ensure this is made clearer in future.

Kind regards
John
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Quick delivery of cooker hood

Ordered on a Monday afternoon, chose next day delivery and received it at 11am the next day allowing me to track the order to a 1 hour time slot.

Happy with my cooker hood as it was the cheapest I could find online.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Worst internet experience EVER!

After ordering a cooker hood on the 14th February I discovered it was not in stock after waiting a month for delivery. I demanded a refund which then took over a month to come through. I phoned countless times and was just passed from pillar to post.

In their own terms conditions they state that they don't take payment for 'out of stock' goods but they DID!

The price was competitive but the customer service was TERRIBLE and arrogant. If you order from these clowns check the item is in stock before paying!
Appliance Planet

Reply from Appliance Planet

Dear Mr Joseph,

Thank you for your review about your experience with us and we're sad to hear it wasn't a good one.

I'd like to outline the reasons why your experience didn't go as smoothly as we'd like to.

1. Delay to the supply of the product - we were let down by the supplier multiple times. Initially we had information from them that the item is in stock and that's why we take payment. Later on we were told there is a delay to this product of 1 week but were then informed again after 1 week there is another delay with no forecast of stock. We can only apologise for this and like you had placed your trust in us we had our trust in the supplier.

2. Refund delay - refunds are done within 24 hours however in this case the sort code you had provided was 1 digit incorrect and the banks only let us know of the "bounced payment" many days later. You gave us these incorrect bank details on 26th March and on 27th March we processed the payment. On 15th April you let us know the correct bank details and the refund was done on that same day which you now have.

We're sorry things didn't go smoothly has we'd all liked but I hope the explanation of events above paints a more accurate picture for you to appreciate.

Any questions please let us know.

Kind regards
Appliance Planet Team
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Easy from start to finish :)

What an amazing company! From start to finish they were there to help make my buying process as easy as possible.
I pretty much knew what I needed so I viewed the site for a few suggestions but seeing as it was built-in appliance I was looking for and it's been a while since I had my kitchen first done I needed to get some extra advice. I rung them up, slightly hesitant if they would even be able to help as they don't know my kitchen, but after speaking to them on the phone they were able to offer excellent advice. They were able to advise me on which product was the best one out of a few I had chosen, when they would recieve it if I ordered it that day and an ETA for delivery. I felt confident with what was chosen, so decided to order then and there on the phone. They told me they would ring me back on the Monday when it's due in to book delivery which they did and I had my new Double Oven 2 days later. Fantastic service, would definately reccomend them to any friend looking for a new kitchen appliance.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

superb

Looked on line for the product, this was the best price and delivery was free.Excellent product,excellent service
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

outstanding! !!

I order most things online now but have never received better service from a company yet.
Im quite fussy when it comes to my house looking mordern and know what sort of things I wanted in my kitchen but they were very difficult to find. I spent alot of time on the phone talking to the very helpful and knowledgeable sales staff who new exactly what I wanted and gave me more than one option for each appliance I needed. By the time I finally decided what I had wanted I had almost left it a bit too late for the installation of my kitchen only having 7 days left and two of these being the weekend. It was a large order nearly £5000 of my hard earned money, but the guy I spoke to on the phone assured me he had checked stock and not to worry. He said he would phone me on the monday once everyhing had come in. Rest assured monday morning I got a call, not from a gentlemen but a young lady who again was very polite and helpful even asking if I had any specific delivery instruction I would like to pass on to the delivery company.
My kitchen was due to be installed friday morning and rest assured all my appliances were delivered thursday as requested and was very happy with the courier who delivered. They kept my update with timings before hand and the two man team who delivered my appliances brought them in to the hall way as requested, unboxed them as requested and allowed me to check them over.
My orginal kitchen was somewhere I didnt like to be. It was dated and tatty. Appliance planet have helped to make my house a home and kitchen which is just a joy to be in.
I would definitely use them again and again and I will always recommend them to my friends.
1st class service
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Rubbish customer service

Order Number: 353149
Bought a Fagor induction hob and ovens off them at £1000 plus but when we used the hob for the first time with new purposely bought pans it scratched it, we contacted them for some advice but they never got back to us to discuss it then they ignored us completely. These are cowboys, once they have your money they are not interested, deal with them at your own risk.
Appliance Planet

Reply from Appliance Planet

Dear Mr Cockill,

Thank you for your review. Just to make things clear from our end so there is no mis-understanding between yourself and us.

The hob and oven was delivered on Sunday 20th May 2012.

We were informed of the scratching Mid Jan 2013, more than 7 months after delivery.

You informed us you bought a custom set of pans with which the scratching occurs.

You later purchased the standard manufacturer pans which do not cause any scratching.

The product is covered by manufacturer warranty but this does not cover wear and tear and damage caused by using non-standard equipment.

As a retailer we tried to get some assistance from the manufacturer but as the damage is caused by in proper use and equipment the manufacturer is not willing to cover this.

Hope the situation is clear and although we try our best to sort problems out in this instance there is nothing we can do especially as the product is covered by the manufacturer.

Kind regards
Appliance Planet Team
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Extremely poor - wouldn't recommend to anyone

Ok, so I called Appliance Planet on the 2nd January, and they assured me that would be getting the stock in by Monday (two days ago), so I call them AGAIN today (Wednesday) to ask AGAIN when the fridge freezer will be delivered. We cannot store anything: no milk for cereals; long-life milk is fine but not nice warm, no butter, no juice, no eggs, no vegetables (they just go off within a couple of days!), no meat. Cannot store food. Get it?

So I call again today and say "you said it would be delivered to you on Monday, when will it be delivered to me"? And you say "oh, we are still awaiting delivery". And I'm like WHAT? And you say "hold on - I'll just call the manufacturer". Then they give my mum a call (I requested you change the number on the 2nd when I spoke to you). It turns out there is a manufacturing problem and it won't be delivered until the 26th January!!!

Now, what on earth prevented you from finding that out earlier instead of fobbing me off with excuses? We had a van hired - we could have just gone and bought one instead of suffering for almost a month now without being able to store food. The reason we didn't was because I had bought one from you already.

I am so incredibly unhappy and angry you would not believe.

I have now cancelled my order, and have bought a better, similar model for less money from somewhere else.

And there is no button that I can see (and I have looked!) that tells me that there is a week delay over the Christmas period. I did look very hard when I ordered the fridge/freezer from you.
Appliance Planet

Reply from Appliance Planet

Dear Annabel,

Thank you for your review and feedback on your experience with us. We'll take this opportunity to address the problem with your order.

We do state 5-7 working days for delivery on the product, however due to the Xmas festive season many manufacturers are closed and delivery is reduced. We had a link on our website with Xmas Opening and Delivery times on every page of the website on the top menu to inform customers to add up to a week additional delay and to contact us for a more accurate delivery date.

Apologies if you had missed this link/button on our website - we'll try to make it more prominent on the website for next time.

We are mostly accurate with our delivery estimates but yes delivery estimates aren't always 100% accurate as many times we rely on manufacturers delivering to our warehouse.

Any questions please do get in touch with us by replying to your order e-mail and we'll be happy to assist.

Kind regards
Appliance Planet Team
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

excellent and very fast

i am so happy i contacted appliance planet after another company delayed my order for 2 or 3 weeks on a thursday morning. My plumber and electrician were booked for the tuesday morning the next week!!! Brilliant Appliance Planet had my item in stock and the order was placed very quickly over the phone assuring me delivery will take no longer than 2 days. As promised i received my package on the saturday morning reassured that all could be installed on the planned tuesday.
Thank you so much for an excellent and rapid service!
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Excellent experience

Happy with products ordered, one of the items was slightly danaged, problem ressolved quickly and efficiently. Will order more items in September. Good communication throughout the whole order process.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

poor packaging

Good company to deal with and offered required product at best price. Delivery date was given and happened on time. However, box wasn’t sealed and items had become lose and slightly damaged – registered this with delivery driver. Only luck that items hadn’t been lost or damaged beyond repair.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Good value, decent service and ticked all the boxes

My wife and I have just had a new kitchen fitted and needed 5 new appliances: dishwasher, tall larder fridge, tall freezer (all integrated) and two built under double ovens -about £1,800 worth of kit, so we wanted to shop around. We found out who was cheapest but, before ordering we checked some review sites. We soon realised that some suppliers, including high street names, had a terrible reputation. Some didn't deliver on time or even at all(!), some were ok until the appliances were damaged/faulty and then replacement was a hassle.
We decided that Appliance Planet had received good reviews, even if the goods needed replacing and so we ordered through them. They weren't the cheapest -maybe £15-20 more per appliance than the cheapest, but we didn't trust some of the cheapest ones.
Once you've created your shopping basket, give them a call and quote the basket number and they'll give you a multiple item discount code -ours was £54, easily bringing them back into the "cheapest" category. Total delivery was only £20 for everything.
Very helpful bloke on the phone indicated that everything should be available the following week, in time for our fitters to install at the weekend. You can track your order status online with AP so we were worried when the appliances were still shown as "on order" the night before the fitters were to come. Called AP -got through no problem -they said that their supplier didn't have them in stock. They called me back as promised with a revised delivery date for the first three items and the fitters agreed to come back later to fit these.
First delivery exactly as agreed -time slot supplied and driver called to say en-route. AP say that you have to unwrap and inspect the appliances before signing for them, so the driver and his mate stand around and wait for you to scrutinise every inch of your lovely new appliances.
Ovens had to come by second delivery which was same as first one -pretty painless.
It was a major hassle that the initial stock and delivery timings were wrong, but we had left it to the last minute to order. I didn't think that the guy we first spoke to was spoofing me to get the order, just giving an estimate which turned out to be wrong. They stuck to their appointments anyway and subsequent phone calls were very satisfactory.
I'll deal with them again and don't hesitate to recommend them.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Great Product

After searching the web the appliance i needed was here, original manufacture great product prompt delivery.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Brilliant service

The website was clear and easy to use and identified what I needed.

Appliance Planet Details

About this company

We have been retailing online since 2003 and are backed by a parent company trading for over 40 years in the White Goods industry. We sell thousands of kitchen appliances including Washing Machines, Fridges, Freezers, Ovens, Hoods, Dishwashers, Cookers, Hobs, Tumble and Spin Dryers, Built-In appliances.

Visit Appliance Planet

Contact information

Call us on: 01727 896748
We live here: Unit 2 Soothouse Spring
AL3 6PF St Albans
United Kingdom

Category

Appliance Planet is ranked 48 out of 95 in the category

Trustpilot's Commitment

Trustpilot is committed to ensuring better online shopping experiences for everyone, which means we work hard to fight fake reviews. Find out more.

If you notice fake reviews on this company profile, we want to hear about it. Please contact Trustpilot here.

Trustpilot Subscriber

This company subscribes to Trustpilot Business services. Read more about our services for companies here.

No companies can delete or otherwise censor reviews.